Denk niet dat de uni iets voor jou isquote:Op woensdag 4 april 2012 19:36 schreef dustbrain het volgende:
Ik kom trouwens van basisberoeps! Van basisberoeps naar de universiteit bitches!!!!!
Yo homey, ga jij eens ff lekker chillen met je matties....quote:Op woensdag 4 april 2012 19:36 schreef dustbrain het volgende:
Hallo, ik doe MBO laboratoriumtechniek. Het was de enige mbo-opleiding waarin je iets doet met wetenschap. Helaas vind ik het niet zo leuk.
Het is wetenschap zonder onderzoeken en ontdekken maar gewoon een procedure volgen. De theorie is wel interessant maar gaat te langzaam wat resulteert in weinig interesse en motivatie van mijn kant.
Ik ga volgend jaar dus stoppen om een havo sprint te doen en als dat goed gaat een vwo sprint. Maar als ik nu stop moet ik mijn studiefinanciering terug betalen. Ik kan hem dan toch weer oppakken wanneer ik naar de universiteit ga, waardoor de terugbetaling stop gezet wordt. Of wordt het van mijn financiering afgetrokken. Hoe zit dit?
Ik kom trouwens van basisberoeps! Van basisberoeps naar de universiteit bitches!!!!!
Ik zag je antwoord niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:46 schreef einzweipolizei het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan je studiefinanciering tijdelijk stoppen, en wanneer je WO gaat doen deze weer activeren.
(Als dat nog bestaat tegen die tijd met deze regering)
Op Google vind ik trouwens veel mensen die zich hetzelfde afvragen omdat MBO onderwijs zo slecht is.
Haha, goed antwoord.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:53 schreef dustbrain het volgende:
Dat is een nogal irrelevante vraag. Maar als jullie dan echt zo nieuwsgierig zijn kan ik het wel in mijn OP zetten.
Ts schrijft ook dat hij van bsisberoeps naar de uni gaat, bitches.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:03 schreef Klonker het volgende:
[..]
Haha, goed antwoord.
TS vraagt niet of hij het niveau aan kan, hij vraagt iets over studiefinanciering.
Dit is nog maar mijn eerste jaar, dus havo-sprint en dan vwo-sprint gaat het snelst. Wel vervelend van dat terugbetalen.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:05 schreef vincm het volgende:
Hoelang moet je je MBO nog doen? Je kan 'm ook afmaken, verkort hbo doen (instromen in 2e jaar), indien nodig premaster (is niet altijd nodig) en dan ook een wo master. Ben je niet eens zo veel langer bezig.
Door die zin vraag ik me toch wel degelijk af wat je in hemelsnaam op de universiteit te zoeken hebt. Vooralsnog zit je gewoon op het mbo, dus probeer eerst maar eens een havo-diploma binnen te slepen.quote:Ik kom trouwens van basisberoeps! Van basisberoeps naar de universiteit bitches!!!!!
Als je een pre-master volgt voor die master is het toch niet zo'n probleem lijkt me?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doe het wel stap voor stap, anders vrees ik voor jou dat je zeker kansloos ten onder gaat. Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van het schakelen van HBO-bachelor naar WO-master is dat voor jou misschien wel de aangewezen route aangezien je wat jaren de tijd krijgt om een hoger niveau te ontwikkelen en aangezien je een aantal zware vakken overslaat (de reden dat ik er niet gecharmeerd van ben).
30 EC's vs. 180 EC's.quote:Als je een pre-master volgt voor die master is het toch niet zo'n probleem lijkt me?
Het niveau zal ongetwijfeld hoger liggen, maar ik denk dat iemand die van hbo komt ook prima mee kan in die vakken. 30 vs 180 gaat dus niet op.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
30 EC's vs. 180 EC's.
Ja, ze hebben op het HBO ook de nodige vakken gehad maar al die vakken worden op een veel lager niveau gegeven en een groot deel van de HBO-opleidingen bestaat uit praktijk.
Kijk maar eens voor hoeveel belangrijke vakken de schakelaars geen examen doen. Ik zou liever hebben dat de schakelprogramma's wat langer duren, zonder dat die leerlingen hier meer voor hoeven te betalen (gewoon 17XX Euro per jaar).
Mijn schakeljaar was 40 EC's? Nog steeds minder dan die 180 EC's uiteraard, maar in dat schakeljaar hebben ze zo'n beetje de moeilijkste bachelorvakken gepropt. Om daarna nog steeds te zeuren dat hbo'ers niet het voldoende niveau hebben lijkt me niet in alle gevallen rechtvaardig.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
30 EC's vs. 180 EC's.
Ja, ze hebben op het HBO ook de nodige vakken gehad maar al die vakken worden op een veel lager niveau gegeven en een groot deel van de HBO-opleidingen bestaat uit praktijk.
Kijk maar eens voor hoeveel belangrijke vakken de schakelaars geen examen doen. Ik zou liever hebben dat de schakelprogramma's wat langer duren, zonder dat die leerlingen hier meer voor hoeven te betalen (gewoon 17XX Euro per jaar).
Had jij die 10 EC's extra omdat het om verschillende richtingen ging?quote:Mijn schakeljaar was 40 EC's?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |