abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:51:47 #51
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_111727038
Morgen wat kussens kopen, kleed bestellen. Foto op canvas zijn besteld voor boven de bank. ben bezig met en salon tafel ontwerp. we zijn er niet over uit of het een balk (of 2) wordt. Voorlopig de oude salontafel die 1mx1m was 2mx0,5m gemaakt en 10cm verlaagd. Naar nog steeds valt hij in t niet. Eerst maar de hockers afmaken en dan de maat van de tafel bepalen. in ieder geval de breedte van de hocker 80cm en rondt de 2m.

Wat mogelijke inspiratie voor de salontafel.

"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:07:31 #52
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_112932748
Bank
De bank blijft verassend strak ondanks mijn jongste die hem als trampoline gebruikt. :-p Vooral het hangen/liggen is heerlijk. We gebruiken nu tijdelijk de kussens van de bank uit de serre.
Ik ben bezig de laatste inperfecties weg te werken. Misschien dat ik onder de zitting een doorlopende RVS strip plaats of alleen tpv de houten latten. even nog kijken hoe dat staat.

Poef
De poef maak ik dit weekend af. Kussens zijn in de maak door een bekende. ik heb helaas geen naaimachine en een rits in naaien met de hand wordt niks volgens mij. :-p

Tafel
We zijn uit over de afmeting van de tafel. die wordt 210x80x35cm. Het wordt een massief blok of zoals de foto hierboven. Daar ga ik mee experimenteren. ik maak eerst het frame en dan ga ik met karton werken om te zien hoe het ruimtelijk eruit ziet. en even wat photoshoppen voor de kleur.

Kleed
Het kleed wordt zo lang als de bank, 365cm en 165cm breed. We zijn bij kwantum geweest maar die hadden niet het tapijt wat we zochten om een karpet van te maken. jammer want hun kosten per m1 randafwerking zijn maar 5,-. Overal anders zitten ze op 10,-. en de kwaliteit van vloerbedekking die we willen zit je rond de 150 per m1 (4m breed). Dan zit je zo rond de 36o euro voor het karpet.

Foto op linnen
op de achterwand willen we nieuwe foto's op linnen. ik heb verschillende kwaliteiten en goedkoop is niet altijd duurkoop. naast de 3 nieuwe willen we de bestaande 4 vervangen door andere foto's. Hier willen met kleuren spelen.

Modulaire opzet
Hier wat pics waar je goed de modulaire opzet van de bank kan zien. de delen zitten dus los en zijn niet aan elkaar bevestigd. en nee er komt geen beweging in. zit zo vast als een huis.

[ Bericht 9% gewijzigd door zuluman op 15-06-2012 16:25:31 ]
Leon Battista Alberti
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:05:13 #53
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_115065516
Het frame van de tafel. 220x75x30. Hij gaat 4cm boven de vloer zeven. Hij wordt geheel gesloten rondom. Kleur weten weer nog niet. Kleed is gesteld en kussens zijn in de maak.

Leon Battista Alberti
pi_115663622
leuk idee!
maar komen er nog kussens op? Op die banden lijkt me toch niet heel lekker zitten
pi_116279498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:31 schreef kango het volgende:
leuk idee!
maar komen er nog kussens op? Op die banden lijkt me toch niet heel lekker zitten
Er zitten kussens op :-) Kijk nog eens even goed op de pics. Op de "banden"zit koudschuim waar we op zitten. De losse kussens worden op het moment gemaakt. Vanmorgen heb ik de salontafel gemaakt met een bekende die een goede zaagtafel heeft. De randen van de tafel moeten nog gevuld worden en hij moet nog helemaal geschilderd worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door zuluman op 01-09-2012 21:17:16 ]
Leon Battista Alberti
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:04:01 #56
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_116279852
tof!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_116280219
dat ziet er erg mooi uit zo in verstek, netjes hoor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_116280709
Wat een tof project, vind de bank erg geslaagd. Hebben jullie al een kleur voor de salontafel gekozen inmiddels?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:40:01 #59
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_116281222
Ik voor kennissen een paar jaar geleden een soortgelijke bank gemaakt. De zitting van die bank kan omhoog, die heb ik aan de voorkant met scharnieren vast gezet en daaronder zit behoorlijk wat bergruimte.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_116281618
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:26 schreef Lolaatje het volgende:
Wat een tof project, vind de bank erg geslaagd. Hebben jullie al een kleur voor de salontafel gekozen inmiddels?
Thanks! Allen voor de positieve feedback.

Nee we hebben nog niet een kleur gekozen. moet wel passen bij het kleed. ik wou m alfa rood maken maar dat ging mijn vrouw iets te ver :-) mijn vrouw wil een donkere hout kleur. ik heb wat plankjes overgehouden die ik ga gebruiken om te zien hoe het eruit ziet.
Leon Battista Alberti
pi_116282794
Ik vind em onbehandeld ook wel erg gaaf hoor!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_116283220
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:11 schreef Bartjebart het volgende:
Ik vind em onbehandeld ook wel erg gaaf hoor!
Naturel zou hij ook mooi zijn met een donkere vloer. nu is het contrast met de vloer niet echt mooi.
Leon Battista Alberti
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:28:14 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_116639044
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 12:12 schreef zuluman het volgende:
[ afbeelding ]

terwijl ik wacht op de materialen alvast de eiken bielzen 2x. de nieuwe salontafel bestellen. 35x35x180cm. Eerst natuurlijk wat prijzen opvragen. 100 euro per balk moet lukken. (ex.bezorging)
Haha vet, die hadden wij ook gezien, uiteindelijk deze tafel voor een vlaai en een bos bloemen kunnen regelen _O-
disclaimer
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:30:12 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_116639097
overigens erg stoer hoor, en ziet er gelikt uit allemaal _O_
disclaimer
pi_116640069
Fraai werk _O_

Iets te miepen...staat de bank echt zo strak op de muur ?
Zou hem er 5 cm vanaf halen.
Toont minder massief.
pi_116640395
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Haha vet, die hadden wij ook gezien, uiteindelijk deze tafel voor een vlaai en een bos bloemen kunnen regelen _O-
das een mooie deal! Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan vanwege de eventuele verplaatsbaarheid.

quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
overigens erg stoer hoor, en ziet er gelikt uit allemaal _O_
dank u!

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:02 schreef AnneX het volgende:
Fraai werk _O_

Iets te miepen...staat de bank echt zo strak op de muur ?
Zou hem er 5 cm vanaf halen.
Toont minder massief.
thanks! hij staat tegen de plakplint aan en niet tegen de muur, zal rond de 3 cm zijn. mijn muren zijn tot op de vloer gestuct dus heb ik geen hoge plinten en aleen plakplintjes.
Leon Battista Alberti
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:14:09 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_116640443
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:12 schreef zuluman het volgende:

[..]

das een mooie deal! Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan vanwege de eventuele verplaatsbaarheid.

[..]

dank u!

[..]

thanks! hij staat tegen de plakplint aan en niet tegen de muur, zal rond de 3 cm zijn. mijn muren zijn tot op de vloer gestuct dus heb ik geen hoge plinten en aleen plakplintjes.
ja, daarom zijn onze balken ook 30x30x120 geworden uiteindelijk :D
disclaimer
pi_117293954

Leon Battista Alberti
pi_117296661
Gut heeft nog niemand gereageerd op de sfeerfoto's ... :?

Hartstikke mooi geworden: een bijzonder geslaagd projekt.
Veel plezier erop - eraan - ermee met het hele gezin *O*
pi_117302711
Mooi! Maar waren heb je die hoekjes van die bijzettafel niet in verstek gezaagd?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_117304162
Dat had ik inderdaad ook gedaan, net als het wegwerken van de schroefgaten (of anders deuvels/lamello's gebruikt).
pi_117320629
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:57 schreef AnneX het volgende:
Gut heeft nog niemand gereageerd op de sfeerfoto's ... :?

Hartstikke mooi geworden: een bijzonder geslaagd projekt.
Veel plezier erop - eraan - ermee met het hele gezin *O*
1sfeerfoto toch :-) maar thanks. We genieten allemaal van de bank.
Leon Battista Alberti
pi_117320659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Mooi! Maar waren heb je die hoekjes van die bijzettafel niet in verstek gezaagd?
Ik heb daarthuis niet de juiste spullen voor. En dat hoefde niet van mijn vrouw.mocht wel watt robuust eruit zien
Leon Battista Alberti
pi_117320783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:04 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat had ik inderdaad ook gedaan, net als het wegwerken van de schroefgaten (of anders deuvels/lamello's gebruikt).
Zoals ik al hierboven zei, ik heb daar de spullen niet voor, de tijd en kennis.het moest snel en simpel. En niet te gelikt.als je naar mijn av wall kijkt dan is er geen schroefgat aan de voorkant te vinden.alles in verdekt opgehangen.

En hij is nog niet af. Grote vak komt een tafel wit.en kleine vak links een bankje wit. die worden welk heel strak als contrast tegen de omhulling.
Leon Battista Alberti
pi_117333771
Mooi resultaat, uitdagende klus lijkt me, respect hoor ^O^
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')