abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109534864
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109534872
--> zonder suiker in een blikje !
Ja doei.
pi_109534909
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
--> zonder suiker in een blikje !
Of al dat andere wat er maar in zit. Huuuu!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109534910
Ik heb collega's die gerust acht blikjes energydrink per dag naar binnen gieten. Wat krijg je dan bizar veel suiker binnen zeg! Ik kan het me helemaal niet voorstellen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_109534919
Tevens vind ik wel dat ik er beter uitzie bruin, dan zo wit. Dus ik ga dit jaar echt eens proberen een fatsoenlijk kleurtje op te doen: korte broek aan bij hiken en dat soort ongein, vaker zoals nu in de tuin zitten. Héérlijk! Afgelopen jaren veel ingepakt op de motor gezeten, dus maar even een andere aanpak dit jaar :+
Ja doei.
pi_109534945
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:54 schreef minilot het volgende:
Ik heb collega's die gerust acht blikjes energydrink per dag naar binnen gieten. Wat krijg je dan bizar veel suiker binnen zeg! Ik kan het me helemaal niet voorstellen.
Niet alleen suiker. Smerig spul.. alleen die geur al als er een blikje redbull open gaat. :r
pi_109534954
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:54 schreef minilot het volgende:
Alleen de lucht al die van zo'n blikje af komt.

én: al die schoolkinderen die in de pauze 3 van die blikjes + een saucijzenbroodje bij de supermarkt halen. Verbieden.
Ja doei.
pi_109534975
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:48 schreef Mini. het volgende:

[..]

Niet om te mierenneuken, maar suikers zijn koolhydraten, niet andersom.
Sorry! Wilde even snel kort-door-de-bocht antwoorden :@.

Ik smeer sinds de dermalogica niets deed voor mijn huid ook dagelijks met factor 10 bij wijze van dagcreme. Ik krijg zo'n vakantiegevoel van de geur :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109534983
Oh heerlijk, het is echt mn verslaving.. Ik drink het alleen op werkdagen, dat is de afspraak die ik met mezelf heb.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_109534994
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:55 schreef motorbloempje het volgende:

Alleen de lucht al die van zo'n blikje af komt.

én: al die schoolkinderen die in de pauze 3 van die blikjes + een saucijzenbroodje bij de supermarkt halen. Verbieden.
Daarbij is het formaat van die blikjes ook niet normaal meer hoor. Die Monsterblikken komen in halve liters! En niet hersluitbaar oid, dus alles moet op.
pi_109535007
Aan de andere kant: op drukke dagen drink ik zowat een liter sterke koffie. Als je eenmaal aan zo'n cafeïnestoot gewend raakt...
pi_109535017
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:55 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Niet alleen suiker. Smerig spul.. alleen die geur al als er een blikje redbull open gaat. :r
^^
denk dat de tandartsen over 5 tot 10 jaar een dansje doen, allemaal mensen met gaatjes of erger :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109535019
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarbij is het formaat van die blikjes ook niet normaal meer hoor. Die Monsterblikken komen in halve liters! En niet hersluitbaar oid, dus alles moet op.
Nee ik hou het wel echt gewoon bij normale blikjes. En light :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 26 maart 2012 @ 16:57:26 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109535032
Mijn tussentijdse lijstje:

O: 6x eiwit, 3x eigeel, halve eetlepel lijnzaad, 3x casselrib, 1 plakje salami, dotje ketchup.
T: twee koffie, halve banaan, stukje pure choco
S: 35 min hardlopen (6km)
T: halve banaan, weishake (.4 liter melk) + glutamine + cacaopoeder
L: Left overs van Indo van gister
T: koffie
D: ?
T: ?
T: glas sap + glutamine

[ Bericht 2% gewijzigd door slacker_nl op 26-03-2012 18:05:31 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109535070
Aan de andere kant is het shotje caffeine / andere meuk wat ik naar binnen werk voor krachttraining ook niet al te best.. maar goed. :')
pi_109535087
(Net maar eens aan Draw Something begonnen.. Of ik heb zonder het te weten onhandige worstvingertjes waarmee ik dus een extra plek zou hebben op mijn lijf heb waar vet af moet, óf het scherm van mijn telefoon reageert gewoon slecht.. Wat lastig tekenen zo, zeg!)
pi_109535103
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:55 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Trauma: het ruikt en smaakt naar die oude peniciline drankjes van vroeger. :r
pi_109535124
Koffie drink ik maximaal 2 grote koppen of één medium Costa-beker van per dag, maar vaak drink ik ook gewoon geen koffie. Thee en water.

Oh, en bier. Heb een lichte kater van 3 pints van gisteren. Kan ook echt NIETS meer hebben :') ;(
Ja doei.
pi_109535131
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Spijker op de kop! Ik dacht al: waar ken ik die geur van. Meduzijn-van-vroeger! :D
Waar zou dat 'm in zitten?
  maandag 26 maart 2012 @ 16:59:48 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109535143
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Monster is wel lekker trouwens, beats Red Bull any day of the week. Alleen ze zijn inderdaad zo mofo groot.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109535163
Ik zit al een week buiten zonder te smeren :@ toch maar eens zonnebrandcreme gaan kopen.
pi_109535178
Welke is mooier?
tas 1
tas 2
pi_109535196
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Spijker op de kop! Ik dacht al: waar ken ik die geur van. Meduzijn-van-vroeger! :D
Waar zou dat 'm in zitten?
Suiker :')
pi_109535197
Is er ook een optie 3? :@ :P
Ja doei.
pi_109535198
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:58 schreef An24 het volgende:

[..]

Oh getsie! Zou ik daarom al misselijk worden van de geur van redbull? :o Heb toen ik 3 was ook een tijdje penicilinedrankjes moeten drinken, felroze van kleur en heel vies. Ik herinner me dat ik echt moeite had om het binnen te houden :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')