abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 april 2012 @ 13:25:55 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109892285
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109892432
Ohai!

:') echt wat een bweeh. Soms kan werken zo vervelend zijn!
pi_109892481
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:29 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

:') echt wat een bweeh. Soms kan werken zo vervelend zijn!
*boks* nog maar een jaar of 40 te gaan! :')
pi_109892535
Lijstje:
O: korenvlokken, rijstmelk, banaan
T: 8 paranoten, pakje crackers
L: meergranenbol tonijn
T: appel
T: iets van yoghurt
D: salade met komkommer en tomaat en eieren
S: evy Les 5 en eventueel bodypump
pi_109892660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is dat de eerste keer dat ze je nieuwe vriendje zien? :D. Zo cute is dat altijd. Toen m'n zus haar bf voor het eerst meenam zat 'ie heel stilletjes op de bank te zitten, nu is 'ie gewoon een van ons :).

Het is alweer 10 jaar geleden dat ik iemand meenam :').
Ja, inderdaad de eerste keer! Dat laatste geldt voor mij ook, en hem kenden ze toen zelfs al. :+ Best spannend dus...
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109892674
Dat was de planning, er komt vast nog we'll iets bij. :')
pi_109892777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:37 schreef Perruche het volgende:
Dat was de planning, er komt vast nog we'll iets bij. :')
Wou al gaan zeggen dat er nog wel KH's bij mochten :o :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:43:00 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109892894
Cootje, ja maar nu hebben we een heul lage dode heg die niet wil groeien dus als ik in de tuin zit word ik voortdurend begroet door o.a. hondenuitlaters en klein grut :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? woensdag 4 april 2012 @ 13:48:33 #9
70532 loveli
N
pi_109893131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cootje, ja maar nu hebben we een heul lage dode heg die niet wil groeien dus als ik in de tuin zit word ik voortdurend begroet door o.a. hondenuitlaters en klein grut :+
De droom van elke happy koter: een Maria-smileyface als je aan het wandelen/spelen bent.
crap in = crap out
  woensdag 4 april 2012 @ 13:50:22 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109893186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:48 schreef loveli het volgende:

[..]

De droom van elke happy koter: een Maria-smileyface als je aan het wandelen/spelen bent.
Oh maar ik ben niet zo'n kindervriend hoor :D Ik vind ze soms wel droppig en wil best even zwaaien en lachen, maar verder heb ik ze niet zoveel te melden :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109893238
Ik kwam er achter dat ik gister rond de 1200 kcal op had :@
Das niet de bedoeling.... :N
pi_109893251
En Placebo: die ga ik zien op Sziget! Ben ook al heel lang fan *O*
pi_109893404
Bijna pasen O+ bijna 5 jaar O+ haha.

iemand verstand van Beamers? Wil er 1 op mp aanschaffen voor het wk van de Buurtvereniging.. Maar waar op te letten?! Haha
~ Bonito La Risa ~
pi_109893587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:52 schreef creepycookie het volgende:
En Placebo: die ga ik zien op Sziget! Ben ook al heel lang fan *O*
En dEUS en Korn en Magnetic Man.. :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109893939
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

En dEUS en Korn en Magnetic Man.. :o
dEUS is niet zo mijn ding, maar Korn en Magnetic Man O+
pi_109894008
Lijstje voor vandaag:
O: 3 boterhammen kip en fricandeau
T: appel
L: 150 gram fricandeau, 500 gram kwark
D: Lasagna met gehakt, groenten. 'Lasagnabladen' van aubergine ipv pasta.
B: uurtje bewegen.
Voor mijn doen redelijk laag in koolhydraten. Ik moet toch nog proberen mijn vetpercentage omlaag te brengen, zit nu tussen de 10,5 en 11% in, maar ik moet nog wel 3 kilo lichter worden. En ik wil geen spieren verliezen eigenlijk. Dus ga weekje laag in carbs zitten en dan zien we wel hoe dat gaat.
pi_109894067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:09 schreef creepycookie het volgende:

[..]

dEUS is niet zo mijn ding
Shun
Ja doei.
pi_109894655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:09 schreef creepycookie het volgende:

[..]

dEUS is niet zo mijn ding, maar Korn en Magnetic Man O+
Net al even Korn geluisterd, nu even Skream & Benga @ I love techno, zo'n geweldige liveset vind ik dat! O+

Voor de andere liefhebbers
pi_109894703
O haiz!

Dit weekend verjaardag van lief, dus taarten bakken en eten voor een weeshuis maken :P

Li *boks* ik heb morgen een afspraak staan, bij mij zit het vast in mijn nek. Denk dat ik gemanipuleerd moet worden.

Dolce gusto is wel ok, hij's sneller warm dan mijn nespresso maar ik vind de koffie van nespresso beter-> meer variatie. Cappucino's en latte's zijn stom want de melk in cupjes is gezoet :(
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109894808
quote:
8s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Shun
:6
pi_109894846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Net al even Korn geluisterd, nu even Skream & Benga @ I love techno, zo'n geweldige liveset vind ik dat! O+

Voor de andere liefhebbers
O+
Van dat soort dingen plas ik altijd een beetje in mijn broek :9
pi_109895001
LOL, wut?!
pi_109895186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:37 schreef V1z0R het volgende:
LOL, wut?!
Ja doei.
  woensdag 4 april 2012 @ 14:45:51 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109895377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:56 schreef Mixende_match het volgende:
Bijna pasen O+ bijna 5 jaar O+ haha.

iemand verstand van Beamers? Wil er 1 op mp aanschaffen voor het wk van de Buurtvereniging.. Maar waar op te letten?! Haha
Mag ik jou iets vragen mm? Waarom sluit jij je posts af met haha?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109895400
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mag ik jou iets vragen mm? Waarom sluit jij je posts zinnen af met haha?
fixed.

En daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')