abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109730149
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Zo komt ie al heel anders over..
Volgende keer zet ik een +1 met hartje..goed?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:37:52 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109730228
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:40:03 #103
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109730275
Nou, een beetje nuancering mag wel.

Als fervent lurker begreep ik de toonzetting ook niet helemaal.

Het gaat me niet eens over de verschillende denkwijzen of het niet goed lezen van elkaars Posts.

Eerder dat er smiley's als :{w en :') gebruikt worden om het ''het niet eens zijn met een ander'' te onderschrijven, ongeacht over hoe vaak hier iemand post. Het is toch mooi dat je hier kunt lezen dat iedereen het anders doet? Wat een verschrikkelijk saaie wereld zou het zijn zonder!

Maar hè, uit mijn eigen onderzoek komt dat constructieve discussie tussen moeders scheer onmogelijk is ~O>
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:42:45 #104
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109730350
Ik vind het persoonlijk namelijk wel interessant om over na te denken. Wat is oefenen? Wanneer doe je het wel / niet? Doe je het bewust /onbewust? Et cetera.
Alexa en Seth zijn lief
pi_109730371
Wat een mooi kindje Kyara!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:45:49 #106
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109730435
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef bitterend het volgende:

[..]

Volgende keer zet ik een +1 met hartje..goed?
<3
Alexa en Seth zijn lief
pi_109730526
Of gewoon zoals Kyara, bij elke post een hartje :P
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:50:55 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109730585
ja, die kan je er gewoon standaard inzetten....ben je meteen overal vanaf ;)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:54:04 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109730659
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:43 schreef Argento het volgende:
:D Uiteraard vind jij het een mooi kindje :P

Maar je hebt gelijk hoor! Wat een prachtig kereltje! O+ Mooie ogen zeg, dat wordt er wel eentje later :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_109730700
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:37 schreef Kyara het volgende:
[ afbeelding ]
Oh oh oh wat een mooie kereltje O+ O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109730702
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:45 schreef Takkembah het volgende:

[..]

<3
O+
pi_109730733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:43 schreef Argento het volgende:
dat dacht ik ook...
Stel ik zou moeten ruilen, hele foute gedachte, ik weet, want ik heb natuurlijk zelfs het allerallerliefste baby van de hele wereld (vooral als die slapt, want anders is mijn zoontje soms ook een uitdaging), maar het moet dus echt... afgaande op het uiterlijk komen er maar een paar babies in aanmerking....deze is zeker een kanshebber...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:09:36 #113
30252 Soempie
Procreating
pi_109731043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja idd heel veel mensen doen het anders waar zie je in mijn post dat ik iets anders verkondig??
Ik zeg alleen dat wat Pvoess zegt precies ook is wat ik wou zeggen. Mag ik niet met haar eens zijn?
Mag ik niet vinden dat zij iets zegt dat ik ook vind?
Ik snap jou probleem niet..maar ik hoef het ook niet echt te snappen. Ik erger me aan mensen die echt zo'n nitpicking zijn met wat anderen zeggen.
Dan kunnen we elkaars posts overslaan. :+

Tuurlijk kun je het eens zijn, maar je zegt: 'jij begrijpt het', waarmee je dus aangeeft: anderen hebben er de ballen verstand van en doen het niet goed. Tja, dan maar nitpicking.

Kyara, mooi kindje hebben jullie toch gebakken. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:11:45 #114
30252 Soempie
Procreating
pi_109731090
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:40 schreef Takkembah het volgende:

Eerder dat er smiley's als :{w en :') gebruikt worden om het ''het niet eens zijn met een ander'' te onderschrijven, ongeacht over hoe vaak hier iemand post.
Had ik ook niet moeten doen. Maar 't was wel precies wat ik dacht op dat moment. :+ Als ik die uitdrukking toch eens in het echt zou kunnen maken. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109731137
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dan kunnen we elkaars posts overslaan. :+

Goed idee :Y
pi_109732227
Oh en ik vergeet gewoon helemaal te reageren op Kyara's schatje. Wat een lekker moppie O+
pi_109732394
Kyara O+ Wat een mooi mannetje!
*poef* nu is het weg
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:04:29 #118
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109732409
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:56 schreef octopussy het volgende:
Oh en ik vergeet gewoon helemaal te reageren op Kyara's schatje. Wat een lekker moppie O+
Dat dus O+
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:08:39 #119
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109732505
Ik wil toch ook wel af en toe meekletsen, dames :). De meest hectische periode is een beetje achter de rug hier en ik kan/wil wel weer wat tijd vrijmaken voor fok :). Mag Sander ook in het lijstje? 10 februari 2012.

Korte update: alles gaat nog steeds heel goed :). Ik vind m erg vrolijk voor een baby van 7 weken, hihi. Zodra hij je echt in de ogen kijkt, gaat hij lachen O+ . Slapen en drinken gaat ook goed, maar zal hier niet teveel over zeggen, want wil het niet jinxen ;) hehehe.

Kyaraaaaaaa wat doe je! Wat een prachtig ventje heb jij toch! Echt zo'n knap mannetje :). Nu moet ik denken aan iets waar ik het gisteren nog met mijn moeder over had: of je als moeder ziet of je kind knap is of niet. Of dat je je eigen kind altijd knap vindt... Zelf vond ik Jesper namelijk heel mooi, meteen vanaf het begin, maar bij Sander heb ik dat niet zo :@ . Wel is hij natuurlijk de allerliefste ;). Maar ik zie toch echt wel dat hij een enorme onderkin heeft :D haha (bedoel dit allemaal niet gemeen naar mijn eigen kind natuurlijk he) Maar vinden jullie je kind behalve de liefste ook allemaal de knapste?.

Soempie ik snap je helemaal hoor :Y . Vind dat soort dingen ook wel interessant. In het montessori-onderwijs werken ze ook met de gevoelige periodes van een kind. Daar krijgt dus niet de hele klas op hetzelfde moment dezelfde stof aangeboden, maar kijken ze naar het individu. En ik merk het aan Jesper ook heel erg: als hij ergens nog geen interesse in heeft, doet hij het ook gewoon niet en dan kan je op je kop gaan staan ;). En als hij iets wel leuk vindt, doet hij dat heeeeeeel vaak en heeeeeeel lang :). (Zoals bouwen en puzzelen op dit moment).

En ja wat betreft toonzetting: het blijft een forum en ik zie regelmatig misverstanden ontstaan door de 'toon' van iemands post of door hoe iemand die toon opvat. Jammer, maar je ontkomt er denk ik niet aan met geschreven berichten. En bitterend, als ik je een beetje 'ken' ben je gewoon een beetje een flapuit, je zegt gewoon het eerste wat in je opkomt. Daardoor 'klink' je vaak heel enthousiast, maar word je ook regelmatig verkeerd begrepen. Niet naar bedoeld hoor ;).

Ter afsluiting van mijn lange verhaal (ja, ik kan het nog steeds niet kort houden hoor...) nog twee foto's van m'n schatje :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:31:45 #120
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_109732992
Ik vind sander een knap ventje!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:45:48 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109733342
Thanx dames! O+

Feenix *O* wat leuk dat je mee komt kletsen! En Sander is een mooi ventje hoor! En hij kijkt ook zo lekker vrolijk! Hij is al wel groot he. Dat was hij al vanaf zijn geboorte toch? Hij heeft trouwens ook een leuke geboortedatum, 10-2-12, net als Midas, die is 11-1-12 :D
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:32:03 #122
250838 Fee-nix
pi_109734507
Dank jullie :). Ik bedoelde trouwens ook helemaal niet dat ik hem lelijk, vind hoor! Hij heeft een lief koppie, heel vrolijk idd O+ . Ik wilde meer zeggen: ik merk dus bij mezelf dat ik niet 'blind' ben voor de minder mooie dingen aan hem. En ik ben gewoon altijd al nieuwsgierig geweest of er ook moeders zijn die hun kind wel lelijk vinden. Of dat je daar als moeder dus blind voor bent. (Kinderen van anderen kan ik namelijk best lelijk vinden af en toe :+ )

Kyara, hij is idd groot! Is voor mij ook nieuw, Jesper was helemaal niet zo'n groot ventje. Ook niet heel klein, maar toch een stuk kleiner dan Sander. Sander was vorige week bij het consultatiebureau (toen 'ie 6,5 week was) en hij woog 5230 gram. Ze hebben hem nog niet gemeten. Maar hij zat met z'n gewicht ruim boven de gemiddelde lijn en met z'n hoofdomtrek ook, hihi. En ik ben ook blij met z'n geboortedatum, haha! Hij was een dag na z'n opa's verjaardag uitgerekend, maar dat zit nu gelukkig niet dicht bij elkaar in de buurt! En z'n verjaardag is ook geen feestdag zoals die van Jesper (koninginnedag) dat vind ik ook fijn!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:25:28 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109735819
Geen idee Fee-nix, ik vind Midas een mooi kereltje maar ja, ik ben dus wel zijn moeder, maar volgens mij niet blind.

Wow, ik denk dat Midas met 12 weken misschien ook 5,2 kg is..... Maar die zit ook weer net onder het gemiddelde. Hoofd is ook klein (maar goed, ik heb ook een vrij klein hoofd) en lengte wel gemiddeld. Waarom hebben ze hem nog niet gemeten?
pi_109737041
Ik moest ook wel even wennen aan de ooievaarsbeet van ean midden op d'r voorhoofd.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:15:15 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109737205
Wat is Sander al groot zeg! En een heerlijk koppie heeft ie, met onderkin :P Mag ik zeggen, want dat vind ik van Anouk namelijk ook! Die heeft gewoon dikke wangen en een onderkin en zie soms ook wel eens foto's, dat ik denk, dat kan charmanter! Maar een foto net anders genomen, dan valt het weer mee... en ik weet dat het goed komt, haar mama had namelijk nog (ja, nog! :@ ) dikkere wangen als baby en zie je nu bijna niets meer van (zitten nog zwangerschapskilo's aan he? :+ )

Dus ja, ik zie ook wel dingen dat ik denk, nah.. maar hou evengoed van dr!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:25:48 #126
250838 Fee-nix
pi_109737516
Kyara, ze meten hier nog niet bij de eerste afspraak, omdat ze dan de beentjes nog niet willen strekken. Dat komt bij de volgende afspraak.

Susie, ja ik vond t ook al zo herkenbaar toen ik laatst van je las dat je probeert om foto's te maken waarop haar gezicht er minder bol uit ziet :D. Dat heb ik nou met die onderkin van hem :P . In het echt valt die onderkin vaak niet eens zo op, maar op foto's denk je soms echt jeeeeeee :|W snel wissen maar! Haha. Maar ik vind die wangetjes van Anouk wel schattig hoor! En tuurlijk hou je van 'r, haha! Het zou toch niet best zijn als we niet van onze kids zouden houden alleen om wat extra vetjes hier en daar :-p.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:37:28 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109737826
Hellup, ik val om O+ En hier vind ik het dus wel meevallen, behalve op die eerste foto dan :P
papa heeft trouwens de kleertjes uitgezocht vanmorgen...valt nog mee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:38:27 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109737854
Vind het erg fijn dat ze vetjes heeft hoor! Lekkere spekkies O+ Maar idd, sommige foto's :{w In het echt valt het dus niet zo erg op...
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:56:52 #129
250838 Fee-nix
pi_109738503
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:38 schreef Susie het volgende:
Vind het erg fijn dat ze vetjes heeft hoor! Lekkere spekkies O+ Maar idd, sommige foto's :{w In het echt valt het dus niet zo erg op...
Precies! :). Dit zijn wel ontzettend lieve foto's! En die bal hebben wij ook :).

Kyara, hoe zwaar was Midas eigenlijk bij z'n geboorte? (ik schreef eerst 'hoe oud', muahaha) Ik zie eigenlijk helemaal niet meer dat Sander zo groot is. Komt omdat ik in mijn directe omgeving ook geen vergelijkingsmateriaal heb, denk ik. Maar binnenkort komt Klavertje (van het forum hier) bij mij op bezoek! Haar ventje is een paar daagjes ouder, dus dan kan ik mooi kijken of die veel kleiner is, hihi. (Was heel grappig: Klavertje bleek haar keizersnee te krijgen in hetzelfde ziekenhuis als ik, een paar dagen eerder. Zij lag er nog, de dag dat ik de operatie kreeg en toen ben ik nog even gedag gaan zeggen.).
pi_109740790
Wij zeiden allebei na de geboorte van Til dat ze net een sumoworstelaartje was :o :@ en toch is ze de knapste *)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 31 maart 2012 @ 21:22:40 #131
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_109742595
Kyara wat een prachtventje ^O^ O+ zit er buitenlands bloed bij? want zo lijkt het wel eigenlijk ;)

Die onderkin heeft Rayen ook op sommige foto's, haha, maar ik vind mijn eigen ventje een prachtkereltje O+ maarja, dat zegt een moeder he.... ;)

Al over tonen en ondertonen in post, ik hou er gewoon van om allerlei verschillende meningen te horen. Zo kom je ook nog eens een mening tegen die totaal anders is dan de jouwe en waar je het misschien wel mee eens bent ;)
Wat je dus op andere ideeën kan brengen.

Dus nu wil ik jullie mening weleens horen, half april is er een groot personeelfeest van mijn vriend. Wij hebben nog nooit een oppas gehad tot nu toe (Rayen is bijna 5 maanden).
Hij drinkt niet uit een fles, geen borstvoeding en geen kunstvoeding.
Hij sabbelt wel van een lepeltje (borstvoeding en pyjamapapje) en slaapt niet zonder eerst aan de borst te hebben gehangen.
We zouden oppas moeten hebben vanaf half 5 tot een uur of 10 denk ik.
Zouden jullie dat doen?
Ik twijfel erg omdat hij waarschijnlijk heel de tijd wakker zou zijn dan (en wie weet hoe lang hij daarvoor al wakker is geweest), de voeding zou misschien nog wel gaan, niet snel maar hij krijgt dan tenminste wat binnen.
We zijn natuurlijk telefonisch bereikbaar dus als hij de boel bij elkaar zou gillen dan kunnen we natuurlijk gelijk naar huis.
En misschien ben ik gewoon teutig :D en vind ik het lastig voor degene die oppast dat het zo moeilijk moet
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 22:58:22 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109745998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:56 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Precies! :). Dit zijn wel ontzettend lieve foto's! En die bal hebben wij ook :).

Kyara, hoe zwaar was Midas eigenlijk bij z'n geboorte? (ik schreef eerst 'hoe oud', muahaha) Ik zie eigenlijk helemaal niet meer dat Sander zo groot is. Komt omdat ik in mijn directe omgeving ook geen vergelijkingsmateriaal heb, denk ik. Maar binnenkort komt Klavertje (van het forum hier) bij mij op bezoek! Haar ventje is een paar daagjes ouder, dus dan kan ik mooi kijken of die veel kleiner is, hihi. (Was heel grappig: Klavertje bleek haar keizersnee te krijgen in hetzelfde ziekenhuis als ik, een paar dagen eerder. Zij lag er nog, de dag dat ik de operatie kreeg en toen ben ik nog even gedag gaan zeggen.).
Midas was 3390 gram bij zijn geboorte. En 52 cm. Hier meten ze wel gewoon. Wel zonder luier.

TJ, dank je wel. Er zit alleen een beetje Limburgs bloed bij ;)
Nee, 100% Nederlands. Ben zelf ook nogal donker en krijg ook regelmatig de vraag of er nog iets etnisch in zit. Maar nee dus. (donkere ogen heeft ie dan weer van zijn vader).

Lastig TJ, sowieso zou ik dan voor een oppas gaan die je goed kent en die bekend is met de situatie en ervaring heeft. (dus geen 14 jarig buurmeisje of zo). Drinkt hij ook niet uit de fles als jij niet in de buurt bent?
pi_109747090
Soempie, wat een geluk dat ik hier uit verveling nog even kom lezen! Interessant, je postings. Ik heb in een of ander boek gelezen over het soort tweelingonderzoek dat je aanhaalt, maar de nuancering die jij aanbrengt kon ik daarin geloof ik niet vinden.

Wat een gezeur verder zeg, over dat oefenen. Het is juist je taak als ouder om je kind in aanraking te laten komen met het onbekende, de wijdere wereld. Natuurlijk doe je dat als je kind eraan toe is, maar die prikkeling hoort er juist bij. Als je kind klaar lijkt voor fantasiespel koop je bijvoorbeeld een keukentje of een poppenkast. Het valt me sowieso op dat er over het oefenen van met name de grove motoriek vaak moeilijk wordt gedaan. Als het over taal gaat hoor je niemand zeggen dat je je kind onnodig belast. :+

Voor kinderen is juist de interactie met ouders trouwens van groot belang, dus het sámen oefenen. Daar worden ook nog eens allerlei andere vaardigheden door opgedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109747345
gut o gut ja wat een gezeur en wat een geluk dat jij er bent om het op te lossen :X

Ik vind een keukentje kopen iets heel anders dan met een keuken een rollenspel starten als ouder. Ik vind meedoen in een rollenspel dan wel weer leuk.
Maar om dat als ouder te starten vind ik oefenen en ik vind dat dit ook te ver kan gaan.

Maar ik ben duidelijk iemand die graag moeilijk doet.
Ik vind het prima hoor dat jij je mening hebt maar hier in het topic is al gemeld dat Bitterend te sterk overkomt met haar mening.. Ik vind dat jij ook lekker bezig bent zo.
pi_109747465
Ik begrijp werkelijk niet waar je moeilijk over doet, Pvoesss, aangezien je iemand bent die een uitgesproken mening heeft en die vaak op niet-diplomatieke wijze kenbaar maakt.

