Betere tipquote:Op maandag 26 maart 2012 17:55 schreef Pikhoofd het volgende:
let ook op de radians of degrees instelling
Waar staat dat? Dan kijk ik zo ffquote:Op maandag 26 maart 2012 17:55 schreef Pikhoofd het volgende:
let ook op de radians of degrees instelling
Mode -> 3e regel (op mijn TI-83 Plus).quote:Op maandag 26 maart 2012 18:03 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Waar staat dat? Dan kijk ik zo ff
Is het ook niet blijkbaarquote:Op maandag 26 maart 2012 18:04 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Mode -> 3e regel (op mijn TI-83 Plus).
Ja weet ik wel maar bij sin staat ie er gewoonquote:Op maandag 26 maart 2012 17:55 schreef Scuidward het volgende:
shift + sin etc.
Volgens mij second knop oid? Het staat op dezelfde knop in een andere kleur.
Als je zeker weet dat je de juiste hoeken hebt, de rekenmachine goed hebt ingesteld, dan weet ik het ook niet eigenlijk, is voor mij alweer lang geleden.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:08 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ja weet ik wel maar bij sin staat ie er gewoon
Haha de mijne ookquote:Op maandag 26 maart 2012 18:15 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Als je zeker weet dat je de juiste hoeken hebt, de rekenmachine goed hebt ingesteld, dan weet ik het ook niet eigenlijk, is voor mij alweer lang geleden.
Even wat gedaan op de rekenmachine, stel, een rechthoekige driehoek met zijde A = 1, B =1 en C = wortel 2.
Dan is hoek AB 90 en de andere twee 45.
Dan sin (45) = 1 / wortel 2
Dan is sin-1 (1 / wortel 2) = 45
Mijn ezelsbruggetje is SOSCASTOA
Mwoah, een GR heeft natuurlijk een veel soepelere gebruikersinterface, bijvoorbeeld een breder scherm en meerregelig. Dat werkt gemakkelijker dan een eenvoudige of wetenschappelijke rekenmachine.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou ook een gewoon rekenmachientje meenemen, wel zo gemakkelijk. Verreweg de meeste vragen kan je prima met een gewoon rekenmachientje oplossen.
Ja doe ik idd ook, je weet maar nooitquote:Op maandag 26 maart 2012 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou ook een gewoon rekenmachientje meenemen, wel zo gemakkelijk. Verreweg de meeste vragen kan je prima met een gewoon rekenmachientje oplossen.
Beetje laat niet ?quote:Op maandag 26 maart 2012 17:43 schreef stoereboii het volgende:
Hallo, morgen heb ik examen van wiskunde (...) ik heb vandaag de Texas instruments ti-84 plus gekregen
Het schermpje is veel slechter af te lezen (contrast wat te klein is om energie te besparen?) en die gebruikersinterface vind ik juist slecht: veel te veel knopjes die je 80-90% van de tijd niet nodig hebt. Bovendien vind ik die knopjes ook te klein en te dicht op elkaar zitten (natuurlijk om ruimte te besparen omdat die apparaatjes anders te groot worden).quote:Mwoah, een GR heeft natuurlijk een veel soepelere gebruikersinterface, bijvoorbeeld een breder scherm en meerregelig. Dat werkt gemakkelijker dan een eenvoudige of wetenschappelijke rekenmachine.
quote:Het schermpje is veel slechter af te lezen (contrast wat te klein is om energie te besparen?)
wat??? bij zo'n rekenmachine kan je de helderheid aanpassen en is in geen geval slechter dan die van een normale rekenmachine.
en die gebruikersinterface vind ik juist slecht
je bent een van de weinige...
veel te veel knopjes die je 80-90% van de tijd niet nodig hebt
de TI-84 heeft evenveel knopjes als de casio FX-82 en behalve een paar knoppen voor het plotten van grafieken en het runnen van apps, zijn ze precies gelijk. waar 80%/90% vandaan komt is mij een raadsel.
Bovendien vind ik die knopjes ook te klein en te dicht op elkaar zitten
50 knopjes op de TI-84 en 50 knopjes op de casio FX-82. die op de casio zitten te dicht op elkaar en zijn kleiner.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |