abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109723838
Ja, hier halen we de 5 minuten ook niet. Dan is het ook huilen en dan draai ik hem om. Wat ik wel doe is hem op zijn buik op mijn buik leggen als ik zelf op de bank of op bed lig. Dan houdt hij het wel langer vol (of hij valt in slaap). En het is gezellig O+ En na het verschonen op zijn buik op het aankleedkussen.

Octo, fijn dat het goed geneest!

Soemp, wat is 'de gevoelige periode'. Nog nooit van gehoord namelijk en waarom zou je er voor gaan oefenen?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:28:18 #52
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109723919
Idd, wat is een gevoelige periode?

Ik heb Anouk in het begin eigenlijk ook weinig tot nooit op haar buik gelegd, ik vergat dat gewoon :@ Wel had ik haar vaak rechtop on mijn armen, hoofdje ondersteunend. Nu eg ik haar wel vaak op haar buik op het kleed, maar na een poosje, meestal 5 minuten, vind ze het gewoon niet meer leuk. Kan ik mij ook voorstellen, nix aan om naar de bank en dressoir te kijken, liggend ziet ze meer natuurlijk :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_109723946
Oh gelukkig, ik ben niet de enige die dat niet weet ;)

Rechtop vasthouden doen wij ook inderdaad. Op de buik werkt hier trouwens ook wel om een hardnekkige boer te laten ontsnappen. (die moeten soms vanuit zijn tenen komen)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:36:31 #54
30252 Soempie
Procreating
pi_109723989
Het begrip komt bij Lorenz vandaan, die onderzoek heeft gedaan met pluimvee. Er is een bepaalde tijdperiode waarin een kuiken zich 'hecht' aan een bewegend object, die tijd noemt hij de gevoelige periode.

In het filmpje zie je dus dat het pluimvee gehecht is aan Lorenz, ipv aan de moeder.

Het is dus een periode waarin een dier of mens gevoelig is voor bepaalde stimuli, waardoor bepaald gedrag beter kan worden aangeleerd in die periode. De omgeving 'triggert' het gedrag in die periode.

Er bestaan kritische/ gevoelige perioden voor het aanleren van bepaald gedrag, ook bij mensen. Ik weet de periode niet precies, maar sommige ouders oefenen al heel vroeg het lopen met kindjes. Dan kunnen ze wel lopen, maar de kindjes die de oefening in de gevoelige periode hebben gehad, halen die anderen in en kunnen het vaak beter. Oefenen heeft dus wel zin, maar je moet wel nadenken over het moment waarop. Te vroeg kan averechts werken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 31 maart 2012 @ 09:51:02 #55
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_109724132
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:28 schreef Susie het volgende:
Idd, wat is een gevoelige periode?

Ik heb Anouk in het begin eigenlijk ook weinig tot nooit op haar buik gelegd, ik vergat dat gewoon :@ Wel had ik haar vaak rechtop on mijn armen, hoofdje ondersteunend. Nu eg ik haar wel vaak op haar buik op het kleed, maar na een poosje, meestal 5 minuten, vind ze het gewoon niet meer leuk. Kan ik mij ook voorstellen, nix aan om naar de bank en dressoir te kijken, liggend ziet ze meer natuurlijk :P
Nou ik kan je een handje geven dan ;) Ik vergat het ook vaak.
Och komt vanzelf denk ik dan maar...
Rayen 2½ jaar!
pi_109724146
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 08:47 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, :* over een tijdje zul je vast en zeker zien dat je goed weet wat hij wil. Heeft de kraam geen tips voor je?
Ja jawel. :)
Oplossing is dat ie Russen ons in slaapt op een aankleedkussen. O+. Geslapen als een os. En papa ook.

Kan je kleine al rollen Soemp? Da snel!! :D

Ik kan niet geloven dat Billie al een week oud is. Poeh.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109724235
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:52 schreef Kuukske het volgende:
:D O+ :D herkenbaar hoor

Fijn dat jullie goed hebben kunnen slapen!

Soemp, bedankt voor de uitleg!
pi_109724251
Onderzoeken shmonderzoeken. Ik kijk gewoon naar mijn baby.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109724273
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 09:52 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja jawel. :)
Oplossing is dat ie Russen ons in slaapt op een aankleedkussen. O+. Geslapen als een os. En papa ook.

Kan je kleine al rollen Soemp? Da snel!! :D

Ja het is normaal hoor...hij komt net uit je buik, alles is vreemd voor hem...hij heeft je nabijheid hard nodig O+ mijn baby sliep de eerste weken uitluitend op mijn buik..
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:08:39 #60
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109724317
Gaat snel he Kuuks :{

Cristel is vandaag ook alweer 4 weken...

Fijn dat jullie uiteindelijk toch hebben kunnen slapen. Maar is het nu de bedoeling dat ie de hele tijd tussen jullie in blijft liggen? Of ga je toch proberen om hem in zn wiegje/bedje te leggen?

Hier trouwens een supernacht gehad. van 22.00 tot 5.30, en toen was ze om 7.30 wakker, heb speen gegeveneen paar keer, en toen pas fles om 8.45! Dus ik heb eindelijk ff iets langer geslapen ^O^ (en de jongens waren [s]vanochtend dan [/s]voor de verandering eens niet lastig *O* )

Hmz, vind het beetje vaag onderzoek Soempie, zo te lezen dan, ik heb t filmpje nog niet bekeken.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:14:21 #61
30252 Soempie
Procreating
pi_109724389
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:03 schreef bitterend het volgende:
Onderzoeken shmonderzoeken. Ik kijk gewoon naar mijn baby.
^O^

Ik ook, maar dat betekent niet dat onderzoek niet interessant zou zijn.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:18:33 #62
30252 Soempie
Procreating
pi_109724450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:08 schreef PureEvil het volgende:

Hmz, vind het beetje vaag onderzoek Soempie, zo te lezen dan, ik heb t filmpje nog niet bekeken.
't Flimpje gaat alleen over Lorenz en niet over het onderzoek. Het komt er dus op neer dat je wel kunt gaan oefenen met je kindje, alleen als je daar te vroeg mee begint, dat dit nutteloos kan zijn of juist averechts kan werken. Was alleen om aan te geven dat ik het eens ben met Kyara en Octo en dat ik het onderzoek interessant vind. Wat anderen doen moeten ze verder natuurlijk gewoon zelf weten. Uiteindelijk gaan ze -als het goed is- allemaal lopen, naar de wc, enz. Dus wat dat betreft. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 31-03-2012 10:24:54 ]
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:21:48 #63
30252 Soempie
Procreating
pi_109724499
Bitterend, heb ik iets verkeerds gedaan/ gezegd eerder? Heb een beetje dat idee?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:23:40 #64
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_109724531
Zeker interessant hoor Soemp! ^O^
Ik ga er eens verder over lezen.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_109724617
Gaat echt snel hè kuukske en pe.. Heb soms echt het idee dat ik nog maar 1 keer hoef te knipperen met mijn ogen, dat hij loopt en praat ;)

Als je sommige dingen oefent voordat ze eraantoe zijn, krijg je ook meer frustratie en negatieve gevoelens. En dat is bijv met zindelijkheid niet handig..
Chris deed lekker alles op zijn eigen tempo, liep pas los bij 18maand, maar net zo snel als anderen die al een half jaar liepen. En zindelijkheid pas bij 3,5, maar wel binnen 2a3 dagen overdag geen ongelukjes meer, terwijl anderen een maand modderen met 5 schone broeken per dag....
En Daan mag het ook lekker op zijn eigen tempo doen.

Hier een nacht van 23.30-7.00, net als gisteren :s)
pi_109724639
och hebben mijn kinderen even geluk dat ik niet met ze oefen.. kan ik het ook niet te vroeg doen
Ik geloof niet in oefenen met kinderen :{w
Ik zal de omgeving zo goed mogelijk aan passen op het zelf oefenen maar dat is het..
Kinderen kunnen dingen als de tijd daar rijp voor is vind ik..

Oefenen vind ik iets dat je pas moet doen als er achterstand is..
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:32:31 #67
30252 Soempie
Procreating
pi_109724693
Als je het hebt over hechting, dan is het onderzoek van Harlow ook interessant (en heel zielig ;( ), met de resusaapjes. Dat de aapjes een zachte vacht en warmte verkiezen boven eten.

quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:29 schreef Pvoesss het volgende:
och hebben mijn kinderen even geluk dat ik niet met ze oefen.. kan ik het ook niet te vroeg doen
Ik geloof niet in oefenen met kinderen :{w
Ik zal de omgeving zo goed mogelijk aan passen op het zelf oefenen maar dat is het..
Kinderen kunnen dingen als de tijd daar rijp voor is vind ik..

Met oefenen bedoel ik dus: meelopen aan je hand. Een speeltje wat verder leggen, zodat ze het grijpen, enz. Dat is hetzelfde als het aanpassen van de omgeving. 't Is maar net hoe je het begrip oefenen omschrijft natuurlijk. Niks mis met oefenen wat mij betreft, als het maar leuk blijft en het kindje er ook echt aan toe is en plezier heeft.
pi_109724715
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:29 schreef Pvoesss het volgende:
Mag ik daar het woordje abnormaal aan toevoegen? ;) Een achterstand is niet perse een reden om te oefenen. Aangezien elk kind zijn eigen lijntje volgt. Chris liep hier en daar wel ver achter, maar toch pikte hij het vanzelf wel op.. Ok, misschien de eerste woordje en los lopen pas bij 1,5 of gaan zitten bij 13 maand. Ik zag dat hij het wel zou kunnen, maar gewoon niet de behoefte om het te gaan doen..
Als je kindje nou bij 1,5 niet losloopt, en bijv ook nog zwakke beentjes heeft, dan zou ik best eens wat gaan oefenen...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:35:31 #69
30252 Soempie
Procreating
pi_109724743
DF ^O^
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:36:46 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109724759
Interessant Soempie.
Ik oefen eigenlijk niet bewust dingen ofzo? Lees wel veel, dat je speeltjes iets verder moet leggen enzo en dat doe ik dan wel.
Laatst De Groeibijbel gekocht (had hier tips gevraagd en die is het geworden) en dat is ook interessant om te lezen en staan goede tips in.... Maar ook daarin geldt: ieder kind is anders.

Edit: dan oefen ik dus wel wat... Dat met de speeltjes :P Maar als Anouk aangeeft het niet leuk te vinden en dat kan ze heel goed (:D), dan geef ik het gewoon.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_109724792
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 08:55 schreef Kyara het volgende:

Midas heeft trouwens een heel droge hoofdhuid. Wat kan ik daar tegen doen? Ik doe er wel eens wat babyolie op maar dan wordt zijn haar weer zo vet van, Iemand een tip?
Wat bedoel je met droog hoofhuid? Zou het misschien Berg kunnen zijn? Dat heb ik 2-3 keer goed met babyolie ingewreven en toen was het over, maar volgens mij heb ik ooit hier gelezen dat andere babies er langer last van hadden.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:39:09 #72
30252 Soempie
Procreating
pi_109724800
Ja, wat bitterend dus ook zegt, gewoon goed kijken. En wat Pvoesss zegt ook, dat is dus ook wat ik met het onderzoek wil zeggen. Als de tijd er rijp voor is kun je de omgeving zo aanpassen dat het de ontwikkeling stimuleert. Wat ik nu merk bijvoorbeeld is dat Mattís naar dingen gaat 'grijpen'. Dan leg ik iets naast hem of ik houd het schuin boven hem, zodat hij het kan 'pakken'. Dat zie ik als oefenen op het juiste moment.
pi_109724855
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:32 schreef Soempie het volgende:
Als je het hebt over hechting, dan is het onderzoek van Harlow ook interessant (en heel zielig ;( ), met de resusaapjes. Dat de aapjes een zachte vacht en warmte verkiezen boven eten.

[..]

Met oefenen bedoel ik dus: meelopen aan je hand. Een speeltje wat verder leggen, zodat ze het grijpen, enz. Dat is hetzelfde als het aanpassen van de omgeving. 't Is maar net hoe je het begrip oefenen omschrijft natuurlijk. Niks mis met oefenen wat mij betreft, als het maar leuk blijft en het kindje er ook echt aan toe is en plezier heeft.
Ik ga dus niet meelopen aan de hand als het kind niets om lopen geeft..
Ik zorg dat die in mijn huis de ruimte heeft om te gaan lopen maar dat is het.
Ik neem mijn jongste vanaf geboorte mee naar de peutergym en die kan niet lang los lopen maar wel trampoline springen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij wil lopen bij de opvang op de speelplaats net als zijn zus dan doe ik dat dus.
Maar ik ga niet de hele dag oefenen.. ze moeten vind ik zelf die stabiliteit vinden.. Dan lopen ze alleen maar beter als ze eenmaal lopen..

Speeltjes verder leggen vind ik weer teveel.. speeltjes gaan vanzelf wel te ver.. en dan mogen ze het zelf oplossen. Ik zal dus niets boven mijn baby gaan hangen zodat het kan pakken.
Ik laat het zelf bewegen, kronkelen en doen zodat het er bij komt.. Bij erge frustratie wil ik het best wat dichter bij leggen :Y Maar verder laat ik het zelf uitzoeken.

Ja DF dat vind ik dus ook idd abnormale achterstand.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:46:40 #74
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109724914
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 08:55 schreef Kyara het volgende:

Midas heeft trouwens een heel droge hoofdhuid. Wat kan ik daar tegen doen? Ik doe er wel eens wat babyolie op maar dan wordt zijn haar weer zo vet van, Iemand een tip?
Cristel heeft ook een droge huid, de hebamme heeft haar ingesmeerd met amandelolie.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:47:02 #75
30252 Soempie
Procreating
pi_109724922
Ik denk dat ik helemaal verkeerd over kom. :? Ik oefen dus niet om hem te pushen of iets dergelijks. Hij ligt ook niet elke dag op z'n buik. Maar ik laat hem inderdaad ook niet gewoon liggen zonder dat ik wat met hem doe. Hij lacht en heeft lol als hij m'n haar te pakken heeft en als we gekke geluiden naar elkaar maken. Prima toch. En z'n knuffel naast hem pakt hij nu vast. Ik kan er ook niks neerleggen of het aan de andere kant van de box houden, maar dat lijkt me voor hem ook niet tof.
pi_109724988
Als je kind niet mee wil lopen aan de hand, gaat het wel zitten ;)
Chris liep 6 maand lang achter een blokkenkar. Ging goed, en tilde het ding ook op over blokjes, had het staan echt wel in zijn macht. Maar loslopen ging dus niet. Verder niet mee geoefend, omdat hij toch gelijk ging zitten als ik zoiets probeerde..
Op dag 1 dat hij liep, liep hij letterlijk de straat uit
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:54:32 #77
30252 Soempie
Procreating
pi_109725051
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Als je kind niet mee wil lopen aan de hand, gaat het wel zitten ;)
Ja, niks mis mee.

Alleen afwachten tot je kind de dingen helemaal alleen zelf doet vind ik weer het andere uiterste. Soms is die ondersteuning ook gewoon leuk. Gister lag Mattís bij me en ik had een knuffel waar we mee aan het spelen waren. Beetje pakken, zachtjes tegen z'n wang wrijven, enz. Ik zie daar echt niks kwaads in. En die knuffel leg ik naast hem op het kleed, zodat hij er bij kan. Als hij gaat kruipen zie ik het ook wel gebeuren dat ik een meter verder ga liggen om hem te roepen. :+

Ik zal hem wel even een trauma bezorgen. >:) :+
pi_109725174
Zana, volgens mij is het geen berg. Het zijn echt droge schilfers. Misschien omdat zijn haren gaan wisselen? (babies krijgen toch soms 'nieuw' haar?). Amandelolie zal ik onthouden. Ik heb nu babyolie met aloe vera.

Soemp, ik begrijp je wel en ik ben het met je eens. Spelenderwijs kun je al een boel 'oefenen'. Met boekjes lezen stimuleer je toch ook de taalontwikkeling van een kind maar het is ook leuk. Beetje stimuleren kan geen kwaad lijkt me. Is heel iets anders dan pushen.
pi_109725193
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:42 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik ga dus niet meelopen aan de hand als het kind niets om lopen geeft..
Ik zorg dat die in mijn huis de ruimte heeft om te gaan lopen maar dat is het.
Ik neem mijn jongste vanaf geboorte mee naar de peutergym en die kan niet lang los lopen maar wel trampoline springen :')

Hij wil lopen bij de opvang op de speelplaats net als zijn zus dan doe ik dat dus.
Maar ik ga niet de hele dag oefenen.. ze moeten vind ik zelf die stabiliteit vinden.. Dan lopen ze alleen maar beter als ze eenmaal lopen..

Je snapt het O+ gewoon je kleintje volgen en niks forceren.

Hier wil ze niet echt rollen terwijl boeken/onderzoeken of whatever beweren dat ze rond die leeftijd dat moeten doen...ze doet genoeg andere leuke/belangrijke dingen...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:01:54 #80
30252 Soempie
Procreating
pi_109725206
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

Je snapt het O+ gewoon je kleintje volgen en niks forceren.

:')
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:05:30 #81
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_109725272
De ervaring heeft hier inmiddels geleerd dat Simon pas iets nieuws leert als het zijn interesse heeft :P Hier oefenen we niet, maar we proberen Simon wel te ondersteunen bij het bereiken van wat hij wil leren. Bij het rollen betekende dat dat we hem bijv. soms letterlijk een steuntje in de rug gaven.

Verder lees ik best veel wetenschappelijke literatuur over baby's omdat ik nu eenmaal van informatie en baby's houd :+
Oude (on)bekende.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 11:11:59 #82
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_109725408
Kiran wil absoluut niet aan je hand lopen, dan gaat hij zitten. Hij loopt als de snelste langs de bank en langs de tafel. Als mijn man de tafel verschuift loopt hij er achteraan. Maar no way dat hij er nog aan denkt om los te lopen en zeker wil hij niet 'oefenen' bij ons aan de hand.
Nou dan niet. Hij gaat nog lang genoeg lopen. Daarnaast is hij al snel met kruipen, laat staan als hij straks echt kan lopen. Ik geniet gewoon van mn boeffie.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_109725509
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:05 schreef Mevr_Mus het volgende:

Verder lees ik best veel wetenschappelijke literatuur over baby's omdat ik nu eenmaal van informatie en baby's houd :+
Oh soms ik ook hoor..ik kwam laatst een interessante tegen heb het even opgezocht
http://www.ajcn.org/content/70/4/525.full
O+

We gaan vandaag trouwens naar de bieb, ik kreeg van het cb een voucher voor een leuke luister cd met liedjes uit oma's tijd :D

Fijne dag allemaal :W
pi_109726401
Leuk Bitterend, lekker liedjes zingen O+
pi_109726463
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:08 schreef PureEvil het volgende:
Gaat snel he Kuuks :{

Cristel is vandaag ook alweer 4 weken...

Fijn dat jullie uiteindelijk toch hebben kunnen slapen. Maar is het nu de bedoeling dat ie de hele tijd tussen jullie in blijft liggen? Of ga je toch proberen om hem in zn wiegje/bedje te leggen?

Hier trouwens een supernacht gehad. van 22.00 tot 5.30, en toen was ze om 7.30 wakker, heb speen gegeveneen paar keer, en toen pas fles om 8.45! Dus ik heb eindelijk ff iets langer geslapen ^O^ (en de jongens waren [s]vanochtend dan [/s]voor de verandering eens niet lastig *O* )

overdag ligt hij in de reiswieg van de kinderwagen. Is je dame vier weken joh? Jemig :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109726723
Hier heeft de bib ook speciale bijeenkomsten voor babies en jonge kinderen onder de noemer Boekstart, wij kregen een minikoffertje met een cd en een knisperboekje.

Tja en wat stimuleren betreft, ik doe gewoon wat ik denk. Speeltje iets verder weg legen toen die nog klein was en later heb ik hem gewoon "achter mij aan laten tijgeren" wanneer ik bijvoorbeeld van de woonkamer naar de hal ging (worden ze moe van en ik hoefde hem niet altijd te dragen). Toen die ging staan in de box en niet meer naar beneden durfte, heb ik hem laten zien hoe die kon gaan zitten. En toen die eenmaal zelfs uit ons groot bed kon klimmen heb ik hem ook laten zien, hoe die vanzelfs weer naar binnen komt. Dat zijn misschien dingen die die zelfs pas later zou hebben uitgevonden, maar ik heb de indruk dat die het ook leuk vind om te kunnen en het leek mij gewoon handig.
Ze hebben toch hun eigen tempo en als ze iets niet willen doen, doen ze ook niet mee. Je moet toch wat met een (ouder) baby/ kindje anders gaat het zich ook vervelen als geen andere kinderen in de buurt zijn.
pi_109726903
quote:
13s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

:')
Waarom nou zo reageren, dat vind ik nogal lullig eigenlijk :r
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:35:49 #88
30252 Soempie
Procreating
pi_109728686
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom nou zo reageren, dat vind ik nogal lullig eigenlijk :r
Omdat ik de post van bitterend echt heel naar vind naar anderen toe. Alsof moeders die ondersteunen en stimuleren het verkeerd doen of iets forceren, terwijl spelenderwijs (zoals Kyara het zo mooi verwoord) helemaal niet hoeft te betekenen dat er iets geforceerd wordt. :? En dan denk ik: hoezo dan die post van jou eruit pikken en zeggen: jij begrijpt het! niks forceren. Ik word daar een beetje moe van. Vind het trouwens wel leuk om te lezen dat je er anders over denkt en het op een andere manier aanpakt, dus dat bedoel ik er niet mee. Het is hier weer het vingertje: jij doet het goed, jij begrijpt het. En ja, dan denk ik: heel veel mensen doen het anders en dat is ook prima.

Maargoed, had net even tijd om na te denken over dit topic en mijn ideeen en reacties. En dat sluit gewoon niet aan. Ik vind het leuk om verschillende aanpakken te lezen en de onderzoeken vind ik interessant, maar van die stellige reacties daar kan ik niet zoveel mee, behalve me ergeren.

En ja, dat kwam er een beetje rot uit, excuses daarvoor.
pi_109729190
Soemp, ik kende het onderzoek zelf niet maar ik heb inderdaad wel gelezen over dat het geen zin heeft om je kind iets aan te leren als het daar niet motorisch en psychisch klaar voor is. Dat heb ik uit het boek "het babybrein". Is erg interessant om te lezen ^O^
Ik vind het wel goed om kinderen te stimuleren, maar alleen zolang ze het zelf leuk vinden. Mia ligt dus wel onder de babygym en pakt dus echt de hangertjes gericht beet. En ze ligt dan ook te kirren en te lachen dus dan zie ik daar geen kwaad in.
Mijn peuter van net 2 kan al onwijs goed tellen, kent alle kleuren zo'n beetje en dieren+geluiden enzo. Die interesse komt van uit haarzelf en wij spelen graag het spelletje mee :Y