Afijn, ik wil Soempie even kenbaar maken dat ik haar informatie en het enthousiasme waarmee ze die deelt waardeer.
pi_109747661
Ik snap wat je er mee wilt, ik snap alleen de manier niet zo goed nadat er vandaag al duidelijk was dat het misschien wel iets gezelliger kon over dit onderwerp..

Bitterend haar reactie was niet goed en niet leuk.. En moest wat milder blahblah
Waarom moet jij het dan ook nog gezeur noemen, ik vind dat nogal lullig zeker tegenover Bitterend die op haar kont kreeg voor haar manier waarop ze haar mening gaf. Omdat het leek alsof ze anderen niet wil snappen... Het gezeur wil jij blijkbaar ook niet snappen (en al dat moeilijke gedoe over de lui die moeite hebben met oefenen van de grove motoriek).. De mening is prima maar waarom dan zo?
pi_109747940
Oh, tegenover bitterend vind ik het geenszins lullig. Die post altijd als een hork en blijft dat in de toekomst ongetwijfeld doen. :Y) Maar jou doe ik er wel tekort mee! Ik ben het niet met je eens, maar als ik je reactie werkelijk gezeur zou vinden zou ik er niet op ingaan.
pi_109747941
haha die vetjesontwijkende foto's

ik vind het juist heerlijk om laks zo dullig mogelijk te kieken :D en dat lukt me ook bijzonder goed :D
SPOILER
en Kyara wat heje n prachtbaby gemaakt O+

en Susie dat omvallen O+ en dan die stoicijnse bakkes :D O+
pi_109748026
Ik heb de indruk dat Lex een Buitengewoon Blije Baby is, KD. Was Elin dat eigenlijk ook?
pi_109748078
Ik denk overigens dat Bitterend niet helemaal doorheeft dat ze zo ein volk ein reich ein führerpost.. die is tevreden met haar manier van opvoeding en is nu zo'n losgeslagen puppy in haar enthousiasme ..een soort van babyopvoedjehova.
pi_109748148
quote:
5s.gif Op zondag 1 april 2012 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de indruk dat Lex een Buitengewoon Blije Baby is, KD. Was Elin dat eigenlijk ook?
Lex zeker, die is intens blij, elke dag..elk moment :')
Elin was serieuzer, pittiger ook.. er zat een hoop frustratie in, Lex vindt t wel best, als ie maar te eten krijgt :P
pi_109748187
Ja, zo herinner ik me Elin ook. Een zwaar gemoed. Da's een Schopenhauer in de dop.
pi_109748286
Ik bedoelde het overigens niet zo heel lullig als het er staat.. Maar ik vind de discussie dus wel heel tof.
En ik merk dat er een verschil zit in wat anderen omschrijven als oefenen etc.

Ik had dus liever het gezeur stukje gewoon niet gezien en er gewoon verder over gegaan zonder gezeur of gemekker of gemopper of :X of :') van wie dan ook.

Ik vind een keukentje kopen dus bijvoorbeeld de ruimte geven om verder te gaan met die ontwikkeling.
Ik zie dat dus niet als oefenen..Een rollenspel uitlokken zie ik als oefenen (en dus wat te ver indien een kind dat zelf dus nog niet in zich heeft.

Ik zie een duwkar als de ruimte geven om het zelf te doen.
En een ikzitopmijngatikracemetmijntenen loopding als oefenen.
pi_109748293
Kyara, Midas is inderdaad prachtig. Hij doet me wat gelaatstrekken betreft denken aan de oudste van mefke.
pi_109748392
ik bedoel dus

en

zondag 1 april 2012 @ 00:09:23 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109748395
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 23:59 schreef Kleurdoos het volgende:
haha die vetjesontwijkende foto's

ik vind het juist heerlijk om laks zo dullig mogelijk te kieken :D en dat lukt me ook bijzonder goed :D
SPOILER
en Kyara wat heje n prachtbaby gemaakt O+

en Susie dat omvallen O+ en dan die stoicijnse bakkes :D O+
Laks kan helemaal niet dullig (was dat?) op een foto staan O+
pi_109748445
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2012 00:07 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind een keukentje kopen dus bijvoorbeeld de ruimte geven om verder te gaan met die ontwikkeling.
Ik zie dat dus niet als oefenen..Een rollenspel uitlokken zie ik als oefenen (en dus wat te ver indien een kind dat zelf dus nog niet in zich heeft.
Een gesprek initiëren, zie je dat als oefenen? Leren is overal.
pi_109748482
Kyara wat een schatje O+

Sussie, dat omvallen (wat een mooike heb je toch O+ ) hihi, zoven 'huh, wat overkomt mij nou' :D

Lexje Lexje O+ O+

Ik kom ongegeneerd mijn kleintje ook maar spammen, ben zo dol op 'r
Ze gaat lekker als een speer, ze is niet te stoppen. Bijna kruipen, tijgert al het hele huis rond. Zitten is gaaf en zelf gaan zitten zit er ook aan te komen.
Het gaat zoals het gaat :)

En ik ben nog steeds ontzettende fan van de babycook /einde reclame :Y)

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_109748548
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Lex Wies zeker, die is intens blij, elke dag..elk moment :')
Elin Mette was serieuzer, pittiger ook.. er zat een hoop frustratie in, Lex vindt t wel best, als ie maar te eten krijgt :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_109748589
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:11 schreef wickie het volgende:

Ze gaat lekker als een speer, ze is niet te stoppen. Bijna kruipen, tijgert al het hele huis rond. Zitten is gaaf en zelf gaan zitten zit er ook aan te komen.
Het gaat zoals het gaat :)
Onzin. Vastzetten in een wipstoel, één sok over beide voeten trekken, uitsluitend op schoot houden. Er zijn manieren.
pi_109748617
Tering, is dat Wies?! :o
Die is er nog maar net! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109748743
Ik babycookfan met je mee! O+ en Wiezelewoes zo stoer zitten!
pi_109748811
quote:
5s.gif Op zondag 1 april 2012 00:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een gesprek initiëren, zie je dat als oefenen? Leren is overal.
Ik vind een gesprek initieren niet als oefenen, ik vind dat het goede voorbeeld geven.
Net als dat ik loop, sta zit, klim en eet. Ik vind bepaalde woorden waar een kind (heel terecht) moeilijkheden mee heeft oefenen dan dus wel weer te ver gaan.. (zolang dit normale ontwikkeling is zoals deepfreeze al aan gaf vandaag.)

Zo vind ik taal verbeteren op een letterlijke manier ook niet goed.
Als X zegt ik ben zo vernieuwt (ik ben benieuwtd) dan vraag ik waarom ben je dan benieuwd?
Om dit te gaan blijven oefenen terwijl een kind de fout zelf niet opmerkt vind ik dan weer te ver.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pvoesss op 01-04-2012 00:52:59 ]
  zondag 1 april 2012 @ 07:07:52 #154
30252 Soempie
Procreating
pi_109754352
Ik geloof dat ik niet duidelijk ben geweest over mijn definitie van 'oefenen', maar het voorbeeld wat je als laatst aanhaalt Pvoesss: dat je herhaalt wat het kind zegt, maar dan op de juiste manier zonder er de nadruk op te leggen. Dat vind ik ook oefenen (en in die situatie dé manier trouwens, ik zou dat niet anders doen). Met oefenen bedoel ik: je gaat net een heel klein stapje verder dan dat het kind al ruim beheerst en dus makkelijk zelf kan. Als je dan goed op je kind let zie je waarschijnlijk dat het wel weer toe is aan iets nieuws en met wat ondersteuning kan je kind dat ook makkelijk. Je kindje voelt zich dan waarschijnlijk maar wat blij, want de wereld is weer een stukje groter geworden.

Maar als je die stap te groot maak, dan ben ik het met je eens: dan ben je het aan het forceren en roept het bij ouder en kind waarschijnlijk alleen maar negatieve gevoelens op of het is nutteloos. Ik heb het hier over wat Vygotsky de zone van naaste ontwikkeling noemt en die theorie kun je op baby's toepassen, maar het is denk ik wat bekender in het onderwijs. Als ze op een gegeven ogenblik een puzzel van 4 stukken kunnen maken (en dat lekker al vaak gedaan hebben), dan is het ook wel eens leuk om een stap verder te gaan. Maar dan is de volwassene toch echt degene die de puzzel met 6 of 8 stukjes aanbiedt. En de volwassene kan ook zeggen: 'kijk eens, wat zie je hier? Waar zou dat stukje dan moeten?', zodat het kindje de puzzel kan maken, terwijl hij/ zij er misschien anders niet uit zou komen.

Leren is voor mij grotendeels ook een sociaal proces met echte input van anderen en interactie. En dus niet alleen imitatie en trial and error (maar, daarmee zeg ik dus niet dat ik vind dat je kinderen niet ook lekker moet laten prutsen en uitproberen zonder in te grijpen.). Door net een heel klein stapje verder aan te bieden en daarbij te ondersteunen doet je kind het toch helemaal zelf, maar met jou. En ik kan me eerlijk gezegd echt niks mooiers voorstellen dan dat. Ik kan m'n kind ook een puzzel aanbieden en me er verder niet mee bemoeien, maar daar kies ik dus liever niet voor. En ik denk Pvoesss, dat we helemaal niet zo ver uit elkaar liggen wat betreft opvattingen.

En nu ga ik met m'n duffe hoofd even snel een fles maken. Wilde nog op Fee reageren ook en de rest van de posts lezen, maar dat komt dan later.

Claudia, ik ben blij dat je gepost hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 01-04-2012 07:43:04 ]
  zondag 1 april 2012 @ 08:37:50 #155
250838 Fee-nix
pi_109754557
TJ lijk me lastig zeg! Maar omdat het maar een paar uurtjes is, is het misschien juist een mooie kans om te 'oefenen'? ( :9 ). En wat je zelf al zegt: als het echt niet gaat, kun je altijd naar huis!

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik denk overigens dat Bitterend niet helemaal doorheeft dat ze zo ein volk ein reich ein führerpost.. die is tevreden met haar manier van opvoeding en is nu zo'n losgeslagen puppy in haar enthousiasme ..een soort van babyopvoedjehova.
OMG _O- .

quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 00:09 schreef Susie het volgende:

[..]

Laks kan helemaal niet dullig (was dat?) op een foto staan O+
Nee idd! Ik weet ook niet wat dullig is (een combi van duf en lullig? :p), maar dat is echt onmogelijk bij Lex! Het is zo'n moppie om te zien!

Soemp, ik snap echt helemaal wat je bedoeld... Ik denk dat de misverstanden zijn ontstaan door het woord 'oefenen', blijkbaar heeft iedereen daar een ander beeld bij. Maar ik vind dat je het heel duidelijk uitlegt, hoor! Heb zelf nog een leuk filmpje van Jesper die hier precies bij past, haha. Hij is dan net aan t tijgeren en ik leg steeds een speeltje net een stukje verder. Vindt ie hartstikke leuk ook nog :). Soms heb ik zelfs het idee dat ik nu misschien te weinig met Jesper oefen... aangezien hij nog helemaal niet praat. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten doen dan, aangezien hij er ook echt nog geen interesse in heeft. Maar nu dwaal ik af.
  zondag 1 april 2012 @ 08:55:56 #156
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109754659
Ik heb net even het in en uitklappen van het onderstel van de wagen geoefend, heb dat nooit eerder hoeven doen :X (wel in het begin ooit eens gedaan) We zijn 1 keer met de auto weg geweest dat we de wagen nodig hadden op plaats van bestemming, verder doe ik alles lopend of kan ze met de mc gedragen worden.
Ik ga zo ff naar de prenatal en omdat lief erg vroeg in de ochtend ;) thuis kwam van een feestje, neem ik Anouk mee.... Maar de winkel door met een mc aan je arm lijkt geen succes! :D
  zondag 1 april 2012 @ 08:57:21 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_109754671
Forceren (of wat mensen daaronder verstaan) is denk ik een sleutelwoord in deze. Soempie, ik begreep ook zonder je laatste epistel ;) prima wat je bedoelt. Wat ik zo grappig vind aan het hele 'oefenen' is dat het veelal vanzelf gaat. Dan lees ik weer eens zo'n lijstje in een of ander boek of blad, over wat je baby nu kan en wat je met hem of haar kunt doen, en vaak blijkt dat wij dat dan al doen.

