waarom niet?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:03 schreef FredvZ het volgende:
Als ik jou was, was ik ook opgestaan en op luide toon gezegd: "Kom, we gaan blijkbaar ben je hier alleen welkom als je je klem komt zuipen en aan obesitas lijdt".
quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:14 schreef JeMoeder het volgende:
Als er nog een rekening zou liggen dan zou ik die niet betalen trouwens, vooral niet als ik die man was en al die shit had besteld om te consumeren.
En waarom zou dat niet mogen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Je mag niet zonder gegronde reden iemand je zaak uitzetten. Ook niet als je eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar bent op dit moment.
wel als jij in je huisregels hebt staan dat er bijvoorbeeld een tijdslimiet is om te blijven zitten zonder(nieuwe) consumptie.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Je mag niet zonder gegronde reden iemand je zaak uitzetten. Ook niet als je eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar bent op dit moment.
Dus je mag ook niet zomaar iemand uit je eigen huis zetten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Jij loopt net zo bij de buren binnen als bij een gemiddelde kroeg?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus je mag ook niet zomaar iemand uit je eigen huis zetten?
Het zijn natuurlijk twee compleet verschillende dingen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus je mag ook niet zomaar iemand uit je eigen huis zetten?
Dat is nog maar de vraag in Nederland en inderdaad als dat in je huisregels staat mag dit wel. Maar in meeste horeca zijn de huisregels niet openbaar of staat er hooguit een bordje consumptie verplicht.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:24 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
wel als jij in je huisregels hebt staan dat er bijvoorbeeld een tijdslimiet is om te blijven zitten zonder(nieuwe) consumptie.
zijn altijd wel redenen om iemand eruit te zetten als je wil.
je mag toch zeker zelf wel weten wat je in je zaak doet.
of het goede reclame is is natuurlijk een tweede
huisregels zijn net als algemene voorwaarden, je kan ze opvragen bij de bar, doe je dat niet dan ga je er mee akkoord.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag in Nederland en inderdaad als dat in je huisregels staat mag dit wel. Maar in meeste horeca zijn de huisregels niet openbaar of staat er hooguit een bordje consumptie verplicht.
Maar heb toch ooit met Sociaal/hygiëne moeten leren dat je zonder gegronde redenen iemand de toegang mag ontzeggen.
Dat mag wél, maar niet op basis van een argument/kenmerk wat als discriminatoir gezien kan worden. Het is immers geen publieke ruimte zoals een gemeentehuis, maar privébezit wat open is voor bezoekers. Of het zakelijk slim is om veel mitsen en maren te noemen is een ander verhaal, maar tot op een zekere hoogte mag het dus wel.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
De eigenaar had toch een gegronde reden? De man verteerde niet genoeg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
En als deze dat weigert? Dan overtreedt ie immers de huisregels door niet genoeg te nuttigen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:04 schreef luigisix het volgende:
Wel kan er zodra de gast minder nuttigd dan gemiddeld gevraagd worden extra te besteden of kan het gemiddelde bestedingsbedrag gerekend worden.
Bij weigering mag de gast niet de toegang ontzegd worden maar staat er een rekening geopend. Als de gast niet betaald is de gast wanbetaler en moet dit via justitie uitgezocht worden. De enkele keren dat ik zoiets heb meegemaakt ging de gast of zelf weg of werd er extra genutigd. De ene keer dat de gast beide niet wilde heeft de politie de man meegenomen maar de rekening is nooit betaald. Dat moest via een civiele procedure gevorderd gaan worden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als deze dat weigert? Dan overtreedt ie immers de huisregels door niet genoeg te nuttigen.
Ja, dan snap ik best dat de eigenaar die man eruit heeft gezet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:35 schreef luigisix het volgende:
Bij weigering mag de gast niet de toegang ontzegd worden maar staat er een rekening geopend. Als de gast niet betaald is de gast wanbetaler en moet dit via justitie uitgezocht worden. De enkele keren dat ik zoiets heb meegemaakt ging de gast of zelf weg of werd er extra genutigd. De ene keer dat de gast beide niet wilde heeft de politie de man meegenomen maar de rekening is nooit betaald. Dat moest via een civiele procedure gevorderd gaan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |