abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109792090
Serieus, Ik wil toetreden tot het jodendom.
Ik ben 23, dus ik weet wel wat ik doe.

De redenen: - De joodse godsdienst is de oudste Abrahamitische religie, het is diepzinnig, ontroerend en heeft een grote invloed uitgeoefend op de menselijke cultuur, wetenschap en filosofie
- De wereldwijde joodse gemeenschap telt slechts 14 miljoen leden, dit in tegenstelling tot het christendom en de islam die respectievelijk meer dan 2 miljard en meer dan 1,5 miljard volgelingen tellen. Elke bekeerling is een aanvulling.
- Ik bewonder de Staat Israël voor haar verwezenlijkingen

Ik heb nog geen religieuze autoriteiten gecontacteerd, maar de beslissing is dan ook recent genomen.

Wie ervaring heeft met dit onderwerp: alle advies en commentaren zijn welkom.
pi_109792115
Volgens mij kun je niet echt kiezen om joods te worden? Dan word je niet geaccepteerd? Of zeg ik dat nu verkeerd?
pi_109792117
Leuk al die feiten, maar voel jij je ook persoonlijk aangetrokken tot het Jodendom? Dáár zal het allemaal om gaan draaien, níet om de rijke historie, níet om de 14 miljoen leden, níet om de Staat Israël.
Google is your friend, abuse your friends
pi_109792426
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 03:05 schreef ABombali het volgende:
Volgens mij kun je niet echt kiezen om joods te worden? Dan word je niet geaccepteerd? Of zeg ik dat nu verkeerd?
Het kan wel, maar niet makkelijk:
http://www.beingjewish.com/conversion/becomingjewish.html
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_109792462
Gecondoleerd TS ;(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109792540
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 03:05 schreef Metalfrost het volgende:
Leuk al die feiten, maar voel jij je ook persoonlijk aangetrokken tot het Jodendom? Dáár zal het allemaal om gaan draaien, níet om de rijke historie, níet om de 14 miljoen leden, níet om de Staat Israël.
Ja, en of je ook werkelijk gelooft in hetgeen wat volgens het jodendom waar is. Ik heb ook bewondering voor de joden, maar ik ben niet overtuigd van het jodendom, vanwege gebrek aan bewijs.
  maandag 2 april 2012 @ 06:43:47 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109792598
ik heb altijd een beetje achterdocht als iemand een account opent om zoiets aan Fok! bekend te maken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_109792901
Naar ik heb horen zeggen snijden ze dan een stuk van je piemel ? Is dat zo ?
pi_109793698
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 03:02 schreef Jozua12 het volgende:

:D

Dat icm die belachelijke motivaties om joods te worden en eerste post doet mij denken aan trollz.
Conscience do cost.
  maandag 2 april 2012 @ 10:46:13 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109796002
Maar als geen troll: als je het artikel leest dat genoemd wordt dan zul je zien dat Jood worden geen sinecure is. Echte joden zijn er bijna fulltime druk mee. Je moet je anders kleden, anders eten, je baard laten staan et cetera.
The End Times are wild
  maandag 2 april 2012 @ 12:26:20 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109799681
LXIV. Wat jij daar beschrijft klinkt mij een beetje als Chassidisch jodendom. Dan heb je er natuurlijk wel meteen een stroming te pakken die helemaal van de pot gerukt is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_109800188
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 12:26 schreef SpecialK het volgende:
LXIV. Wat jij daar beschrijft klinkt mij een beetje als Chassidisch jodendom. Dan heb je er natuurlijk wel meteen een stroming te pakken die helemaal van de pot gerukt is.
maar dat is welk zo'n beetje de enige manier om Joods te worden als je moeder dat niet was.
Wat is het punt van joods worden als je je niet aan de religieuze regels houd net zoals de gemiddelde jood? Tenzij trouwt met een Jood(in)
  maandag 2 april 2012 @ 12:44:51 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109800285
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:42 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar dat is welk zo'n beetje de enige manier om Joods te worden als je moeder dat niet was.
Ah oke. Dat wist ik niet. Ik dacht dat je ook mainstream joods kon worden als een soort token. Maar je hebt dan alleen maar joodse kinderen als je die maakt met een echt-joodse moeder oid? Kan dat kloppen?

quote:
Wat is het punt van joods worden als je je niet aan de religieuze regels houd net zoals de gemiddelde jood?
Voor het gevoel van gemeenschap? Hey ik ben joods, jij bent joods. I scratch your back you scratch mine, etc...
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_109800520
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 12:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah oke. Dat wist ik niet. Ik dacht dat je ook mainstream joods kon worden als een soort token. Maar je hebt dan alleen maar joodse kinderen als je die maakt met een echt-joodse moeder oid? Kan dat kloppen?
je bent automatisch een jood als je moeder joods is
Als de vader wel en moeder niet een jood is ben je dat niet officieel in de meeste stromingen, met de juiste opvoeding wordt je er natuurlijk vanzelf één
quote:
[..]

Voor het gevoel van gemeenschap? Hey ik ben joods, jij bent joods. I scratch your back you scratch mine, etc...
een jood kan een atheïst zijn of worden zonder dat hij geen jood meer is (tegenwoordig dan)
maar als niet jood half bekeren en je dan een jood noemen dan zal niemand je als een echte jood zien lijkt mij.
pi_109800523
quote:
Je moet daarom niet bij de chassidische zijn. Een joodse man kan ook joodse kinderen hebben bij een niet- joodse echtgenote. Ze moet zich wel laten initiëren en bekeren tot het joods geloof. Idem dito voor mannen.
  maandag 2 april 2012 @ 12:53:40 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_109800601
quote:

[..]

:D

Kijk daar, een mainstream jood!
Dit, dus.
pi_109800625
quote:

De redenen: - De joodse godsdienst is de oudste Abrahamitische religie, het is diepzinnig, ontroerend en heeft een grote invloed uitgeoefend op de menselijke cultuur, wetenschap en filosofie
- De wereldwijde joodse gemeenschap telt slechts 14 miljoen leden, dit in tegenstelling tot het christendom en de islam die respectievelijk meer dan 2 miljard en meer dan 1,5 miljard volgelingen tellen. Elke bekeerling is een aanvulling.
- Ik bewonder de Staat Israël voor haar verwezenlijkingen

Ik heb nog geen religieuze autoriteiten gecontacteerd, maar de beslissing is dan ook recent genomen.

Serieus, ik wil toetreden tot de opium-verslaafden.

De redenen: -Opium is 1 van de oudste drugssoorten. Het zorgt voor een relaxed gevoel, pijn en stress verdwijnen. Het was een belangrijk handelsproduct dat veel invloed heeft gehad op de rijkdommen in het oude Midden-Oosten en de Arabische wereld. Ook werd het gebruikt bij historisch belangrijke gebeurtenissen zoals de val van Troje en door historische figuren als Toetankhamon en Alexander de Grote.
-Opium is 1 van de minst gebruikte drugssoorten in de wereld. XTC, Alcohol, Tabak, Hennep, zijn allemaal vele malen groter in gebruikersaantallen. Elke nieuwe gebruiker is een aanvulling.
-Ik bewonder Heroine (...) voor haar verwezenlijkingen.

Ik heb nog geen drugsmaffia gecontacteerd, maar de beslissing is dan ook recent genomen.

Wie heeft ervaring met dit onderwerp: alle advies en commentaren zijn welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door UltraR op 02-04-2012 13:49:27 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_109801970
@ UltraR : schitterend !
pi_109806986
Ik hou het liever bij poppers.
A faggot that likes cock in and around his mouth.
pi_109810413
quote:

ik ben 50, je weet echt niet wat je doet.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_109810727
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

ik ben 50, je weet echt niet wat je doet.
Ik snap idd niet dat iemand in deze tijd zich nog aansluit bij een dogmatische religie.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109817840
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 06:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb altijd een beetje achterdocht als iemand een account opent om zoiets aan Fok! bekend te maken
Het was niet de bedoeling propaganda te verspreiden. Dit is gewoon m'n eerste post.

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:42 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Wat is het punt van joods worden als je je niet aan de religieuze regels houd net zoals de gemiddelde jood? Tenzij trouwt met een Jood(in)
Eigenlijk accepteren de orthodoxe joden nog moeilijker bekeerlingen.
Ik wil me bij het progressieve jodendom aansluiten, ik zal mij aan hun regels houden.
De belangrijkste voorwaarde om toe te treden tot het jodendom is echter de zogenaamde 'besnijdenis van het hart', met volle overtuiging vanbinnen joods zijn en het joodse volk als je eigen beschouwen.

Ben trouwens al fysiek besneden, ik kom uit een moslimfamilie.
  maandag 2 april 2012 @ 20:07:51 #23
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109818445
Vind je familie het goed dat je bij het jodendom aansluit?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109820509
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Vind je familie het goed dat je bij het jodendom aansluit?
Hij heeft toch fantastische argumenten? :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 2 april 2012 @ 21:35:35 #25
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_109824656
Home is where the hart is singing.

Ik word Kathaar. Daarmee zet ik in een klap deze geloofsstroming opnieuw op de kaart. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na eeuwen van het wereldtoneel te zijn verdwenen, zijn enkele vernieuwingen wel op zijn plaats. Zo dienen de Katharen een eigen paus te hebben, gekozen uit de leden van de geloofsgemeenschap. Daar ik het enige lid ben, zal ik die taak op mij moeten nemen. De taak van de katharische paus zal er eerst op gericht zijn om zieltjes te winnen. FOK biedt daarvoor een uitstekend werkterrein.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')