quote:Ze zullen vaak zat onder de toonbank liggen, maar vaak niet van het lachen. Eerder omdat de bijl op de grond gevallen is.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:00 schreef nikky het volgende:
kheb een beetje medelijden met mensen die in computerwinkels werken....maar volgens mij liggen jullie ook vaak genoeg onder de toonbank van het lachen
Klant belt, PC doet het niet. (Ik doe helaas ook werkplek beheer momenteel. Grom.)
'Zet u de PC maar even uit dan'
'Dat is met de blauwe knop op het scherm, toch?'
'Nee, dat is het scherm. Niet de PC. Trek anders de stekker van het verlengblok er maar even uit. Da's makkelijker...'
'Hoe ziet dat eruit?'
'Verlengblok? Kent u wel? Groot doosje met een hoop varkensneusjes erop?'
'Oh, dat. Een stopcontact! Nee, dat durf ik niet!'
'*zucht* Ik kom naar u toe...'
*bijl slijpt*
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 00:09 schreef TimberWolf het volgende:[..]
Ze zullen vaak zat onder de toonbank liggen, maar vaak niet van het lachen. Eerder omdat de bijl op de grond gevallen is.
Ik, als netwerkbeheerder, heb daar geen last van. Mijn bijl zit met touwtjes aan de mouw van mijn jas vast.Klant belt, PC doet het niet. (Ik doe helaas ook werkplek beheer momenteel. Grom.)
'Zet u de PC maar even uit dan'
'Dat is met de blauwe knop op het scherm, toch?'
'Nee, dat is het scherm. Niet de PC. Trek anders de stekker van het verlengblok er maar even uit. Da's makkelijker...'
'Hoe ziet dat eruit?'
'Verlengblok? Kent u wel? Groot doosje met een hoop varkensneusjes erop?'
'Oh, dat. Een stopcontact! Nee, dat durf ik niet!'
'*zucht* Ik kom naar u toe...'*bijl slijpt*
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 27-07-2002 00:11]
*zucht*
thank god voor personeel
quote:Na 8 jaar werkplek/netwerk/whateverbeheer kan ik inmiddels heel wat hebben. En ben ik een heel begenadigd bijlwerper.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:10 schreef nikky het volgende:[..]
![]()
ik beloof dat ik jou noooit zal bellen, goed? hahaha
"...ik met mijn grote muil
"
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 00:16 schreef Swetsenegger het volgende:
"Wel lastig dat ik die harde schijf van die andere PC in mijn netwerk steeds via netwerkomgeving moet benaderen"
"U kunt ook een schijf mappen meneer"
"meppen...??"
Ik: "Gaat het om digitale of analoge videobewerking?"
Klant: "Kan ik met iemand spreken die er verstand van heeft? Een computer is digitaal"
Ik (geirriteerd): "U spreekt met de technische dienst, je kunt ook analoge opnames bewerken op je PC, maar ik begrijp uit uw opmerking dat U over een DV beschikt. Heeft U misschien een (ja ik weet het; foute woordkeuze) goedkope DV-camera aangeschaft waar de DV-in functie op is uitgezet?"
Klant: "Die camera kostte verdomme bijna 2000 gulden en daar zit alles op"
Ik: "Bestaat er niet een kans dat de DV-in is gedisabled, veel mensen weten niet waar dat voor is en dezelfde camera mét DV-in is wat duurder, dus kopen dan de goedkopere versie zonder DV-in"
Klant (begint wat te dagen): "Hmm, nou, dát zou kunnen, hoe los ik dat op, want die montages MOETEN terug naar de DV bandjes"
Ik: "U kunt een widget kopen, als U geluk heeft, voor Uw camera, waarmee U de DV-in kunt aanzetten"
Klant: "Hoeveel kost dat bij jullie?"
Ik: "Wij verkopen dat niet, U moet daarvoor bij Uw camera-dealer zijn. Afhankelijk van merk en type kunt U Uw garantie kwijt zijn en prijzen varieeren sterk, oplopend tot soms 300 gulden"
Klant: "Dus jij wilt beweren dat ik een PC heb gekocht bij jullie voor bijna 5000 gulden en die is compleet waardeloos voor dit?"
Ik: "Welnee, Uw camera is het probleem. U moet bij Uw camera-dealer zijn voor het enablen van de DV-in optie. Ik kan daar niks aan doen"
Klant: "Nou, wat een klote %^^$%#$%#$#$%#$ service hebben jullie"
quote:Is te verklaren, ooit had je zoiets als Works... Zal daarmee samenhangen
Op vrijdag 26 juli 2002 13:28 schreef Joker1977 het volgende:
"Ik gebruik Words om te tekstverwerken"
quote:Deze gaat nog wel, is gewoon engelse uitspraak.
"Mijn fotos bewerk ik in Adobie"
CORrel ipv coREL vind ik irritanter.
net als NOVell ipv novELL
MACafee ipv mcAFee
(hoofdletters zijn klemtoon)
quote:Of een Hamlett Packet
"Ik heb een PH Deskprinter"
[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 27-07-2002 00:22]
Mijn oma wijzend naar de systeem kast;
"kijk ik heb een nieuwe cd-rom speler van je vader gehad, moet alleen de computer nog krijgen"
flinke cd speler oma ![]()
't leukste gezicht was nog m'n opa die vond dat de muis niet goed werkte, hij had 'm schuin in z'n hand, dus als hij omhoog duwde ging hij schuin omhoog in ' scherm ![]()
Of m'n kleine buurmeisje die voor school opstel over katten/poesjes moest maken. Der moeder gaf 't advies is op internet te kijken. Waar? www.poesjes.nl
Go mama, go mama
Ik: "Dat kan, we verkopen ze per 10, die kosten (noem een bedrag)"
Klant: "Ik heb er maar 2 nodig"
Ik, in een goede bui: "Weet U wat, ik trek zo'n doosje open, ik geef U 2 van die CD's en U betaalt 25% van de prijs van de volledige doos"
Klant: "Is 20% niet logischer"
Ik leg uit dat IEDEREEN er 10 of meer koopt, ik dus al soepel ben met het uitpakken, leg uit, bla bla bla, OK, klant gaat akkoord
Klant komt terug na een dagje : "Ik snap er niks van, ik leg ze erin maar als ik probeer naar D: te schrijven wil dat helemaal niet in Word(s)"
Ik: "Nee, U moet wel Uw brander software gebruiken"
Klant: "Brandersoftware? Die heb ik niet"
Ik: "Die zat bij Uw CD-brander, bijvoorbeeld Nero, of EasyCD Creator, of Cequadrat"
Klant: "Ik heb helemaal geen CD-brander ding, moet dat?"
quote:Ik zeg altijd CORelDraw
Op zaterdag 27 juli 2002 00:18 schreef MrTorture het volgende:CORrel ipv coREL vind ik irritanter.
Ik heb het afgelopen jaar een btje helpdeskwerk gedaan en niet heel veel rare dingen meegemaakt. Wel beldde 1x iemand op dat "z'n fotoprogramma was geformateerd". Dus ik vroeg wat 'ie had gedaan... ja niks natuurlijk, het was opeens en weg en met geen mogelijkheid konnie nu z'n camera meer aan de praat krijgen.
Dus ik naar 'em toe... blijkt het icoontje van z'n Kodak Wizard-programma-ding weg te zijn. Ik een nieuwe gemaakt en toen was alles weer goed
quote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!
Op zaterdag 27 juli 2002 00:17 schreef Joker1977 het volgende:
JA! Ik heb bij jullie zo'n complete 'set' gekocht, ook voor videobewerking en nu kan ik mijn montages niet terugkrijgen op het bandje.
Ik: "Gaat het om digitale of analoge videobewerking?"Klant: "Kan ik met iemand spreken die er verstand van heeft? Een computer is digitaal"
Ik (geirriteerd): "U spreekt met de technische dienst, je kunt ook analoge opnames bewerken op je PC, maar ik begrijp uit uw opmerking dat U over een DV beschikt. Heeft U misschien een (ja ik weet het; foute woordkeuze) goedkope DV-camera aangeschaft waar de DV-in functie op is uitgezet?"
