Als ik maar 1 dag naar school hoef dan maakt het mij niet uit of ik met 17 a 18 jarige in de klas zit.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:26 schreef cjan het volgende:
je kan bij het zadkine of albeda gewoon een 2 jarige bbl opleiding volgen, 1 dag naar school 4 dagen werken. kom je wel met 17 en 18 jarige in de klas maar ook ouder. kzou gewoon doen wat je leuk vindt
Ja maar ik weet niet of het ook gaat lukken wat betreft een BBL plek vinden.quote:
Bij de BAM hoor vaak dat er alleen opleidingen e.d. worden aangeboden aan HBO/WO. Ik vraag me ook af waarom zulke bedrijven hele opleidingen zouden vergoeden voor iemand die eigenlijk nooit wat heeft afgemaakt. Cursussen e.d. zal vast geen probleem zijn, maar echt een goede opleiding?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zoek de grote bedrijven. Bam, strukton, mammoet. Die nemen nog genoeg mensen aan, kan je ook intern opleidingen volgen.
Oh dus je hebt al wel 2 goede diploma's, dan is dit een hele goede stap denk ik!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:23 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb alleen een VMBO en MBO2 koks diploma. HBO is voor mij nog een stap te hoog.
Ik wil gewoon dit jaar een BBL opleiding gaan doen om toch weer een opleiding op te pakken. Want heb nu al 7 jaar stilgezeten qua school en wil echt weer wat gaan oppakken.
Misschien staat het er onduidelijk hoor, maar ik wil juist BBL doen. Omdat ik al 25 ben en niet echt veel zin heb om met 17 en 18 jarige in de klas te zitten 5 dagen lang. 1 dag in de week naar school vind ik niet erg, maar wil er wel bij werken.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:35 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Oh dus je hebt al wel 2 goede diploma's, dan is dit een hele goede stap denk ik!
Dat mensen uit zichzelf weer met een opleiding willen beginnen of zijn begonnen is iets wat werkgevers graag zien volgens mij. Blijkt ook uit dat jij wél echt gemotiveerd bent om wat te gaan doen.
Ondertussen even zitten zoeken en kwam bij de BAM wel een bbl-programma tegen. Niet iets wat jij zoekt als ik je openingspost zo lees, maar wel een teken dat het mogelijk is. Kan je anders niet is contact opnemen met zulk soort bedrijven (of bedrijven waar je zelf affiniteit mee hebt) om te kijken welke mogelijkheden er zijn?
Ja klopt. Ik zie nu dat m'n 2e zin uit 2e alinea misschien onduidelijk kan zijn. De bbl-opleidingen die ik zag waren voor wegenbouwer en rioolwerker geloof ik. Als ik in je openingspost lees dat je graag toezicht houdt op mensen die het werk uitvoeren is dat niksquote:Op zondag 1 april 2012 00:25 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Misschien staat het er onduidelijk hoor, maar ik wil juist BBL doen. Omdat ik al 25 ben en niet echt veel zin heb om met 17 en 18 jarige in de klas te zitten 5 dagen lang. 1 dag in de week naar school vind ik niet erg, maar wil er wel bij werken.
Ook omdat ik al veel vaste kosten heb en dus niet meer 5 dagen naar school kan.
Lolquote:Op zondag 1 april 2012 00:29 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik zie nu dat m'n 2e zin uit 2e alinea misschien onduidelijk kan zijn. De bbl-opleidingen die ik zag waren voor wegenbouwer en rioolwerker geloof ik. Als ik in je openingspost lees dat je graag toezicht houdt op mensen die het werk uitvoeren is dat niks
Leuk dat je ook in de Horeca hebt gewerkt!quote:Op zondag 1 april 2012 00:25 schreef ballantiness het volgende:
Zeker aan te raden, zit zelf ook in een bbl niveau 4 leer traject. Ook ik heb eerst in de horeca gewerkt, je sociale skils zullen je goed kunnen helpen in de techniek (dus ervaring niet weggegooid)
Het bellangrijkste is dat je doet wat je leuk vindt, toch raad ik aan om niet in de kleinmetaal sector te gaan werken dit i.v.m salaris " je gaf zelf aan dit bellangrijk te vinden".
Tot slot er zijn genoeg bedrijven die BBL leertrajecten aanbieden.
Suc6!
Ah ok ja ik weet hoe BBL werkt omdat ik dat destijds ook met de Horeca deed.quote:Op zondag 1 april 2012 01:11 schreef ballantiness het volgende:
Ik zit zelf in een BBL traject voor elektro technicus, heb net mbo 3 afgerond ook in de BBL variant. BBL is werken en leren tegelijk je krijgt de gelegenheid om dit in je eigen tempo te doen.
De theorie,rekenvaardigheid en nederlands leer je uit boeken, daarnaast dien je heel veel verslagen te maken waarin je de theorie en de praktijk samenbrengt "stuk of 30".
Tijdens je opleiding dien je een opdracht of 20 af te laten tekenen door je werkgever.
Ook krijg je een proef van bekwaamheid dit krijg je als laatst "praktijk examen"
Dit lijkt heel veel maar je hebt er 2 jaar voor, mij is mbo3 binnen een jaar gelukt.
Als ik nog is mij beroeps richting zou mogen kiezen zou ik werktuigbouwkunde of bouwkunde zelf kiezen dit i.v.m salaris.
Een W monteur verdient al snel 200/300 netto meer dan een E monteur.
Oh ook al toevallig. Die zaak waar ik hiervoor nog had gewerkt is ook achteraf falliet gegaanquote:Op zondag 1 april 2012 11:06 schreef ballantiness het volgende:
Het grandcafe waar ik werkte ging fait.
Ik had mij mbo2 elektro techniek voor dat ik in de horeca ging werken al gehaald.
Ik ben toen niet verder gegaan in de horeca omdat ik mij cariere gedeeltelijk vast wilde laten leggen met diploma's
Binnen een tijd van 4 weken zat ik op een BBL leer traject op mbo 3 echt super snel!
Doe het nu een jaar en ben inmiddels geslaagd voor mbo3.
Nee ik weet dat ik het zelf moet beslissen.quote:Op zondag 1 april 2012 22:22 schreef ballantiness het volgende:
Haha klinkt heel twijfel achtig, ik kan je wel vertellen dat niemand hier jouw kan vertellen wat jij wel of niet moet gaan doen.
Misschien kun je het mengen, horeca gebruikt veel technische apparatuur waar onderhoud en storing contracten op zitten.
Op die manier werk je ook niet in de bouw,kun je studeren en ook nog bij al die leuke meiden over de vloer komen;)
Dat gaat je tegenvallen, meeste mensen vinden een monteur over de vloer niet prettig en contact gaat niet verder dan een kopje koffie als je geluk hebt, verder is het vooral met je werk bemoeien en zeiken wanneer er nog wat stof ligt.quote:Op maandag 2 april 2012 18:43 schreef FerryNL het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden hoor de techniek, maar dan meer bij mensen thuis etc. Bijvoorbeeld cv ketels maken of bij mensen in hun flat bijvoorbeeld nieuwe rookmelders plaatsen.
Zulke dingen lijken mij wel leuk om te doen. Want je bent toch met mensen bezig en je komt bij mensen thuis, en je bent met techniek bezig.
Ja dat weet ik ook wel inderdaad.quote:Op maandag 2 april 2012 18:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat gaat je tegenvallen, meeste mensen vinden een monteur over de vloer niet prettig en contact gaat niet verder dan een kopje koffie als je geluk hebt, verder is het vooral met je werk bemoeien en zeiken wanneer er nog wat stof ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |