Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.quote:Ik vind het prima dat er onzekere mensen zijn en ik heb d'r ook tot een zekere hoogte begrip voor
Jij wordt onzeker van iemand anders die onzeker is?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als jij onzeker word van een ander onzeker iemand heb je volgens mij zelf problemen.
Ik heb er wel begrip voor. Ik kan me er goed in verplaatsen en het is ook jammer voor zulke personen. Maar ja, als we het over mijn (ex) studie hebben: ik zat niet op een psychologie/sph/mwd opleiding waar we maar allerlei begrip moeten hebben voor allerlei kwaaltjes van personen. Zo werkt het nou eenmaal niet in het leven. Binnen een project groep wil je gewoon dat iedereen presteert, iemand die alleen maar zit te huilen en te zeuren dat ze niets durft, kan je niks mee en moet (vind ik) eerst maar aan zichzelf gaan werken voordat ze überhaupt gaat studeren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, je hebt er helemaal geen begrip voor. Helemaal niks.
En dat is de basis van jouw zekerheid. Jij denkt overal wat van af te weten, en overal begrip voor te hebben, terwijl je niet eens doorhebt dat je dat helemaal niet hebt. Dat je waandenkbeelden over jezelf hebt.
Maar dat is prima hoor. 99% van de mensheid heeft waandenkbeelden over zichzelf en anderen. Heel jammer voor die ene procent.
De enige manier om van onzekerheid over jezelf af te komen is te accepteren dat 99% van de wereld niet in de werkelijkheid leeft. Dat 99% van de wereld een ego heeft die het niet toelaat om zijn eigen fouten te zien. Of mogelijk gewoon een slecht geheugen, waardoor ze hun eigen fouten prompt vergeten. Of mogelijk gewoon psychopaat, waardoor ze hun eigen fouten zien als mislukte manipulaties.
Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:16 schreef RaymondK het volgende:
Dat laatste slaat dus precies op de hoogmoed/kapsones van veel mensen. Het denken dat ze zelf niks fout doen.
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:53 schreef RaymondK het volgende:
Het zal niet de eerste zijn die van alle kanten gepest is in het verleden,
Het openlijk toegeven is echter een tweede. En dat laat precies zien hoe dom sommige mensen eigenlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:17 schreef Cher- het volgende:
[..]
Iedereen weet wel dat hij/zij iets fout doet af en toe, me dunkt. Dat is menselijk.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef RetepV het volgende:
Cher, in ieder geval ben jij niet geschikt om andere mensen iets te leren, dat is wel duidelijk.
Daar gaat het helemaal niet over. Maar ik heb een schijthekel aan mensen die het slachtoffer uithangen, vervolgens niets ondernemen en alles opgeven.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:20 schreef fruityloop het volgende:
Je hebt simpelweg een probleem met mensen die door psychische klachten een uitkering ontvangen?
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Pesten in het verleden komt omdat je TOEN al onzeker was. Het is geen oorzaak, het was TOEN al een gevolg.
Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.quote:
Ja, anders worden ze niet gepest. Een zelfverzekerd kind wordt niet gepest omdat andere kinderen dan wel merken dat het kind voor zichzelf op kan komen. Zwakkere mensen worden nou eenmaal gepest.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?
Dit gaat nergens over.
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Well, iemand heeft jouw hulp nodig om over zijn onzekerheid heen te komen, en het enige dat jij doet is je irriteren. Verder niks.
En daarmee doe je ook jezelf te kort, want je cijfer had hoger kunnen zijn als je het zelfvertrouwen van je studiegenoot wat had opgekrikt.
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dus alle gepeste kinderen zijn onzeker?
Dit gaat nergens over.
Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef Cher- het volgende:
[..]
Want? Ik ben geen psycholoog of hulpverlener maar een student. Ik ben 18, zij is 21. Sowieso is dat niet iets wat IK kan oplossen, desnoods kan ik haar gerust stellen maar dat gaat ook niet bij zulke mensen. Moeilijk om contact mee te maken alleen al, hele erge onzekere personen.
Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?quote:
Ach ja, leraar zijn lijkt me ook niks. Neemt niet weg dat je soms wel met zulke mensen wordt geconfronteerd.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oftewel, je kan niet met onzekere mensen omgaan. En dat is het allereerste wat je als leraar moet kunnen. En dus raad ik je aan om geen leraar te worden. Redenatie rond.
Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:27 schreef CutCake het volgende:
[..]
Op jouw megalomane waanbeeld waarin je denkt dat jij degene bent die wél geschikt is om te oordelen wat goed is voor de mensen die je nu op een grote hoop in de hoek zet misschien?
Nee, pesten is vaak meelopen met de rest v.h. gepeupel. Een ogenschijnlijk zwakkere uit een groepje te pakken nemen om jezelf beter te voelen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
En toch is het zo. Andere kinderen pesten hen omdat onzekere kinderen makkelijke slachtoffers zijn.
Als je DAT nog niet door hebt...? Snap jij wel iets van de maatschappij?
Nee dat is niet goed, als dat echter jouw resultaten beïnvloed komt dat dus ook omdat jij er niet mee om kan gaan. Dus ook jouw competentieprofiel is incompleet om maar even in hbo gezwets te vervallen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Want het is goed dat als je super onzeker bent en niet eens normaal durft te praten in een groep, jij een studie gaat beginnen waar je veel met andere mensen moet samenwerken (moet bij de meeste studies trouwens) zodat je andere mensen tot last bent aangezien je niks durft. Heel verstandig.
Alleen het feit dat je dit moet schrijven zegt mij al genoeg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:31 schreef RetepV het volgende:
Anyway. Ik ben zo'n onzeker persoon die vroeger veel gepest werd. Het heeft even wat jaren geduurd, maar ik ben inmiddels een Master troll. Ga niet met me in gevecht. Al zeker niet voordat je hebt gekeken wat mijn niveau is. Maak niet de fout om me te onderschatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |