Het fretje daarna zeker vijlen (daar ''buzzt'' hij inmiddels tegenaan)? Mijn vader heeft serieus meer gereedschap dan een gemiddeld bouwbedrijf maar we hebben helaas nog geen vijltjes kunnen vindenquote:
Wat doe je er dan mee? Zelfs de goedkoopste hier leeft nog na jaren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:19 schreef Marnixos het volgende:
Iemand misschien een suggestie voor een goed stemapparaat dat niet kapot gaat (zoals mijn 100 vorige) voor zowel elektrische- als akoestische gitaar?
Grootste deel valt kapot, of ik donder er water overheen waardoor het displaytje niet meer zichtbaar is. Alles gaat kaput in mijn kamerquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat doe je er dan mee? Zelfs de goedkoopste hier leeft nog na jaren.
Pedaal of losse met micje?
Doe dan ook eens wat voorzichtiger met je spul.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:22 schreef Marnixos het volgende:
[..]
Grootste deel valt kapot, of ik donder er water overheen waardoor het displaytje niet meer zichtbaar is. Alles gaat kaput in mijn kamer
Ik zoek een losse
Stemvork?quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:19 schreef Marnixos het volgende:
Iemand misschien een suggestie voor een goed stemapparaat dat niet kapot gaat (zoals mijn 100 vorige) voor zowel elektrische- als akoestische gitaar?
Ja dat kan maar waar plaat je de accenten dan? dat is een beetje lastig.quote:
De ene maat na de 4e en de andere na de 5equote:Op zaterdag 7 april 2012 21:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja dat kan maar waar plaat je de accenten dan? dat is een beetje lastig.
Ik denk dat ik maar wat moet proberen en zien of het wel of niet past.
Morgen maar eens gaan proberen ben een beetje muziekdoof aan het worden denk ik.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
De ene maat na de 4e en de andere na de 5e
'rond' als in een Les Paul?quote:Op zondag 8 april 2012 00:11 schreef Darkestrah het volgende:
Ik ben steeds serieuzer aan het kijken naar een elektrische gitaar, maar zit een beetje te twijfelen over het type.
Na het lezen van wat linkjes uit de OP wil ik nog wel even vragen aan jullie of er nog echt praktische tips zijn. Verbeter me dus waar nodig, misschien sla ik wel een boel wartaal uit.![]()
Qua genres weet ik nog niet wat ik wil spelen, dat kan variëren van psychedelische muziek tot drones. Wat ik in ieder geval niet wil is een goedkoop ding waar je eigenlijk verder weinig mee kunt. Ik ben best bereid 600 euro neer te leggen voor een gitaar als dat al een rendabele verbetering geeft. Sowieso neem ik wel iemand mee naar de winkel die er meer verstand van heeft, want als ik moet gaan luisteren of iets goed speelt dan komt het niet goed.Als het op design aankomt vind ik de klassiekere, 'ronde' gitaren mooier dan de Stratocasters. Heeft dat verder nog invloed op het geluid?
Zijn er verder nog dingen die ik duidelijk moet hebben?
Alvast bedankt, MUZ-vrienden.
Bijvoorbeeld, ja. Ik zag laatst (helaas een bas) die ik echt heel erg mooi vind. Ik kan helaas niet zo snel achter het model komen.quote:
Will do, zal in ieder geval moeten proberen twee keer hetzelfde te doen.quote:Ja, er is zeker een verschil in geluid maar probeer beide uit in de winkel, dan hoor je het verschil.
600 is een heel mooi budget. Daar kun je wel wat voor krijgen waarmee je een paar jaar vooruit kunt.
Höfner H500quote:Op zondag 8 april 2012 00:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, ja. Ik zag laatst (helaas een bas) die ik echt heel erg mooi vind. Ik kan helaas niet zo snel achter het model komen.
[ afbeelding ]
2 keer? Wil je maar 2 verschillende gitaren testen?quote:[..]
Will do, zal in ieder geval moeten proberen twee keer hetzelfde te doen.
Twee, als in meerdere keren. Versterker wordt wel een moeilijk verhaal trouwens, ik woon nu in een vrij gehorig studentenhuis.quote:Op zondag 8 april 2012 01:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
2 keer? Wil je maar 2 verschillende gitaren testen?
Dan moet je blij zijn dat ik niet mee ga. Ik blijf gitaren voor je aanslepen.
En dan is er ook nog keuze in versterkers....
open schroeven en kijken?quote:Op zondag 8 april 2012 03:11 schreef Niles-Crane het volgende:
Hoe kan je een beetje zien van welke houtsoort je gitaar is gemaakt?Wil dat eigenlijk graag weten met mijn laatste aankoop..
Dan zou ik lekker gaan voor een interface voor je computer (zelfde probleem heir met studentenhuis) Dan kan je op zo laag volume spelen als je wilt, je hebt ook de optie alleen met koptelefoon te spelen en nog belangrijker, je hebt zoveel verschillende opties qua geluiden dus je kan daarmee ook alle kanten op.quote:Op zondag 8 april 2012 01:07 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Twee, als in meerdere keren. Versterker wordt wel een moeilijk verhaal trouwens, ik woon nu in een vrij gehorig studentenhuis.
Heb je daar nog tips voor? Ik kwam via Google al snel op deze. Enig idee of dat genoeg is?quote:Op zondag 8 april 2012 10:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker gaan voor een interface voor je computer (zelfde probleem heir met studentenhuis) Dan kan je op zo laag volume spelen als je wilt, je hebt ook de optie alleen met koptelefoon te spelen en nog belangrijker, je hebt zoveel verschillende opties qua geluiden dus je kan daarmee ook alle kanten op.
ik gebruik deze naar volle tevredenheid:quote:Op zondag 8 april 2012 11:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Heb je daar nog tips voor? Ik kwam via Google al snel op deze. Enig idee of dat genoeg is?
Wat je even moet bedenken is, wil je het alleen voor gitaar doen, of wil je voor later eventueel ook een microfoon erop aan kunnen sluiten zodat je ook kan zingen enz ?quote:Op zondag 8 april 2012 11:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Heb je daar nog tips voor? Ik kwam via Google al snel op deze. Enig idee of dat genoeg is?
Ik wil misschien wel meerdere instrumenten, maar geen microfoon.quote:Op zondag 8 april 2012 11:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat je even moet bedenken is, wil je het alleen voor gitaar doen, of wil je voor later eventueel ook een microfoon erop aan kunnen sluiten zodat je ook kan zingen enz ?
De meeste basic interface hebben 2 inputs dus dan kan je 2 instrumenten of 2 mics of 1 mic en 1 instrument tegelijk doen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:20 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik wil misschien wel meerdere instrumenten, maar geen microfoon.
2 inputs betekend dus 2 instrumenten tegelijk op kunnen nemen he. Met 1 input kan je ze ook 1 voor 1 opnemen en op elkaar plakken. Zelf 2 instrumenten tegelijk bespelen is geen doen natuurlijkquote:Op zondag 8 april 2012 11:30 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat ik met 2 inputs genoeg heb. Geen plannen om in een bandje te beginnen, maar misschien dat er nog wel een instrument bij komt als ik het een beetje onder de knie krijg.
Dat begrijp ik.quote:Op zondag 8 april 2012 11:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
2 inputs betekend dus 2 instrumenten tegelijk op kunnen nemen he. Met 1 input kan je ze ook 1 voor 1 opnemen en op elkaar plakken. Zelf 2 instrumenten tegelijk bespelen is geen doen natuurlijk
Dan zou ik zeggen ga voor een Focusrite USB 6. Top kwaliteit met ook goeie mic pre amps en je hebt fantoom voeding, mogelijkheid 2 sporen tegelijk of los op te nemen en je hebt een midi output erbij. Daarnaast kan je hem gelijk op je boxen aansluiten of alleen via koptelefoon spelen. Alles wat je nodig hebt dus.quote:Op zondag 8 april 2012 11:38 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.Ik wil alleen niet zitten kloten met snoeren.
Daar heb ik eigenlijk best 90 euro voor over.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar voor 90 euro minder kan je natuurlijk ook even de kabel uit je gitaar trekken en in je andere instrument stoppen.
Dan is dat ding echt een aanraderquote:Op zondag 8 april 2012 12:05 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk best 90 euro voor over.
Die ziet er wel cool uit ja!quote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen ga voor een Focusrite USB 6. Top kwaliteit met ook goeie mic pre amps en je hebt fantoom voeding, mogelijkheid 2 sporen tegelijk of los op te nemen en je hebt een midi output erbij. Daarnaast kan je hem gelijk op je boxen aansluiten of alleen via koptelefoon spelen. Alles wat je nodig hebt dus.
Ja, lijkt me wel. Er kan weinig stuk aan gaan.quote:Op zondag 8 april 2012 12:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die ziet er wel cool uit ja!
Is het met zulke apparaten waard om het 2e hands te zoeken?
Daarom. Maar als het prijsverschil niet zo groot is koop ik het net zo lief nieuwquote:Op zondag 8 april 2012 12:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me wel. Er kan weinig stuk aan gaan.
Misschien?quote:Op zondag 8 april 2012 12:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb er 1 te koop misschien
Maar wat Brother zegt, het werkt of het werkt niet met dat soort dingen dus intern zal er niet zo gek veel stuk kunnen gaan.
Op marktplaats vragen ze ¤150 en ¤125. Dat is wat aan de hoge kant. Nieuw zijn ze rond de ¤170.quote:Op zondag 8 april 2012 12:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Daarom. Maar als het prijsverschil niet zo groot is koop ik het net zo lief nieuw
Mja logisch ookwel, het is niet iets wat echt waarde verliest of schade heeft oid.quote:Op zondag 8 april 2012 12:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Op marktplaats vragen ze ¤150 en ¤125. Dat is wat aan de hoge kant. Nieuw zijn ze rond de ¤170.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |