[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 22-02-2003 16:01]
quote:Euhm... mag ik vragen wat er dan wel qua rock aan je besteed is? Ik bedoel, de nu-metal met 7-snarige gitaren in drop G en een DJ-beat was niks, de jaren '80 revival met tapsolo's en vierdubbele echo is niet echt je ding, Kane, Avril en Sita halen het ook niet echt en voor "back to basics"-garagerock loop je ook niet warm.
Op zaterdag 22 februari 2003 12:45 schreef Zander het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat 2002 uiteindelijk nog wel wat aardige gitaar-platen heeft opgeleverd. Alleen jammer dat die 'back to basics'-garagerock-trend niet helemaal aan mij besteed is.
Het klinkt een btje raar zo, maar ik vraag me serieus af welke rock dan wel je ding is
quote:Progressive rock?
Op zaterdag 22 februari 2003 15:17 schreef Tijn het volgende:
Euhm... mag ik vragen wat er dan wel qua rock aan je besteed is? Ik bedoel, de nu-metal met 7-snarige gitaren in drop G en een DJ-beat was niks, de jaren '80 revival met tapsolo's en vierdubbele echo is niet echt je ding, Kane, Avril en Sita halen het ook niet echt en voor "back to basics"-garagerock loop je ook niet warm.Het klinkt een btje raar zo, maar ik vraag me serieus af welke rock dan wel je ding is
Maar ik kan me gewoon niet echt enthousiast maken voor de meeste nieuwe rockplaten die ik bij vrienden en kennissen hoor, het is vaak zo derivaat en 'tig keer eerder gedaan. Misschien ligt het hele genre met zijn stijlbeperkingen me gewoon niet meer zo, al mag ik mijn oude favorieten nog steeds graag horen.
quote:Dit lijkt er al meer op
Op zaterdag 22 februari 2003 15:31 schreef Litpho het volgende:
Progressive rock?
Fusion (om die ook maar half onder rock te scharen)?
Jaren 70 "Classic" Rock?
quote:Stap maar over op trance vanaf nu dan.
Op zaterdag 22 februari 2003 15:39 schreef Zander het volgende:
Misschien ligt het hele genre met zijn stijlbeperkingen me gewoon niet meer zo, al mag ik mijn oude favorieten nog steeds graag horen.
quote:jongen, we weten onderhand dat je trancer bent. You've made your point, verder voeg je niets toe aan deze discussie.
Op zaterdag 22 februari 2003 15:57 schreef LoekB het volgende:[..]
Stap maar over op trance vanaf nu dan.
.
Dus mag ik je dan nu alsjeblieft vriendelijk vragen of je zulke threads dan ook met rust kan laten?
Voor commentaar: klik hier.
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 22-02-2003 16:03]
quote:Zeker fan van Jomanda, die zit ook altijd in trance
Op zaterdag 22 februari 2003 15:57 schreef LoekB het volgende:[..]
Stap maar over op trance vanaf nu dan.
.
quote:Mag ik me hierbij aansluiten? Kijk Loekb, tis allemaal leuk en aardig en we weten inmiddels wel hoe je over rockmuziek en aanverwanten denkt en waar je eigenlijk voorkeur naar uit gaat. Maar probeer hier alsjeblieft geen topics mee te verpesten.
Op zaterdag 22 februari 2003 15:59 schreef Type het volgende:
jongen, we weten onderhand dat je trancer bent. You've made your point, verder voeg je niets toe aan deze discussie.Dus mag ik je dan nu alsjeblieft vriendelijk vragen of je zulke threads dan ook met rust kan laten?
Dank u zeer voor de mogelijke aandacht.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 22-02-2003 16:03]
quote:Voor de chicks. Duh.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:01 schreef Tom_Tom- het volgende:
Check de top 40 en vraag je af waarom je in vredesnaam op gitaarles bent gegaan.
quote:Lijkt me des te meer reden om gitaarlessen te nemen!
Uit de Break Out van deze week:
Uit:
Rockmuziek
Check de top 40 en vraag je af waarom je in vredesnaam op gitaarles bent gegaan.Voor commentaar:
http://www.breakout.nl
1. Je krijgt de kans rock te vernieuwen, nieuw leven in te blazen
2. Je krijgt de kans om de top 40 te revolutioneren (en als dat je lukt, imho verbeteren)
En sowieso, als iets niet in de top 40 staat, is het dan uit/dood?
>>
Ik ga er nu even van uit dat ik me iets van de Break-Out aantrek he
[Dit bericht is gewijzigd door Type op 22-02-2003 16:05]
quote:Dan kun je beter DJ worden, denk ik.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:03 schreef Tijn het volgende:
Voor de chicks. Duh.
Misschien schakel ik ook wel over op trance, na mijn volgende lobotomie of zo...
Je ziet dit soort dingen al een beetje terug in werk van o.a. Mike Oldfield () en ik denk dat zeker vanuit de progressieve hoek in dit soort blends de toekomst ligt.
Gelukkig zijn er al wel muzikanten die de oorkleppen () afdoen (vooral vanuit de progressieve hoek merk ik dit) en ook vanuit de elektronische hoek staan steeds meer artiesten open voor "echte instrumenten". Die twee samen gaan wat mij betreft een glorieuze toekomst tegemoed
quote:Mmm, toch klopt het wel een beetje hoor. De enige rock die op dit moment in de top 40 staan zijn Avril, Golden earring,Tenacious D en Good Charlotte...
Uit de Break Out van deze week:
Uit:
Rockmuziek
Check de top 40 en vraag je af waarom je in vredesnaam op gitaarles bent gegaan.
quote:Toevallig was ik vorige week bij een schoolfeestje op mn ouwe middelbare school. Stond ik daar tussen mannetjes van 14 en 15... maar waar ik voor kwam: een oud-klasgenoot van me speelde die avond met z'n bandje. Echt een klasse-optreden, iedereen ging werkelijk uit z'n dak en guess what ze speelden: covers van The Beatles, The Who, Deep Purple, The Doors etc etc. De namen zeiden de gastjes bijna niks, ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat het eigen werk was. Maar het rockte wel en iedereen ging los.
Op zaterdag 22 februari 2003 16:29 schreef LoekB het volgende:[..]
Mmm, toch klopt het wel een beetje hoor. De enige rock die op dit moment in de top 40 staan zijn Avril, Golden earring,Tenacious D en Good Charlotte...
Dus wat nou, rockmuziek is uit omdat het niet in de top40 staat?
quote:Het is niet mijn bedoeling om topics te verkloten, integendeel. Maar hetzelfde gebeurt zo vaak in trance-topics en 'top40'-muziek-topics.Daar word dan 100 keer gemeldt : ''
Op zaterdag 22 februari 2003 16:03 schreef Vork het volgende:[..]
Mag ik me hierbij aansluiten? Kijk Loekb, tis allemaal leuk en aardig en we weten inmiddels wel hoe je over rockmuziek en aanverwanten denkt en waar je eigenlijk voorkeur naar uit gaat. Maar probeer hier alsjeblieft geen topics mee te verpesten.
Dank u zeer voor de mogelijke aandacht.
Overigens ben ik echt geen fanatieke rock-hater ofzo hoor, veel trance en andere muziek is ook op rock gebasseerd bijvoorbeeld. (zelfs bij Eminem hoor je in bep. nummers duidelijke rock-invloeden terug). En wat jullie 'nu-metal' noemen, daar luister ik ook graag naar hoor.
. (
Avril
.)
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 22-02-2003 16:41]
quote:Idd, een discussie is alleen maar leuk als er meningen van 2 kanten komen, toch?
Op zaterdag 22 februari 2003 16:41 schreef Zander het volgende:
Van mij mag je hoor, LoekB. Ik kan er wel om lachen. Sowieso wordt de soep in dit topic wat heter opgediend dan 'ie gegeten wordt, dan discussieren we tenminste ergens over ipv alleen maar topics met lijstjes.
quote:Tuurlijk niet nee, dat probeer ik ook niet te doen. Maar als ik vindt dat rock dood is, (en dat is het zeker in vergelijking met 15 jaar en langer geleden) mag ik dat toch best zeggen? Ik val er toch niemand mee op aan? En een grapje mag af en toe toch best?
Op zaterdag 22 februari 2003 16:41 schreef Grobbel het volgende:
Maar Loek, dat anderen zich kinderachtig gedragen hoeft nog geen vrijbrief te zijn voor jou om hetzelfde te doen...
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 22-02-2003 16:57]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |