abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109837745
Dat vind ik. Al weet ik dat het moeilijk te realiseren is.

Ik heb het over personen die zó onzeker zijn dat de onzekerheid overheerst en de onzekerheid het functioneren belemmert op bijvoorbeeld de werkvloer en studie. Ik vind het prima dat er onzekere mensen zijn en ik heb d'r ook tot een zekere hoogte begrip voor maar het moet niet zó erg worden dat andere mensen er de dupe van worden. Ik heb samen moeten werken met een ontzettend onzeker meisje voor een project op mijn opleiding. Super irritant: durfde niet te presenteren, kwam niet met ideeën, was bang om alles fout te doen. Kortom: je hebt er niks aan en het stoort ontzettend veel mensen.

Je hebt 'sterke' mensen die hulp zoeken en aan zichzelf werken met bijbehorend resultaat maar je hebt ook mensen die banger worden en uiteindelijk helemaal niets meer uitvoeren, in een sociaal isolement raken en dan heb je weer een persoon die in de uitkering beland en als het goed is ook nog met een labeltje erbij. Depressie of zo. Zielig hoor ( :') ) terwijl heel veel mensen niet eens proberen om stappen te nemen. Allemaal uit angst.

Jullie?
pi_109837895
OT: Onzekere mensen waar anderen geen last van hebben mogen zelf weten of ze hulp zoeken. als die onzekerheid invloed heeft op t werk moet er samen met de werkgever worden gekeken hoe verder

[ Bericht 67% gewijzigd door Crutch op 03-04-2012 08:57:25 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:53:10 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_109837909
Enig idee waar die onzekerheid vaak vandaan komt?
Het zal niet de eerste zijn die van alle kanten gepest is in het verleden, ouders hebben gehad die alleen maar hebben lopen zeiken op wat fout ging enz enz.
Dus dat de maatschappij niks heeft aan dusdanig onzekere mensen?
Het is vaak nog altijd de schuld van de maatschappij zelf dat deze mensen zo geworden zijn.
En mensen met een veel te hoog zelfvertrouwen/zelfbeeld zijn net zo nutteloos voor de maatschappij.

Ik neem aan dat dat meisje dan een vak/opleiding niet haalt wanneer ze niet mee presenteert?

Zoiets is juist de manier om veel onzekere mensen d'r bovenop te helpen.
Voor mijn HTS opleiding was ik ook best wel onzeker/faalangst. Eigenlijk al vanaf de kleuterschool tot aan de HTS, maar omdat ik tijdens die opleiding de ene na de andere presentatie moest geven durfde ik opeens wel m'n bek open te trekken. Duurt wel ff, maar dan heb je ook wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 03-04-2012 08:58:26 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:57:40 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_109838001
Poging 2:

Mensen doe normaal.
Je moeder is een hamster
pi_109838136
Als jij onzeker word van een ander onzeker iemand heb je volgens mij zelf problemen. :')
pi_109838253
quote:
Ik vind het prima dat er onzekere mensen zijn en ik heb d'r ook tot een zekere hoogte begrip voor
Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.

En dat is de basis van jouw zekerheid. Jij denkt overal wat van af te weten, en overal begrip voor te hebben, terwijl je niet eens doorhebt dat je dat helemaal niet hebt. Dat je waandenkbeelden over jezelf hebt.

Maar dat is prima hoor. 99% van de mensheid heeft waandenkbeelden over zichzelf en anderen. Heel jammer voor die ene procent.

De enige manier om van onzekerheid over jezelf af te komen is te accepteren dat 99% van de wereld niet in de werkelijkheid leeft. Dat 99% van de wereld een ego heeft die het niet toelaat om zijn eigen fouten te zien. Of mogelijk gewoon een slecht geheugen, waardoor ze hun eigen fouten prompt vergeten. Of mogelijk gewoon psychopaat, waardoor ze hun eigen fouten zien als mislukte manipulaties.
pi_109838330
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jij onzeker word van een ander onzeker iemand heb je volgens mij zelf problemen. :')
Jij wordt onzeker van iemand anders die onzeker is?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:11 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.

En dat is de basis van jouw zekerheid. Jij denkt overal wat van af te weten, en overal begrip voor te hebben, terwijl je niet eens doorhebt dat je dat helemaal niet hebt. Dat je waandenkbeelden over jezelf hebt.

Maar dat is prima hoor. 99% van de mensheid heeft waandenkbeelden over zichzelf en anderen. Heel jammer voor die ene procent.

De enige manier om van onzekerheid over jezelf af te komen is te accepteren dat 99% van de wereld niet in de werkelijkheid leeft. Dat 99% van de wereld een ego heeft die het niet toelaat om zijn eigen fouten te zien. Of mogelijk gewoon een slecht geheugen, waardoor ze hun eigen fouten prompt vergeten. Of mogelijk gewoon psychopaat, waardoor ze hun eigen fouten zien als mislukte manipulaties.
Ik heb er wel begrip voor. Ik kan me er goed in verplaatsen en het is ook jammer voor zulke personen. Maar ja, als we het over mijn (ex) studie hebben: ik zat niet op een psychologie/sph/mwd opleiding waar we maar allerlei begrip moeten hebben voor allerlei kwaaltjes van personen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven. Binnen een project groep wil je gewoon dat iedereen presteert, iemand die alleen maar zit te huilen en te zeuren dat ze niets durft, kan je niks mee en moet (vind ik) eerst maar aan zichzelf gaan werken voordat ze überhaupt gaat studeren.

Laatste slaat nergens op.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:16:56 #8
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_109838362
Dat laatste slaat dus precies op de hoogmoed/kapsones van veel mensen. Het denken dat ze zelf niks fout doen.
pi_109838388
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:16 schreef RaymondK het volgende:
Dat laatste slaat dus precies op de hoogmoed/kapsones van veel mensen. Het denken dat ze zelf niks fout doen.
Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk. :')
pi_109838415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:53 schreef RaymondK het volgende:
Het zal niet de eerste zijn die van alle kanten gepest is in het verleden,
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.

Het probleem met onzekere mensen is dat ze alle situaties vanuit meerdere kanten proberen te bespiegelen. Onzekere mensen zijn steevast beschouwende mensen. Mensen die de dingen vanuit hun eigen standpunt beschouwen, maar ook uit andere standpunten.

Het voordeel is dat ALS ze een beslissing nemen, die goed onderbouwd is. Het nadeel is dat de rest van de wereld al lang veel eerder een beslissing heeft genomen. Meestal is dat doodgewoon een gok, omdat ze nooit alle aspecten hebben bekeken, en dat zelfs niet eens door hebben.

Tja, gokkend door het leven werkt, de meeste mensen doen het, al weten ze het niet van zichzelf. Het jammere is dat het ego van deze mensen bij elke gewonnen gok groter wordt, maar bij een verloren gok niet kleiner. Tja, zo is het leven nou eenmaal, niks aan te doen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:19:55 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_109838421
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:17 schreef Cher- het volgende:

[..]

Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk. :')
Het openlijk toegeven is echter een tweede. En dat laat precies zien hoe dom sommige mensen eigenlijk zijn.
pi_109838430
Cher, in ieder geval ben jij niet geschikt om andere mensen iets te leren, dat is wel duidelijk.
pi_109838434
Je hebt simpelweg een probleem met mensen die door psychische klachten een uitkering ontvangen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109838441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:

[..]

Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.
Inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef RetepV het volgende:
Cher, in ieder geval ben jij niet geschikt om andere mensen iets te leren, dat is wel duidelijk.
Waar slaat dit op?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef fruityloop het volgende:
Je hebt simpelweg een probleem met mensen die door psychische klachten een uitkering ontvangen?
Daar gaat het helemaal niet over. Maar ik heb een schijthekel aan mensen die het slachtoffer uithangen, vervolgens niets ondernemen en alles opgeven. :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:22:16 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_109838476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?
Dit gaat nergens over.

Als ik zo eens terug kijk naar mijn basisschool, waren er 2 kinderen die echt gepest werden.
1-tje omdat i uber uber dik was, en 1-tje omdat i gewoon op alles wat er gezegd werd in ging, en het altijd op vechten uitdraaide.
Beide waren verre van onzeker.
pi_109838503
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef Cher- het volgende:
[..]

Waar slaat dit op?
Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.

En daarmee doe je ook jezelf te kort, want je cijfer had hoger kunnen zijn als je het zelfvertrouwen van je studiegenoot wat had opgekrikt.
pi_109838509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dit gaat nergens over.

Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.

En daarmee doe je ook jezelf te kort, want je cijfer had hoger kunnen zijn als je het zelfvertrouwen van je studiegenoot wat had opgekrikt.
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.
pi_109838549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dit gaat nergens over.

En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.

Als je DAT nog niet door hebt...? Snap jij wel iets van de maatschappij?
pi_109838600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]

Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.
Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.
pi_109838608
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef Cher- het volgende:

[..]

Waar slaat dit op?
Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?
pi_109838686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef RetepV het volgende:

[..]

Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.
Ach ja, leraar zijn lijkt me ook niks. Neemt niet weg dat je soms wel met zulke mensen wordt geconfronteerd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:

[..]

Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?
Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:30:36 #22
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_109838698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef RetepV het volgende:

[..]

En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.

Als je DAT nog niet door hebt...? Snap jij wel iets van de maatschappij?
Nee, pesten is vaak meelopen met de rest v.h. gepeupel. Een ogenschijnlijk zwakkere uit een groepje te pakken nemen om jezelf beter te voelen.
Vaak zijn het introverte kinderen die hiervan de dupe zijn.
En dan is de stap klein om er ook onzeker te worden.
pi_109838710
Anyway. Ik ben zo'n onzeker persoon die vroeger veel gepest werd. Het heeft even wat jaren geduurd, maar ik ben inmiddels een Master troll. Ga niet met me in gevecht. Al zeker niet voordat je hebt gekeken wat mijn niveau is. Maak niet de fout om me te onderschatten.
pi_109838740
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:

[..]

Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.
Nee dat is niet goed, als dat echter jouw resultaten beïnvloed komt dat dus ook omdat jij er niet mee om kan gaan. Dus ook jouw competentieprofiel is incompleet om maar even in hbo gezwets te vervallen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:32:15 #25
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_109838748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:31 schreef RetepV het volgende:
Anyway. Ik ben zo'n onzeker persoon die vroeger veel gepest werd. Het heeft even wat jaren geduurd, maar ik ben inmiddels een Master troll. Ga niet met me in gevecht. Al zeker niet voordat je hebt gekeken wat mijn niveau is. Maak niet de fout om me te onderschatten.
Alleen het feit dat je dit moet schrijven zegt mij al genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')