abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109687702
Graag had ik iets in de creatieve sector willen doen maar daar valt niet tussen te komen, ik ben ook afgewezen door verschillende opleidingen in die richting dus ik ben aangewezen op mijn diploma eerste verkoper, mijn back up plan.

Helaas was de crisis hier al uitgebroken toen mijn banenjacht echt begon een paar jaar geleden, en toen al werd ik overal afgewezen op gebrek aan ervaring. Ik bleef bij een supermarkt werken wat eerst mijn bijbaan was om wat inkomsten te houden terwijl ik bezig was met een nieuwe opleiding te vinden.

En nu ben ik dus 27, werk ik nog steeds in een supermarkt en is een baantje als verkoper het beste waar ik op kan hopen, tenzij ik alsnog ergens een kans krijg in de creatieve sector wat vrijwel onmogelijk is zonder de juiste contacten.

Wordt zoiets nu daadwerkelijk als een probleem gezien door vrouwen?

carriere maken zit er voor mij gewoon niet in, ik zou er dus ook geen problemen mee hebben om een partner te hebben die wel carriere maakt en haar zo goed mogelijk te ondersteunen.

Het maakt mij in ieder geval vrij onzeker. Mischien is het wel de natuurlijke drang om als man kostwinnaar te willen zijn dat het lastig maakt.

Maar ambities voor de detailhandel heb ik absoluut niet. een eigen winkel zou ik helemaal niet willen hebben. Het is leuk om met klanten bezig te zijn, maar ik zou absoluut niet de zorgen van een winkel eigenaar of bedrijfsleider willen hebben.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_109687729
heel belangrijk, zonder carriere geen chicks :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_109688026
Liefde is toch met iemand willen zijn om zijn karakter en dergelijke, dit zal pas een bijzaak worden dan. Kan me alleen wel voorstellen als vrouwen vragen: wat voor werk doe je. En je zou dan dit moeten vertellen. Dat het op de 1e ontmoeting wel een eventuele afknapper zou kunnen veroorzaken....
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_109688049
Ik vind het niet zo belangrijk wat iemand doet, als ie maar iets doet en daarvoor gaat. Ik hou niet van geslack, maar heb zelf een goede baan dus kan in ieder geval in financieel opzicht de kar wel trekken.

Ik vind het niet negatief dat je in een supermarkt werkt, ik vind het stommer dat je weinig initiatief toont. Als jij iets wilt doen in de creatieve sector moet je daar zelf moeite voor doen en in investeren. Ga vrijwilligerswerk doen in die richting, ga werken bij een regionale zender of blaadje etc. Het zal je niet allemaal aan komen waaien, zoals je al hebt gewerkt.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_109688112
Nee, je stelt het niet op de juiste manier. Ik denk dat het ware probleem is dat jij je niet thuis voelt in de huidige werksituatie en de daarbij behorende carriere mogelijkheden. En ik denk dat dat belemmerend kan werken voor jou op relationeel gebied. Maar, er zijn genoeg vrouwen die er geen punt van maken wanneer je in een supermarkt werkt; dat is opzichzelf geen probleem. Uiteraard zijn er wel vrouwen die statusgeil zijn; vrouwen die het belangrijk vinden dat een man macht en geld heeft... maar waarschijnlijk zijn dat toch niet het type vrouwen waar jij naar op zoek bent; dus daar moet je je dan ook niet druk om maken in mijn ogen.
pi_109688192
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:21 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het niet zo belangrijk wat iemand doet, als ie maar iets doet en daarvoor gaat. Ik hou niet van geslack, maar heb zelf een goede baan dus kan in ieder geval in financieel opzicht de kar wel trekken.

Ik vind het niet negatief dat je in een supermarkt werkt, ik vind het stommer dat je weinig initiatief toont. Als jij iets wilt doen in de creatieve sector moet je daar zelf moeite voor doen en in investeren. Ga vrijwilligerswerk doen in die richting, ga werken bij een regionale zender of blaadje etc. Het zal je niet allemaal aan komen waaien, zoals je al hebt gewerkt.
Goed omschreven; ik heb het gevoel dat een grote groep dames hier ongeveer hetzelfde over denken... en ik geef ze daarin ook groot gelijk.
pi_109688264
In de praktijk veel, veel belangrijker dan vrouwen in eerste instantie willen toegeven. Alhoewel het er waarschijnlijk ook mee te maken heeft dat mannen met een betere carrière zichzelf beter in hun vel voelen en vaker initiatiefrijker zijn.
pi_109688321
maakt niet uit of je carriere hebt of hebt gemaakt, als je maar genoeg geld hebt om haar hele jaren te laten slacken
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:30:17 #9
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_109688361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:25 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Goed omschreven; ik heb het gevoel dat een grote groep dames hier ongeveer hetzelfde over denken... en ik geef ze daarin ook groot gelijk.
Inderdaad. Vooral gebrek aan initiatief, ambitie en een afhankelijke opstelling is niet aantrekkelijk. Een topfunctie hoeft écht niet, maar ik vind het wel aantrekkelijk als een man zelf initiatief neemt, energie en ambitie steekt in zijn carrière.
pi_109688413
Zou je huisman willen worden TS?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:34:20 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_109688516
Vrouwen willen de zekerheid dat ze een nestje kunnen bouwen en kindjes kunnen krijgen. Dat wordt lastig als je op je 27e nog vakkenvult.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:38:33 #12
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109688648
Veel vrouwen zoeken een man met een gelijke status of hoger. Verklaart waarom opmerkelijk veel hoogopgeleide vrouwen en veel laagopgeleide mannen single zijn.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_109688830
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Vrouwen willen de zekerheid dat ze een nestje kunnen bouwen en kindjes kunnen krijgen. Dat wordt lastig als je op je 27e nog vakkenvult.
Nouja, op 27jarige leeftijd kun je prima een vriendin krijgen in de leeftijd 20-24 jaar; die meiden zijn vaak nog niet echt bezig met settelen in die zin... TS moet iemand zoeken die bij zijn situatie past; dat is inderdaad wel waar.
pi_109688999
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:38 schreef Zihuatanejo het volgende:
Veel vrouwen zoeken een man met een gelijke status of hoger. Verklaart waarom opmerkelijk veel hoogopgeleide vrouwen en veel laagopgeleide mannen single zijn.
Op de een of andere manier heb ik bij de definitie "hoogopgeleide vrouw die iemand met gelijke of hogere status zoekt"; al snel het beeld van een kille carrière-tijger... niet het type wat ik als hoogopgeleide man zou willen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:48:37 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689018
Ik vind de carrière an sich niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is dat iemand ambities heeft en die najaagt, want als ik ergens een hekel aan heb is het mensen die zeggen "ach ik vind het wel prima zo". Dus zo iemand zou ook niet bij me passen want aan die houding ga ik me kapot ergeren.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:49:53 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:48 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Op de een of andere manier heb ik bij de definitie "hoogopgeleide vrouw die iemand met gelijke of hogere status zoekt"; al snel het beeld van een kille carrière-tijger... niet het type wat ik als hoogopgeleide man zou willen.
Hoeft niet kil te zijn toch, of zijn alle hoog opgeleide mannen ook kille carrière tijgers?
Maar waarom zou je niet iemand van ongeveer gelijk niveau willen?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:09:20 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_109689790
quote:

[..]

Geloof me. Ik heb een tijdje laagopgeleide vrouwen gedate. Makkelijke prooi. Maar het is niet leuk om om te gaan met meiden voor wie een baantje bij etos het hoogst haalbare is. Je krijgt dan toch een kloof omdat je moeilijk kan uitleggen wat je meemaakt als je zo verschilt. Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_109689867
Wat ik me meer afvraag zou een vrouw dan ook echt een liefde laten staan omdat hij toevallig nog een rot baan heeft... (ondanks dat hij zelf wellicht wel meer kan en intelligent is)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:11:37 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109689873
|Het gaat mij erom dat je met een man op hetzelfde niveau kan praten. Dat zijn baan dan misschien laaggeschoold is, dat schrikt misschien in eerste instantie af. Maar als de persoon erachter leuk is, dan is dat geen probleem.

De instelling van de man is echter wel belangrijk. Vindt hij het werk geweldig dan is het goed. Vindt hij het niets en wil hij eig hogerop of iets anders maar doet hij door laksheid niets en zit ie maar te zeuren, ja dan kan je het bekijken :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:12:30 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:09 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
:D :')
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:13:54 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109689969
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:11 schreef jmit het volgende:
Wat ik me meer afvraag zou een vrouw dan ook echt een liefde laten staan omdat hij toevallig nog een rot baan heeft... (ondanks dat hij zelf wellicht wel meer kan en intelligent is)
Ja, ik wel. Want blijkbaar kan hij meer maar heeft hij geen zin om daar wat mee te doen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:14:22 #22
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109689993
quote:

[..]

Ofwel de "eisenpakketwijf". ;)
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:16:14 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109690055
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:11 schreef jmit het volgende:
Ligt eraan of dat ie het zelf wil.
Ik kan ook wel meer dan ik nu doe, maar zit hier goed en wil niet perse het uiterste en de beste carriere. Gewoon lol hebben.
pi_109690056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:09 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Geloof me. Ik heb een tijdje laagopgeleide vrouwen gedate. Makkelijke prooi. Maar het is niet leuk om om te gaan met meiden voor wie een baantje bij etos het hoogst haalbare is. Je krijgt dan toch een kloof omdat je moeilijk kan uitleggen wat je meemaakt als je zo verschilt. Als ik na een dag workshops faciliteren thuiskom ben ik (geestelijk) gesloopt, zijn snapte dat niet, ik had immers de hele dag gezeten.
Ik heb ook een laagopgeleide vriendin gehad; en eigenlijk viel me dat wel mee. Het verschilt misschien ook per persoon; maar op sommige vlakken was mijn ex juist weer heel intelligent en inlevend; al kon ik met haar bijvoorbeeld weer geen gesprekken voeren over politiek, economie of wereldproblemen... zaken waar ik me altijd graag mee bezig houdt. Voor mij geen dealbreaker echter.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:16:23 #25
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_109690061
Vrouwen vinden je carriére superbelangrijk. Vooral wanneer je hoogopgeleide meiden wil daten. "Wat voor werk doe je" is zo ongeveer het eerste wat ze vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')