abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:55:36 #51
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114022248
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
Het voordeel van een bovenlader is, dat je de kuip kunt vullen met heet water uit de gasgestookte waterleiding, wat voordeliger is dan koud water elektrisch opwarmen.
Uhm, dat kan met een voorlader ook? :?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114022275
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:25 schreef Tha_Duck het volgende:
Miele, er is geen betere.
Dit.

Een paar vrienden hebben in hun studentencasa drie Miele's staan van allemaal zo'n 20-30 jaar oud met tiptoetsen.

Nooit een reparatie gehad, allemaal werken ze perfect.
Belachelijk betrouwbaar.
pi_114022855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:56 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:

[..]

Dit.

Een paar vrienden hebben in hun studentencasa drie Miele's staan van allemaal zo'n 20-30 jaar oud met tiptoetsen.

Nooit een reparatie gehad, allemaal werken ze perfect.
Belachelijk betrouwbaar.
Mja, maar een Miele van 25 jaar oud (of een AEG van die leeftijd, for that matter) is -helaas- van hele andere makelij dan tegenwoordig. Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat Miele apparatuur sinds enkele jaren in Polen gefabriceerd wordt (net als AEG trouwens).
Over de betrouwbaarheid van de huidige generatie Miele's valt dus te twisten.
Maar nu vind ik Miele sowieso een overhyped merk ;) .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:19:22 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114023195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:11 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Mja, maar een Miele van 25 jaar oud (of een AEG van die leeftijd, for that matter) is -helaas- van hele andere makelij dan tegenwoordig. Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat Miele apparatuur sinds enkele jaren in Polen gefabriceerd wordt...
Niet in Polen iig. ;)

http://www.miele.com/inte(...)on_Plants.htm#p55077
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:41:35 #55
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114024188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:11 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Mja, maar een Miele van 25 jaar oud (of een AEG van die leeftijd, for that matter) is -helaas- van hele andere makelij dan tegenwoordig. Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat Miele apparatuur sinds enkele jaren in Polen gefabriceerd wordt (net als AEG trouwens).
Over de betrouwbaarheid van de huidige generatie Miele's valt dus te twisten.
Maar nu vind ik Miele sowieso een overhyped merk ;) .
Sommige producten van Electrolux (dus ook AEG en Zanussi) worden in Polen gemaakt. ;)

Miele produceert in Duitsland en Tsjechië.
pi_114026966
Als de Miele onderdelen toch kwalitatief goed zijn en het assemblage proces gekwalificeerd en dergelijke, maakt het niet zo veel uit of het in Duistland door Polen in elkaar wordt gezet of in Polen door Polen?

Onze Miele heeft als bijkomend voordeel dat ie zeer goed toegankelijk is voor reparaties. Volgens mij kan zo'n ding zowat een half mensenleven mee bij zorgvuldig onderhoud en incidentele reparaties zoals element en schokdempers.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114027558
Nu weet ik niets van wasmachines, maar toen ik laatst voor een droger heb gezocht hadden die mieles een aanzienlijk hoger aantal verwachte draaibeurten dan de concurrentie. Ergens in de orde van 2-3x zoveel. Die factor was in ieder geval hoger dan de prijs hoger was. Als dat ook voor de wasmachines geldt hebben ze blijkbaar toch nog wel degelijk spul.

Hmm, die info is nogal weggestopt blijkbaar. Ik zie wel http://www.witgoedreparatietips.nl/levensduur.php maar dat is wel een heel grove benadering. Maar de site van Miele vermeldt het niet eens bij de specs :?

[ Bericht 36% gewijzigd door CafeRoker op 10-07-2012 19:56:14 ]
pi_114038168
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:55 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Uhm, dat kan met een voorlader ook? :?
Lijkt me lastig.
Een emmer heet water naar binnen gooien en dan heel vlug het deurtje dicht doen?? Of via het zeepbakje?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:51:47 #59
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114038239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lijkt me lastig.
Een emmer heet water naar binnen gooien en dan heel vlug het deurtje dicht doen?? Of via het zeepbakje?
Als de machine begint te vullen, op pauze drukken. En dan de douchekop of de slang in het bakje hangen.

Zowat iedere wasmachine pompt af, voordat hij water pakt voor de voor- of hoofdwas.
pi_114038280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Voordeel van een bovenlader is, dat je na sloop de trommel kunt gebruiken als uitstekende zeef als je water uit een sloot/vaart wil pompen. :)
Ah, dat is vast een goed idee. Maar dat kan ook met een voorladertrommel.
En ik hoorde van een uitgekiend ontwerp van een composteervat, dat heel goed te maken zou zijn met een trommel plus huis van een bovenlader.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_114038449
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:51 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Als de machine begint te vullen, op pauze drukken. En dan de douchekop of de slang in het bakje hangen.

Zowat iedere wasmachine pompt af, voordat hij water pakt voor de voor- of hoofdwas.
Goed idee. 1-1 voor de wasmachines.
En dan 2-2 voor de trommels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')