Dat vind ik ook een beetje eng. Ik bedoel, hoe weet ik of de dosis goed voor me is? Ik vind sowieso medicijnen heel eng, ik doe niet eens aan aspirientjes e.d.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:39 schreef Klonterpot het volgende:
Ik heb compleet geen ervaring hiermee, maar ga alsjeblieft niet aan medicijnen die je niet van je behandelend arts hebt gehad.
Serieus? Hoe komt het dat je dat al dacht?quote:Op maandag 26 maart 2012 23:42 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik dacht al aan ADD voordat ik las.
Niet zomaar die medicijnen innemen.
Ik lees ook nergens hoeveel mg ze zijn maar NIET DOEN.
Niet doen. Als je ADD/ADHD hebt wordt je in je hoofd heel rustig van Ritalin. Daar zijn ze voor bedoeld.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:43 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Serieus? Hoe komt het dat je dat al dacht?
Ze zijn 10mg.
Ja het is vaak echt een doolhof hoor waar je in terecht komt en dan denk ik waar doe ik het voor. Ik gooi zo tijd en stress weg. Maar goed, ik wil graag duidelijkheid, dat zal het zijn.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:39 schreef Aardappel2610 het volgende:
Herkenbaar verhaal. Ik heb iemand in mijn directe omgeving die ADD lijkt te hebben. Echter wordt deze persoon al vele jaren van het kastje naar de muur gestuurd...
Als ik jou was zou ik die Ritalin gewoon proberen. Ik weet niet of zo'n beetje veel zal doen, maar proberen kan nooit kwaad. Mensen gebruiken dagelijks allerlei zware drugs zoals XTC en speed, dus wat kan Ritalin nou echt doen?
Dat vind ik dus zo eng. En sowieso het hele gevoel, dat je ineens jezelf niet bent. Of het nou rustig worden is of het effect van speed. Brr.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet doen. Als je ADD/ADHD hebt wordt je in je hoofd heel rustig van Ritalin. Daar zijn ze voor bedoeld.
Maar als je GEEN ADD/ADHD hebt, doet het precies hetzelfde als speed. Dat wil je niet.
Niet meer dan dat de briljante molen genaamd onze gezondheidszorg je aan doet.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:44 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Ja het is vaak echt een doolhof hoor waar je in terecht komt en dan denk ik waar doe ik het voor. Ik gooi zo tijd en stress weg. Maar goed, ik wil graag duidelijkheid, dat zal het zijn.
En daar heb je ook weer gelijk in, ik weet niet hoeveel kwaad het kan. 1 zo'n pilletje.
Omdat ik ook ADD hebquote:Op maandag 26 maart 2012 23:43 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Serieus? Hoe komt het dat je dat al dacht?
Ze zijn 10mg.
Ik was er zeker van dat ik ADD heb. Ik heb me er niet op vast gepind, maar ging er wel vanuit. Zeker nadat R mij zei dat hij er ook aan zat te denken.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:45 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Niet meer dan dat de briljante molen genaamd onze gezondheidszorg je aan doet.
Doe het dan niet, en overleg het met een hulpverlener. Vraag een verwijzing voor een psychiater.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:44 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo eng. En sowieso het hele gevoel, dat je ineens jezelf niet bent. Of het nou rustig worden is of het effect van speed. Brr.
Ah, logisch dan... Hoe was dat voor jou, die eerste keer dat je zo'n pil probeerde?quote:Op maandag 26 maart 2012 23:46 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Omdat ik ook ADD heb
10 mg valt mee maar alsnog niet doen.
Bedankt voor deze uitleg. Behoorlijk heftig zeg, bah, medicatie is maar een eng iets.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Doe het dan niet, en overleg het met een hulpverlener. Vraag een verwijzing voor een psychiater.
Ik heb ADD, maar mijn dosis Ritalin was niet goed of het was een wisselwerking met iets anders, maar na een aantal weken kon ik niet meer slapen. Ben een hele week wakker geweest, ging hallucineren.
Ben gestopt met de Ritalin en overgegaan op Strattera. Nadat ik daar de eerste pil van nam, ben ik gaan zitten. Toen ik later op wilde staan om naar bed te gaan, deden mijn benen het niet meer. Ben in elkaar gezakt en heb iemand moeten roepen om me in bed te leggen.
En zo heb ik nog wel meer verhalen over medicatie.
En al die medicatie heb ik op voorschrift en onder toezicht gehad. Zelfs dan zitten er risico's aan.
Dus, gewoon NIET doen. Het is een stupide idee van je vriendin. Waarschijnlijk goed bedoeld, maar heel dom.
eindelijk.. iemand met de zelfde school/add ervaring -.- ik wordt er gek van..quote:Op maandag 26 maart 2012 23:47 schreef Metalfrost het volgende:
Ik heb zelf ook ADD, diagnose is gesteld in 2008. School ging niet al te best en hierdoor 4 opleidingen gedaan, alle niet afgemaakt (te eentonig, het missen van de uitdaging, chaotisch). Ik heb de afgelopen 4 jaar af en aan bij de zorgverlener gezeten om antwoord te krijgen op mijn vragen, maar op het laatst te horen gekregen 'je moet het zelf doen'.
Als je je medicatie inneemt voel je eerst een rush van 'ik kan alles aan', maar later merk je dat je alles gecoördineerd en geordend uit kan voeren. Heb je geen ADD en neem je het alsnog in, dan zijn de effecten vergelijkbaar met speed (dat is het eigenlijk ook).
Los daarvan, medicatie kan altijd bijwerkingen hebben. En als je omgeving en je hulpverleners weten wat je slikt, omdat het op voorschrift is, zijn ze er op ingesteld. Zomaar medicijnen slikken is echt een slecht idee.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:48 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Bedankt voor deze uitleg. Behoorlijk heftig zeg, bah, medicatie is maar een eng iets.
Ik denk dat ik misschien naar mijn gevoel moet luisteren, denk niet dat ik voor niets zo bang ben om het te proberen.
10mg merk ik weinig.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:47 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Ah, logisch dan... Hoe was dat voor jou, die eerste keer dat je zo'n pil probeerde?
Das niet helemaal waar. Na 2 dagen ritalin merkte ik echt een duidelijk verschil.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Sowieso moet je weken ritalin gebruiken onder toezicht van een arts voordat je kan zeggen of het iets voor je doet. Persoonlijk ben ik niet zo van de medicatie maar dat is voor iedereen verschillend
Waarom wanhopig? Wat doet een label voor je?quote:Op maandag 26 maart 2012 23:52 schreef sjeksmine het volgende:
Duidelijk, de meerderheid is tegen het proberen van die pilletjes. Nou ga ik het al helemaal niet proberen. Dank daarvoor...
Maar wat moet ik in godsnaam met de andere twee? Is het mogelijk dat er sprake is van meerdere stoornissen? Dus ADHD/ADD en ASS? Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen. Word er een beetje wanhopig van.
Ga ergens anders lopen trollen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Crushen en snuiven, dan merk je 't nog sneller.![]()
'quote:Op maandag 26 maart 2012 23:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Das niet helemaal waar. Na 2 dagen ritalin merkte ik echt een duidelijk verschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |