Nu ben ik je echt helemaal kwijtquote:Op zondag 1 april 2012 00:00 schreef Debil. het volgende:
Ik snap dit topic wel
Klopt, het is net een besturingssysteem.
Ik bedoelde meer dat je zoveel met een browser kunt dat het net een besturingssysteem is. Ik zeg ook netquote:Op zondag 1 april 2012 00:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nu ben ik je echt helemaal kwijt![]()
Een besturingssysteem is het computerprogramma (vaak bestaande uit meerdere aparte programma's) waarmee je andere programma's kunt draaien op een pc, mac, telefoon, etc. Het is zeg maar het hoofd-/moedercomputersysteem op het apparaat (samen met de low level software).
Voorbeelden zijn Windows 95,98,XP,Vista,7, Mac OS X, de Linux fam. (met systemen als Debian), Symbian, Android, iOS, Windows Phone, etc.
Applicaties zijn doorgaans 'normale' computerprogramma's die draaien onder een specifiek besturingssysteem of die er deel van uit maken.
Applicaties kunnen 'standalone' zijn of een andere applicatie (zoals bijv. een browser) nodig hebben om (volledig) te kunnen functioneren. De klacht van TS gaat in werkelijkheid over apps/applicaties/computerprogramma's/software die niet standalone is.
Maar door al dat populaire taalgebruik van vandaag de dag hebben mensen echt geen idee meer waar ze het over hebben blijkbaar.
En nee ik ben geen kenner en ook in mijn post kunnen bepaalde details misschien niet helemaal kloppen dus voel je vrij om me te verbeteren. Maar de grote lijn snap ik in ieder geval wel. Het verwondert me dat zoveel mensen er echt geen flauw benul van hebben.
De mogelijkheden die je met een browser hebt komen totaal niet in de buurt van de mogelijkheden die een gemiddeld besturingssysteem biedt. Wat een rare vergelijking.quote:Op zondag 1 april 2012 01:51 schreef Debil. het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat je zoveel met een browser kunt dat het net een besturingssysteem is. Ik zeg ook net
Het is heel logisch: wanneer mensen al hun applicaties in hun browser draaien, wordt de browser het besturingssysteem. Google's ChromeOS is zo'n besturingssysteem waarin alleen een browser draait.quote:
Nee Google's ChromeOS is geen browser maar een besturingssysteem met als interface de Google Chrome browser, dat is heel wat anders.quote:Op zondag 1 april 2012 02:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is heel logisch: wanneer mensen al hun applicaties in hun browser draaien, wordt de browser het besturingssysteem. Google's ChromeOS is zo'n besturingssysteem waarin alleen een browser draait.
Voor de gemiddelde gebruiker kan het nog wel (faceboook, word, msn etc), hoewel sommige dingen verbeterd zulen moeten wordenquote:Op zondag 1 april 2012 02:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De mogelijkheden die je met een browser hebt komen totaal niet in de buurt van de mogelijkheden die een gemiddeld besturingssysteem biedt. Wat een rare vergelijking.
Met Excel of Access (ik noem even een paar willekeurige programma's) kan ik ook heel veel, dat maakt het niet net een besturingssysteem
maar hoeven minder GUI gerelateerde data binnen te halenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:01 schreef Pharkus het volgende:
Veel van de door jou aangehaalde apps doen hetzelfde, via een onderliggende webapi. Kan je beter standalone applicaties aanhalen.
eens, ik heb het dan ook gedumpt, gebruik nu dropboxquote:Op zondag 1 april 2012 00:00 schreef Debil. het volgende:
Ik snap dit topic wel
Klopt, het is net een besturingssysteem.
Maar je bent niet verplicht om google docs te gebruiken. Het is meer een extra
heb je misschien een puntquote:Maar voor belastingaanvraag moet je een hele software downloaden terwijl dat makkelijk via de web kan. Het ligt maar net aan de soort applicatie.
ik snap hem wel dus kap maarquote:Op zondag 1 april 2012 02:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De mogelijkheden die je met een browser hebt komen totaal niet in de buurt van de mogelijkheden die een gemiddeld besturingssysteem biedt. Wat een rare vergelijking.
Met Excel of Access (ik noem even een paar willekeurige programma's) kan ik ook heel veel, dat maakt het niet net een besturingssysteem
quote:
No shit, Sherlock.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:21 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]
apps zijn computerprogramma's slimpie
Concreter: al ver voordat Apple en Java bestonden heetten die dingen gewoon computerprogramma'squote:Op vrijdag 6 april 2012 20:09 schreef SillyWalks het volgende:
Dus ik zeg: al ver VOOR Java apps heetten die dingen gewoon computerprogramma's.
niet echt relevant voor het punt dat ik wil makenquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:09 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
No shit, Sherlock.
" Op zaterdag 31 maart 2012 20:59 schreef Setting_Sun het volgende:
Apple heeft niet voor niet apps 'uitgevonden' (ze bestonden al lang van te voren, toen heette het Java apps) "
Dus ik zeg: al ver VOOR Java apps heetten die dingen gewoon computerprogramma's.
Waarom is het dan de afsluiting van jouw betoog? Dit ook nog eens gevolgd door eenquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:40 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]
niet echt relevant voor het punt dat ik wil maken
omdat apps (in principe) niet in een browser runnenquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom is het dan de afsluiting van jouw betoog? Dit ook nog eens gevolgd door een-smiley...
ik weet ook niet allesquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:28 schreef wegpiraat87 het volgende:
Heel veel van je geliefde apps werken op basis van html5niets meer dan een browser dus
quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:07 schreef Oohm het volgende:
Maak dan ook niet zo'n topic als je geen idee hebt waar je het over hebt. Het is hetzelfde als: ik ben tegen brood omdat er ook eieren bestaan.
Alsof een website ingewikkelder is dan een native applicatie. Eerder andersom. Een website hoef je niet te installeren, een website werkt hetzelfde op alle apparaten die je gebruikt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:56 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]
ik weet ook niet alles
sta echter nog steeds achter mijn punt, waarom een ingewikkelde site als data overdracht kan volstaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |