abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109792589
Hallo,

Mijn vriend heeft thuis verschillende soorten vogels waaronder grasparkieten. Deze hebben een tijd geleden hun eieren verwaarloosd en ik was ervan overtuigd dat deze wel bevrucht waren. Omdat ik een studente dierenzorg ben kon ik het niet over mijn hart krijgen deze eieren aan hun lot over te laten. Ik kweek zelf met Chabo's en heb daarom een broedkast in mijn bezit. Op hoop van zege heb ik daarin 4 eieren gelegt. Gisterenmorgen lag er tot mijn grote verbazing(ik had het niet verwacht) een klein grasparkietenjong in mijn kast. Ik ben meteen naar een tuincentrum gereden waar ze voeding verkochten en de kleine eet tot deze morgen zeer goed, de krop is altijd gevult en hij krijgt pas eten als deze terug leeg is (kropverzuring) hij ligt voorlopig nog in de broedkast 37.5°C en is zeer actief en levendig.
Nu zijn er voor mij nog een paar onduidelijkheden. ik doe mijn uiterste best om het groot te brengen al weet ik dat de kans klein is maar je weet maar noot.
Ik voeder voorlopig om de 2à3uur.
nu mijn vragen

- Wat met de afwezige kropmelk? is dit schadelijk als hij deze niet krijgt? zoja een oplossing hiervoor?
- Hoelang moet hij in de broedkast vooraleer hij onder een warmtelamp mag?
- is er nog kans voor de andere 3?
- Tips?

Mvg,
pi_109793586
Ik zou bellen naar een grasparkiet kweker, dat is denk ik de snelste manier om aan de juiste informatie te komen. Daarnaast vond ik via google een site van een Nederlandse Grasparkieten Club. Die zullen ook wel informatie daarover hebben of weten waar je die informatie vandaan zou kunnen halen.

Succes!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 april 2012 @ 09:00:53 #3
163650 Greys
pi_109793618
Ik heb hier ook even gevraagd of ze je kunnen helpen met tips:
Grasparkieten deel #15: waar Meisje aan blijft sukkelen :(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109794481
Oke, even de grasparkieten club proberen dan
pi_109796306
En anders een kweker. Ze komen om de dag uit, dus die andere komen dan waarschijnlijk nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')