Klant: "Die camera kostte verdomme bijna 2000 gulden en daar zit alles op"
Ik: "Bestaat er niet een kans dat de DV-in is gedisabled, veel mensen weten niet waar dat voor is en dezelfde camera mét DV-in is wat duurder, dus kopen dan de goedkopere versie zonder DV-in"
Klant (begint wat te dagen): "Hmm, nou, dát zou kunnen, hoe los ik dat op, want die montages MOETEN terug naar de DV bandjes"
Ik: "U kunt een widget kopen, als U geluk heeft, voor Uw camera, waarmee U de DV-in kunt aanzetten"
Klant: "Hoeveel kost dat bij jullie?"
Ik: "Wij verkopen dat niet, U moet daarvoor bij Uw camera-dealer zijn. Afhankelijk van merk en type kunt U Uw garantie kwijt zijn en prijzen varieeren sterk, oplopend tot soms 300 gulden"
Klant: "Dus jij wilt beweren dat ik een PC heb gekocht bij jullie voor bijna 5000 gulden en die is compleet waardeloos voor dit?"
Ik: "Welnee, Uw camera is het probleem. U moet bij Uw camera-dealer zijn voor het enablen van de DV-in optie. Ik kan daar niks aan doen"
Klant: "Nou, wat een klote %^^$%#$%#$#$%#$ service hebben jullie"
herkenbaar.
'Wij' verkopen FireWire sets
"Uw firewire kaart herkent mijn camera niet"
"Meneer, onze firewirekaart installeert een poort op uw PC, waarop u diverse hardware kunt aansluiten zoals scanners, harddisks en inderdaad ook camera's. Eigenlijk net als een USB poort"
"Ja leuk, maar hij herkent mijn camera niet"
"Nee sorry, u begrijpt het verkeerd, WINDOWS herkent uw camera niet. Net als op een USB poort, moet u wel drivers hebben voor het apparaat wat u op deze poort aansluit"
"Ja stuur me die drivers dan"
"Meneer, als u een printer aansluit op uw USB poort, waar haalt u dan uw driver voor de printer vandaan?
"De printerfabrikant natuurlijk!"
"Dus waar moet u drivers voor uw camera vandaan halen?"
"...ehm... tja, dat is wel logisch..."
En op DAT punt vertel ik ze dat ze geen moeite hoeven te doen om sony te bellen voor drivers, maar beter ff de laatste directX kunnen downloaden ![]()
Maar de DV-in ramp heeft me wat boze klanten opgeleverd
quote:Idd.. En dan het beruchte probleem dat DirectX 8.0 een patch nodig had voor DV's... Ging je een klant dat uitleggen die er 'een beetje verstand van had' dan was het al snel: "DirectX is voor spelletjes, dat staat hier los van, je probeert me weer met een kluitje in het riet te sturen, maar ik trap daar lekker niet in, jochie"
Op zaterdag 27 juli 2002 00:23 schreef Swetsenegger het volgende:
En op DAT punt vertel ik ze dat ze geen moeite hoeven te doen om sony te bellen voor drivers, maar beter ff de laatste directX kunnen downloaden
Die shotgun komt dan van pas, kan ik je vertellen
quote:Precies!
Op zaterdag 27 juli 2002 00:26 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Idd.. En dan het beruchte probleem dat DirectX 8.0 een patch nodig had voor DV's... Ging je een klant dat uitleggen die er 'een beetje verstand van had' dan was het al snel: "DirectX is voor spelletjes, dat staat hier los van, je probeert me weer met een kluitje in het riet te sturen, maar ik trap daar lekker niet in, jochie"
Die shotgun komt dan van pas, kan ik je vertellen
Dan stuur ik dus gewoon DVConnect330 toe van TI
Dus ik zeg: "U kunt kiezen, of U betaalt E 22 voor het virusverwijderen door ons, of U koopt de nieuwe virusscanner bij ons, voor E39,95"
Klant: "Ik kan helemaal geen virus hebben; want ik heb een virusscanner erop"
Ik: "Dat klopt, die heb ik gezien, die heb ik echter verwijderd, die gaf U nl. een vals gevoel van zekerheid"
Klant: "Ja, daag! JIJ verwijdert een virusscanner van mij en nu moet ik betalen!"
Ik: "Nou, het leek me wel verstandig, gezien het feit dat U McAfee 3.x nog had; die is bijna 4 jaar oud; allang niet meer te updaten (was ook nooit gebeurd) en herkent dus lang niet alle virussen"
Klant: "Die virusscanner zat op het systeem toen ik em hier kocht (klopt; was een OEM McAfee 3.x van ons) dus dat moet goed zijn, anders verkoop je rotzooi"
Ik: "Mevrouw, die virusscanner was 4 jaar oud, dat is niet voldoende meer, U klaagt toch ook niet dat Uw spijkerbroek een gat heeft als ie 4 jaar is en dagelijks gebruikt wordt?"
Klant: "Hier heb je je E 22; wat een klote winkel toch, wat maakt dat nou uit, een virusscanner is een virusscanner, dat weet ik heus wel, je probeert me weer iets extra's te verkopen, daar trap ik niet"
OK, zelf weten, tot ziens dan bij het volgende virus
quote:Herkenbaar, wederom.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:31 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik heb dat V.92 modem van jullie en ik heb wisselgesprek aangevraagd van KPN, maar hoe werkt nu die modem on hold functie?"
Ook een leuke: Kan ik met deze compactflash-reader ook mijn kaartjes voor mijn satelliet-ontvanger hacken zodat ik Canal+ kan kijken?
Ik: Nou, U niet
quote:Volgens mij verkoop je veel van mijn baas
Op zaterdag 27 juli 2002 00:33 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Herkenbaar, wederom.
Ook een leuke: Kan ik met deze compactflash-reader ook mijn kaartjes voor mijn satelliet-ontvanger hacken zodat ik Canal+ kan kijken?
Ik: Nou, U niet
quote:Absoluut
Op zaterdag 27 juli 2002 00:35 schreef RAiDEN het volgende:
Liever een nitwit dan iemand die het beter dan jou denkt te weten. Wat zijn die mensenirritant zeg, als ik jullie zo lees
"Meneer u heeft een IRQ probleem"
" *standaard antwoord* niet waar, ik heb een neef en die zit al jaaaaaaaaaaaaaren in de computer en daar ligt het gewoon niet aan, het zit in JULLIE driver!"
"Sorry meneer, ik denk dat dat niet waar is honderden klanten gebruiken die driver. we zullen gewoon even uw IRQ verzetten"
"Nee het is jou driver!"
"Meneer, als u mij toch niet gaat geloven waarom belt u dan?"
quote:Echt briljante ideeën kom je tegen hoor.. En dat zijn allemaal van die 'boertjes' van 't Platteland.. Hoe bedenk je zoiets; zo'n kaartje 'lijkt' er een beetje op, maar verder is het TOTAAL anders.. Maar ja.. Tenslotte past het een CF-cardje ook prima in een PCMCIA-slot; als je maar doordrukt.. Als je de klant vraagt WAAROM ie dat deed, wat de bedoeling was, weet ie het niet of zegt ie doodleuk: "Ja, ik wilde de foto's bekijken'
Op zaterdag 27 juli 2002 00:34 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Volgens mij verkoop je veel van mijn baas
Je legt de klant uit wat RAID is, dat je 'gewone schijven' kunt gebruiken en zo..
Zegt de klant na het hele verhaal: "Maar als je dezelfde hardeschijven gebruikt als normaal, is het dus niks sneller"
GVD; wat heb je gedaan toen ik het aan het uitleggen was? Naar die Breezerchick zitten kijken die die X-Box loopt te mishandelen ?!
quote:Een nitwit doet tenminste wat je zegt. Waarbij je moet oppassen dat je ook echt zegt wat je wil. Dus dubbelklikken is niet goed, dubbelklikken met de linkermuisknop is wat handiger.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:35 schreef RAiDEN het volgende:
Liever een nitwit, dan iemand die het beter dan jou denkt te weten. Wat zijn die mensen irritant zeg, als ik jullie verhalen zo lees (videocamera en virusscanner verhaal o.a.)
En een algemeen bekend feit is dat een gebruiker met een beetje kennis van een 1 minuut probleem al snel een dag werk kan maken door enkele simpele handelingen.
Bewuste buurman: 'Ja, het scherm werdt steeds zwart, dus ik heb de windows directory maar weggegooid. Hoe krijg ik um er nu weer op?' Na de herinstallatie (2 uur werk, wegens goedkopie PC met waardeloze driversupport) heb ik in de bios de powermanagement setting voor het scherm maar even op 'always on' gezet.
ik
Nee, we hebben wel USB --> serieel convertors
klant
Ah ja, dat bedoel ik, ik wil namelijk USB op mijn PC hebben die dat niet heeft voor mijn nieuwe digitale camera.
ik
Nee, dan moet U niet die convertor hebben, maar een PCI USB insteekkaart.
klant
Ja, maar dan moet de PC open, ik koop wel die convertor.
ik
daar hebt U niks aan, dat past niet op Uw PC
klant
tuurlijk wel, ik stop dan de seriële poort van dat ding in mijn seriële poort en dan heb ik toch USB
![]()
Veel succes om dat uit te leggen dat dat niet werkt (en niet past)
quote:Vertaald als: Ik wilde de ranzige foto's van mijn uitgezakte vrouw bekijken.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:38 schreef Joker1977 het volgende:[..]
als je maar doordrukt.. Als je de klant vraagt WAAROM ie dat deed, wat de bedoeling was, weet ie het niet of zegt ie doodleuk: "Ja, ik wilde de foto's bekijken'
quote:LOL!!!
Op zaterdag 27 juli 2002 00:43 schreef Joker1977 het volgende:
klant
Hebben jullie ook serieel naar USB convertors?ik
Nee, we hebben wel USB --> serieel convertorsklant
Ah ja, dat bedoel ik, ik wil namelijk USB op mijn PC hebben die dat niet heeft voor mijn nieuwe digitale camera.ik
Nee, dan moet U niet die convertor hebben, maar een PCI USB insteekkaart.klant
Ja, maar dan moet de PC open, ik koop wel die convertor.ik
daar hebt U niks aan, dat past niet op Uw PCklant
tuurlijk wel, ik stop dan de seriële poort van dat ding in mijn seriële poort en dan heb ik toch USB
Veel succes om dat uit te leggen dat dat niet werkt (en niet past)
Jij MOET mijn merk verkopen, want deze vraag heb ik DAGELIJKS
"Ja u heeft zo'n USB naar serieel convertor, maar heeft u hem ook andersom?"
"Houdt hele verhandeling over seriele bus snelheid en USB bus snelheid"
quote:Loop es naar je ICQ !
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:ik heb je ge-add; ik gebruik trillian; kan niet via FOK! ICQ'EN
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Loop es naar je ICQ !
Vroeger op de helpdesk:
Helpdesk: Zit u nu achter de computer ?
Gebruiker: Een momentje.........ehh.....ja !
Helpdesk: Wat ziet u nu ?
Gebruiker: Een hoop draadjes ! (
AARRGHH
)
quote:Als ik een lollige bui had zei ik altijd:
Op zaterdag 27 juli 2002 00:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
Vroeger op de helpdesk:Helpdesk: Zit u nu achter de computer ?
Gebruiker: Een momentje.........ehh.....ja !
Helpdesk: Wat ziet u nu ?
Gebruiker: Een hoop draadjes ! (AARRGHH
)
erg flauw
quote:Ik ga er dan altijd van uit dat ze windows 95 hebben. Tenzij ze UBS hebben natuurlijk.
Op vrijdag 26 juli 2002 17:37 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik ken een aantal mensen die Windows 97 hebben... Dat herstel ik vriendelijk door te zeggen: "U bedoelt waarschijnlijk Windows 98.. Het is Office 97"
quote:Ik heb 's een klant gehad die een PCMCIA modem had gekocht, de volgende dag terug kwam met notebook en de opmerking dat 'ie het niet deed.
Op vrijdag 26 juli 2002 23:37 schreef Joker1977 het volgende:Klant in kwestie had de AGP kaart doodleuk in een ISA slot weten te wurmen. Het SCHIJNT te passen (??)
Ook klassiek bij ons in de winkel:
'Ik heb een zwart-wit cartridge nodig voor in mijn printer.'
wij:'Prima, welke printer?'
'een HP. Of een canon' ![]()
Laatst ook nog een afrikaans stelletje, die wouden weten of wij outlook express verkochten. Of een ander programma dat heel snel je mail binnenhaalt ![]()
Topper blijft toch wel een vrouw die bij mijn collega kwam informeren naar een aan te schaffen computer. Ze bleek een absolute leek, en na 45 minuten zeer geduldige uitleg kwam zij tot de uitspraak "OK, dan wil ik nu graag een toetsenbord en een printer, want voorlopig ga ik toch alleen maar typen.'
quote:Volgens mij verkoop ik dat merk ook wel
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik heb er zelf ook nog wel eentje:
Ik heb een tijdje de helpdesk gedaan bij een bedrijfje dat consumentensoftware ontwikkeld en uitgeeft.
Had iemand een fotobewerkingsprogrammaatje (met geïntegreerde scanmogelijkheid) van ons gekocht:
klant: Ja, ik heb nou dat programmaatje van jullie maar ik het lukt me nit om mijn foto's te bewerken.
ik: Wat lukt er precies niet?
klant: ik krijg mijn foto's niet op de computer.
ik: Heeft u de TWAIN drivers geïnstalleerd?
klant: jaha....
ik: Oké, laten we even vanaf het begin beginnen: U legt uw foto onder de scanner en dan...
klant: Scanner?? Ik dacht dat ik met dat programmaatje van jullie kon scannen? Maar als dat niet kan heb ik er niks aan...
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door nljuggler op 27-07-2002 14:05]
quote:Microsoft SQL server wordt uitgesproken als "Microsoft Sequel Server", dus het kan goed zijn
Op vrijdag 26 juli 2002 19:18 schreef TimberWolf het volgende:
Uitspraken:SQL (Es Kuu El dus) uitgesproken als: Skjuwel, Sequel (siekwel), Skewer (skuwer).
quote:Ooit? Works bestaat nog steeds hoor
Op zaterdag 27 juli 2002 00:18 schreef MrTorture het volgende:[..]
Is te verklaren, ooit had je zoiets als Works... Zal daarmee samenhangen
Bovendien is een helpdesk niet altijd even deskundig als ze zich voordoen. Ik weet nog wel dat onze kabelmodem stuk was, mijn vader heeft alle instellingen 3 keer nagelopen, alles opnieuw geïnstalleerd, maar niets werkte. Toen de helpdesk gebeld, nog een keer gedaan, niets hoor, maar de modem stuk? Nee, dat kon niet, hoe meneer hier wel niet bij kwam, dat kwam uiterst zelden voor. Na 3 weken kwam er eens iemand langs die ook alles nog eens naliep, toen werd er toch maar eens naar de modem gekeken, waar wel alle lampjes goed van brandde maar misschien toch niet werkte. Er werd even gekeken of het met een andere modem wel werkte, EN JA HOOR, het werkte, gewoon weer verbinding!! Nu zal de UPC/Chello helpdesk wel weer geen goed voorbeeld zijn en snap ik best dat veel mensen onzin vertellen aan de telefoon, maar ervan uitgaan dat iedereen die opbelt dom is vind ik een uiterst rare en domme instelling.
quote:Ho! Wacht even! Jij hebt geen idee HOEVEEL mensen er dagelijks bellen, of niet? Laat ik je dit zeggen: 10 minuten voordat de winkel opengaat ligt de TD/helpdesk-telefoon al te rinkel en dat gaat CONSTANT door tot pak-em-beet een halfuurtje na sluitingstijd. Dat zijn met gemak 50 telefoontjes op een dag. Als daarvan 5% dom is met computers (en dat haal je wel) heb je per dag 2-3 van dit soort toestanden, alleen nog maar telefonisch.
Op zaterdag 27 juli 2002 15:02 schreef Sjappie het volgende:
en snap ik best dat veel mensen onzin vertellen aan de telefoon, maar ervan uitgaan dat iedereen die opbelt dom is vind ik een uiterst rare en domme instelling.
Daar komen de voorvalletjes in de winkel dan nog bij!
Dus niet IEDEREEN is dom, maar als je ZOVEEL mensen te woord moet staan, worden dat er vanzelf een heleboel.
quote:Ik neem aan dat je hier op de uitspraak doelt, deze klopt in dit geval, je moet het eigenlijk uitspreken als "adobie" en niet als "adoop".
"Mijn fotos bewerk ik in Adobie"
quote:Dan mogen ze me komen uitleggen waar ze de sie klank vandaan halen in SQL. Iets wat al sinds jaar en dag gewoon Es Ku El is, maar sinds Microsofties zich er mee gingen bemoeien plotseling 'sequel' is gaan heten. Microsoft houdt zich dus ook al niet aan spraak standaarden. How suprising...
Op zaterdag 27 juli 2002 14:09 schreef oVRoM het volgende:
Microsoft SQL server wordt uitgesproken als "Microsoft Sequel Server", dus het kan goed zijn
quote:Voor de, inmiddels 7e keer of zo: ADOBE IS GEEN SOFTWAREPROGRAMMA WAARMEE JE FOTO'S KUNT BEWERKEN. HET IS DE LEVERANCIER VAN ADOBE PHOTOSHOP.
Op zaterdag 27 juli 2002 15:25 schreef Radiohead het volgende:[..]
Ik neem aan dat je hier op de uitspraak doelt, deze klopt in dit geval, je moet het eigenlijk uitspreken als "adobie" en niet als "adoop".
EN DE UITSPRAAK IS IDD. ADOBIE, DAT KLOPT.
quote:jaa!! dat zegt mijn zus altijd!
Op vrijdag 26 juli 2002 13:28 schreef Joker1977 het volgende:
"Ik gebruik Words om te tekstverwerken"
Zo ging het ongeveer:
klant: Ja, ik heb deze cd-rom speler bij jullie gekocht, en ik heb hem zelf in de kast geschroefd en verbonden, maar hij doet het niet.
broer: heeft u alles goed aangesloten, bla bla bla (standaard oplossingen)
klant: ja, maar ik heb hem hier bij me, misschien kunt u er even naar kijken.
De klant overhandigt de cd-romspeler.
mijn broer: Meneer, wat zijn die 4 grote gaten in de speler?
klant: die zijn van de schroeven. Aangezien ik geen schroefjes kon vinden, heb ik maar een paar houtschroeven gebruikt om hem vast te schroeven in de kast.
Die schroeven had hij dus zover doorgedraaid dat zijn cd-rom speler verkloot was
.
quote:Och. We verkopen o.a. een ISDN Terminal Adapter die 2 analoge telefoonaansluitingen heeft, zodat je je normale telefoons daar weer op kan aansluiten.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
LOL!!!
"Ja u heeft zo'n USB naar serieel convertor, maar heeft u hem ook andersom?"
"Houdt hele verhandeling over seriele bus snelheid en USB bus snelheid"
Het is al regelmatig voorgekomen dat een klant dacht dat als hij daar nu maar 2 telefoonlijnen insteekt, er dan een ISDN signaal uit het apparaat zou komen.
Of mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je 2 ISDN TA's echt niet via een (droge) huurlijn aan elkaar kunt knopen om dan een 128 Kbps verbinding te bouwen.
quote:Tja zo noemen ze het bij MS nou eenmaal ook
Op zaterdag 27 juli 2002 15:44 schreef TimberWolf het volgende:[..]
Dan mogen ze me komen uitleggen waar ze de sie klank vandaan halen in SQL. Iets wat al sinds jaar en dag gewoon Es Ku El is, maar sinds Microsofties zich er mee gingen bemoeien plotseling 'sequel' is gaan heten. Microsoft houdt zich dus ook al niet aan spraak standaarden. How suprising...
quote:Gisteren bij haar langsgeweest. Er is al verandering in terminologie bij haar.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:45 schreef mvt het volgende:
Mijn tante belde laatst op. Als ze wou internetten lukte het niet en kreeg ze de melding dat "eiksploorur" het niet deed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |