abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122252618
De auto heeft 15 jaar stilgestaan. De kans dat de motor probleemloos blijft is klein. Nu reviseren is het geld dubbel en dwars waard, nog afgezien van het feit dat niets zo kut is als dat je je project klaar hebt en een week later de boel weer uit elkaar moet omdat je een short-cut hebt genomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:34:04 #77
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_126237389
Even weer een update:

We hebben inmiddels de carburateur schoongemaakt en gespoten:





En de nieuwe waterpomp + wat andere onderdelen gespoten:





Ter vergelijking: De oude en de nieuwe waterpomp:



Verder hebben we ook een chromen Edelbrock luchtfilter en wat andere onderdelen gekocht.
Deze foto is van internet, maar het is dezelfde luchtfilter:



We zijn ook van plan om de kleppendeksels, hoofdremcillinder deksel en olie-bijvul dop te laten verchromen. Zoals eerder vermeld word het blok hoofdzakelijk bordeaux-rood met wat onderdelen zwart en verchroomd, de stuurinrichting wordt zwart en de motorruimte wordt dezelfde kleur als de auto.

En ik heb ook nog een vraagje aan jullie:

Wie weet wat voor ding dit is:



Het is een blauw aluminium plaatje dat met een schroefje op de carburateur vast zit. Waar gaat dit voor?

We gaan de komende weken weer verder met de motorrevisie. We hopen deze zomer klaar te zijn. :P We hebben namelijk alleen maar tijd op vrijdag en zaterdag.
pi_126312158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:34 schreef Compoantje het volgende:

Wie weet wat voor ding dit is:

[ afbeelding ]

Het is een blauw aluminium plaatje dat met een schroefje op de carburateur vast zit. Waar gaat dit voor?

We gaan de komende weken weer verder met de motorrevisie. We hopen deze zomer klaar te zijn. :P We hebben namelijk alleen maar tijd op vrijdag en zaterdag.
Plectrum :P ? Lijkt mij een identificatieplaatje



http://home.fuse.net/ckthomas/

heb je die carburateur met een 2K gespoten ?
Gewoon synthetisch is geen lang leven beschoren in die omgeving

[ Bericht 9% gewijzigd door JerryLee op 10-05-2013 17:52:09 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 8 december 2013 @ 23:58:45 #79
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_134068931
Zoo, nou, lange tijd geen update gezien van deze kant, maar we hebben nu toch wat om te laten zien! :)

We hebben de motor eruit gehaald en helemaal gereviseerd en opgeknapt.
We hebben de buitenkant rood gespoten, carburateur schoongemaakt, kleppen gesteld, nieuwe valve stem seals, andere pakkings, etc, etc. Alles is aangepakt.
Ook is de auto zelf nog in menie gezet en zijn er wat kleine delen gelast.






het blok schoonmaken...


...en spuiten.


De carburateur schoonmaken.. Het bleek dat de motor in de voorgaande filmpjes maar op 4 cillinders liep, want 1 vlotterkamer was nog helemaal droog.

Ook kwam er nog een ander onvoorziene projectje tussendoor, ook deze is weer helemaal opgelapt. :)



Nu staat de 343 er dus zo bij, ondertussen ook met chromen kleppendeksels en andere kleine chromen onderdeeltjes.



Ook zijn zijn we bezig geweest met de electriciteit. Het dashboard is er inmiddels uit en we zijn van plan om deze te laten flocken.



Zo, dat was hem weer. :)
pi_134071827
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin maandag 9 december 2013 @ 09:41:51 #81
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_134073343
Nice. Jullie nemen de tijd om er echt iets van te maken. Ben benieuwd naar de verdere verloop. Leuk om te volgen.
pi_134073555
Lekker bezig!

:( ik mis sleutelen aan Amerikaanse auto's
  maandag 9 december 2013 @ 16:24:48 #83
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_134084113
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:52 schreef Darkomen het volgende:
Lekker bezig!

:( ik mis sleutelen aan Amerikaanse auto's
Daar kun je wat aan doen. ;)
pi_134085650
Op het moment niet.
pi_134666530
Ziet er mooi uit !
  donderdag 26 december 2013 @ 12:05:38 #86
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_134710312
Mooi project!

Aangezien de motor niet elkaar geweest is mag ik hopen dat je op z'n minst wel een compressietest op alle cilinders hebt uitgevoerd? Het zou anders zonde van het al werk zijn als je weer helemaal opnieuw moet beginnen.
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:15:57 #87
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_135327356
Compressietest hebben we het apparatuur niet voor, maar dit gebeurd sowieso nog. :)

Ik heb nog even een vraagje aan jullie:
We hebben nieuwe schokbrekers nodig, nu moet de Javelin ook verlaagd worden, dus willen we gelijk een schroefsetje eronder monteren.

De Javelin heeft standaard een veerpoot en schokbreker, apart van elkaar.
Ik zie op internet foto's zoals deze:


Alleen een coilover op de plaats van de schokbreker. Betekend dit dat de normale veerpoot gewoon weg is?
Of moet je de coilover ipv de schokbreker monteren, en een verlagingsveer op de plek van de originele veer?

Ik zie wel complete onfhankelijke systemen voor een Javelin, maar dan ben je ¤3500,- verder. En wij willen gewoon een simpele verlaging. Hoe is dit het goedkoopste op te lossen?
pi_135337612
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:15 schreef Compoantje het volgende:
Compressietest hebben we het apparatuur niet voor, maar dit gebeurd sowieso nog. :)

Ik heb nog even een vraagje aan jullie:
We hebben nieuwe schokbrekers nodig, nu moet de Javelin ook verlaagd worden, dus willen we gelijk een schroefsetje eronder monteren.

De Javelin heeft standaard een veerpoot en schokbreker, apart van elkaar.
Ik zie op internet foto's zoals deze:
[ afbeelding ]

Alleen een coilover op de plaats van de schokbreker. Betekend dit dat de normale veerpoot gewoon weg is?
Of moet je de coilover ipv de schokbreker monteren, en een verlagingsveer op de plek van de originele veer?

Ik zie wel complete onfhankelijke systemen voor een Javelin, maar dan ben je ¤3500,- verder. En wij willen gewoon een simpele verlaging. Hoe is dit het goedkoopste op te lossen?

gewoon kortere veren pakken, geen schroefsetjes oid op de plaats van de schokbreker monteren.
dan krijg je allemaal vreemde krachten op de carosserie te staan. als je pech hebt scheurt zelfs je schokbrekertoren uit. (nu zal dit bij een ammy niet zo'n vaart lopen. maar bij een opel is dit al vaker fout gegaan)

of je moet verstevigingen in de schokbrekertoren gaan maken. dan kan het wel weer enigzins verantwoord. maar ik vermoed dat het meeste custom moet gaan worden dus duur.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:31:12 #89
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_135338736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:13 schreef -niemand- het volgende:

[..]

gewoon kortere veren pakken, geen schroefsetjes oid op de plaats van de schokbreker monteren.
dan krijg je allemaal vreemde krachten op de carosserie te staan. als je pech hebt scheurt zelfs je schokbrekertoren uit. (nu zal dit bij een ammy niet zo'n vaart lopen. maar bij een opel is dit al vaker fout gegaan)

of je moet verstevigingen in de schokbrekertoren gaan maken. dan kan het wel weer enigzins verantwoord. maar ik vermoed dat het meeste custom moet gaan worden dus duur.
Maar ik zou dan ook andere dempers moeten hebben die bij de kortere veren passen. Ik denk wel dat ie 5-10cm omlaag moet.
Maar waar vind je kortere veren en andere demper?s?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')