Het buikliggen van Mia doe ik wel een aantal keer per dag (eventjes, tot ze zelf dus niet meer wil), maar dat is ook omdat het dus goed is voor het tegengaan van de afplatting van het hoofd.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:02:17 #90
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_109729245
Helemaal eens Octo, stimuleren is echt wel wat anders dan pushen. En Soempie, jij omschrijft precies mijn gevoel. De meesten staan hier gelukkig wel open voor andere meningen/aanpakken, maar degenen met een ondertoon/vingertje vind ik ook echt zwaar irritant. Daarom lees ik meer dan dat ik schrijf... ;(
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:02:55 #91
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109729253
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:11 schreef Kuukske het volgende:

[..]

overdag ligt hij in de reiswieg van de kinderwagen. Is je dame vier weken joh? Jemig :D
Ja...Gaat zo snel :{

Heb mn man al geprobeerd over te halen om nog zo'n lief hupke te maken :P Nu kan het weer _O-
Nee gekheid, volgens mij wil ie t toch niet :')

maareh, 's nachts zou je m ook in de kinderwagenbak kunnen leggen? Misschien maakt dat wat verschil? Hebben wij hier de 1e weken ook gedaan (bij alle 3 de kids trouwens) ^O^
pi_109729276
De ondertoon maak jij er van. Ik vond de post van Pvoess gewoon helemaal zoals ik het wou zeggen, niks meer niks minder. En dan kan je het zien alsof ik een ondertoon heb of gewoon zoals ik het zeg ja Pvoess jij snapt het ;)
pi_109729316
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het is hier weer het vingertje: jij doet het goed, jij begrijpt het. En ja, dan denk ik: heel veel mensen doen het anders en dat is ook prima.

Ja idd heel veel mensen doen het anders waar zie je in mijn post dat ik iets anders verkondig??
Ik zeg alleen dat wat Pvoess zegt precies ook is wat ik wou zeggen. Mag ik niet met haar eens zijn?
Mag ik niet vinden dat zij iets zegt dat ik ook vind?
Ik snap jou probleem niet..maar ik hoef het ook niet echt te snappen. Ik erger me aan mensen die echt zo'n nitpicking zijn met wat anderen zeggen.
pi_109729360
Bitterend, je impliceert hiermee dat anderen het dus NIET snappen. Althans, zo komt het over.

Ik heb trouwens het motto om gewoon lekker mijn eigen ding te doen en me vooral niet aangevallen te voelen. Dit soort 'discussies' blijf je namelijk anders houden en niemand schiet er iets mee op. We hebben allemaal het beste voor met onze kinderen en zolang niemand zijn kind kwaad doet zal ik geen commentaar leveren.
pi_109729390
Sja ik kan iedereen apart zitten quoten maar ik heb Pvoess haar post genomen omdat zij het gewoon zo verwoordt zoals ik het ook vindt.
Ik kan ook +1 zeggen bijvoorbeeld maar ik zeg dat zij het snapt zoals ik het ook wil zeggen.

Heleboel hormonsters hier ofzo?
pi_109729461
Nee hoor, maar je post kwam er misschien een beetje ongelukkig uit ;) Zoals je het nu uitlegt klinkt het namelijk veel vriendelijker.

Enne je bent zelf het grootste hormonster :6 O-)
pi_109729486
:D
Ik ben gewoon niet zo vriendelijk :6

Er wordt veel te snel gehapt hier.
pi_109729522
Welkom in OUD :')
pi_109729558
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

Je snapt het mij O+ gewoon je kleintje volgen en niks forceren.

Hier wil ze niet echt rollen terwijl boeken/onderzoeken of whatever beweren dat ze rond die leeftijd dat moeten doen...ze doet genoeg andere leuke/belangrijke dingen...
Zo komt ie al heel anders over..
*poef* nu is het weg
pi_109730041
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef octopussy het volgende:
Welkom in OUD :')
:D
Heb al gemerkt! sommige mensen komen pas om het hoekje kijken als ze zin hebben om aangevallen/aangesproken te voelen zoals hier boven! anders zie je ze niet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')