abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:38:44 #51
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109561591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:36 schreef Tha_Duck het volgende:

Hier precies hetzelfde. Gelukkig was de maandelijkse storting nog niet gedaan waardoor er weinig op de rekening stond. Door de en/of constructie met 2 bankpassen en 3 dagen de tijd kon ik de rekening leegkrijgen.
Dus om een beetje ongemak wil je meteen iemand aan de hoogste boom opknopen? Dan wil ik niet weten wat je zou doen met degene die je een woekerpolis verkocht zou hebben :')

quote:
En wij waren ook prima tevreden, gratis rekening MET rente. Goede internetbankieren die er vrijwel nooit uitlag (moet je de ING is zien :')) en we kregen niet eens een krediet omdat ons salaris er niet op binnenkwam.
Dat zeiden de klanten van Icesave ook :D

quote:
Als D. Scheringa een nieuwe bank begint ben ik rekeninghouder 1.
Zelfs een ezel.....
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109561936
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus om een beetje ongemak wil je meteen iemand aan de hoogste boom opknopen? Dan wil ik niet weten wat je zou doen met degene die je een woekerpolis verkocht zou hebben :')
Ernaast hangen. Maar dat is mij niet verkocht, want ik kan zelf best nadenken.

quote:
Dat zeiden de klanten van Icesave ook :D
Je komt met de post dommer over :')
1. Icesave was buitenlands, DSB niet.
2. Icesave had geen betaalrekeningen, DSB wel.

quote:
Zelfs een ezel.....
Want? Wat heeft D. Scheringa met mijn betaalrekening verkeerd gedaan dan? Ik ben geen cent teveel kwijt geweest en nooit 1 probleem gehad.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:55:57 #53
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109562051
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:51 schreef Tha_Duck het volgende:

Ernaast hangen. Maar dat is mij niet verkocht, want ik kan zelf best nadenken.

Nou... in dat geval... wees een beetje volwassen en neem de consequenties van je ellende bij DSB bank voor wat het is, immers was het je eigen keuze om daar te gaan bankieren. Je mag dan ook best verantwoording nemen voor je eigen keuzes niet?

quote:
Je komt met de post dommer over :')
1. Icesave was buitenlands, DSB niet.
2. Icesave had geen betaalrekeningen, DSB wel.

Dus.... wil je daarmee zeggen dat buitenlandse banken minder betrouwbaar zijn?
Dus.... wil je daarmee zeggen dat het wel aanbieden van een betaalrekening een bank stabieler maakt?

quote:
Want? Wat heeft D. Scheringa met mijn betaalrekening verkeerd gedaan dan? Ik ben geen cent teveel kwijt geweest en nooit 1 probleem gehad.
Nee.... je wilt wel iemand ophangen omdat je even wat tegenslagen had met je betalingsverkeer door het faillissement van ome Dirk.... Of heb je andere redenen om Lakeman te willen verhangen?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 27 maart 2012 @ 12:05:47 #54
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_109562355
Als ik de naam Lakeman hoor moet ik altijd denken aan zijn lachwekkende optreden bij DWDD.

''Ik denk aan 100.000 slachtofffers!'' terwijl de beste man met zijn hand op de tafel slaat. Eén van de meest trieste optredens op tv. Pure lulkoek ook trouwens. :D
Bedankt Hans.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 12:23:57 #55
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109562910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:05 schreef bascross het volgende:
Als ik de naam Lakeman hoor moet ik altijd denken aan zijn lachwekkende optreden bij DWDD.

''Ik denk aan 100.000 slachtofffers!'' terwijl de beste man met zijn hand op de tafel slaat. Eén van de meest trieste optredens op tv. Pure lulkoek ook trouwens. :D
Hoezo lulkoek? Ik denk dat hij oprecht boos was, nu een tijdje later kan hij er waarschijnlijk zelf ook om lachen... :)
pi_109563531
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... in dat geval... wees een beetje volwassen en neem de consequenties van je ellende bij DSB bank voor wat het is, immers was het je eigen keuze om daar te gaan bankieren. Je mag dan ook best verantwoording nemen voor je eigen keuzes niet?

[..]

Dus.... wil je daarmee zeggen dat buitenlandse banken minder betrouwbaar zijn?
Dus.... wil je daarmee zeggen dat het wel aanbieden van een betaalrekening een bank stabieler maakt?

[..]

Nee.... je wilt wel iemand ophangen omdat je even wat tegenslagen had met je betalingsverkeer door het faillissement van ome Dirk.... Of heb je andere redenen om Lakeman te willen verhangen?
Door die lamlul kwamen veel mensen, oa Tha_duck en ik (met mijn vriendin) in problemen die enkel door hem gecreëerd werden door zijn oproep tot een bankrun. In ons geval werd de betaalrekening bevroren terwijl daar het saldo voor 2 volle maanden aan vaste lasten op stond, die we er niet af konden krijgen, 4 dagen voordat de maandelijkse incasso's zouden gaan lopen.

Ik heb in 4 dagen tijd dat alles moeten omzetten naar een andere rekening, en die rekening moeten voorzien van extra saldo uiteraard. Dat hield in dat 2 verzekeraars, onze hypotheekverstrekker, Essent, Vitens, Ziggo, de gemeente, de autoverzekeraar, de wegenbelasting en de belastingdienst door de bocht moesten.

En dan hebben we het nog niet eens over wat dit voor Wognum en omgeving heeft gedaan qua omzet bij de middenstand, en werkgelegenheid in het algemeen. Zijn kantoren en werknemers zorgden voor weet ik hoeveel miljoenen in de locale economie. En het is ook niet zo dat er een regio-kantoor van zeg de ING even verderop al die mensen aan kon nemen, grote vestigingen van financiële dienstverleners zijn vrij schaars in Wognum kan ik je zeggen.

En laten we het helemaal maar niet hebben over de ex-DSB werknemers die door het verlies van hun baan in problemen kwamen met de hypotheek bij andere verstrekkers.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 12:56:25 #57
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109563943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:43 schreef fruityloop het volgende:

Door die lamlul kwamen veel mensen, oa Tha_duck en ik (met mijn vriendin) in problemen die enkel door hem gecreëerd werden door zijn oproep tot een bankrun. In ons geval werd de betaalrekening bevroren terwijl daar het saldo voor 2 volle maanden aan vaste lasten op stond, die we er niet af konden krijgen, 4 dagen voordat de maandelijkse incasso's zouden gaan lopen.
Dus.... in deze had jij geen enkele eigenverantwoording? Lekker makkelijk... als ik oproep tot een bankrun op zeg... Rabobank dan haalt dat niets uit natuurlijk..... Er hingen al langer donkere wolken boven Wognum... genoeg mensen die wel op tijd hun geld bij DSB weg gehaald hebben.
Daarnaast was het jullie eigen keuze om te gaan bankieren bij de bekendste woekeraar van Holland, die keuze heeft Lakeman toch niet voor je gemaakt?

quote:
Ik heb in 4 dagen tijd dat alles moeten omzetten naar een andere rekening, en die rekening moeten voorzien van extra saldo uiteraard. Dat hield in dat 2 verzekeraars, onze hypotheekverstrekker, Essent, Vitens, Ziggo, de gemeente, de autoverzekeraar, de wegenbelasting en de belastingdienst door de bocht moesten.
Tja... lullig voor je maar het is niet de schuld van Lakeman, het is de schuld van Scheringa die leiding gaf aan een maffiabank met een instabiele balans. Reeds lang voor de bankrun bij DSB waren er al problemen m.b.t. het eigen kapitaal.

quote:
En dan hebben we het nog niet eens over wat dit voor Wognum en omgeving heeft gedaan qua omzet bij de middenstand, en werkgelegenheid in het algemeen. Zijn kantoren en werknemers zorgden voor weet ik hoeveel miljoenen in de locale economie. En het is ook niet zo dat er een regio-kantoor van zeg de ING even verderop al die mensen aan kon nemen, grote vestigingen van financiële dienstverleners zijn vrij schaars in Wognum kan ik je zeggen.
Met de handlangers van Dirk en zijn toeleveranciers kan ik geen enkele medelijden hebben, denk eens aan die 100.000 slachtoffers die DSB bank heeft gemaakt? Denken die mensen daar ooit wel eens aan? Nee... die mensen werden gewoon afgeperst.... omdat iets toevallig legaal is wil niet zeggen dat het moreel juist is, dus beroep je daar dan ook niet op als het om medewerkers en toeleveranciers van een foute bank gaat :7

quote:
En laten we het helemaal maar niet hebben over de ex-DSB werknemers die door het verlies van hun baan in problemen kwamen met de hypotheek bij andere verstrekkers.
Who cares.... hadden ze maar een eerlijke baan bij een nuttig bedrijf moeten betrekken, ik kan er niet van wakker liggen. DSB bank heeft de levens van duizenden mensen kapot gemaakt met hun wanstaltige financiele producten, ik noem het niet meer dan rechtvaardig dat die mensen ook eens te maken krijgen met de ellende die ze anderen hebben aangedaan.
pi_109564895
Heb je bewijzen voor het feit dat DSB een "maffiabank" zou zijn?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109565493
100.000 slachtoffers volgens Lakeman ja, zo lus ik er ook nog wel een paar. Dat is zo ongeveer iedereen die een hypotheek van ze had, en als goede opportunistische Hollander in Lakeman een "verlaat de gevangenis zonder te betalen" optie zagen. Het internet stond daags na de val vól met mensen die dachten dat ze hun hele hypotheek niet meer hoefden af te lossen. :r
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:48:27 #60
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_109565531
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heb je bewijzen voor het feit dat DSB een "maffiabank" zou zijn?
Ben ik ook wel benieuwd naar. DSB heeft ongetwijfeld dingen verkeerd gedaan, maar dat geldt net zo goed voor andere banken. Het is lekker makkelijk om alleen DSB aan te vallen.
Bedankt Hans.
pi_109566053
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus.... in deze had jij geen enkele eigenverantwoording? Lekker makkelijk... als ik oproep tot een bankrun op zeg... Rabobank dan haalt dat niets uit natuurlijk..... Er hingen al langer donkere wolken boven Wognum... genoeg mensen die wel op tijd hun geld bij DSB weg gehaald hebben.
Daarnaast was het jullie eigen keuze om te gaan bankieren bij de bekendste woekeraar van Holland, die keuze heeft Lakeman toch niet voor je gemaakt?
Wat moest ik doen dan? Tussen die actie van Lakeman, en het klappen zat ~1 werkweek, en op basis van een paar uitspraken besluit ik normaliter niet om onze hele financiele administratie om te bouwen binnen een paar dagen. Er waren vele, echt tientallen duizenden mensen die acuut in de problemen kwamen toen op maandag de boel op slot ging. Bankierde jij zelf bij de DSB, of praat je Lakeman naar de mond?

quote:
Tja... lullig voor je maar het is niet de schuld van Lakeman, het is de schuld van Scheringa die leiding gaf aan een maffiabank met een instabiele balans. Reeds lang voor de bankrun bij DSB waren er al problemen m.b.t. het eigen kapitaal.
Scheringa deed niks anders dan alle andere hypotheekverstrekkers deden, en nu nog doen. Mijn woekerhypotheek van Delta Loyd kan je nu nog steeds afsluiten, ze hebben enkel de beheerskosten tot exact de AFM norm naar beneden gesteld. Hij was inderdaad wél het stoutste jongetje van de klas, en ging er het langste mee door, ook omdat hij zijn hele bedrijfsvoering om moest bouwen. Dat laatste waren ze al mee begonnen, mede om de al afgesproken compensatieregeling uit te kunnen voeren.

quote:
Met de handlangers van Dirk en zijn toeleveranciers kan ik geen enkele medelijden hebben, denk eens aan die 100.000 slachtoffers die DSB bank heeft gemaakt? Denken die mensen daar ooit wel eens aan? Nee... die mensen werden gewoon afgeperst.... omdat iets toevallig legaal is wil niet zeggen dat het moreel juist is, dus beroep je daar dan ook niet op als het om medewerkers en toeleveranciers van een foute bank gaat :7
Kijkt een lokale bloemist, snackbar, autoverhuur, party-catering, etc etc naar dat soort dingen? Hou toch op, die deden gewoon zaken, net als ze dat doen met elk ander bedrijf. Op die manier kan je elke dienstverlener wel afserveren. :r

quote:
Who cares.... hadden ze maar een eerlijke baan bij een nuttig bedrijf moeten betrekken, ik kan er niet van wakker liggen. DSB bank heeft de levens van duizenden mensen kapot gemaakt met hun wanstaltige financiele producten, ik noem het niet meer dan rechtvaardig dat die mensen ook eens te maken krijgen met de ellende die ze anderen hebben aangedaan.
Beschuldig jij een cateringmedewerker in een ziekenhuis ook van een chirurgische fout? Die 1650 medewerkers deden gewoon hun werk, en hadden voor het grootste deel geen weet van die financiële constructies. De buitendienst en controllers wel, maar het overgrote deel waren gewoon kantoorpersoneel.

Je serveert alle eigen verantwoordelijkheid af op een Scheringa-esque manier die bewonderenswaardig is. :')
pi_109566226
Ik blijf me altijd verbazen om die DSB bank klanten in de media. Bij 6 banken afgewezen voor een hypotheek en bij de DSB kon het wel. Dan moet je toch wel begrijpen dat er iets niet klopt, dat er een addertje onder het gras zit.
Dat de DSB altijd bewust de grenzen van het toelaatbare opzocht geloof ik best, maar er zijn veel meer beroepsgroepen die dat bewust doen, accountants, notarissen, advocaten etc. Gaan we die ook aanpakken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109566826
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik blijf me altijd verbazen om die DSB bank klanten in de media. Bij 6 banken afgewezen voor een hypotheek en bij de DSB kon het wel. Dan moet je toch wel begrijpen dat er iets niet klopt, dat er een addertje onder het gras zit.
Dat de DSB altijd bewust de grenzen van het toelaatbare opzocht geloof ik best, maar er zijn veel meer beroepsgroepen die dat bewust doen, accountants, notarissen, advocaten etc. Gaan we die ook aanpakken.
Een collega van mijn vriendin was op zoek naar een hypotheek, en heeft toen ook een offerte door de DSB laten maken. Die was (de eerste 2 jaar) ~30% goedkoper dan de eerst volgende hypotheekofferte. 8)7

Na die 2 jaar werd het een ander verhaal.. :')

Die hebben ze dus ook onderin de kattenbak gelegd.

Maar goed, na de val werd driftig gespeculeerd over gedwongen verkoop die veel huizenbezitters met een DSB hypotheek zou treffen, en als snel was er een verhaal van iemand uit Arnhem, die breeduit in de pers verhaal deed van zijn schrijnende situatie. Wat wilde het geval, die exotische naam was vrij gemakkelijk te vinden bij het kadaster, en dus heb ik even in de openbare registers gekeken. Die hadden dus een huis gekocht van ~160k, met een initiële hypotheek van 180k, niks geks mee aan de hand. 2 jaar, en wat polissen later zaten, ze op 260k, en riepen ze dat bij gedwongen verkoop het huis ~150k op zou leveren. Waar hebben ze al dat geld in hemelsnaam gelaten?? :?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:44:07 #64
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109567551
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
DSB klanten verbazen mij ook altijd weer... weten dat hun bank geld uitleent aan mensen met een lage kredietrating en dan verbaasd zijn als er op een dag geen geld meer uit de muur komt :?

Tja.... dat is ook de bank van Dirk Scheringa, maar die kant wilden we niet zien.... want alleen arme leenstakkers werden het slachtoffer van deze satanische bank :D
pi_109567754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hoezo lulkoek? Ik denk dat hij oprecht boos was, nu een tijdje later kan hij er waarschijnlijk zelf ook om lachen... :)
Haha, ja vast.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:01:33 #66
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113093762
quote:
Lakeman ziet zijn gelijk bevestigd

AMSTERDAM - Pieter Lakeman, die DSB-spaarders in 2009 opriep tot een bankrun, onderschrijft de conclusie van de curatoren dat de ondergang van de bank door oprichter Dirk Scheringa zelf in gang is gezet. „Dat is volstrekt juist, geen speld tussen te krijgen”, liet Lakeman dinsdag weten in een reactie op een rapport van de curatoren.

De bedrijfsactivist is benieuwd of de curatoren nu schadeclaims gaan indienen tegen Scheringa en de oud-commissarissen van de bank. Volgens de curatoren wordt het rapport eerst besproken met de schuldeisers en de rechter-commissaris om te kijken of dit mogelijk is.

bron: Telegraaf
Lakeman was dus niet verantwoordelijk voor het faillissement, ik verwacht excuses van een ieder die hem de meest afschuwelijke dingen heeft toegewenst :Y

quote:
'Scheringa veroorzaakte ondergang DSB zelf'

AMSTERDAM (AFN) - DSB-oprichter Dirk Scheringa heeft de ondergang van zijn eigen imperium waartoe ook DSB Bank behoorde, grotendeels zelf veroorzaakt. Dat blijkt uit een onderzoek waarvan de curatoren van DSB de resultaten dinsdag hebben gepresenteerd.

DSB ging volgens de curatoren ten onder aan een gebrek aan kennis en inzicht bij het bestuur en onvoldoende toezicht van zowel De Nederlandsche Bank (DNB) als de eigen raad van commissarissen. Ook stellen zij vast dat Scheringa feitelijk alleen de dienst uitmaakte bij DSB Bank en moederbedrijf DSB Beheer.
Scheringa drukte veelal zijn zin door en was doof voor waarschuwingen van financieel beter onderlegde medebestuurders over de penibele financiële situatie waarin het bedrijf vanaf 2007 verkeerde. Hij hield zich vooral bezig met zijn eigen hobby's, kunst en sport, waar hij geld in stak ,,zonder realistische financiële planning''.
Dividend
Voor die investeringen was DSB Beheer afhankelijk van dividend dat vanuit onder meer DSB Bank binnenkwam. Ook leende het moederbedrijf volgens de curatoren onverantwoord grote bedragen bij zijn bankdochter.
De zorgplicht aan klanten en de naleving van bankenregels werden ondergeschikt gemaakt aan de commercie. Dat ondermijnde het vertrouwen in DSB en leidde in het najaar van 2009 tot negatieve publiciteit en een run op de bank. Hoewel die bankrun het faillissement van DSB inleidde, zien de curatoren die niet als een oorzaak.
Schuldeisers
De curatoren bespreken hun rapport nog met de schuldeisers en met de rechter-commissaris. Aan de hand daarvan wordt bepaald of er schadeclaims mogelijk zijn tegen oud-bestuurders. Scheringa wilde desgevraagd niet inhoudelijk reageren, omdat hij naar eigen zeggen het rapport nog niet heeft gezien.
De onafhankelijke commissie-Scheltema boog zich eerder al over de ondergang van DSB. In dat rapport werden vooral harde noten gekraakt over het falende toezicht van DNB. Ook de curatoren menen dat DNB in 2005 te makkelijk een bankvergunning heeft verstrekt.

bron: Telegraaf
Noutje zag wel vaker dingen niet goed aankomen :|W

Wat dat betreft was het net zo'n topper als Greenspan :P
pi_113094179
Ik heb begrepen van dene en gene hier dat de curatoren een stelletje aandachtgeilende uitzuigende opportunistische leugenaars zijn, dus ze zullen het hier ook wel fout hebben. ;)

Overigens de uitspraak in de procedure van Lakeman jegens Deloitte gezien, weer een kerfje in zijn lange lijst van (nagenoeg) uitsluitend verloren procedures. Durft niemand die te posten in AEX soms, of alle hater een paar weken uit de lucht geweest? ;)
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:58:10 #68
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113218193
Staan er ook ergens van die "smerige leen contracten" van de DSB ergens online?

Ben wel benieuwd of het er echt allemaal zo omslachtig instaat en of je een economische achtergrond moet hebben om ze te doorgronden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:54:46 #69
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113224892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Lakeman was dus niet verantwoordelijk voor het faillissement, ik verwacht excuses van een ieder die hem de meest afschuwelijke dingen heeft toegewenst :Y
Je zou zelf excuses moeten aanbieden voor het openen van dit topic. Lakeman is dus niet verantwoordelijk voor "de grote ondergang" en moet dus maar eens snel inbinden. En jouw verafgoding van hem blijkt dus ook geheel onterecht :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:21:08 #70
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113225674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:54 schreef Whuzz het volgende:

Je zou zelf excuses moeten aanbieden voor het openen van dit topic. Lakeman is dus niet verantwoordelijk voor "de grote ondergang" en moet dus maar eens snel inbinden. En jouw verafgoding van hem blijkt dus ook geheel onterecht :')
Je zou de telegraaf reacties van toen eens moeten lezen... Lakeman was nog erger dan de duivel, immers door zijn oproep raakten een hoop mensen in de problemen. Er waren zelfs mensen die een verbod tot een oproep tot een bankrun wilden instellen 8)7

Deze man kreeg te meest verwerpelijke verwensingen naar zijn hoofd geslingerd terwijl het werkelijke probleem bij de criminele banksters lag en nog steeds ligt.

Lakeman is gewoon iemand die zich niet laat ringeloren door de banksters en de overheid, dat verdient gewoon de nodige _O_ _O_ _O_
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juni 2012 @ 10:36:55 #71
13368 NiGeLaToR
pi_113226130
Ondanks dat Lakeman gelijk bleek te hebben dat er iets mis was geeft dat hem niet het recht om recht in eigen hand te nemen.

Als ik een inbreker in de sloot achter mijn huis verzuip ben ik nog steeds fout bezig.

Wat mij betreft kan Lakeman gewoon aansluiten achter in de rij bij Scheringa om z'n daden te laten toetsen aan civiel en strafrecht. Kan me voorstellen dat de schade groter dan noodzakelijk is geworden door zijn toedoen.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:39:16 #72
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113228525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ondanks dat Lakeman gelijk bleek te hebben dat er iets mis was geeft dat hem niet het recht om recht in eigen hand te nemen.

Als ik een inbreker in de sloot achter mijn huis verzuip ben ik nog steeds fout bezig.

Wat mij betreft kan Lakeman gewoon aansluiten achter in de rij bij Scheringa om z'n daden te laten toetsen aan civiel en strafrecht. Kan me voorstellen dat de schade groter dan noodzakelijk is geworden door zijn toedoen.
'Het recht in eigen hand nemen' ? Je bedoelt door op te roepen tot een bankrun? Sinds wanneer is dat een misdrijf? Gebruik even je verstand, als iemand roept om niet langer je boodschappen te doen bij AH is dat een misdrijf? Sinds wanneer is het onbehoorlijk om je geld terug te vragen van de bank?
Ik mag aannemen dat de bank netjes om mijn centjes let en ze weer terug geeft indien ik daar om vraag :7

Als blijkt dat zij niet of geen voldoende eigen vermogen heeft is dat niet mijn probleem maar het probleem van de bank.

Als in inbreker verzuipt in mijn sloot/vijver dan ben ik daar niet per se aansprakelijk voor, als ik allerlei gevaarlijke booby traps heb neergelegd en de inbreker word gespiesd door 1 van mijn vallen dan is dat een ander verhaal.

Ik vind het krankzinnig dat jij verondersteld dat het simpelweg terug vragen van je geld bij een bank een misdrijf zou zijn. We leven toch in een land waar we vrij mogen handelen? Het is het falen van de bank dat zij onvoldoende geld in kas houden om aan zijn verplichtingen te voldoen. Jij draait de boel om en wil het frauduleuze handelen van de banken rechtvaardigen 8)7
pi_113228850
Gelukkig zijn de mensen allemaal financieel gecompenseerd en heeft Pietertje het allemaal goed geregeld voor die mensen.......... :D :D :D :D :D :D :D :D :D
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juni 2012 @ 11:53:58 #74
13368 NiGeLaToR
pi_113229339
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

'Het recht in eigen hand nemen' ? Je bedoelt door op te roepen tot een bankrun? Sinds wanneer is dat een misdrijf? Gebruik even je verstand, als iemand roept om niet langer je boodschappen te doen bij AH is dat een misdrijf? Sinds wanneer is het onbehoorlijk om je geld terug te vragen van de bank?
Ik mag aannemen dat de bank netjes om mijn centjes let en ze weer terug geeft indien ik daar om vraag :7

Dan zou handelen met voorkennis ook niet zo'n probleem zijn. Of mensen leningen laten afsluiten die ze niet kunnen terugbetalen. Of verzekeringen aanbevelen die mogelijk niet doen wat min of meer beloofd is. Die redenatie werkt twee kanten op, met je 'gebruik eens je verstand'. Er zijn blijkbaar regels die de grenzen van onze vrijheid bepalen.

quote:
Als blijkt dat zij niet of geen voldoende eigen vermogen heeft is dat niet mijn probleem maar het probleem van de bank.
Als blijkt dat zij hun leningen niet kunnen terugbetalen is dat niet het probleem van de bank, maar van de lener.

quote:
Als in inbreker verzuipt in mijn sloot/vijver dan ben ik daar niet per se aansprakelijk voor, als ik allerlei gevaarlijke booby traps heb neergelegd en de inbreker word gespiesd door 1 van mijn vallen dan is dat een ander verhaal.
Als jij bewust er voor zorgt dat de inbreker iets overkomt heb jij een probleem.

quote:
Ik vind het krankzinnig dat jij verondersteld dat het simpelweg terug vragen van je geld bij een bank een misdrijf zou zijn. We leven toch in een land waar we vrij mogen handelen? Het is het falen van de bank dat zij onvoldoende geld in kas houden om aan zijn verplichtingen te voldoen. Jij draait de boel om en wil het frauduleuze handelen van de banken rechtvaardigen 8)7
Oh, dus wederom neem je het de 'banksters' zoals je dat noemt wel kwalijk dat ze geld verdienen aan mensen die te dom zijn om te poepen, maar andersom mag je een bank dus wel bewust en met opzet om zeep helpen in het kader van 'we leven in een vrij land'.

Als Pieter echt oprecht en integer was had hij zich niet gericht op het met opzet slopen van de DSB, maar op het zorgen voor compensatie voor hen die 'slachtoffer' zijn geworden van de 'praktijken' van de DSB. Want met alle respect, met jouw retoriek is de DSB niets kwalijk te nemen - ze maken toch gewoon gebruik van de mogelijkheden?

Dus: Als je DSB wilt aanklagen voor onethisch gedrag en misbruik van goed vertrouwen, kun je Pieter Lakeman kwalijk nemen dat hij bewust en met opzet een bedrijf ten gronde wilde richten. Net wat Scorpie zegt - wat zijn de ex-DSB-klanten er nu eigenlijk mee opgeschoten?
pi_113230814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die banksters zoals je ze noemt, kregen forse bonussen, maar dat waren vaak 1 à 2% van de totale transacties in kwestie, het overgrote deel van de winst vloeide dus terug het bedrijf in, of naar de aandeelhouders. En dat zijn nou net de grote institutionele beleggers, oftewel de pensioenfondsen in Nederland. Indirect heeft elke Nederlander dus via de achterdeur zwaar mee geprofiteerd, maar dat willen ze vooral niet horen, want stel dat iemand ergens verantwoordelijkheid voor durft te nemen... :|W

Overigens zorgde datzelfde financiële systeem er ook voor dat banken met een lage ratio van cash <--> vermogen werkten, en waarom het dus voor welke bank dan ook, onmogelijk is om op korte termijn als het spaargeld uit te kunnen keren. Daarom werkt een bankrun ook. Dat is in absolute zin geen slecht bankieren van de DSB te noemen, maar een integraal onderdeel van het bancaire systeem. Jij als klant hebt een overeenkomst, dat je je geld op kan nemen wanneer je wilt, maar dat wil niet zeggen dat een buitenstaander op mag roepen tot een bankrun, wetende wat dat voor consequenties heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')