quote:Ik niet, maar dan komt het aan op definities en dat soort gezwam en die discussies hebben we allemaal al gehad in tientallen andere topics.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik zie "Rock" als een overkoepelende naam, waarbinnen ook metal valt.
quote:Er is wel een duitse band wat gewoon Rammstein is, maar dan van een andere band. Alsof ze een contract hebben met Rammstein, je moet binnen [dit] vallen. Anders supporten we je niet meer. Offtopic, vergelijk Norther eens met Children of Bodom. En wie verkoopt beter ik het Noorden? Juist, de eerste. Trieste ontwikkelingen niet?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:37 schreef Seborik het volgende:
Man, wat een vooroordelen allemaal zeg.
quote:Klopt, echt heldere definities zijn er volgens mij niet. Zou eigenlijk in de faq moeten komen, policy mbt. tot genres ofzo
maar dan komt het aan op definities en dat soort gezwam en die discussies hebben we allemaal al gehad in tientallen andere topics.
quote:moet je maar eens MTV aanzetten rond half 10 als je weer een weekje in duitsland bent... na Jackass komt een duitse show met EXACT dezelfde opzet alleen dan nóg veel (en eigenlijk gewoon té) ergere stunts, zo erg dat het niet eens meer leuk is; zelfs de duitsers die ik ken vinden het niet leuk meer. waarom? omdat jackass niet na te synchroniseren is zonder af te doen aan de kwaliteit... (wat zowieso wel gebeurt bij al die andere geïmporteerde programma's e.d.).
Op vrijdag 26 juli 2002 13:37 schreef Seborik het volgende:Man, wat een vooroordelen allemaal zeg.
zo zijn er nog wel meer voorbeelden aan te geven; kijk eens goed rond zou ik zeggen
quote:Ik zeg: "Niet alle Duitse bands zijn plagiaat bands." als reactie op Dr.Dunno.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Er is wel een duitse band wat gewoon Rammstein is, maar dan van een andere band. Alsof ze een contract hebben met Rammstein, je moet binnen [dit] vallen. Anders supporten we je niet meer.
quote:Och, hoezo? Figuren als Bob Dylan en bands als Pink Floyd zijn toch ook rock?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
maar om dat nou rock te noemen. Rock asocieer ik toch met wat hardere/snellere muziek
Rock is wat dat betreft nogal een ruim genre, waarbinnen je heel veel kanten op kunt (van bluesy/funky/jazzy tot veel heftiger, sneller & harder).
quote:en IK heb ook niet gezegd dat ALLE duitse bands plagiaat plegen, goed lezen!
Op vrijdag 26 juli 2002 13:41 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik zeg: "Niet alle Duitse bands zijn plagiaat bands." als reactie op Dr.Dunno.
quote:En mijn post was alleen wat toevoeging, zit verder niets achter.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en IK heb ook niet gezegd dat ALLE duitse bands plagiaat plegen, goed lezen!
quote:Duits betekent niet automatisch plagiaat, luister bijvoorbeeld eens Blind Guardian en probeer een vergelijkende band te vinden, die is er niet. Of Lacrimosa of een andere band, de Scorpions zijn niet representatief voor het Duitse muziekwezen.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:41 schreef dr.dunno het volgende:
zo zijn er nog wel meer voorbeelden aan te geven; kijk eens goed rond zou ik zeggen
quote:Ik vind rock gewoon gitaarmuziek, das toch een mooie heldere maatstaaf?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef Tijn het volgende:[..]
Och, hoezo? Figuren als Bob Dylan en bands als Pink Floyd zijn toch ook rock?
Rock is wat dat betreft nogal een ruim genre, waarbinnen je heel veel kanten op kunt (van bluesy/funky/jazzy tot veel heftiger, sneller & harder).
quote:inderdaad, denk maar aan soft-rock, het vroegere rockgenre, waar volgens de muziek-o-logen in de witte-dame-bieb jimmy hendrix en queen ook al onder vallen
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef Tijn het volgende:[..]
Och, hoezo? Figuren als Bob Dylan en bands als Pink Floyd zijn toch ook rock?
quote:Zeker, maar wat ik zei was ook alleen wat toevoeging, ik probeer je niet te overtuigen van ANYthing.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:43 schreef Seborik het volgende:[..]
Duits betekent niet automatisch plagiaat, luister bijvoorbeeld eens Blind Guardian en probeer een vergelijkende band te vinden, die is er niet. Of Lacrimosa of een andere band, de Scorpions zijn niet representatief voor het Duitse muziekwezen.
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:42 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en IK heb ook niet gezegd dat ALLE duitse bands plagiaat plegen, goed lezen!
quote:Nee, inderdaad, je hebt het niet gezegd.
duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering'
quote:Ja, dat lijkt me ook een aardige, alleen worden gitaren ook in tal van andere genres gebruikt, die duidelijk geen rock zijn. Voor mij is rock gewoon gespeeld door een rockband, met minimaal een drummer, een gitarist, een bassist en iemand die zingt
Op vrijdag 26 juli 2002 13:44 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik vind rock gewoon gitaarmuziek, das toch een mooie heldere maatstaaf?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 26-07-2002 13:46]
quote:nee, maar dat zei ik ook niet en nu nog steeds; maar je bent het er wel mee eens dat het een erg kopieerdriftig volkje is he?
Op vrijdag 26 juli 2002 13:43 schreef Seborik het volgende:[..]
Duits betekent niet automatisch plagiaat, luister bijvoorbeeld eens Blind Guardian en probeer een vergelijkende band te vinden, die is er niet. Of Lacrimosa of een andere band, de Scorpions zijn niet representatief voor het Duitse muziekwezen.
natuurlijk is er ook originaliteit bij die duitsers, m.n. Rammstein en Tanzwut vind ik erg leuke voorbeelden
quote:goed, voor de taalpuristen onder ons niet nee; ik dacht dat de strekking van mijn verhaal toch wel duidelijk genoeg was (in dit geval ging het over de scorpions (met overigens wel een erg fraai en bekend nummer waar ik niets tegen heb))
Op vrijdag 26 juli 2002 13:45 schreef Seborik het volgende:[..]
[..]Nee, inderdaad, je hebt het niet gezegd.
quote:Nee, muziekgeschiedenis gaat verder dan de afgelopen twintig jaar.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:46 schreef dr.dunno het volgende:[..]
nee, maar dat zei ik ook niet en nu nog steeds; maar je bent het er wel mee eens dat het een erg kopieerdriftig volkje is he?
Maar ook de album van Hermano, the Heads, The Atomic Bitchwax zijn heel goed.. Waarschijnlijk worden er dit jaar nog albums uitgebracht van Monster Magnet, Gallery of Mites (heel Monster Magnet - Weindorf), eagles of deathmetal (gelegenheidsband voor desert sessions herenigd!)
Populaire rock is wel dood.. zie het breezerrock topic
Heb mijn aandacht nu verlegd naar ouder werk van Uncle Tupelo en Wilco (die nieuwste vonnik nie-so, maar die moet ik wellicht vaker beluisteren).
Goed nieuws betreffende de MonsterMagnet releases
quote:Eens
Op vrijdag 26 juli 2002 13:53 schreef B1tchwax het volgende:
Idd is het nieuwe QOTSA album geniaal -> Queens of the Stoneage - Songs for the DeafPopulaire rock is wel dood.. zie het breezerrock topic
quote:Deep Purple trad 30 jaar geleden al op met een orkest. Weinig vernieuwend dus...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:
en voor zover ik weet zijn zij een van de eersten der grote artiesten, zo niet de eerste metalband die klassiek met metal combineert; ik weet ook dat de Scorpions, duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering' band, het een jaar later nog eens dunnetjes over hebben gedaan met een zelfde project.wat is daar (aan S&M) niet vernieuwend aan?
en on-topic: Lifesblood van Mastodon vond ik ook wel een aardig rockplaatje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |