abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 april 2012 @ 22:43:06 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_109918721
Ik heb net vol verbazing deze documentaire bekeken:

Het gaat over importbruiden uit de fillipijnen. Mannen van middelbare leeftijd betalen ¤2500 en kan kunnen ze via een videoband een bruid uitzoeken. Als het geld betaald is kunnen ze naar de fillipijnen afreizen om de vrouw op te halen.
In de documentaire werden aan verschillende mannen gevraagd waarm zij dit deden. Ze gaven meestal als antwoord op 'de vrouwen in de fillipijnen zijn nog zoals WIJ ze graag hebben. Onderdanig, niet materialistisch en carrieregericht en vooral stil'.

Nu vind ik het het hele idee van importbruiden al verwerpelijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat de meisjes echt van de mannen houden (die vaak hun vader of opa hadden kunnen zijn). Maar ik kan me ook totaal niet voorstellen wat nu zo aantrekkelijk is aan een onderdanige partner. Wellicht omdat ik een vrouw ben maar ik zou alleen uit medelijden bij een onderdanige partner blijven. Nu wil ik ook geen materialistische partner of iemand die te carrieregericht is.

Maar nu heb ik dus de vraag: vind je het juist meer aantrekkelijk als je partner onderdanig, stil etc. is of juist iemand die voor zichzelf opkomt?
  woensdag 4 april 2012 @ 22:48:09 #2
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109919023
Een beetje dooddoener, he?

Ik vind natuurlijk onderdanig, stil etc. niet aantrekkelijk. Het ligt natuurlijk aan dat sommige mannen gewoon geen normale vrouw kan krijgen. En die Fillippijnse vrouwen doen dat natuurlijk niet omdat ze op lange, westerse mannen vallen: it's all about the money!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_109919855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:48 schreef Zihuatanejo het volgende:
Een beetje dooddoener, he?

Ik vind natuurlijk onderdanig, stil etc. niet aantrekkelijk. Het ligt natuurlijk aan dat sommige mannen gewoon geen normale vrouw kan krijgen. En die Fillippijnse vrouwen doen dat natuurlijk niet omdat ze op lange, westerse mannen vallen: it's all about the money!
precies.
Die mannen kunnen niet aan een vrouw komen en de vrouwen niet aan geld.
Ze vullen elkaar beide aan.

Het is echt niet omdat ze dit gedroomd hebben.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:06:02 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109920021
Dat jij je niet kunt voorstellen dat er mannen zijn die graag een onderdanige vrouw willen betekent uiteraard niet dat er geen mannen zijn die dat inderdaad graag willen. Sterker nog, er zijn hele volksstammen die graag een onderdanige vrouw hebben die alles voor ze doet. Ik denk zelfs dat ze in de meerderheid zijn.
En die vrouwen vinden dat weer niet erg want ze zijn het of gewend en weten niet beter, of ze doen het omdat ze als 'tegenprestatie' (deels) onderhouden worden door de man in kwestie.
pi_109920130
Ik denk niet dat de doorsnee man zo'n huwelijk wil.
pi_109920548
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:06 schreef kwiwi het volgende:
Dat jij je niet kunt voorstellen dat er mannen zijn die graag een onderdanige vrouw willen betekent uiteraard niet dat er geen mannen zijn die dat inderdaad graag willen. Sterker nog, er zijn hele volksstammen die graag een onderdanige vrouw hebben die alles voor ze doet. Ik denk zelfs dat ze in de meerderheid zijn.
En die vrouwen vinden dat weer niet erg want ze zijn het of gewend en weten niet beter, of ze doen het omdat ze als 'tegenprestatie' (deels) onderhouden worden door de man in kwestie.
Dit.

Vanuit een heel Westers en geemancipeerd oogpunt lijkt het 'ons' niks. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn waar het wel de ideale situatie voor is. En vaak leveren die vrouwen (waar ze ook vandaan komen; Thailand, Oostblok, whatever) graag hun mening en stukje eigenwaarde in voor iemand die ze verzorgd en naar hun normen goed behandeld
  woensdag 4 april 2012 @ 23:16:18 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_109920642
Ben het ook aan het kijken nu, die eerste ontmoeting tussen dat koppeltje. Wat ongemakkelijk zeg. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 4 april 2012 @ 23:18:42 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109920796
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit.

Vanuit een heel Westers en geemancipeerd oogpunt lijkt het 'ons' niks. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn waar het wel de ideale situatie voor is. En vaak leveren die vrouwen (waar ze ook vandaan komen; Thailand, Oostblok, whatever) graag hun mening en stukje eigenwaarde in voor iemand die ze verzorgd en naar hun normen goed behandeld
:Y Ken genoeg van die stellen, en die lijken het even leuk te hebben samen als een "gelijkwaardig/westers" koppel.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:22:06 #9
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_109920991
Het concept "romantische liefde" is overigens typisch een westers idee. In de rest van de wereld is dat een luxe die je je niet kunt veroorloven. Je trouwt daar om familiebanden te creëren die je vooruit helpen in het leven c.q. letterlijk helpen te overleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 04-04-2012 23:27:31 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  woensdag 4 april 2012 @ 23:26:29 #10
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_109921248
nou het gaat de jonge filipijnse bruiden (meestal begin 20) meestal niet om het geld maar om een betere toekomst. het leven in Europa is op de meeste gebieden veel gunstiger dan in een land als de Filipijnen waar veel sprake is van corruptie en bendes die elkaar afmaken. het is meestal de keuze van de familie om hun dochter een betere toekomst te schenken door ze plat gezegd aan te bieden (de familie gaat het meestal vooral om het geld, omdat ze daar helaas nog steeds denken dat blanken veel geld hebben).
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
  woensdag 4 april 2012 @ 23:28:12 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109921352
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:26 schreef il_Tonno het volgende:
nou het gaat de jonge filipijnse bruiden (meestal begin 20) meestal niet om het geld maar om een betere toekomst. het leven in Europa is op de meeste gebieden veel gunstiger dan in een land als de Filipijnen waar veel sprake is van corruptie en bendes die elkaar afmaken. het is meestal de keuze van de familie om hun dochter een betere toekomst te schenken door ze plat gezegd aan te bieden (de familie gaat het meestal vooral om het geld, omdat ze daar helaas nog steeds denken dat blanken veel geld hebben).
En degene van de familie die het lukt om in het westen aan het werk te kunnen (of geld van een man te krijgen) onderhoud de familie van daaruit weer door geld te sturen.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:28:17 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_109921357
What you vind of me? _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 4 april 2012 @ 23:30:15 #13
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109921466
die HØken kerel _O_
  woensdag 4 april 2012 @ 23:30:43 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_109921498
Die docu is echt briljant man. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_109921638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:30 schreef Caland het volgende:
Die docu is echt briljant man. _O-
heb de 1e ontmoeting gezien... plaatsvervangende schaamte.
1000x vragen of ze single is en kinderen heeft :')

Op het laatst.. ja ze is wel wat klein... ja duhh dat is normaal in azië :')
  woensdag 4 april 2012 @ 23:35:45 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_109921762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:33 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

heb de 1e ontmoeting gezien... plaatsvervangende schaamte.
1000x vragen of ze single is en kinderen heeft :')

Op het laatst.. ja ze is wel wat klein... ja duhh dat is normaal in azië :')
Die gast kan echt géén Engels. Toch wel makkelijk, lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_109921959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:22 schreef Litman het volgende:
Het concept "romantische liefde" is overigens typisch een westers idee. In de rest van de wereld is dat een luxe die je je niet kunt veroorloven. Je trouwt daar om familiebanden te creëren die je vooruit helpen in het leven c.q. letterlijk helpen te overleven.
Idd zag ook een keer een aflevering van BNN waar ze in China naar een park gingen waar ouders van jongeren wel even geschikte partnes voor hun kinderen gingen uitzoeken. Al had je een huis en een baan was je al geschikt.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:39:37 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109921970
Je hebt gewoon maatschappelijke falers ioe linksom of rechtsom toch nog aan een partner willen komen. Vrouwen zoeken die op ergens in Afrika, mannen denken die te vinden in Azië via obscure datingsites.

Makkelijk recht te lullen (spannend en exotisch) maar geld en verblijfsvergunning spelen vaak toch een belangrijkere rol. En maar janken als de bom na een jaartje huwelijk klapt vanwege cultuurverschillen en de importbruid/partner er met de buit vandoor gaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 4 april 2012 @ 23:42:55 #19
287789 il_Tonno
pi_109922146
ik kan je vertellen filipijnse vrouwen zijn loyale echtgenotes hoor, het zijn diepgelovige meestal katholieken die het huwelijk en de huwelijkse beloften (zeg je dat zo?) voorop stellen en zullen hun man niet zo snel laten gaan.
(Peter Griffin)
pi_109922529
een zeer interessante docu inderdaad maar wat moet je nou als jonge filipino met zo'n knullige vent als willie, kan niet anders dan dat het puur uit financiële overwegingen is.
Die mannen daar noemen onderdanigheid als factor maar ik denk nog belangrijker is dat zulke mannen simpelweg niet in staat zijn om een normale nederlandse vrouw te krijgen, zeker al niet van jongere leeftijd. tijdens die eerste ontmoetingen kreeg ik ook plaatsvervangende schaamte, een andere vrouw uitkiezen, uit een map, terwijl de 1e date er nog bij zit. net alsof er iets van marktplaats wordt gehaald.
erg triest vind ik het.
pi_109922554
Ik heb ooit eens les gegeven aan kinderen van een dergelijk stel, en dat waren toch echt de beste leerlingen van de klas, qua prestaties en gedrag. Zo vonden ook mijn collega's. Heb de Nederlandse vader een paar keer kort gesproken, moeder nooit gezien. Hij was inderdaad wel een niet al te charmante wiskundige, maar wel reteslim. Kinderen hadden de looks van de moeder en brains van de vader, ben benieuwd hoe ver ze daarmee gekomen zijn.

Nu ik er over nadenk, heb ik volgens mij ook bij een dergelijk meisje in de klas gezeten. Maar dat vond ik een arrogant kutwijf.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:52:34 #22
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_109922656
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  woensdag 4 april 2012 @ 23:56:06 #23
287789 il_Tonno
pi_109922808
quote:
quote:
Gatverdamme!

Nederlandse mannen die via een website een Filippijnse bruid uit kunnen kiezen. Voor 2500 Euro wordt er een afspraakje gemaakt en je neemt de uitgekozen vrouw mee naar huis.

Het is walgelijk om te zien hoe mannen die serieus geen woord engels spreken (zelfs de "bemiddelaar" niet) zich hier als ware het beesten zich een vrouw toe-eigenen. Misbruik maken van de situatie van andere mensen. Stelletje zakken.

Het zijn ook altijd gore mannen met een snor en een grote buik en een afgeknipte spijkerbroek en een tyfuslelijke pleuriskop (de laatste twee woorden kwamen beide niet door de spelling check heen. Vreemd.)

Ik gun deze mannen het gewoon niet. En de meisjes verdienen beter.

Plaatsvervangende schaamte krijg ik van het filmpje. Kijk en oordeel zelf en zie hoe ziek sommige mensen in elkaar zitten.
het topic waar wij nu op zitten is toch wat beschaafder
(Peter Griffin)
  woensdag 4 april 2012 @ 23:56:50 #24
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_109922851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:56 schreef il_Tonno het volgende:

[..]

[..]

het topic waar wij nu op zitten is toch wat beschaafder