Wow Wies, wat een snelle baby! Heeft ze nou rossig haar? Dat vind ik zo lief!

Vandaag in een rare stemming. Kregen gisteren een telefoontje van man's beste vriend. Zijn vriendin is na verschillende hersenbloedingen gister in het ziekenhuis overleden. Ze had hoofdpijn en zakte zo weg. We zijn helemaal verdoofd, de wereld is even getopt met draaien. Ze was nog maar 43 jaar. Ben al verschillende keren bij ventje gaan kijken. Ik vind het een onverteerbare gedachte dat het leven zomaar kan stoppen.
pi_109754909
Sterkte Aventura! :* Zo ineens uit het leven gerukt worden is zeker een harde klap.
  zondag 1 april 2012 @ 09:24:17 #159
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109754918
Jeetje Aventura, heftig zeg. Sterkte voor jou en je man :* Mijn lief heeft een goede vriend die een hersenbloeding heeft gehad, maar die is er gelukkig nog. Wel wat beperkt, maar aangezien ze zeiden dat hij niets meer zou kunnen, is het feit dat hij alleen wat problemen met zijn rechtarm heeft en wat moeilijker praat, maar verder gewoon alles kan, een gigantisch zegen. Maar nog ligt iedere dag de kans op een volgende op de loer en dat is beangstigend.

En bedenk mij net dat ik Wies over het hoofd heb gezien! Hoe kan dat nou met zo'n moppie! Wat een pracht O+
pi_109754926
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, tegenover bitterend vind ik het geenszins lullig. Die post altijd als een hork en blijft dat in de toekomst ongetwijfeld doen. :Y) Maar jou doe ik er wel tekort mee! Ik ben het niet met je eens, maar als ik je reactie werkelijk gezeur zou vinden zou ik er niet op ingaan.
Oh hier is ze weer natuurlijk...ik zal mijn mening over jou lekker voor mijzelf bewaren ^O^
  zondag 1 april 2012 @ 09:25:26 #161
30252 Soempie
Procreating
pi_109754928
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 08:37 schreef Fee-nix het volgende:

Soemp, ik snap echt helemaal wat je bedoeld... Ik denk dat de misverstanden zijn ontstaan door het woord 'oefenen', blijkbaar heeft iedereen daar een ander beeld bij.
Ja, dat denk ik ook. En door het onderzoek, omdat daar dus bij de ene helft van de tweelingen die stap te groot was. Dan wordt het ook echt oefenen en niet zoals Aventura zegt: dat het vrijwel vanzelf gaat. En wat bleek ook: dat werkt niet goed. En daarom denk ik dat de meningen toch niet zo sterk verschillen.

Aventura, wat verschrikkelijk. ;( :* Je laatste zin is hier heel herkenbaar.

Fee, fijn dat je hier komt posten. Grappig om te lezen dat je -ook- niet blind bent voor de minder mooie kanten (maar wat een schatje!). Heb ik bij Mattís ook, dat ik soms denk -en zeg- jeeetje, wat ben je zo een trolletje! En de oma's zijn dan vaak wat mopperig tegen me. :)

Leuk om al die foto's te zien. :Y (KD, jullie maken echt kindjes met heel bijzondere ogen, heel intens en dat lachebekje van wickie :D).

Ik wil echt zoveel zeggen, dat ik bijna een boek kan schrijven als reactie op dit topic. Maar daar heb ik nu gelukkig helemaal geen tijd voor. :+
  zondag 1 april 2012 @ 09:26:03 #162
250838 Fee-nix
pi_109754933
Jemig Aventura.... wat heftig zeg! En eng ook... 43 is veel en veel te jong! ;( Sterkte!
pi_109754937
Fee wat een heerlijke ventje heb jij daar!!
en Anouk rolt! O+ O+

En Lex niet te vergeten O+

Edit: Aventura wat een vreselijk bericht :o :*
  zondag 1 april 2012 @ 09:27:27 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109754956
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:26 schreef bitterend het volgende:
Fee wat een heerlijke ventje heb jij daar!!
en Anouk rolt! O+ O+

En Lex niet te vergeten O+
:N Anouk valt om! _O-
  zondag 1 april 2012 @ 09:30:53 #165
250838 Fee-nix
pi_109755006
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:25 schreef Soempie het volgende:

[..]
En daarom denk ik dat de meningen toch niet zo sterk verschillen.

Fee, fijn dat je hier komt posten. Grappig om te lezen dat je -ook- niet blind bent voor de minder mooie kanten (maar wat een schatje!). Heb ik bij Mattís ook, dat ik soms denk -en zeg- jeeetje, wat ben je zo een trolletje! En de oma's zijn dan vaak wat mopperig tegen me. :)

Dat denk ik ook idd :). Alleen benoemt iedereen het net even anders.

Trolletje O+ hihi. O dat met die oma's is ook wel herkenbaar. Soms zeg ik ook weleens iets en dan zie je oma: :o .
pi_109755023
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 00:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Proost :D
  zondag 1 april 2012 @ 09:32:35 #167
250838 Fee-nix
pi_109755025
O en nou heb ik nog steeds niks over Wies gezegd. Dat is ook een liefje zeg!
pi_109755054
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2012 00:09 schreef Pvoesss het volgende:
ik bedoel dus

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]
Die loopstoel ben ik niet echt fan van..Ik laat mijn baby het liefst lekker kruipen en tijgeren en als ze er klaar voor is dan opstaan met behulp van meubelen en zovoort..ik weet niet wat de toegevoegde waarde is van zo'n loopstoel?
pi_109755072
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:27 schreef Susie het volgende:

[..]

:N Anouk valt om! _O-
:D Er zit beweging in! R houdt niet zo van om op de buik te liggen, zitten in een grote favoriet dan bukt ze helemaal naar voren en probeert bij dr voetjes te komen!
  zondag 1 april 2012 @ 09:37:47 #170
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_109755079
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:35 schreef bitterend het volgende:

[..]

Die loopstoel ben ik niet echt fan van..Ik laat mijn baby het liefst lekker kruipen en tijgeren en als ze er klaar voor is dan opstaan met behulp van meubelen en zovoort..ik weet niet wat de toegevoegde waarde is van zo'n loopstoel?
Ik heb ook begrepen van een vriendin (werkzaam op een kdv), dat die loopstoelen helemaal niet goed zijn voor kindjes? Hoe, wat en waarom, dat weet ik even niet meer hoor :@
pi_109755135
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:35 schreef bitterend het volgende:

[..]

Geen volgens mij :D
Althans ik zie de toegevoegde waarde er ook niet van.
Idd liever zo'n ander wagentje. Die hebben wij van zolder gehaald toen ie de babygym als looprek ging gebruiken.
pi_109755204
Aventura, sterkte en dat is een nare gedachte inderdaad, de vergankelijkheid van het leven..

Soemp, ik vind je postings interessant. Pushen ben ik niet van, maar spelenderwijs stimuleren wel. Ben dan ook opgevoed op de uni met Piaget, Vygotsky en de zone van naaste ontwikkeling :)

J. is nu bijna 6 maanden, en rolt niet. Of heel af en toe, maar dat is meer Anouks omvallen :D , maar dat is prima. Hij is nog altijd gecorrigeerd 5wk jonger en het komt wel. Pushen doen we niet iig.

Ik wilde nog meer zeggen maar vergeten..

Wel O+ voor alle babies
  zondag 1 april 2012 @ 09:55:17 #173
250838 Fee-nix
pi_109755268
Loopstoelen ben ik ook geen fan van. Kinderen kunnen hier mee 'lopen' terwijl ze er nog niet klaar voor zijn en de ontwikkeling van hun beentjes/heupjes/ruggegraat dus ook nog niet. In het boekje van het CB waarschuwen ze er zelfs voor:

'Koop geen loopstoel. Je baby wil al heel veel. Maar koop geen loopstoel voor hem. Een loopstoel kan gevaarlijk zijn:
- je kind kan er snel mee vooruit
- hij grijpt naar dingen waar hij normaal niet bij zou kunnen
- op een oneffen grond kan het stoeltje omvallen
- je kind kan ermee van de trap rijden.
Bovendien is een loopstoel niet goed voor de ontwikkeling van zijn heupen!'

(Letterlijke tekst uit het oude CB boekje, blz 66)
Ik vind de laatste zin dan nog het belangrijkst. Bij die andere dingen, daar ben je zelf bij natuurlijk.
pi_109755319
Zoiets zou ik wel kopen denk ik
  zondag 1 april 2012 @ 10:06:12 #175
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_109755405
Die is echt O+
Waar heb je die gevonden?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 1 april 2012 @ 10:09:43 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109755438
Lex O+ wat een mooie ogen!
Wies O+ wat wordt ze al groot!

Aventura, wat heftig zeg. Sterkte! :*

Wat een leuk ding bitterend!

Loopstoel hoeft van mij ook niet zo :N
  zondag 1 april 2012 @ 10:32:38 #177
250838 Fee-nix
pi_109755795
Kijk dit gaat me nou iets te ver qua oefenen :P :+

http://www.vkmag.com/magazine/junior_doet_aan_muurklimmen/
  zondag 1 april 2012 @ 10:35:54 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109755850
OMG :X

dat zijn hetzelfde soort ouders die stug blijven doorfilmen als het kind dan valt en het dan opsturen naar zo'n fout homevideoprogramma (waarvan de beestenfilpjes vaak wel weer grappig zijn maar dat terzijde).
pi_109755929
  zondag 1 april 2012 @ 10:40:37 #180
250838 Fee-nix
pi_109755933
Ernstig toch! Het gaat dit keer goed en ik vind het ook echt heel knap, maar als ie zou vallen.... :N . Doe t dan meteen goed en hijs m in zo'n harnas!
pi_109756000
quote:
:D maarrr je mag best even naar het assortiment kijken
  zondag 1 april 2012 @ 10:47:01 #182
30252 Soempie
Procreating
pi_109756046
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:50 schreef Jipster het volgende:

Soemp, ik vind je postings interessant. Pushen ben ik niet van, maar spelenderwijs stimuleren wel. Ben dan ook opgevoed op de uni met Piaget, Vygotsky en de zone van naaste ontwikkeling :)

Dankje en nu ben ik wel benieuwd naar je studie. :) Ontwikkelingspsychologie is zo leuk. En al die cognitieve 'testjes' van Piaget. O+ Nouja, dan kom je dus op een onderwerp waar ik altijd heel enthousiast en blij van word.

Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was moest ik heel hard huilen om een autoreclame.

Allereerst omdat het de theorie van Karl Popper zo mooi laat zien: falsificatie, erg mooi bedacht. O+ En bij het stukje: 'leren is lastig' ging ik huilen. :D Alleen tegen familie heb ik gezegd dat het bij 'dieren voelen geen liefde' was, omdat ik niet helemaal als een complete idioot over wilde komen. :')
  zondag 1 april 2012 @ 10:51:37 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109756146
maar je was toen toch al wel zwanger he Soemp?

Het is een mooie reclame hoor daar niet van..... ;)
  zondag 1 april 2012 @ 10:52:43 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_109756167
quote:
17s.gif Op zondag 1 april 2012 10:51 schreef Kyara het volgende:
maar je was toen toch al wel zwanger he Soemp?

Ja, daarom. :')
  zondag 1 april 2012 @ 10:56:38 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109756241
nee okey, just checking :P

Ik heb (tijdens de zwangerschap) heel hard gehuild om een reclame over een ooievaar die in gevecht moest met een roofvogel om uiteindelijk toch een kindje naar een of andere derdewereld land te brengen. Mooie muziek er onder, echt tranen met tuiten. En vlak daarna kwam ook nog een Lenie 't Hart spotje met een zielige zeehond die zijn moeder kwijt was, toen kon je me helemaal opvegen..... :'(

zijn jouw emo-hormonen al weg? Hier nog niet namelijk, nog steeds een huilebalk :')
  zondag 1 april 2012 @ 11:03:26 #186
30252 Soempie
Procreating
pi_109756349
Nee hoor, nog niet weg. Moest net weer huilen om de reclame van Hyundai. _O-
  zondag 1 april 2012 @ 11:04:29 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109756371
Ja, ik vind Hyundai ook om te huilen....

(Lady & The Tramp eergister gekeken, daar kwamen ook wat zakdoekjes aan te pas)
  zondag 1 april 2012 @ 11:13:44 #188
250838 Fee-nix
pi_109756560
Hehehe meiden. Mooie reclame van Hyundai, ik kende m nog niet!

Enne newsflash: het huilen blijft! En na een tweede wordt het alleen maar erger ;).
  zondag 1 april 2012 @ 11:17:04 #189
250838 Fee-nix
pi_109756628
Bedoel je deze Kyara? Krijg ik ook kippenvel van.

pi_109756635
:W Ik ben niet zo'n actieve fok!-ker maar wel een notoire OUD-lurker en ik kom nu eens om een hoekje spieken of ik hier mee mag posten. Ik heb af en toe best behoefte aan babygeneuzel en ik geloof dat mijn omgeving daar niet altijd op zit te wachten :+ Ik ben morgen 9 weken moeder van een prachtige jongeman (M icah, maar ik ben niet van plan om zijn volledige naam hier te gebruiken), een heel leuk en zoet ventje O+

Eens even zien of ik op wat dingen kan reageren. Ik hou van onderzoeken O+ , vind het leuk om te lezen Soempie. Vigotsky, Piaget, ik denk opeens weer terug aan mijn colleges ontwikkelingspsychologie, herinner me het vaag nog wel maar ik weet er te weinig meer van.

Ik vind m'n kind ook niet altijd moeders mooiste, hij kan heel mal kijken :+ En onderkinnen in overvloed, 't jong woog bij 4,5 week 4950 gram, spek zat dus! Ik heb echt een baby-baby met een bol, rond, kaal hoofd. Heel schattig maar als ik die kindjes met haar zie is dat ook heel mooi.

Verder zag ik allemaal leuke kindjes voorbij komen, Sander, Midas, Mattís, Lex, Wies, allemaal zo anders maar allemaal mooi en bijzonder O+

Edit, en naar nieuws voor Aventura. Bah ;( Veel sterkte, ik kan dat soort dingen ook veel slechter verdragen nu ik een kind heb, het idee dat mijn zoon ook allerlei vreselijk kan overkomen... onverteerbaar inderdaad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 1 april 2012 @ 11:21:47 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109756738
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:17 schreef Fee-nix het volgende:
Bedoel je deze Kyara? Krijg ik ook kippenvel van.

Ja, die bedoel ik.
En inderdaad, nog steeds zakdoekjes nodig :'(

Welkom Clubsoda! Mooie spelling van zijn naam trouwens!
  zondag 1 april 2012 @ 11:29:33 #192
250838 Fee-nix
pi_109756919
Hier kon (en kan ik om janken), volgens mij was ik ook zwanger toen ik m voor t eerst zag O-) :Y .

Edit: welkom Clubsoda! Nu ben ik benieuwd naar je echte baby-baby met onderkinnen in overvloed ;).
  zondag 1 april 2012 @ 11:36:17 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109757041
Oh die ken ik Fee, maar daar moest ik ook al -bijna- om huilen toen ik niet zwanger was :@
  zondag 1 april 2012 @ 11:39:00 #194
100412 mefke79
komt goed!
pi_109757110
quote:
17s.gif Op zondag 1 april 2012 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
Kyara, Midas is inderdaad prachtig. Hij doet me wat gelaatstrekken betreft denken aan de oudste van mefke.
ja! Ik zie het ook. Al is die van mij inmiddels blond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109757117
Ja Fee-nix, daar was ik al bang voor :+ Fotootje in de spoiler, hier was hij zes weken, inmiddels zijn de onderkinnen behoorlijk toegenomen ;)

SPOILER
  zondag 1 april 2012 @ 11:40:34 #196
30252 Soempie
Procreating
pi_109757153
Clubsoda, welkom! :)
  zondag 1 april 2012 @ 11:41:26 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109757171
Mef, nou ben ik ook benieuwd! Heb je foto van driekus toen ie klein was?

Wat een schatje Clubsoda. Ik zie geen onderkin hoor.... Mooi menneke!
  zondag 1 april 2012 @ 11:42:54 #198
250838 Fee-nix
pi_109757201
quote:
17s.gif Op zondag 1 april 2012 11:41 schreef Kyara het volgende:

Wat een schatje Clubsoda. Ik zie geen onderkin hoor.... Mooi menneke!
+1!
pi_109757209
Wacht, ik vond een onderkinshot :+

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 01-04-2012 11:57:54 ]
pi_109757261
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:42 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

+1!
Dankjewel :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')