Ik heb een uitvoerige testrit gemaakt, en vond dat de wegligging en stuurgedrag eigenlijk veel beter dan verwacht, ik dacht zo'n op losse veren staand dingetje te rijden maar viel reuze mee.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:04 schreef Palomar het volgende:
idd, volgens mij is roest op die delen niet zo erg. Mijn moeder heeft ook zo'n Chevrolet (Kalos) uit 2005. Als je de motorkap opendoet ziet alles er op het eerst egezicht heel fris/nieuw uit, maar sommige delen hebben geen roestbehandeling gehad en zie je extreem roesten. Zal wel een besparingskeuze zijn geweest van Daewoo/Chevrolet.
Vind het ding overigens voor geen meter rijden qua wegligging. Extreem overhellen in bochten, platte stoelen en hele rare versnellingsverhoudingen (nodigt niet uit tot racen). Wel een verschil met mijn Alfa. Hoop dat die Lacetti iets betere wegligging heeft, want als je een BMW gewend bent zal zoiets sneller opvallen.
Nou ja, ik heb gewoon hier en daar wat foto's gemaakt (hetgeen wat niet bedekt was door kappen) en dit was het resultaat. Inderdaad vooral op de rem klauwen en op de laatste foto rechts achter de einddemper die zwarte dwarsbalk zeg maar, zit ook "roest", die einddemper is waarschijnlijk de buitenste pel die wat aan het roesten is, bij mijn bmw ook gehad en inderdaad nog 2 jaar mee kunnen rijden en dan ( zelfquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:56 schreef densmee het volgende:
Roest foto's
Foto 1- Roest? of bedoel je dat grijze aan je dynamo? dat is gewoon geoxideerd aluminium
Foto 2- Leiding? is niet heel spannend vooral oppervlakte roest
Foto 3- Geen roest te zien?
Foto 4- Remklauw, is mijn inziens niet echt een probleem
Foto 5- veerpoot vooral oppervlakkige roest niet een probleem voor de komende jaren, Probleem hier is vaak het stuk carrosserie boven de veer wat gaat roesten
Foto 6- uitlaat einddemper, is voor de komende 2 jaar zeker nog geen probleem en dan een nieuwe demper erop zien te scoren
Roest aan losse onderdelen is vaak niet zo een groot probleem, een rotte carrosserie is vaker een probleem, dorpels en dergelijke
Over die APK : ja, ik weet dat mijn huidige auto (BMW) niet door de APK komt. al was het maar simpel mijn mistlamp wat kapot is ( 1 ) en mijn handrem aan een kant niet werkt, totaal niet. Verwarming = half dood. rammelt als een malle (schokbreker/demper/veer) fusekogel vanvoor.. en ga nog maar even doorquote:Op woensdag 4 april 2012 18:24 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Als ik de problemen van die BMW zo lees dan kun je daar met wat handigheid weer een prima wagen van maken, en dan rijd je wel een BMW. Een Daewoo kom op zeg
En je zegt dat hij 'never nooit niet' door de APK komt, dus eigenlijk weet je al zeker dat hij goedgekeurd gaat worden!
Ik zei niet lekker, maar beter dan verwachtquote:Op woensdag 4 april 2012 19:17 schreef Fer het volgende:
Als je Daewoo lekker vindt rijden, terwijl je een 316 gewend ben, lever hem dan gauw in. Ben je het freude am fahren niet waard.
Ergens wist ik dat jij hier zou reagerenquote:Op woensdag 4 april 2012 18:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Van BMW overstappen naar een of ander Koreaans/Amerikaans failiet merk? Nahh..
Zou het niet doen, niet om het een of het ander maar voor dat geld heb jij een veel dikkere/betrouwbaardere en luxere wagen.
quote:Op woensdag 4 april 2012 19:17 schreef Fer het volgende:
Als je Daewoo lekker vindt rijden, terwijl je een 316 gewend ben, lever hem dan gauw in. Ben je het freude am fahren niet waard.
Ik stopte met lezen bij "verlagingsset" daar begin ik niet mee.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:52 schreef Fer het volgende:
Je kan die BMW ook gewoon laten fixen, trap er gelijk een goedkope verlagingsset onder met nieuwe dempers. Mistlampen spuit je zwart of haal de lampjes en het knopje eruit. Handrem schoentjes laten vervangen, had je maar geen handrem bochtjes moeten trappen.
Al met al niet meer of minder kosten dan de verkoper nu aan die Deawoo verdient op je. En ook geen enkele garantie dat je volgend jaar minder kosten hebt aan de Deawoo dan aan je BMW. Hij is niet zuiniger, rijdt niet beter is niet ruimer en ziet er ook niet beter uit.
Ik kan deze koop niet snappen, op economisch, praktisch dan wel emotioneel vlak. Dus fix die 316 of ruil hem in voor een Mazda.
quote:Op woensdag 4 april 2012 20:10 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik ga voor de bonusvraag!
Zonder inruil krijg je normaal gesproken een koriting, in deze prijsklasse zal dat iets van 200 euro zijn gok ik. Dus je krijgt maar 230 euro voor je 316.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |