Een goedeavond.
Klein verhaaltje:
TS is op zoek naar een auto. TS heeft gekozen voor een "krap" budget. TS wil volgend jaar samenwonen, kost geld, en nu een tijdelijke auto voor de eerste 3/5 jaar te overbruggen om daarna een andere auto te halen.
Waarom dan toch nu een andere auto? Lang verhaal kort: Rij nu een BMW 316i (1996), 323000 km op de teller (still counting), een rammelende achterkant (schokbreker?) een stuiterende achterkant (bij putjes en dingetjes in de weg, na stuiteren en lichtjes zwalken), mistlampen kapot, stoffering van stoel gaat los, hier een rammeltje, daar een rammeltje.. kortom, tijd om op te ruimen want over 3 maandjes APK waar hij nevernooit niet doorheen komt (handrem, andere remmen en weet ik veul wat).
Nu is mijn oog op een Chevrolet/Daewoo lacetti gevallen. Vandaag weesten kijken.
Samenvatting:
Bouwjaar : 2004 maand 03
KM stand : 116.000
Tot 2010 (dealer) onderhoudsbeurten gehad, daarna niets meer ingevuld in het onderhoudsboekje.
Type: Lacetti
Handelsbenaming: Lacetti 1,6 5DRS (80KW)
APK geldig tot 31-03-2013 (geen aandachtspunten, niets vervangen)
Vandaag proefritje gemaakt en rijdt eigenlijk best lekker (beter dan verwacht)
Her en der wel wat lakschade, achterbumper een veegje lak eraf, krasje hier en daar, de normale gebruik sporen.
Wat mij wel opviel was dat er hier en daar wat roest zat (zie foto's).
De teller staat op 116.00, bij elke 60.000 d-riem vervangen. kostten : 335 euro
De auto zelf staat te koop voor 2750
Totaal 3080
Als ik mijn bmwtje daar laat (met sleutels enzo

) mag ik hem meenemen voor 2650.
Eventueel grote beurt 150
Ik zou dus met 2800 wegrijden met een gekeurde, gebeurtte (

) auto uit 2004, met 116.000 km en lichte gebruik sporen.
Alleen dat roest he.. dat zit me niet lekker, graag tips, gedachtes, wat je er ook maar van denkt/ vind. Alles is welkom!
Tevens, iemand ervaring met zelf een trekhaak te monteren hierop? (ook aansluiten)
Ik ben zelf redelijk handig met schroevendraaier, elektro en what-not, alleen (nog) niet aan een auto.. Is dit te doen? en wat zou dat dan kosten ?

Foto's roest:
http://imgur.com/a/uSkuSDisclaimer; geen idee waar ik foto's van moest maken

![akgRp.jpg]()
Bedankt voor de aandacht, en wellicht input
Oh, bonusvraag, iemand énig idee waarom ik überhaupt nog iets (430) euro terugkrijg voor mijn BMW ?