abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:05:30 #81
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_109725272
De ervaring heeft hier inmiddels geleerd dat Simon pas iets nieuws leert als het zijn interesse heeft :P Hier oefenen we niet, maar we proberen Simon wel te ondersteunen bij het bereiken van wat hij wil leren. Bij het rollen betekende dat dat we hem bijv. soms letterlijk een steuntje in de rug gaven.

Verder lees ik best veel wetenschappelijke literatuur over baby's omdat ik nu eenmaal van informatie en baby's houd :+
Oude (on)bekende.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:11:59 #82
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_109725408
Kiran wil absoluut niet aan je hand lopen, dan gaat hij zitten. Hij loopt als de snelste langs de bank en langs de tafel. Als mijn man de tafel verschuift loopt hij er achteraan. Maar no way dat hij er nog aan denkt om los te lopen en zeker wil hij niet 'oefenen' bij ons aan de hand.
Nou dan niet. Hij gaat nog lang genoeg lopen. Daarnaast is hij al snel met kruipen, laat staan als hij straks echt kan lopen. Ik geniet gewoon van mn boeffie.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_109725509
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:05 schreef Mevr_Mus het volgende:

Verder lees ik best veel wetenschappelijke literatuur over baby's omdat ik nu eenmaal van informatie en baby's houd :+
Oh soms ik ook hoor..ik kwam laatst een interessante tegen heb het even opgezocht
http://www.ajcn.org/content/70/4/525.full
O+

We gaan vandaag trouwens naar de bieb, ik kreeg van het cb een voucher voor een leuke luister cd met liedjes uit oma's tijd :D

Fijne dag allemaal :W
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109726401
Leuk Bitterend, lekker liedjes zingen O+
pi_109726463
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:08 schreef PureEvil het volgende:
Gaat snel he Kuuks :{

Cristel is vandaag ook alweer 4 weken...

Fijn dat jullie uiteindelijk toch hebben kunnen slapen. Maar is het nu de bedoeling dat ie de hele tijd tussen jullie in blijft liggen? Of ga je toch proberen om hem in zn wiegje/bedje te leggen?

Hier trouwens een supernacht gehad. van 22.00 tot 5.30, en toen was ze om 7.30 wakker, heb speen gegeveneen paar keer, en toen pas fles om 8.45! Dus ik heb eindelijk ff iets langer geslapen ^O^ (en de jongens waren [s]vanochtend dan [/s]voor de verandering eens niet lastig *O* )

Hmz, vind het beetje vaag onderzoek Soempie, zo te lezen dan, ik heb t filmpje nog niet bekeken.
overdag ligt hij in de reiswieg van de kinderwagen. Is je dame vier weken joh? Jemig :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109726723
Hier heeft de bib ook speciale bijeenkomsten voor babies en jonge kinderen onder de noemer Boekstart, wij kregen een minikoffertje met een cd en een knisperboekje.

Tja en wat stimuleren betreft, ik doe gewoon wat ik denk. Speeltje iets verder weg legen toen die nog klein was en later heb ik hem gewoon "achter mij aan laten tijgeren" wanneer ik bijvoorbeeld van de woonkamer naar de hal ging (worden ze moe van en ik hoefde hem niet altijd te dragen). Toen die ging staan in de box en niet meer naar beneden durfte, heb ik hem laten zien hoe die kon gaan zitten. En toen die eenmaal zelfs uit ons groot bed kon klimmen heb ik hem ook laten zien, hoe die vanzelfs weer naar binnen komt. Dat zijn misschien dingen die die zelfs pas later zou hebben uitgevonden, maar ik heb de indruk dat die het ook leuk vind om te kunnen en het leek mij gewoon handig.
Ze hebben toch hun eigen tempo en als ze iets niet willen doen, doen ze ook niet mee. Je moet toch wat met een (ouder) baby/ kindje anders gaat het zich ook vervelen als geen andere kinderen in de buurt zijn.
pi_109726903
quote:
13s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

:')
Waarom nou zo reageren, dat vind ik nogal lullig eigenlijk :r
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:35:49 #88
30252 Soempie
Procreating
pi_109728686
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom nou zo reageren, dat vind ik nogal lullig eigenlijk :r
Omdat ik de post van bitterend echt heel naar vind naar anderen toe. Alsof moeders die ondersteunen en stimuleren het verkeerd doen of iets forceren, terwijl spelenderwijs (zoals Kyara het zo mooi verwoord) helemaal niet hoeft te betekenen dat er iets geforceerd wordt. :? En dan denk ik: hoezo dan die post van jou eruit pikken en zeggen: jij begrijpt het! niks forceren. Ik word daar een beetje moe van. Vind het trouwens wel leuk om te lezen dat je er anders over denkt en het op een andere manier aanpakt, dus dat bedoel ik er niet mee. Het is hier weer het vingertje: jij doet het goed, jij begrijpt het. En ja, dan denk ik: heel veel mensen doen het anders en dat is ook prima.

Maargoed, had net even tijd om na te denken over dit topic en mijn ideeen en reacties. En dat sluit gewoon niet aan. Ik vind het leuk om verschillende aanpakken te lezen en de onderzoeken vind ik interessant, maar van die stellige reacties daar kan ik niet zoveel mee, behalve me ergeren.

En ja, dat kwam er een beetje rot uit, excuses daarvoor.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109729190
Soemp, ik kende het onderzoek zelf niet maar ik heb inderdaad wel gelezen over dat het geen zin heeft om je kind iets aan te leren als het daar niet motorisch en psychisch klaar voor is. Dat heb ik uit het boek "het babybrein". Is erg interessant om te lezen ^O^
Ik vind het wel goed om kinderen te stimuleren, maar alleen zolang ze het zelf leuk vinden. Mia ligt dus wel onder de babygym en pakt dus echt de hangertjes gericht beet. En ze ligt dan ook te kirren en te lachen dus dan zie ik daar geen kwaad in.
Mijn peuter van net 2 kan al onwijs goed tellen, kent alle kleuren zo'n beetje en dieren+geluiden enzo. Die interesse komt van uit haarzelf en wij spelen graag het spelletje mee :Y

Het buikliggen van Mia doe ik wel een aantal keer per dag (eventjes, tot ze zelf dus niet meer wil), maar dat is ook omdat het dus goed is voor het tegengaan van de afplatting van het hoofd.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:02:17 #90
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_109729245
Helemaal eens Octo, stimuleren is echt wel wat anders dan pushen. En Soempie, jij omschrijft precies mijn gevoel. De meesten staan hier gelukkig wel open voor andere meningen/aanpakken, maar degenen met een ondertoon/vingertje vind ik ook echt zwaar irritant. Daarom lees ik meer dan dat ik schrijf... ;(
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:02:55 #91
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109729253
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:11 schreef Kuukske het volgende:

[..]

overdag ligt hij in de reiswieg van de kinderwagen. Is je dame vier weken joh? Jemig :D
Ja...Gaat zo snel :{

Heb mn man al geprobeerd over te halen om nog zo'n lief hupke te maken :P Nu kan het weer _O-
Nee gekheid, volgens mij wil ie t toch niet :')

maareh, 's nachts zou je m ook in de kinderwagenbak kunnen leggen? Misschien maakt dat wat verschil? Hebben wij hier de 1e weken ook gedaan (bij alle 3 de kids trouwens) ^O^
pi_109729276
De ondertoon maak jij er van. Ik vond de post van Pvoess gewoon helemaal zoals ik het wou zeggen, niks meer niks minder. En dan kan je het zien alsof ik een ondertoon heb of gewoon zoals ik het zeg ja Pvoess jij snapt het ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109729316
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het is hier weer het vingertje: jij doet het goed, jij begrijpt het. En ja, dan denk ik: heel veel mensen doen het anders en dat is ook prima.

Ja idd heel veel mensen doen het anders waar zie je in mijn post dat ik iets anders verkondig??
Ik zeg alleen dat wat Pvoess zegt precies ook is wat ik wou zeggen. Mag ik niet met haar eens zijn?
Mag ik niet vinden dat zij iets zegt dat ik ook vind?
Ik snap jou probleem niet..maar ik hoef het ook niet echt te snappen. Ik erger me aan mensen die echt zo'n nitpicking zijn met wat anderen zeggen.
pi_109729360
Bitterend, je impliceert hiermee dat anderen het dus NIET snappen. Althans, zo komt het over.

