Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik bedoelde natuurkunde i.p.v. technologie, ik noem het vaak perongeluk zo.quote:
Natuurkunde is gewoon formules opvolgen en dat op een juiste manier doen. Dus omzetten van eenheden enzo. Ik heb Wiskunde A gedaan en ik heb nu geen stof behandeld dat kwa wiskunde niet te begrijpen is. Dus geen integraal rekenen ofzo.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:48 schreef Borizzz het volgende:
Ik moet wel zeggen dat de combinatie wiskunde A en natuurkunde lastig is. Bij natuurkunde zijn formule kennis en algebraïsche vaardigheden belangijk. En daar krijg je bij wiskunde B meer stof over.
Niet waar. Ik heb ooit de oude boeken van Natuurkunde 1,2 en de nieuwe boeken van Systematische Natuurkunde naast elkaar gelegd en zoveel is er niet veranderd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het klopt dat je eigenlijk beter wiskunde B volgt dan wiskunde A, om tal van redenen. Helaas is in Nederland het schoolvak natuurkunde aangepast op leerlingen die geen wiskunde B volgen dus je kan ook natuurkunde, of een slap aftreksel hiervan, volgen als je geen wiskunde B volgt.
Ja, maar wat wij moeilijk en niet moeilijk noemen hangt af van het percentage mensen wat iets wel en niet aankan en de moeite die die mensen hebben om het te leren.quote:Moeilijk is relatief.
Een boek van 1300 pagina's op de middelbare schoolquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:27 schreef PizzaGeit het volgende:
Bio is een regelrechte ramp (maar wij hebben dan ook zo'n vaag Engels boek van 1300 bladzijdes en een kutleraar :S)
Iets van audesirk dacht ik?? Kan zijn dat het er iets minder dan 1300 zijn, maar iig 1000+quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:39 schreef Warren het volgende:
[..]
Een boek van 1300 pagina's op de middelbare school? Welk boek is dat, Campbell Biology ofzo?
Zeg dat maar tegen onze bioleraar :Squote:Op vrijdag 6 april 2012 16:13 schreef ejfaar het volgende:
Sws boeken van 1000+ blz
Heb er een hekel aan, liever een paar kleine boeken met in totaal evenveel blz, beter voor de rug
Ah, dit boek, http://www.amazon.com/Bio(...)dition/dp/0321598474. Ik vind het knap dat zij jullie nu al lastig vallen met een boek op universiteit-niveau. Wij deden het een paar jaar geleden met Biologie voor Jou op VWO 4-6. Biology: Life on Earth is trouwens een zware overkill voor het biologie eindexamen, maar goed, beter zo'n boek, dan Biologie voor Jou.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:45 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Iets van audesirk dacht ik?? Kan zijn dat het er iets minder dan 1300 zijn, maar iig 1000+
Als je meerdere van die boeken nodig hebt op één dag is het anders vrij vervelend.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ocharm, met puberlichaampjes zo'n boek moeten dragen. Voor Americaanse handboeken is dat niet eens uitzonderlijk, 800+ bladzijden is heel erg gebruikelijk, 400 bladzijden is dunnetjes.
Dat komt dus door de lage informatiedichtheid en de vele vragen.
Dat is zeker waar. Campbell biedt een hele goede algemene inleiding in de biologie. Aan dat boek hebben iets van 10 auteurs meegewerkt, en nog eens 100 reviewers. Om die reden ben ik alleen al niet te spreken over Nederlandse boeken. Te veel fouten, en te weinig controle op de kwaliteit ervan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:59 schreef netflanders het volgende:
Campbell of Audesirk op de middelbare school. Dát is echt geweldig - ik ben jaloers. Alles behalve vage boeken.
Eens. Die typisch Americaanse handboeken zijn naar mijn smaak te lang van stof (kost te veel tijd voor mij) maar in ieder geval zijn ze volledig en kan je vrijwel gegarandeerd de theorie begrijpen als je er voldoende tijd in investeert. Over deze twee boeken kan ik nog niet oordelen (ik ga ze binnenkort eens inkijken) maar ik vind het lovenswaardig wanneer een leraar ervoor kiest om een goed buitenlands boek te gebruiken wanneer het materiaal in eigen land niet volstaat. Het vergt wel wat lef van de leraar aangezien de leerlingen in het begin wellicht nog wat moeite hebben met het lezen van zo'n boek. MIsschien is dat een voordeel van het privillege om naar een gymnasium te gaan? Dat de leraren daar dat wat eerder aandurven dan op een atheneum?quote:Campbell of Audesirk op de middelbare school. Dát is echt geweldig - ik ben jaloers. Alles behalve vage boeken.
Leraren vergissen zich eveneens vaak schromelijk. Dat valt hen niet kwalijk te nemen, ze hebben weinig objectieve informatie tot hun beschikking dus ze moeten wat speculeren.quote:Vraag advies aan je leraren of ze je geschikt vinden voor Natuurkunde en Scheikunde.
Leraren hebben een betere kijk op dit soort zaken omdat ze gewoon veel ervaring ermee hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |