quote:
De vorige eigenaren waren niet aanwezig op de overdrachtquote:Op maandag 2 april 2012 22:54 schreef kingjotte het volgende:
14 maart sleuteloverdracht, vervolgens bleek de koelkast defect, hierover gelijk gebeld met de makelaar en de oude eigenaar en (mondeling) overeengekomen dat ik nog 100 euro zou krijgen om deze te repareren / vervangen.
Wel bij de overdracht (bij de notaris), niet bij de inspectie. De koelkast stond uit toen ik de inspectie deed (samen met de makelaar), de vaatwasser heb ik niet aangezet toen, ik ging er logischerwijs vanuit dat deze het zou doen.quote:Op maandag 2 april 2012 23:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De vorige eigenaren waren niet aanwezig op de overdracht
Hoe oud zijn de koelkast en vaatwasser eigenlijk?
Joh, een koelkast en vaatwasser betaal je (ik) niet uit je hypotheekquote:Op maandag 2 april 2012 23:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Joh, wat kost een andere koelkast en een vaatwasser nou nog, afgezet tegen de kosten van een compleet huis?
Tja...quote:Op maandag 2 april 2012 23:08 schreef kingjotte het volgende:
Wel bij de overdracht (bij de notaris), niet bij de inspectie. De koelkast stond uit toen ik de inspectie deed (samen met de makelaar), de vaatwasser heb ik niet aangezet toen, ik ging er logischerwijs vanuit dat deze het zou doen.
Excuus, Koelkast uit 2004, vaatwasser onbekendquote:Op maandag 2 april 2012 23:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja...
Maar hoe oud zijn de spullen nou ongeveer?
Dan was hij kapot gegaan na / tijdens / door mijn gebruik, nu heb ik 'm nooit kunnen gebruiken.quote:Op maandag 2 april 2012 23:19 schreef snellejelle het volgende:
Tsa, dingen kunnnen kapot gaan. Wat als de vaatwasser over een week kapot was gegaan?
Is toch vrij normaal dat je het rondje voor de overdracht alleen met de makelaar door het huis loopt?quote:Op maandag 2 april 2012 23:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De vorige eigenaren waren niet aanwezig op de overdracht
Hoe oud zijn de koelkast en vaatwasser eigenlijk?
Wat is dat nou weer voor een onzin.quote:Op maandag 2 april 2012 23:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Joh, wat kost een andere koelkast en een vaatwasser nou nog, afgezet tegen de kosten van een compleet huis?
Er staat wel iets op papier, dit staat op de overnamelijst en deze is door beide partijen ondertekend.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:31 schreef Den_Haag het volgende:
Er is niks op papier gezet over het meeleveren van de inbouwapparatuur?
Heb jij het gecontroleerd of kunnen controleren? En had de verkoper dit behoren te weten?
Lees dit nog maar eens door. Voldoe je aan die voorwaarden kun je het proberen
http://huis-en-tuin.infon(...)borgen-gebreken.html
Amen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat is dat nou weer voor een onzin.![]()
Als afgesproken is de apparatuur over te nemen en de verkopers hebben bestigen dat het werkt dan hoort het gewoon te werken. Bovendien is er gewoon door de koper betaald voor deze zaken.
Ik dacht dit ook, totdat ik wat beter ging zoeken op internet, en daar is toch echt wel te vinden dat TS de sjaak is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:03 schreef Hallmark het volgende:
Je mag verwachten dat ze werken. Nu ze defect zijn, moet de verkoper voor een gelijkwaardige vervanging betalen. Dus je kijkt op Marktplaats wat de gemiddelde aankoopprijs is voor een vaatwasser en een koelkast van X jaar oud, en geeft de makelaar door dat deze betaald dienen te worden.
Je hoeft geen nieuwprijs te verwachten, en evenmin kun je installatiekosten en weet ik veel in rekening brengen. Dit zijn niet mijn woorden, maar die van een jurist van Vereniging Eigen Huis.
Ooit heb ik een huis verkocht, en was dus vergeten te vertellen, dat een electrisch kacheltje op een zolderkamer stuk was. Koper komt klagen bij m'n makelaar, en ik zeg tegen die makelaar dat de koper de pot op kon. Toen gaf mijn makelaar aan, dat hij echt adviseerde om tegemoet te komen. Ik heb gebeld met Vereniging Eigen Huis, en de jurist gaf aan dat, ja -- de koper kon een werkende kachel verwachten, en het was voldoende als ik een bedrag betaalde voor een vervangend, tweedehands exemplaar. Dus toen heb ik het gemiddelde genomen van een stuk of vijf van die dingen op marktplaats.
Overigens, een koelkast uit 2004 is waarschijnlijk niet economisch verantwoord om die te vervangen. Je bent waarschijnlijk goedkoper per jaar uit, als je een nieuwe en zuinigere koopt. Ik heb het ooit eens uitgerekend, en het komt er op neer dat een A++-zuinigheid koelkast van 400 euro na vier jaar goedkoper is, dan een 2ehands A-zuinigheid koelkast van 200 euro.
Ik kan toch moeilijk 4 uur voor een koelkast gaan zitten wachten om te kijken of hij koud wordt?quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:18 schreef etuiedelapiel het volgende:
Nee, je had het zelf kunnen onderzoeken dus je hebt pech
Had ook niet gehoeven, je had kunnen constateren dat deze uit stond en vervolgens had je vast kunnen laten leggen dat zij ervoor zouden zorgen dat deze voor de overdracht aan zou staan of dat het in ieder geval zwart op wit vast stond dat deze het volgens hun wel zou doen maar dat dit niet gecontroleerd kon worden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:56 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Ik kan toch moeilijk 4 uur voor een koelkast gaan zitten wachten om te kijken of hij koud wordt?
Koelkast is inderdaad opgelost.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Had ook niet gehoeven, je had kunnen constateren dat deze uit stond en vervolgens had je vast kunnen laten leggen dat zij ervoor zouden zorgen dat deze voor de overdracht aan zou staan of dat het in ieder geval zwart op wit vast stond dat deze het volgens hun wel zou doen maar dat dit niet gecontroleerd kon worden.
Overigens was dat verhaal toch al opgelost doordat ze daar ¤100 voor terug gegeven hebben?, wat betreft blijft nu alleen de vaatwasser over, en die test je binnen een paar minuten.
Zeker gezien het probleem dat nu speelt had je dat gelijk moeten opmerken.
Overigens zoek maar eens op rechtspraak, dan zal je zien dat je pech hebt indien de vorige bewoner niet thuis geeft.
Verder staat hier: http://www.wetboek-online(...)k%20Boek%207.html#78quote:door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep.
quote:Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen
Geen reactie, vandaag gebeld en voicemail ingesproken. Vorige keer, toen ik belde over de post, zei ze al dat haar telefoon stuk was, dus ik probeer morgen nog wel een keer te bellen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:56 schreef Nerys het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar wat de reactie van de ex-eigenaar toen je hem je zwaar verbitterde sms stuurde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |