Private of Public?quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Over het algemeen is het niveau van het lager, middel (en hoger) onderwijs om te janken in de VS. Veel uni's zijn natuurlijk prima maar vaak onbetaalbaar.
We hebben wat onderzoek gedaan naar goede scholen dus we weten waar we wel en niet moeten zijn.
dat is wel een paar kilometer hardlopen he Motortje!!quote:
zijn er, buiten Engeland. AUS en NZ, nog andere landen waar niet allen public en private onderwijs bestaat maar ook jongens en meisjesscholen?quote:
Des te meer ik leer over onderwijs, des te meer ik begrijp waarom. Ze komen écht van verschillende planeten. Ik denk dat je als leerkracht gewoon meer uit de kast moet halen om ze op hetzelfde niveau te krijgen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hier in NZ blijkt telkens weer dat gescheiden onderwijs beter resultaat oplevert
Ik dacht altijd dat meisjes in de klas jongens stimuleerden om harder te studeren?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:34 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Des te meer ik leer over onderwijs, des te meer ik begrijp waarom. Ze komen écht van verschillende planeten. Ik denk dat je als leerkracht gewoon meer uit de kast moet halen om ze op hetzelfde niveau te krijgen.
Japan trouwens ook, dacht ik. De oud-kolonieen van Engeland natuurlijk, zeker India. En de VS.
Nu heb ik niet veel meegekregen van Argentinie de laatste tijd....maar is die Cristina een soort kloon van Hugo Chavez?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:57 schreef flipsen het volgende:
Soms heb je een moment dat je iets leest in de krant en dat je ECHT niet kan geloven dat dit waar kan zijn... Zo´n moment had ik vandaag:
http://www.lanacion.com.a(...)de-libros-y-revistas
Even vlug vertaald: vanaf heden is het onmogelijk om boeken/kranten/tijdschriften uit het buitenland thuisbezorgd te krijgen. Alle artikelen worden op Ezeiza (het internationale vliegveld van Buenos Aires) tegengehouden. Waarom? Omdat er wellicht teveel lood in de inkt zit en dat schadelijk kan zijn voor de volksgezondheid van de Argentijnen. Is het dan onmogelijk om nog boeken te bestellen? Nee, het is heel simpel, je moet alleen wel even naar Ezeiza, daar de douane US$60 betalen voor het onderzoek en dan kan je je boek meenemen.
CRISTINA FERNANDEZ DE FUCKING KIRCHNER IS VOLSLAGEN KRANKZINNIG GEWORDEN
Nee hoor, ze worden juist snel ontmoedigd door de superioriteit van meisjesquote:Op vrijdag 30 maart 2012 04:47 schreef breaky het volgende:
Ik dacht altijd dat meisjes in de klas jongens stimuleerden om harder te studeren?
Als vrouwlief en ik ooit kinderen krijgen...dan zal goed onderwijs vinden wel een probleem worden hierzo.
Uit dat onderzoek waar ik het eerder over had blijkt dus dat meisjes het op het VWO beter doen dan jongens. Maar dat er uiteindelijk veel minder naar het WO doorstromen, maar meer het pad HBO->WO kiezen. Ook een kwestie van zelfvertrouwen, neem ik aan...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:24 schreef Lyrebird het volgende:
Interessante materie.
Mijn drumleraar zei dat meisjes vaak een veel beter gevoel voor ritme en meer discipline hebben, maar geen zelfvertrouwen ("nee, dat kan ik niet"). Voor jongens geldt het omgekeerde ("klinkt goed he, drumleraar?"), maar dat zelfvertrouwen maakt heel veel goed. Zeg je nu dat meisjes (en jongens) op een bepaalde leeftijd beter zullen drummen dan op een andere leeftijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |