Hierbij verkoop ik mijn Seiko velatura kinetic direct drive horloge, deze topper van Seiko is echt een must voor het oog en een genot om te dragen. Horloge heb ik eind 2009 gekocht, maar het wordt tijd voor wat anders.
De Seiko Velatura Kinetic Direct Drive is de topper van de nieuwe Velatura serie. Er zit een indicator op de wijzerplaat die de hoeveelheid opgeslagen energie aangeeft (1 maand reserve). Je kunt het horloge met de hand opwinden maar de bewegingen van je pols zorgt ook voor een toename van de opgeslagen energie. Nooit meer een batterij nodig dus.
De stalen band heeft een zwarte rij in het midden, dat is urethaan. De bezel is zwart, dat is een coating van titanium carbon nitride (zeer krasbestendig, net als het saffier glas). In de wijzerplaat zijn zeer veel details aangebracht door middel van gravure.
Wordt geleverd in originele Seiko doos met boekjes en reserve schakeltjes van de band om deze op maat te kunnen maken.
Horloge en glas zijn puntgaaf, paar kleine krasjes op de sluiting (zie laatse foto). Ben altijd erg zuinig op dit pareltje geweest. Vorige week naar de juwelier geweest voor grote beurt en schoonmaak.
Vraagprijs: 450 euro
Review van WatchReport:
quote:
Eigenschappen:
Analoog quartz
Waterdicht tot 10 atm.
Datumaanduiding bij de 6
Indicatie reserve-energie
Kinetic uurwerk
Materialen:
Stalen band
Saffier glas
Stalen kast
Vouwsluiting
Vragen? Ik hoor het graag. Horloge kan opgehaald worden in Rijssen (OV), of verstuurd worden maar dan zijn de kosten voor de koper.
Dan nu de foto's

![P1010460.jpg]()
![P1010453.jpg]()
![P1010459.jpg]()
![P1010462.jpg]()
![P1010463.jpg]()
![P1010464.jpg]()
![P1010457.jpg]()
Er zitten een paar kleine krasjes op de sluiting en een heel klein krasje op 1 van de zwarte bezels bij de sluiting, deze bijna niet te zien trouwens.