abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109907604
Hallo, ik doe MBO laboratoriumtechniek. Het was de enige mbo-opleiding waarin je iets doet met wetenschap. Helaas vind ik het niet zo leuk.

Het is wetenschap zonder onderzoeken en ontdekken maar gewoon een procedure volgen. De theorie is wel interessant maar gaat te langzaam wat resulteert in weinig interesse en motivatie van mijn kant.

Ik ga volgend jaar dus stoppen om een havo sprint te doen en als dat goed gaat een vwo sprint. Maar als ik nu stop moet ik mijn studiefinanciering terug betalen. Ik kan hem dan toch weer oppakken wanneer ik naar de universiteit ga, waardoor de terugbetaling stop gezet wordt. Of wordt het van mijn financiering afgetrokken. Hoe zit dit?

Ik kom trouwens van basisberoeps! Van basisberoeps naar de universiteit bitches!!!!!

Ja basis, ik weet het. Heb de Cito-toets nogal hard verknald door faalangst waar ik overigens nog steeds last van heb. Dat houdt niet in dat het hem niet gaat worden dus kom a.u.b met informatieve dingen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 04-04-2012 19:54:47 ]
We're slowly approaching inevitable death.
pi_109907802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:36 schreef dustbrain het volgende:

Ik kom trouwens van basisberoeps! Van basisberoeps naar de universiteit bitches!!!!!
Denk niet dat de uni iets voor jou is
  woensdag 4 april 2012 @ 19:39:43 #3
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109907805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:36 schreef dustbrain het volgende:
Hallo, ik doe MBO laboratoriumtechniek. Het was de enige mbo-opleiding waarin je iets doet met wetenschap. Helaas vind ik het niet zo leuk.

Het is wetenschap zonder onderzoeken en ontdekken maar gewoon een procedure volgen. De theorie is wel interessant maar gaat te langzaam wat resulteert in weinig interesse en motivatie van mijn kant.

Ik ga volgend jaar dus stoppen om een havo sprint te doen en als dat goed gaat een vwo sprint. Maar als ik nu stop moet ik mijn studiefinanciering terug betalen. Ik kan hem dan toch weer oppakken wanneer ik naar de universiteit ga, waardoor de terugbetaling stop gezet wordt. Of wordt het van mijn financiering afgetrokken. Hoe zit dit?

Yo homey, ga jij eens ff lekker chillen met je matties.... :W
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:46:10 #4
367786 einzweipolizei
Remember remember the fifth of
pi_109908199

Je kan je studiefinanciering tijdelijk stoppen, en wanneer je WO gaat doen deze weer activeren.
(Als dat nog bestaat tegen die tijd met deze regering ;))

Op Google vind ik trouwens veel mensen die zich hetzelfde afvragen omdat MBO onderwijs zo slecht is.

[ Bericht 19% gewijzigd door einzweipolizei op 04-04-2012 19:56:11 ]
november.
pi_109908407
Die laatste zin was een niet serieuze afsluiting, het soort humor waar ieder van geniet. Maar antwoorden kunnen alleen daarop blijven hameren?
pi_109908488
Waarom denk je, terwijl je van basisberoept komt, dat je de uni aan kan?
pi_109908633
Dat is een nogal irrelevante vraag. Maar als jullie dan echt zo nieuwsgierig zijn kan ik het wel in mijn OP zetten.
pi_109909024
Yo swa!
pi_109909026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:46 schreef einzweipolizei het volgende:
[ afbeelding ]

Je kan je studiefinanciering tijdelijk stoppen, en wanneer je WO gaat doen deze weer activeren.
(Als dat nog bestaat tegen die tijd met deze regering ;))

Op Google vind ik trouwens veel mensen die zich hetzelfde afvragen omdat MBO onderwijs zo slecht is.
Ik zag je antwoord niet. :P
Bedankt, ik zal dan kijken wat de mogelijkheden zijn bij duo. Het is dus niet iets wat nooit voorkomt en me mijn recht op financiering ontneemt.
pi_109919912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:53 schreef dustbrain het volgende:
Dat is een nogal irrelevante vraag. Maar als jullie dan echt zo nieuwsgierig zijn kan ik het wel in mijn OP zetten.
Haha, goed antwoord.
TS vraagt niet of hij het niveau aan kan, hij vraagt iets over studiefinanciering.
pi_109920001
Hoelang moet je je MBO nog doen? Je kan 'm ook afmaken, verkort hbo doen (instromen in 2e jaar), indien nodig premaster (is niet altijd nodig) en dan ook een wo master. Ben je niet eens zo veel langer bezig.
pi_109920013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:03 schreef Klonker het volgende:

[..]

Haha, goed antwoord.
TS vraagt niet of hij het niveau aan kan, hij vraagt iets over studiefinanciering.
Ts schrijft ook dat hij van bsisberoeps naar de uni gaat, bitches.

Zo iemand is moelijk serieus te nemen.
pi_109943920
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:05 schreef vincm het volgende:
Hoelang moet je je MBO nog doen? Je kan 'm ook afmaken, verkort hbo doen (instromen in 2e jaar), indien nodig premaster (is niet altijd nodig) en dan ook een wo master. Ben je niet eens zo veel langer bezig.
Dit is nog maar mijn eerste jaar, dus havo-sprint en dan vwo-sprint gaat het snelst. Wel vervelend van dat terugbetalen. :')
pi_109946811
quote:
Door die zin vraag ik me toch wel degelijk af wat je in hemelsnaam op de universiteit te zoeken hebt. Vooralsnog zit je gewoon op het mbo, dus probeer eerst maar eens een havo-diploma binnen te slepen. :')
pi_109947143
Eerlijk is eerlijk, de kans dat iemand die naar het laagste schoolniveau in Nederland werd verwezen het redt op het hoogste onderwijsniveau is miniscuul klein. Maar ik wens je veel succes met je poging om ervoor te zorgen dat jij net die uitzondering bent.
Doe het wel stap voor stap, anders vrees ik voor jou dat je zeker kansloos ten onder gaat. Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van het schakelen van HBO-bachelor naar WO-master is dat voor jou misschien wel de aangewezen route aangezien je wat jaren de tijd krijgt om een hoger niveau te ontwikkelen en aangezien je een aantal zware vakken overslaat (de reden dat ik er niet gecharmeerd van ben).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_109947234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Doe het wel stap voor stap, anders vrees ik voor jou dat je zeker kansloos ten onder gaat. Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van het schakelen van HBO-bachelor naar WO-master is dat voor jou misschien wel de aangewezen route aangezien je wat jaren de tijd krijgt om een hoger niveau te ontwikkelen en aangezien je een aantal zware vakken overslaat (de reden dat ik er niet gecharmeerd van ben).
Als je een pre-master volgt voor die master is het toch niet zo'n probleem lijkt me?
pi_109947680
Aangezien mbo en hbo/uni los staan qua studiefinanciering moet je volgens mij gewoon deze maanden terug betalen. Maar goed: http://www.ib-groep.nl/pa(...)ing_voor_het_mbo.asp

daar kan je er wat over lezen, specifiek geval dus meer weet ik ook niet.
pi_109948216
quote:
Als je een pre-master volgt voor die master is het toch niet zo'n probleem lijkt me?
30 EC's vs. 180 EC's.
Ja, ze hebben op het HBO ook de nodige vakken gehad maar al die vakken worden op een veel lager niveau gegeven en een groot deel van de HBO-opleidingen bestaat uit praktijk.
Kijk maar eens voor hoeveel belangrijke vakken de schakelaars geen examen doen. Ik zou liever hebben dat de schakelprogramma's wat langer duren, zonder dat die leerlingen hier meer voor hoeven te betalen (gewoon 17XX Euro per jaar).
#NoDAPL
pi_109949443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

30 EC's vs. 180 EC's.
Ja, ze hebben op het HBO ook de nodige vakken gehad maar al die vakken worden op een veel lager niveau gegeven en een groot deel van de HBO-opleidingen bestaat uit praktijk.
Kijk maar eens voor hoeveel belangrijke vakken de schakelaars geen examen doen. Ik zou liever hebben dat de schakelprogramma's wat langer duren, zonder dat die leerlingen hier meer voor hoeven te betalen (gewoon 17XX Euro per jaar).
Het niveau zal ongetwijfeld hoger liggen, maar ik denk dat iemand die van hbo komt ook prima mee kan in die vakken. 30 vs 180 gaat dus niet op.
Zijn er ook niet premasters die langer dan een half jaar duren dan?
pi_109950128
CITO verknallen door faalangst :') wat een bak
  donderdag 5 april 2012 @ 20:54:46 #21
192481 Core2
Happiness is the road
pi_109955871
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

30 EC's vs. 180 EC's.
Mijn schakeljaar was 40 EC's? Nog steeds minder dan die 180 EC's uiteraard, maar in dat schakeljaar hebben ze zo'n beetje de moeilijkste bachelorvakken gepropt. Om daarna nog steeds te zeuren dat hbo'ers niet het voldoende niveau hebben lijkt me niet in alle gevallen rechtvaardig.
pi_109956032
HBO'ers hebben dan inderdaad al 240 EC + EC's van pre-master. Staat aardig gelijk aan de 180 van uni.
Bovendien heeft iemand die HBO met gemiddeld een 8 haalt natuurlijk sneller het uni-niveau dan iemand die het HBO met zesjes haalt.
pi_109961701
Om Ts z'n vraag maar even te beantwoorden: Zo lang jij binnen 10 jaar een diploma haalt, welk niveau dan ook, hoef je het nog niet terug te betalen. Dat gebeurt erna pas.

Maar stiekem ben ik ook best nieuwschierig. Van mbo niveau 2 naar WO is echt, écht een gigantische sprong. Hoe denk je dat klaar te spelen?
Ik wil je enthousiasme en vooral je ambitie niet de grond in stampen, maar het is nogal een onderneming. Hoe denk je het voor elkaar te krijgen?
pi_109968789
Het probleem is dat elke EC voor een theoretisch vak van het HBO minder waard is dan dezelfde EC van het WO.
Hoeveel procent van die 240 EC's wordt op een doorsnee HBO-school gehaald zonder schriftelijke examens (projecten, practica enzovoorts)?
Voor de volledigheid, op het WO is vaak ook maar driekwart van die 180 EC's relevant voor het vakgebied maar een schakelprogramma van 30 EC vind ik erg weinig, zeker als dat ook nog eens de HBO-minor is wat in de praktijk het geval is. Zo iemand heeft immers 210 EC van het HBO en niet die 240 die jij aanhaalt.
Een graadmeter is misschien ook wel dat in België vrijwel alle schakelprogramma's 60 EC of 90 EC bedragen. En daar wordt al geklaagd dat het niveau hierdoor is gedaald.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-04-2012 02:00:48 ]
#NoDAPL
pi_109968897
quote:
Mijn schakeljaar was 40 EC's?
Had jij die 10 EC's extra omdat het om verschillende richtingen ging?
Extreem voorbeeld: WO-master natuurkunde en HBO-bachelor geschiedenis in plaats van WO-master natuurkunde en HBO-bachelor natuurkunde.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')