abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109851038
Laatst zaten we te drinken ergens en bij de tafel naast ons kwam een man naar een
gast die daar zat te werken achter zijn laptop en vroeg hem de zaak te verlaten omdat
hij daar achter zijn laptop zat te werken en volgens die man te weinig verteerde. (en
toch zagen wij broodjes en veel drank op zijn tafel staan) De man vroeg om opheldering
en er werd doodleuk medegedeeld dat die man (schijnbaar eigenaar) dit storend vond
dat deze man daar zat (misschien sterke persoonlijkheid/charisma? :D) en wilde dat
hij de zaak verliet.

Nou even los vd rest( man stond gewoon op en ging weg) is mijn vraag of een horeca
-eigenaar zomaar iemand uit zijn horeca-zaak kan zetten alleen maar omdat hij de
persoon om wat voor reden niet mag. Zo ja,goed,zo nee, wat kan je er tegen doen?
pi_109851111
ja, waarom niet?
je laat toch ook niet zomaar iedereen in je huis?
wel moet je in je huisregels hebben staan dat je dit kan en zal doen :Y
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:59:02 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_109851123
A; ja dat mag
B; gewoon blijven zitten.
Mij mag je er voor wakker maken.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:59:16 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109851138
wie weet zat hij daar al 5 uur en had hij 1 koffie en 2 broodjes gehad...

maar het mag ja
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:03:24 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_109851347
Als ik jou was, was ik ook opgestaan en op luide toon gezegd: "Kom, we gaan blijkbaar ben je hier alleen welkom als je je klem komt zuipen en aan obesitas lijdt".
So we just called him Fred
pi_109851458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:03 schreef FredvZ het volgende:
Als ik jou was, was ik ook opgestaan en op luide toon gezegd: "Kom, we gaan blijkbaar ben je hier alleen welkom als je je klem komt zuipen en aan obesitas lijdt".
waarom niet?

anders krijg je dit soort figuren die de hele dag lekker onder jouw dak gaan zitten waar je elke maand braaf je huur voor betaalt :')
Vraagje voor de Utrechters: Gratis gamekelder/zaal/etc?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 april 2012 @ 15:14:45 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_109851796
Als er nog een rekening zou liggen dan zou ik die niet betalen trouwens, vooral niet als ik die man was en al die shit had besteld om te consumeren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_109851946
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:14 schreef JeMoeder het volgende:
Als er nog een rekening zou liggen dan zou ik die niet betalen trouwens, vooral niet als ik die man was en al die shit had besteld om te consumeren.
:')

Ik zou opstaan en niet meer terugkomen en dat ook even duidelijk maken.
pi_109852014
Je mag niet zonder gegronde reden iemand je zaak uitzetten. Ook niet als je eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar bent op dit moment.
pi_109852210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Je mag niet zonder gegronde reden iemand je zaak uitzetten. Ook niet als je eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar bent op dit moment.
En waarom zou dat niet mogen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_109852243
quote:
wel als jij in je huisregels hebt staan dat er bijvoorbeeld een tijdslimiet is om te blijven zitten zonder(nieuwe) consumptie.

zijn altijd wel redenen om iemand eruit te zetten als je wil.
je mag toch zeker zelf wel weten wat je in je zaak doet.
of het goede reclame is is natuurlijk een tweede
  Redactie Frontpage dinsdag 3 april 2012 @ 15:25:30 #12
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_109852277
quote:
Dus je mag ook niet zomaar iemand uit je eigen huis zetten?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_109852329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij loopt net zo bij de buren binnen als bij een gemiddelde kroeg?
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:27:09 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109852345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk twee compleet verschillende dingen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_109852351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:24 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

wel als jij in je huisregels hebt staan dat er bijvoorbeeld een tijdslimiet is om te blijven zitten zonder(nieuwe) consumptie.

zijn altijd wel redenen om iemand eruit te zetten als je wil.
je mag toch zeker zelf wel weten wat je in je zaak doet.
of het goede reclame is is natuurlijk een tweede
Dat is nog maar de vraag in Nederland en inderdaad als dat in je huisregels staat mag dit wel. Maar in meeste horeca zijn de huisregels niet openbaar of staat er hooguit een bordje consumptie verplicht.

Maar heb toch ooit met Sociaal/hygiëne moeten leren dat je zonder gegronde redenen iemand de toegang mag ontzeggen.
pi_109852826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag in Nederland en inderdaad als dat in je huisregels staat mag dit wel. Maar in meeste horeca zijn de huisregels niet openbaar of staat er hooguit een bordje consumptie verplicht.

Maar heb toch ooit met Sociaal/hygiëne moeten leren dat je zonder gegronde redenen iemand de toegang mag ontzeggen.
huisregels zijn net als algemene voorwaarden, je kan ze opvragen bij de bar, doe je dat niet dan ga je er mee akkoord.

en tuurlijk mag je iemand zonder gegronde reden eruit zetten of weigeren.
als jij ruzie hebt met meneer x maar meneer x gedraagt zich prima in je zaak dan nog hoef je hem er niet in te laten lijkt me.
en de vergelijking met huis en je zaak is een prima vergelijking, zijn beide panden die je huurt of bezit en dus bepaal jij wie er wel en niet in mag
pi_109852891
quote:
Dat mag wél, maar niet op basis van een argument/kenmerk wat als discriminatoir gezien kan worden. Het is immers geen publieke ruimte zoals een gemeentehuis, maar privébezit wat open is voor bezoekers. Of het zakelijk slim is om veel mitsen en maren te noemen is een ander verhaal, maar tot op een zekere hoogte mag het dus wel.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109852943
Als ie marokkaans was mag het :Y
pi_109857841
Droeg die man Uggs, een dikke zwarte bril zonder sterkte en zat hij op een macbook te werken?
Zoja, toegestaan.
5 Ferrari's op videoband!
pi_109864468
quote:
De eigenaar had toch een gegronde reden? De man verteerde niet genoeg.
Of het een slimme zet was van de eigenaar is een tweede, maar hij mag mensen er wel uit zetten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109875776
Nee dat mag niet. De gast mag geweigerd worden direct bij het binnekomen VOORDAT de gast besteld heeft, Daarna mag de gast niet zomaar verwijderd worden. Dit kan alleen als de gast zich tegen de huisregels gedraagt of als de zaak(of het gedeelte van de zaak) gaat sluiten.

In de huisregels mag niet staan dat het management zomaar mensen mag verwijderen. Wel kan er zodra de gast minder nuttigd dan gemiddeld gevraagd worden extra te besteden of kan het gemiddelde bestedingsbedrag gerekend worden.
pi_109876844
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:04 schreef luigisix het volgende:
Wel kan er zodra de gast minder nuttigd dan gemiddeld gevraagd worden extra te besteden of kan het gemiddelde bestedingsbedrag gerekend worden.
En als deze dat weigert? Dan overtreedt ie immers de huisregels door niet genoeg te nuttigen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_109877239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als deze dat weigert? Dan overtreedt ie immers de huisregels door niet genoeg te nuttigen.
Bij weigering mag de gast niet de toegang ontzegd worden maar staat er een rekening geopend. Als de gast niet betaald is de gast wanbetaler en moet dit via justitie uitgezocht worden. De enkele keren dat ik zoiets heb meegemaakt ging de gast of zelf weg of werd er extra genutigd. De ene keer dat de gast beide niet wilde heeft de politie de man meegenomen maar de rekening is nooit betaald. Dat moest via een civiele procedure gevorderd gaan worden.
pi_109877875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:35 schreef luigisix het volgende:
Bij weigering mag de gast niet de toegang ontzegd worden maar staat er een rekening geopend. Als de gast niet betaald is de gast wanbetaler en moet dit via justitie uitgezocht worden. De enkele keren dat ik zoiets heb meegemaakt ging de gast of zelf weg of werd er extra genutigd. De ene keer dat de gast beide niet wilde heeft de politie de man meegenomen maar de rekening is nooit betaald. Dat moest via een civiele procedure gevorderd gaan worden.
Ja, dan snap ik best dat de eigenaar die man eruit heeft gezet.
pi_109878868
Fijne gastheer,

Ik zou de zaak onmiddelijk verlaten en duidelijk maken daar nimmer meer terug te komen.
Als de rekening nog niet betaald is zou ik de opmerking maken dat als hij mijn klandizie niet wil hij ook geen prijs zal stellen op mijn geld,ofwel als de rekening nog niet betaald was dan kon hij die wat mij betreft stoppen waar de zon niet schijnt.
Vertel het aan iedereen wat je is overkomen en waar die zaak is en suggereer de zaak verder te mijden en hun vrienden hier ook voor te waarschuwen.

Groet hem en wens hem veel personeel toe (Joods voor,ik hoop dat je straks blind gestolen word)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_109882421
Ook zonder huisregels mag je mensen je tent uitzetten hoor.
En als hij niet vertrekt houd je hem aan en bel je de politie.

Of dit verstandig is en goed voor je klandizie is een tweede, maar uiteraard heb je het recht wel.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')