Ik heb trouwens het motto om gewoon lekker mijn eigen ding te doen en me vooral niet aangevallen te voelen. Dit soort 'discussies' blijf je namelijk anders houden en niemand schiet er iets mee op. We hebben allemaal het beste voor met onze kinderen en zolang niemand zijn kind kwaad doet zal ik geen commentaar leveren.
pi_109729390
Sja ik kan iedereen apart zitten quoten maar ik heb Pvoess haar post genomen omdat zij het gewoon zo verwoordt zoals ik het ook vindt.
Ik kan ook +1 zeggen bijvoorbeeld maar ik zeg dat zij het snapt zoals ik het ook wil zeggen.

Heleboel hormonsters hier ofzo?
pi_109729461
Nee hoor, maar je post kwam er misschien een beetje ongelukkig uit ;) Zoals je het nu uitlegt klinkt het namelijk veel vriendelijker.

Enne je bent zelf het grootste hormonster :6 O-)
pi_109729486
:D
Ik ben gewoon niet zo vriendelijk :6

Er wordt veel te snel gehapt hier.
pi_109729522
Welkom in OUD :')
pi_109729558
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

Je snapt het mij O+ gewoon je kleintje volgen en niks forceren.

Hier wil ze niet echt rollen terwijl boeken/onderzoeken of whatever beweren dat ze rond die leeftijd dat moeten doen...ze doet genoeg andere leuke/belangrijke dingen...
Zo komt ie al heel anders over..
*poef* nu is het weg
pi_109730041
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef octopussy het volgende:
Welkom in OUD :')
:D
Heb al gemerkt! sommige mensen komen pas om het hoekje kijken als ze zin hebben om aangevallen/aangesproken te voelen zoals hier boven! anders zie je ze niet :D
pi_109730149
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Zo komt ie al heel anders over..
Volgende keer zet ik een +1 met hartje..goed?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:37:52 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109730228
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:40:03 #103
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109730275
Nou, een beetje nuancering mag wel.

Als fervent lurker begreep ik de toonzetting ook niet helemaal.

Het gaat me niet eens over de verschillende denkwijzen of het niet goed lezen van elkaars Posts.

Eerder dat er smiley's als :{w en :') gebruikt worden om het ''het niet eens zijn met een ander'' te onderschrijven, ongeacht over hoe vaak hier iemand post. Het is toch mooi dat je hier kunt lezen dat iedereen het anders doet? Wat een verschrikkelijk saaie wereld zou het zijn zonder!

Maar hè, uit mijn eigen onderzoek komt dat constructieve discussie tussen moeders scheer onmogelijk is ~O>
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:42:45 #104
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109730350
Ik vind het persoonlijk namelijk wel interessant om over na te denken. Wat is oefenen? Wanneer doe je het wel / niet? Doe je het bewust /onbewust? Et cetera.
Alexa en Seth zijn lief
pi_109730371
Wat een mooi kindje Kyara!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:45:49 #106
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109730435
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef bitterend het volgende:

[..]

Volgende keer zet ik een +1 met hartje..goed?
<3
Alexa en Seth zijn lief
pi_109730526
Of gewoon zoals Kyara, bij elke post een hartje :P
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:50:55 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109730585
ja, die kan je er gewoon standaard inzetten....ben je meteen overal vanaf ;)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:54:04 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109730659
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:43 schreef Argento het volgende:
:D Uiteraard vind jij het een mooi kindje :P

Maar je hebt gelijk hoor! Wat een prachtig kereltje! O+ Mooie ogen zeg, dat wordt er wel eentje later :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_109730700
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:37 schreef Kyara het volgende:
[ afbeelding ]
Oh oh oh wat een mooie kereltje O+ O+
pi_109730702
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:45 schreef Takkembah het volgende:

[..]

<3
O+
pi_109730733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:43 schreef Argento het volgende:
dat dacht ik ook...
Stel ik zou moeten ruilen, hele foute gedachte, ik weet, want ik heb natuurlijk zelfs het allerallerliefste baby van de hele wereld (vooral als die slapt, want anders is mijn zoontje soms ook een uitdaging), maar het moet dus echt... afgaande op het uiterlijk komen er maar een paar babies in aanmerking....deze is zeker een kanshebber...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:09:36 #113
30252 Soempie
Procreating
pi_109731043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja idd heel veel mensen doen het anders waar zie je in mijn post dat ik iets anders verkondig??
Ik zeg alleen dat wat Pvoess zegt precies ook is wat ik wou zeggen. Mag ik niet met haar eens zijn?
Mag ik niet vinden dat zij iets zegt dat ik ook vind?
Ik snap jou probleem niet..maar ik hoef het ook niet echt te snappen. Ik erger me aan mensen die echt zo'n nitpicking zijn met wat anderen zeggen.
Dan kunnen we elkaars posts overslaan. :+

Tuurlijk kun je het eens zijn, maar je zegt: 'jij begrijpt het', waarmee je dus aangeeft: anderen hebben er de ballen verstand van en doen het niet goed. Tja, dan maar nitpicking.

Kyara, mooi kindje hebben jullie toch gebakken. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:11:45 #114
30252 Soempie
Procreating
pi_109731090
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:40 schreef Takkembah het volgende:

Eerder dat er smiley's als :{w en :') gebruikt worden om het ''het niet eens zijn met een ander'' te onderschrijven, ongeacht over hoe vaak hier iemand post.
Had ik ook niet moeten doen. Maar 't was wel precies wat ik dacht op dat moment. :+ Als ik die uitdrukking toch eens in het echt zou kunnen maken. O+
pi_109731137
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dan kunnen we elkaars posts overslaan. :+

Goed idee :Y
pi_109732227
Oh en ik vergeet gewoon helemaal te reageren op Kyara's schatje. Wat een lekker moppie O+
pi_109732394
Kyara O+ Wat een mooi mannetje!
*poef* nu is het weg
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:04:29 #118
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109732409
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:56 schreef octopussy het volgende:
Oh en ik vergeet gewoon helemaal te reageren op Kyara's schatje. Wat een lekker moppie O+
Dat dus O+
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:08:39 #119
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109732505
Ik wil toch ook wel af en toe meekletsen, dames :). De meest hectische periode is een beetje achter de rug hier en ik kan/wil wel weer wat tijd vrijmaken voor fok :). Mag Sander ook in het lijstje? 10 februari 2012.

Korte update: alles gaat nog steeds heel goed :). Ik vind m erg vrolijk voor een baby van 7 weken, hihi. Zodra hij je echt in de ogen kijkt, gaat hij lachen O+ . Slapen en drinken gaat ook goed, maar zal hier niet teveel over zeggen, want wil het niet jinxen ;) hehehe.

Kyaraaaaaaa wat doe je! Wat een prachtig ventje heb jij toch! Echt zo'n knap mannetje :). Nu moet ik denken aan iets waar ik het gisteren nog met mijn moeder over had: of je als moeder ziet of je kind knap is of niet. Of dat je je eigen kind altijd knap vindt... Zelf vond ik Jesper namelijk heel mooi, meteen vanaf het begin, maar bij Sander heb ik dat niet zo :@ . Wel is hij natuurlijk de allerliefste ;). Maar ik zie toch echt wel dat hij een enorme onderkin heeft :D haha (bedoel dit allemaal niet gemeen naar mijn eigen kind natuurlijk he) Maar vinden jullie je kind behalve de liefste ook allemaal de knapste?.

Soempie ik snap je helemaal hoor :Y . Vind dat soort dingen ook wel interessant. In het montessori-onderwijs werken ze ook met de gevoelige periodes van een kind. Daar krijgt dus niet de hele klas op hetzelfde moment dezelfde stof aangeboden, maar kijken ze naar het individu. En ik merk het aan Jesper ook heel erg: als hij ergens nog geen interesse in heeft, doet hij het ook gewoon niet en dan kan je op je kop gaan staan ;). En als hij iets wel leuk vindt, doet hij dat heeeeeeel vaak en heeeeeeel lang :). (Zoals bouwen en puzzelen op dit moment).

En ja wat betreft toonzetting: het blijft een forum en ik zie regelmatig misverstanden ontstaan door de 'toon' van iemands post of door hoe iemand die toon opvat. Jammer, maar je ontkomt er denk ik niet aan met geschreven berichten. En bitterend, als ik je een beetje 'ken' ben je gewoon een beetje een flapuit, je zegt gewoon het eerste wat in je opkomt. Daardoor 'klink' je vaak heel enthousiast, maar word je ook regelmatig verkeerd begrepen. Niet naar bedoeld hoor ;).

Ter afsluiting van mijn lange verhaal (ja, ik kan het nog steeds niet kort houden hoor...) nog twee foto's van m'n schatje :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:31:45 #120
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_109732992
Ik vind sander een knap ventje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')