| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 17:43 |
| Hallo, morgen heb ik examen van wiskunde en we hebben dus een grafisch rekentoestel nodig, ik heb vandaag de Texas instruments ti-84 plus gekregen, maar telkens als ik een sinus, cosinus of tangens wil berekenen kom ik iets anders uit dan het boek, terwijl ik de juiste methode heb gevolgd, waarschijnlijk is het iets dat je moet veranderen dus daarom de vraag. Bvd | |
| ejfaar | maandag 26 maart 2012 @ 17:45 |
| Resetknop even gebruiken, dan zijn de instellingen weer prima | |
| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 17:46 |
| Edit: nog steeds hetzelfde probleem | |
| RemcoDelft | maandag 26 maart 2012 @ 17:54 |
| Voor een sinus heb je helemaal geen grafische rekenmachine nodig. Hell, neem Google! | |
| Scuidward | maandag 26 maart 2012 @ 17:55 |
| shift + sin etc. Volgens mij second knop oid? Het staat op dezelfde knop in een andere kleur. | |
| Pikhoofd | maandag 26 maart 2012 @ 17:55 |
| let ook op de radians of degrees instelling | |
| Scuidward | maandag 26 maart 2012 @ 17:56 |
Betere tip | |
| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 18:03 |
Waar staat dat? Dan kijk ik zo ff | |
| Scuidward | maandag 26 maart 2012 @ 18:04 |
Mode -> 3e regel (op mijn TI-83 Plus). | |
| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 18:07 |
Is het ook niet blijkbaar | |
| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 18:08 |
Ja weet ik wel maar bij sin staat ie er gewoon | |
| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 18:13 |
| Huh opeens lukt het wel | |
| Scuidward | maandag 26 maart 2012 @ 18:15 |
Als je zeker weet dat je de juiste hoeken hebt, de rekenmachine goed hebt ingesteld, dan weet ik het ook niet eigenlijk, is voor mij alweer lang geleden. Even wat gedaan op de rekenmachine, stel, een rechthoekige driehoek met zijde A = 1, B =1 en C = wortel 2. Dan is hoek AB 90 en de andere twee 45. Dan sin (45) = 1 / wortel 2 Dan is sin-1 (1 / wortel 2) = 45 Mijn ezelsbruggetje is SOSCASTOA | |
| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 18:19 |
Haha de mijne ook | |
| chrisje013 | maandag 26 maart 2012 @ 18:30 |
| zorg dat je de nieuwe software er op zet (2.55), dan heb je extra gemak en functionaliteit. en lees een keer de handleiding door, alles staat goed uitgelegd, met voorbeelden! | |
| Bram_van_Loon | maandag 26 maart 2012 @ 22:01 |
| Ik zou ook een gewoon rekenmachientje meenemen, wel zo gemakkelijk. Verreweg de meeste vragen kan je prima met een gewoon rekenmachientje oplossen. | |
| twaalf | maandag 26 maart 2012 @ 23:07 |
Mwoah, een GR heeft natuurlijk een veel soepelere gebruikersinterface, bijvoorbeeld een breder scherm en meerregelig. Dat werkt gemakkelijker dan een eenvoudige of wetenschappelijke rekenmachine. | |
| stoereboii | maandag 26 maart 2012 @ 23:08 |
Ja doe ik idd ook, je weet maar nooit | |
| 2cv | maandag 26 maart 2012 @ 23:16 |
Beetje laat niet ? | |
| Bram_van_Loon | maandag 26 maart 2012 @ 23:45 |
Het schermpje is veel slechter af te lezen (contrast wat te klein is om energie te besparen?) en die gebruikersinterface vind ik juist slecht: veel te veel knopjes die je 80-90% van de tijd niet nodig hebt. Bovendien vind ik die knopjes ook te klein en te dicht op elkaar zitten (natuurlijk om ruimte te besparen omdat die apparaatjes anders te groot worden). Mijn advies: voor het gewone rekenwerk een gewoon rekenmachientje, voor die paar opgaves die niet met een gewoon rekenmachientje of de hand zijn op te lossen een grafisch rekenmachientje. Zo heb ik het altijd gedaan. Iedereen moet daar zelf maar mee experimenteren. Wat betreft dat ezelsbruggetje, ik vind het nuttiger om vanuit de eenheidscircel te redeneren, dan heb je zo'n ezelsbruggetje niet nodig. | |
| stoereboii | dinsdag 27 maart 2012 @ 06:44 |
Boeiend | |
| chrisje013 | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:22 |
| |
| stoereboii | dinsdag 27 maart 2012 @ 12:24 |
| Echte kenners hier | |
| Bram_van_Loon | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:17 |
| Chris heeft gelijk dat het aantal knoppen wat er op zit niet zo sterk verschilt, ik was hierboven slordig. Ze zitten inderdaad ook niet veel dichter op elkaar maar omwille van het kleinere aantal functies (maar wel alles wat je nodig hebt voor normale opgaves!) en omwille van het design vind ik het gewone rekenmachientje wat ik gebruik overzichtelijker. De knoppen vind ik om de een of andere reden ook prettiger. Ook een prettig voordeel, je doet vele jaren met het batterijtje of de batterijtjes, ik heb ze nog niet hoeven te vervangen. Het beeld vind ik wel degelijk slechter, ook bij de vetstgedrukte cijfers. Misschien zijn ze groter op een niet-grafisch display? Voor mij volstaat 1 regel. Ik mag dat niet generaliseren naar alle gewone rekenmachientjes maar de eenvoudige versie van Texas die ik gebruik vind ik fijner. Natuurlijk kan je in Nederland op de middelbare school niet zonder een grafisch rekenmachientje aangezien 10-20% (het verschilt per jaar, vorig jaar zaten er relatief veel vragen tussen waarvoor je zo'n onding nodig had) van de examenopgaves die worden gesteld zo'n apparaat vereisen, dit omdat je niet algebraïsch iets kan oplossen (numerieke methodes worden dan gebruikt door dat grafische rekenmachientje). Dat vind ik een hele slechte zaak, het enige wat je ermee bewijst is dat je op wat knopjes kan duwen maar ondertussen geven ze leerlingen een instrument wat hen verleidt om zelf niet na te denken hetgeen te merken is bij de vervolgopleiding (de vele onvoldoendes voor calculus en een simpel instaptoetsje). ![]() Deze gebruik ik al jarenlang. Een heel fijn rekenmachientje, veel fijner dan de Casio's die ik heb gehad. ![]() Deze gebruikte ik in geval van nood in plaats van mijn gewone rekenmachientje voor wiskunde B. | |
| stoereboii | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:21 |
| Ik denk dat het tijd is voor een slotje | |
| PizzaGeit | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:45 |
| Dan staan ie op radian ipv degree | |
| 2cv | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:49 |
Ja, want als je zo'n ding eerder hebt kan je er vantevoren (meer) mee oefenen. |