abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2012 @ 21:32:06 #26
13368 NiGeLaToR
pi_109547140
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Punt a. zie ik het probleem niet van in, die man heeft met zijn leningen veel leed veroorzaakt.
Alleen bij diegene die hun zelf genomen lening niet konden betalen. Das bij elke bank zo.

quote:
Punt b. zie ik het probleem niet van in, die mensen werkten voor een misdadige organisatie, ik ben juist blij voor die mensen, hopelijk zijn ze wat zinvollers gaan doen met hun leven.
Ja precies, iedereen die werkt is een lid van een criminele organisatie! Overal proberen ze geld te verdienen - jouw geld en dat mag natuurlijk niet. Hoe kortzichtig kun je zijn - alsof er uberhaupt meer dan een handvol mensen wisten dat er mogelijk leningen zijn uitgegeven dit moreel niet door de beugel konden.

Even voor je op dit moment mismaakte historische besef: Er zijn in Nederland 7 miljoen van die constructies als DSB heeft uitgegeven in omloop. Daarvan waren er enkele honderdduizenden van de DSB. Wanneer gaat Lakeman de rest van de banken 'slopen'.

quote:
Punt c. zie ik ook geen probleem in, als je je geld stalt bij oom Dirk ben je wat mij betreft gewoon medeplichtig aan misdadige praktijken.... just my 2 cents.
:') Wel fijn dat dankzij de door Lakeman geinitieerde bankrun die verhoging van compensatie tot 250 miljoen louter op papier bestaat. Er was nadien namelijk geen geld meer. Vinden de mensen waar Lakeman namens optrad vast onwijs fijn.

Dat toezicht faalde klopt - maar waarom DSB daarvoor moest bloeden snap ik nog steeds niet. Onthou dat getal - 7 miljoen - ik denk dat je met open ogen in de afleidingsmanoeuvre bent gestapt.
  maandag 26 maart 2012 @ 21:42:27 #27
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109547793
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:27 schreef Tha_Duck het volgende:

Nee, de losers die niet kunnen lezen en zo'n lening aangingen hebben veel leed veroorzaakt. Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen.

Losser Scheringa is ook onderuit gegaan omdat hij dacht dat hij zich wel het een of ander kon permitteren. Toch vat jij de actie van Lakeman niet erg sportief op.... een slechte verliezer?

quote:
Graag het bewijs van die misdadigheid. Een uitspraak van een rechter dat het een malafide bedrijf was of iets in die strekking is voldoende. Niet jouw subjectieve mening.

Het is mijn mening dat alle banken criminele organisaties zijn.

quote:
Ik heb mijn geld bij de Rabobank staan. Die hebben in het verleden miljoenen verdiend aan woekerpolissen en dubieuze hypotheek constructies. Ben ik nu een misdadiger?
We zijn allemaal slachtoffers van het systeem
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 26 maart 2012 @ 21:44:04 #28
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109547874
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wanneer gaat Lakeman de rest van de banken 'slopen'.

Goed plan.. laten we de banken slopen ^O^
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109548176
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Goed plan.. laten we de banken slopen ^O^
Met eentje van Ikea is dat nog wel te doen, idd. Een kat wil dat trouwens wel voor je doen.
pi_109548313
Maar het belangrijkste is, is er al uitgekeerd? TS ?
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2012 @ 21:53:05 #31
13368 NiGeLaToR
pi_109548380
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Losser Scheringa is ook onderuit gegaan omdat hij dacht dat hij zich wel het een of ander kon permitteren. Toch vat jij de actie van Lakeman niet erg sportief op.... een slechte verliezer?

Leg mij 's uit wie er gewonnen heeft bij de huidige situatie?
Weinig mensen profiteren van de nu ontstante 'crisis', of zie ik wat over het hoofd?

quote:
Het is mijn mening dat alle banken criminele organisaties zijn.
Het doet me deugt dat je een mening hebt - ik denk dat je hiermee alleen alle vormen van organiseren tot het legitiem verdienen van geld criminaliseert. Volgens mij dien je voor het werkelijk criminaliseren van dit soort zaken de wet moet wijzigen. Misschien moet je emigreren, naar Noord Korea bijvoorbeeld. Daar verdienen banken vast geen geld.

quote:
We zijn allemaal slachtoffers van het systeem
Jij bent slachtoffer omdat je er voor kiest. Ik laat me niet slachtofferen. We maken allemaal keuzes en daar moet je zelf mee leren leven. Zelfbeschikking - het woord van de 21e eeuw.

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:51 schreef Scorpie het volgende:
Maar het belangrijkste is, is er al uitgekeerd? TS ?
Volgens mij maakt dat onze TS niet uit - TS heeft 'n tikkeltje anarchistische trekjes en ziet liever dat we weer in 'n berevelletje over de hei achter elkaar aan hollen met een eind hout en een paar stenen.
pi_109549472
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hoe noem je Apple dan? Die vragen ook veel geld voor hun producten. Of willekeurig welke andere bank?

Dat jij stelt dat er mensen opgelicht werden is prachtig, maar ik zie graag de feiten daarover komen.

Het hele probleem zat hem in de mensen die boven hun stand willen leven om voor de buren mooi weer te spelen. Die zitten nu bij AFAB oid. Het heeft niks opgelost, en het probleem is niet aangepakt op de plek waar het probleem bestaat.
Apple en DSB zijn totaal niet vergelijkbaar. Bij Apple weet je precies wat je koopt. Dat wisten de klanten van DSB veelal niet. Die bleken dan ineens aan dure woekerpolissen vast te zitten, zonder dat ze daar over waren voorgelicht door hun DSB 'adviseur'. Pure, snoeiharde oplichterij was het, waar DSB zich schuldig aan heeft gemaakt.
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2012 @ 22:18:36 #33
13368 NiGeLaToR
pi_109549838
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:12 schreef zesmeltendekazen het volgende:

[..]

Apple en DSB zijn totaal niet vergelijkbaar. Bij Apple weet je precies wat je koopt. Dat wisten de klanten van DSB veelal niet. Die bleken dan ineens aan dure woekerpolissen vast te zitten, zonder dat ze daar over waren voorgelicht door hun DSB 'adviseur'. Pure, snoeiharde oplichterij was het, waar DSB zich schuldig aan heeft gemaakt.
Hoewel je een punt hebt waren de DSB klanten vaak wel van het type 'Britt - te dom om te poepen'. Nog altijd geldt dat als iets te mooi is om waar te zijn, dit ook zo is.

Overigens even een puntje van aandacht; er zijn ruim 7 miljoen woekerpolissen uitgegeven in NL. Hiervan maar een fractie door de DSB.
pi_109550499
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:12 schreef zesmeltendekazen het volgende:

[..]

Het is volledig vergelijkbaar.
Als ik een iPod koop, dan kan ik vervolgens niet gaan klagen dat ik er niet mee kan bellen. Dat had ik kunnen weten, dan had ik de verpakking en informatieboekjes moeten lezen.
Als jij een lening denkt aan te gaan voor 2% en daarna 14% moet betalen, dan had je ook de informatieboekjes en 'verpakking' moeten lezen. Volledig je eigen schuld.

Ik wacht nog steeds op het bewijs dat D. Scheringa bijvoorbeeld een lening van 2% verkocht, wat ook als 2% zonder voorwaarden etc. beschreven was in de papieren en waar meer voor werd gerekend door D. Scheringa. Succes met zoeken, ik denk niet dat je ze vind. Je vind alleen bewijzen van mensen die een grotere TV dan de buren wilden of een nieuwere auto.
pi_109550860
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:18 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hoewel je een punt hebt waren de DSB klanten vaak wel van het type 'Britt - te dom om te poepen'. Nog altijd geldt dat als iets te mooi is om waar te zijn, dit ook zo is.
Daarom is er ook zoiets als 'zorgplicht' uitgevonden, om de 'domme' onwetentende consument te beschermen tegen dit soort praktijken. Niet iedereen snapt die nieuwerwetse financiele produkten (adviseurs snappen ze zelf vaak niet eens, die denken alleen aan hun bonus).
quote:
Overigens even een puntje van aandacht; er zijn ruim 7 miljoen woekerpolissen uitgegeven in NL. Hiervan maar een fractie door de DSB.
Dat klopt. Alle banken hebben er een rotzooi van gemaakt. Maar geen bank heeft haar klanten zo hard voorgelogen en genaaid als DSB.

Overigens is dit geen argument om DSB dan maar niet op te doeken. Dit is eerder een argument om alle banken kapot te maken. Ze verdienen het.
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2012 @ 22:53:59 #36
13368 NiGeLaToR
pi_109551409
Zorgplicht houdt ergens op, ik vind het net zo min een excuus dat omdat je te dom bent om iets te snappen je daarom maar een ander de schuld moet geen.

Overigens had niemand geklaagd over een woekerpolis als de beurs niet was ingekakt. Dan had iedereen geprofiteerd en was er niets aan de hand.
Nu valt het tegen en moeten de banken maar bloeden. Prima plan, zo betalen we alsnog voor ons eigen domheid :+

Snap wel hoe het zover is gekomen, door dezelfde mensen die nu roepen dat die banken maar kapot moeten.

Heb je overigens nog bewijs voor dat voorliegen door de DSB? Ik had ook een woekerpolis en wist waar ik aan begon, met stijgende beurzen was ik nu ook blij met het ding geweest ;)
pi_109551946
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:34 schreef zesmeltendekazen het volgende:

[..]

Daarom is er ook zoiets als 'zorgplicht' uitgevonden, om de 'domme' onwetentende consument te beschermen tegen dit soort praktijken. Niet iedereen snapt die nieuwerwetse financiele produkten (adviseurs snappen ze zelf vaak niet eens, die denken alleen aan hun bonus).
Provisies zijn zooo 2009. Dat is allang van de baan, en over een paar maanden zelfs verboden.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:19:21 #38
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109559295
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zorgplicht houdt ergens op, ik vind het net zo min een excuus dat omdat je te dom bent om iets te snappen je daarom maar een ander de schuld moet geen.

Leg dat dan ook even uit aan de wetgever m.b.t. producteisen. Fabrikanten van goederen worden meestal doodgegooid met een pakket eisen waar hun producten aan moeten voldoen m.b.t. de veiligheid en het welzijn van 'onwetende consumenten', het zou niet meer dan normaal zijn dat dit soort eisen er ook komen voor alle financiele producten die aan consumenten worden verkocht. OF nog beter... koop gewoon helemaal geen financiele producten want de mensen die deze producten verkopen hebben nl. geen geweten.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:34:33 #39
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109559733
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Punt a. zie ik het probleem niet van in, die man heeft met zijn leningen veel leed veroorzaakt.
Punt b. zie ik het probleem niet van in, die mensen werkten voor een misdadige organisatie, ik ben juist blij voor die mensen, hopelijk zijn ze wat zinvollers gaan doen met hun leven.
Punt c. zie ik ook geen probleem in, als je je geld stalt bij oom Dirk ben je wat mij betreft gewoon medeplichtig aan misdadige praktijken.... just my 2 cents.
:') Een misdadige organisatie _O- wtf. Jij vindt autofabrikanten ook allemaal huurmoordenaars omdat hun auto's zo hard kunnen en er elk jaar duizenden mensen hun auto om een boom heen vouwen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:45:44 #40
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109560058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:') Een misdadige organisatie _O- wtf. Jij vindt autofabrikanten ook allemaal huurmoordenaars omdat hun auto's zo hard kunnen en er elk jaar duizenden mensen hun auto om een boom heen vouwen?
Als autofabrikanten producten zouden maken die mensen opzettelijk de afgrond in zouden rijden dan zou dat inderdaad misdadig zijn :Y
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:48:44 #41
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109560131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als autofabrikanten producten zouden maken die mensen opzettelijk de afgrond in zouden rijden dan zou dat inderdaad misdadig zijn :Y
Ik ben nooit klant van de DSB geweest maar toen ik mijn hypotheek afsloot kreeg ik toch echt van te voren te zien wat ik elke maand kwijt zou zijn, netto en bruto. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de DBS bank niet gemeld werd. Dat mensen te dom zijn om te snappen dat ze een hypotheek van 1000 euro per maand niet kunnen betalen met 1100 euro inkomen daar kan de DSB weinig aan
doen. Hooguit hebben ze hun zorgplicht verzaakt.

DSB was alleen te makkelijk in het verstrekken van hoge leningen maar je bent er zelf nog steeds bij als je een lening afsluit. Het is echt geen hogere wiskunde hoor. Net als dat het risico op crashen groter is als je te hard rijdt met een auto.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:54:38 #42
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109560322
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:48 schreef Metro2005 het volgende:

Ik ben nooit klant van de DSB geweest maar toen ik mijn hypotheek afsloot kreeg ik toch echt van te voren te zien wat ik elke maand kwijt zou zijn, netto en bruto. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij de DBS bank niet gemeld werd. Dat mensen te dom zijn om te snappen dat ze een hypotheek van 1000 euro per maand niet kunnen betalen met 1100 euro inkomen daar kan de DSB weinig aan
doen. Hooguit hebben ze hun zorgplicht verzaakt.
Ooh.... dat stelt niets voor joh :')

Stel dat een autofabrikant 'hooguit' je remsysteem niet geinstalleerd heeft.... stelt niet voor joh... want de airbags doen het tenslotte wel :')

quote:
DSB was alleen te makkelijk in het verstrekken van hoge leningen maar je bent er zelf nog steeds bij als je een lening afsluit. Het is echt geen hogere wiskunde hoor. Net als dat het risico op crashen groter is als je te hard rijdt met een auto.
Natuurlijk ben je er zelf bij... tenminste... iedereen heeft ook een geweldige kennis van ondoorzichtige financiele producten. Wanneer heb jij voor het laatst een volledige systeemdiagnose uitgevoerd toen jij je auto bij de garage ging ophalen? Wel je remmen gecontroleerd op gebreken? Je bent er tenslotte zelf bij hè :7
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:01:58 #43
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109560547
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh.... dat stelt niets voor joh :')

Stel dat een autofabrikant 'hooguit' je remsysteem niet geinstalleerd heeft.... stelt niet voor joh... want de airbags doen het tenslotte wel :')
Het is meer: ze hebben de 250km/u limiet er niet in gebouwd (gentlemans agreement dus net zoiets als de zorgplicht) . Vervolgens ga jij de autofabrikant aanklagen omdat je met 300km/u tegen een vangrail aan knalt. En ja, jij trapt zelf het gaspedaal in, steeds verder en verder, tot je crasht.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:13:38 #44
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109560886
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het is meer: ze hebben de 250km/u limiet er niet in gebouwd (gentlemans agreement dus net zoiets als de zorgplicht) . Vervolgens ga jij de autofabrikant aanklagen omdat je met 300km/u tegen een vangrail aan knalt. En ja, jij trapt zelf het gaspedaal in, steeds verder en verder, tot je crasht.

Totaal niet vergelijkbaar, immers je kan jezelf zelfs doodrijden tegen een muur met 50km/u. Het gaat erom dat de DSB mensen moedwillig in de problemen heeft gebracht. Een veel gebruikte truc was scheefleners oversluiten naar de toko van DS waar ze hem of haar nog verder dan maximaal konden uitkleden, dat was de praktijk bij DSB. Men gaf mensen met een negatieve kredietadvies gewoon weer hun dagelijkse shotje, zonder zich om het slachtoffer te bekommeren.... is gewoon misdadig.

Vandaar dat Lakeman 'de rattenvangen van Wognum' een held is, de man verdient een standbeeld voor het tonen van zoveel moed en lef _O_
pi_109561129
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Ze hadden lakeman aan een boom moeten hangen, een hele hoge op een heel stil en donker stuk van het bos. Wat een ontzettende tyfuslijer is die vent. Die is het niet waard om dure zuurstof te verspillen!
En dan was ik met plezier aan zijn benen gaan hangen om er zeker van te zijn. Dankzij hem moesten wij een paar dagen voor alle maandelijkse automatische incasso's van onze vaste lasten, alles om laten zetten van onze geblokkeerde DSB betaalrekening, die ons trouwens perfect beviel. Het scheelde niet veel of we hadden er een BKR notering aan overgehouden, maar dankzij de gedwongen inspanning van meerdere financiële instellingen, nutsbedrijven, en de gemeente, konden we alles uiteindelijk nog redelijk vlot omzetten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:30:28 #46
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109561354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:22 schreef fruityloop het volgende:

En dan was ik met plezier aan zijn benen gaan hangen om er zeker van te zijn. Dankzij hem moesten wij een paar dagen voor alle maandelijkse automatische incasso's van onze vaste lasten, alles om laten zetten van onze geblokkeerde DSB betaalrekening, die ons trouwens perfect beviel.
Nou... nou.... wat een haatzaaierij om een paar centen... Die man maakte gewoon goed gebruik van zijn vrijheid van meningsuiting, net als opper bankster Scheringa. Je zou ook je eigen dubieuze handelen eens onder het vergrootglas kunnen leggen... wat moest je in godsnaam met een betaalrekening bij de woekeraar van Wognum?

quote:
Het scheelde niet veel of we hadden er een BKR notering aan overgehouden, maar dankzij de gedwongen inspanning van meerdere financiële instellingen, nutsbedrijven, en de gemeente, konden we alles uiteindelijk nog redelijk vlot omzetten.
Nou... probleem toch netjes opgelost dan? Ik begrijp niet waarom jullie een burger van dit land de dood toe wensen? Als ik zoiets zou doen op dit forum zou ik meteen een berichtje per PM krijgen dat zoiets verboden is en niet word getolereerd :7

Het is mij wel vaker opgevallen dat allerlei 'toppers' Lakeman de meest geweldadige en nare dingen toewensen (de dood, gevangenisstraf etc..) maar wel alles van banksters en andere charlatans goedpraten... hypocrisie is fok niet vreemd :)
pi_109561383
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:34 schreef zesmeltendekazen het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt. Alle banken hebben er een rotzooi van gemaakt. Maar geen bank heeft haar klanten zo hard voorgelogen en genaaid als DSB.

Overigens is dit geen argument om DSB dan maar niet op te doeken. Dit is eerder een argument om alle banken kapot te maken. Ze verdienen het.
Is DSB veroordeeld voor het verzaken van de zorgplicht eigenlijk?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:32:52 #48
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109561424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is DSB veroordeeld voor het verzaken van de zorgplicht eigenlijk?
Volgens mij is dat allemaal nog in onderzoek, zoiets kan lang duren hè....
pi_109561516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dan was ik met plezier aan zijn benen gaan hangen om er zeker van te zijn. Dankzij hem moesten wij een paar dagen voor alle maandelijkse automatische incasso's van onze vaste lasten, alles om laten zetten van onze geblokkeerde DSB betaalrekening, die ons trouwens perfect beviel. Het scheelde niet veel of we hadden er een BKR notering aan overgehouden, maar dankzij de gedwongen inspanning van meerdere financiële instellingen, nutsbedrijven, en de gemeente, konden we alles uiteindelijk nog redelijk vlot omzetten.
Hier precies hetzelfde. Gelukkig was de maandelijkse storting nog niet gedaan waardoor er weinig op de rekening stond. Door de en/of constructie met 2 bankpassen en 3 dagen de tijd kon ik de rekening leegkrijgen.

Weet nog goed dat maandagochtend de DSB omviel, een uur later stond ik bij de lokale Rabobank die nog van niks wist en heb ik een rekening geeist. Wat een moeite was dat, bijna naar de concurrent gegaan. Daarna alles overzetten en doen, heerlijk. Want mijn spaarrekening had als tegenrekening de DSB rekening dus daar zat ik ook klem.

En wij waren ook prima tevreden, gratis rekening MET rente. Goede internetbankieren die er vrijwel nooit uitlag (moet je de ING is zien :')) en we kregen niet eens een krediet omdat ons salaris er niet op binnenkwam.

Als D. Scheringa een nieuwe bank begint ben ik rekeninghouder 1.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:36:18 #50
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109561523
Is Lakeman nu zo slim of Scheringa zo dom?

Beiden hebben gebruik gemaakt van de middelen die hun ter beschikking stonden en Scheringa trok aan het kortste eind. Misschien had Dirk toch wat beter moeten luisteren naar zijn Nemesis :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')