abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118903879
Geen idee leandra, ik ga het onderwerp even bespreken met ze :)
[scheelt dat S bijna even oud is, is makkelijker om ineens over voeding enz te beginnen]
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:30:03 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118904764
Dat weet ik dan weer niet, ik denk niet dat ik dat zou doen, maar goed zij geven kennelijk ook hun mening over het feit dat jouw kind geen lange vinger mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118906242
We hebben het wel eens over voeding en ontwikkelingen van de baby's dus het zou niet raar zijn als ik peil wat hun baby voor voeding enz krijgt. Ik ga het niet bespreken als 'dat mag niet' :+ dat vind ik niet zo prettig.
daar krijg ik idd wel commentaar over, maar ik heb geen zin in dat gedoe
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:17:25 #154
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118907801
af en toe koemelk met water zal toch niet zó slecht zijn of wel? (die suiker daarentegen... :X )

Zat eens op een duits forum te lezen, en daar schreven mensen dat ze vanaf (ongeveer) 7 maanden koemelk met water gaven aan hun kind (niet dat ik dat zou doen hoor, laat dat ff duidelijk zijn...)
pi_118909940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef PureEvil het volgende:
af en toe koemelk met water zal toch niet zó slecht zijn of wel? (die suiker daarentegen... :X )

Zat eens op een duits forum te lezen, en daar schreven mensen dat ze vanaf (ongeveer) 7 maanden koemelk met water gaven aan hun kind (niet dat ik dat zou doen hoor, laat dat ff duidelijk zijn...)
Je hoort dat wel vaker. Stond het ook niet op die lijst van bv.com? Tot zoveel maanden verdunnen met water. Het is al een geleden. Hier trouwens beiden vanaf 10 maanden koemelk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118924584
Ach ja, hun kind enzo. Wat moet je er van zeggen? Dat weten ze vast wel dat melk pas vanaf 1 mag en suiker niet zo goed is.
pi_118924771
wij geven ook heeel verdunde thee..andere smaken mogen best. Ook al is het misschien niet nodig.
Drupje dixap...ach waarom niet...als je het verstandig gebruikt en niet te veel kan dat geen kwaad.

Heb trouwens op het kdv wel aangegeven dat we het niet nodig vinden dat ze een liga-papje krijgt.
Want volgens kdv kan ze nog niet zo goed een broodkorstje eten...en in een liga zit toch niets in.
Heb ik even gevraagt of ze aub op het pak willen kijken, want een liga bestaat voor bijna een kwart uit suiker, per liga meer dan 1 suikerklontje. Was toch ff schrikken voor ze :)
pi_118924949
Minke heeft ook wel eens verdunde thee (of effe zakje in de kv gehangen) gehad voor 1 jaar. Geloof rooibos want dat zou rustgevend zijn voor krampjes/darmpjes. Maar wanneer dat was weet ik niet meer precies.
En suiker is inderdaad een grote NO-NO! Ik weet nog wel dat ik echt ruzie heb gehad met de vrouw van mijn pa omdat zij het belachelijk vond dat Minke met 3 maanden nog geen sinaasappelsap m,ocht van mij en met 8 maanden nog geen appeltaart of ijstaart.. echt o|O Toen Minke daar ging logeren heb ik hen ook echt een paar potjes meegegeven en wat baby-liga's met de woorden "Als je dan zonodig iets wilt geven, dan dit!"... die hint werd wel begrepen gelukkig :+
pi_118925622
Thee kan wel volgens mij. Bij ons staat het op het voedingsschema van het cb notabene.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 7 november 2012 @ 09:32:53 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118925801
Hier vanaf 6 maanden een keer per dag wat geitenmelk (om pap mee te maken) en vanaf 10 maanden over op koemelk, naast de BV.
Rooibosthee mogen kleintjes idd wel hebben, dan moet je wel de echte rooibosthee hebben, het helpt idd tegen darmkrampen en ander ongemak.
pi_118925971
Reden voor suiker was omdat de baby anders de fles thee niet wilde :+ en met suiker dus wel
Idd thee kon volgens het cb

Ik ga volgende week weer naar het cb, misschien hoor ik dan ook wel het e.e.a. Over bijvoeden vanaf 6mnd
  woensdag 7 november 2012 @ 10:07:32 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118926592
venkelthee hielp toch ook tegen krampjes ed? Wij hebben het wesley en jordy weleens gegeven iig

Ik heb trouwens net kipfilet uit de diepvries gehaald, maar die mag ik zeker niet ontdooien in de magnetron? Ik wil groente hapjes gaan maken voor cristel.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:15:03 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118926784
Ik heb het altijd wel gedaan PE :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118926858
Waarom zou het niet mogen?

Hier word suiker ook geweerd voor het eerste jaar. Volgens mijn moeder is dat de reden dat Rienk nu geen zoetigheid qua koekjes en meuk lust :')

Jelte kreeg het ook niet, maar merk nu al dat ik makkelijker word. Hij heeft op een knakworst zitten knagen eergisteren :Y)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118927148
Venkelthee mag toch ook niet meer. Iets met een kankerverwekkend stofje ofzo..

Bij Chris hebben we rond de 3-4 maanden ook thee geprobeerd, omdat hij zo belachelijk veel honger had. Water wilde hij niet, maar thee hielp ook niks qua flessen, dus andere oplossing gezocht.

Daan krijgt soms verdunde thee, soms diksap en elke dag wel een keer water tussendoor. Beetje variatie, vind ik ook lekker ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 12:06:54 #166
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930404
Nou, net dus groentehapjes gemaakt;

Ik heb wel mn twijfels over de verhoudingen..maar 't smaakt wel. Cristel vond t ook wel lekker gelukkig! Vanavond dan de echte 'test' :)

Ik heb een beetje van alles door mekaar gegooit, kip, rijst, aardappel, doperwten, mais en wortel.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:13:27 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118930622
Wat een hoeveelheid :D Krijgt ze dan nog wel afwisseling? :P

Ik zou zelf trouwens nooit rijst en aardappel ergens tegelijk doorheen doen want dat valt in dezelfde categorie in mijn ogen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118930681
Ik ben hier ook aan het koken. Ook in grote hoeveelheden en dan 4 maaltijden. Vriezer vol en zodra er weer bakjes vrij zijn kan ik weer nieuw koken. Dus al je genoeg bakjes hebt en genoeg ruimte in je diepvries is afwisseling ook geen probleem :D
  woensdag 7 november 2012 @ 12:15:05 #169
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:13 schreef laziness het volgende:
Wat een hoeveelheid :D Krijgt ze dan nog wel afwisseling? :P

Ik zou zelf trouwens nooit rijst en aardappel ergens tegelijk doorheen doen want dat valt in dezelfde categorie in mijn ogen.
Ja ik was iets te enthousiast geloof ik :P :@

Ik heb er ook een paar zonder rijst gedaan
  woensdag 7 november 2012 @ 12:16:35 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930742
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef Kyara het volgende:
Ik ben hier ook aan het koken. Ook in grote hoeveelheden en dan 4 maaltijden. Vriezer vol en zodra er weer bakjes vrij zijn kan ik weer nieuw koken. Dus al je genoeg bakjes hebt en genoeg ruimte in je diepvries is afwisseling ook geen probleem :D:D
hoeveel gram groente kook je dan? doe es een paar 'recepten'? Ik heb de smaak te pakken :P
Ik heb plek genoeg in de diepvries iig. En die rode bakjes zijn van die ijsblokjes staafjes, dus die kan ik als het bevroren is in zakjes doen.
pi_118931058
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef PureEvil het volgende:
hoeveel gram groente kook je dan? doe es een paar 'recepten'? Ik heb de smaak te pakken :P
Ik heb plek genoeg in de diepvries iig. En die rode bakjes zijn van die ijsblokjes staafjes, dus die kan ik als het bevroren is in zakjes doen.
Opperdepop van Albert Heijn is een leuk receptenboek O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118931593
wij maken alle ingredienten los en vriezen die in met siliconen ijsblokjesvomr
http://www.nisbets.nl/productdetail.aspx?code=CS550
bakjes aardappel/rijst/pasta ook met groente en vlees
daarna kunnen we combineren wat we willen

tip voor andere groente.
Pastinaak, is een witte wortel. Onze dochter vind het heerlijk

Laatst ook een basis tomatensaus gemaakt. Kun je ook met vanalles combineren
Onze laatste gastronomisch hoogstandje vond ze minder, een rundvlees stoofpotje.
Ook zeer geschikt voor de ouders, maar dan niet gepureerd. Ze moest heel erg kokhalzen.
Waarschijnlijk toch niet iets te grove structuur...vanavond nog maar eens keer proberen
pi_118931618
Euhm, pasta met tomaten, wortels en gehakt
Rijst met kip, courgette, boontjes, appel en rozijntjes
Rijst met brocoli, doperwtjes en kip
Pasta met bloemkool, kip en een beetje philedelphia

Ik doe eigenlijk ook maar wat. Zorg wel dat het grootste deel groente is en maar een klein beetje vlees.

ik zoek nog een couscous recept. iemand een idee?
pi_118931741
Couscous met aubergine en rozijntjes gaat er hier goed in en met spinazie ook. Ik flikker de couscous trouwens door best veel groentehapjes, sneller klaar dan aardappels :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118931912
aardappels worden hier sowieso niet gewaardeerd dus die gaan nergens meer door heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')