abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5141519
Yakkkezzzzzzz....
Ga ik net naar de WC, schiet er een miniscuul beessie over de vloer weg in een naadje van het zeil.
Glimmend,worm/rups achtig, maar sneller...
Brrr..is dat nou het verschrikkelijke Zilvervisje
pi_5141554
OMG
Advanced SIM Application Transport Protocol
pi_5141655
deed je net het licht aan???
KAKKERLAKKEN!!!!
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_5141787
Dat is wel een prachtig, bijna pre-historisch, beestje hoor Miss!

pi_5141798
gelukkig dan dat ie niet in je wc-papier zat
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_5141841
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 01:01 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[afbeelding]

Dat is hem/haar!
Alleen zo klein dat ik die sprietjes niet kon zien.
pi_5141852
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 00:47 schreef laffer het volgende:
deed je net het licht aan???
KAKKERLAKKEN!!!!
Nope, die ken ik echt wel hoor
pi_5141892
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 01:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat is hem/haar!
Alleen zo klein dat ik die sprietjes niet kon zien.

Deze prachtige diertjes (die al sinds mensenheugenis onveranderd zijn) wonen in bijna elk huis in ons kikkerlandje. Toch mooi zo'n stukje biologie.
  donderdag 25 juli 2002 @ 01:14:32 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5141897
Lijkt mij hier beter op z'n plek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_5141921
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 01:07 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nope, die ken ik echt wel hoor

gwapje, ik denk ook dat het een zilvervisje is, je kunt ff spuiten met roxasect (te koop bij de drogist) op de plaats waar je dat beestje zag.
suc6....
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2002 @ 01:41:19 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5142029
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 01:01 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[afbeelding]

Infantiel beestje op mn kamer
Beestjestijd!!

(Beestjes horen in GC en niet in lifestyle )

† In Memoriam † donderdag 25 juli 2002 @ 01:46:32 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5142056
quote:
Het zilvervisje
(Lepisma saccharina L.)

Algemeen:
Dit vleugelloze insect, dat ook wel suikergast wordt genoemd, komt zeer algemeen voor, maar vaak in geringe aantallen. Het zilvervisje lijkt sterk op het ovenvisjeThermobia domestica Packard. Het is van groot belang dat men de juiste soort vaststelt, aangezien beide soorten totaalverschillende eisen stellen aan de relatieve luchtvochtigheid van de omgeving waarin ze voorkomen en de bestrijding van deze beide soorten zo die al noodzakelijk is, daarom totaal verschilt.
De aanwezigheid van zilvervisjes, vaak in de "natte unit" is een indicatie, dat de relatieve luchtvochtigheid te hoog is. Het gaat dan
meestal om een lekkage of een bouwtechnisch probleem, bvb. een "doorslaande" muur. Een te hoog vochtgehalte in (slecht geventileerde)
kruipruimten kan voor ernstige overlast door zilvervisjes boven de begane grondvloer zorgen.

Uiterlijk:
Het zilvervisje wordt 7 - 11,5 mm lang en heeft aan alle borstsegmenten duidelijk plaatvormige verbredingen. Karakteristiek zijn de tweegeringde antennen en de drie fijngeringde "staartdraden" aan het achterlijf. Het zilvervisje glanst paarlemoerachtig, doordat het lichaam bedekt is met fijne schubben.

Ontwikkeling:
De eieren worden veelal afgezet in de periode van april tot augustus op een daarvoor geschikte voedingsbodem, maar ook wel in naden en kieren. Het wijfje legt de eieren steeds in kleine aantallen bij elkaar, in totaal tot ca. 150. Bij 25°C en 75% relatieve luchtvochtigheid komen de eieren na z'n 28 dagen uit. De uit de eieren komende zilvervisjes vervellen in hun 2 tot 3 jaar lange leven soms wel twintig keer.

Leefwijze:
Zilvervisjes zijn lichtschuw, overdag verbergen ze zich op allerlei donkere plaatsen.
Zilvervisjes, die in bepaalde delen van Azië en Zuid Europa in de natuur voorkomen in gaten, grotten, onder stenen, e.d. worden in Nederland zeer algemeen aangetroffen, doch uitsluitend in gebouwen.in vrijwel iedere woning komen kleine aantallen zilvervisjes voor, ze komen echter in grotere aantallen voor in vochtige ruimten, die in de winter niet te sterk afkoelen, zoals bvb. de keuken, de douchecel of de badkamer, doch ook elders waar een hoge luchtvochtigheid heerst.
Hun voedsel bestaat uit zetmeelhoudende producten, bvb. stijfsel, gebruikt om behang op te plakken en vochtig half vergaan behangpapier. Dit dieet wordt aangevuld met eiwitten door consumptie van kleine dode insecten, ook kunnen soms bepaalde soorten lijm worden geconsumeerd. die gebruikt worden bij het inbinden van boeken.
In de vochtige atmosfeer, waarin zilvervisjes voorkomen, zal ook schimmelvorming plaatsvinden, ook deze schimmels worden door genoemde insecten gegeten.
Schade van enige betekenis veroorzaakt door zilvervisjes komt slechts voor wanneer ze in grote aantallen voorkomen.

Wering en bestrijding:
Omdat zilvervisjes slechts zelden schade van enige betekenis aanricht en omdat meestal slechts geringe aantallen voorkomen, is een bestrijding in het algemeen niet nodig.
Als ze regelmatig in aantallen worden aangetroffen, duidt dit erop dat in de betreffende ruimte een hoge relatieve luchtvochtigheid heerst. De bestrijding zal dan in de eerste plaats moeten bestaan uit het scheppen van een droge atmosfeer. Dit kan men bereiken door zoveel mogelijk te luchten bij drogend weer en eventueel daarmee gepaard gaande droog stoken.
In een droge atmosfeer kunnen zilvervisjes zich nauwelijks handhaven. Gebruik van insecticiden is in het algemeen niet nodig en zelfs af te raden als niet eerst maatregelen worden getroffen om de relatieve luchtvochtigheid te laten dalen.
Voor eerste bewoners van een nieuw huis zij er nog op gewezen, dat beton lang vocht afgeeft, waardoor in bepaalde ruimten zeer plaatselijk een atmosfeer met een hoge relatieve vochtigheid kan ontstaan.
Hier zal dus in elk geval flink gelucht en (bvb. met een hete luchtaparaat) gestookt moeten worden. Het verdient aanbeveling om in dergelijke gevallen voorlopig geen vaste vloerbedekking aan te brengen. Dit remt het uitwasemen van het beton. Daarnaast zal men de zilvervisjes zo min mogelijk schuilplaatsen moeten bieden; zoveel mogelijk opruimen dus.
Soms kunnen de kastjes onder het aanrecht vochtig zijn, vooral als zij van hout gemaakt zijn. Vaak ligt de oorzaak bij een min of meer lekkende, niet goed aangesloten gootsteenafvoer. Hieraan zal dan aandacht moeten worden besteed.

piest Golfer vaak naast de WC missBluezz?
pi_5142153
Oh zilvervisjes!!! al meer dan dertig jaar niet meer gezien!Heimwee naar vroeger naar ons kleine wc-tje.
pi_5142232
en sommige mensen vragen zich af waaarom ik starship troopers leuk vind....

rede: UNLIMITED BUG KILLING

maar na al die RANZIGE beesten te hebben gezien... ga ik NU (0214) mijn kamer maar eens opruimen..

want ik ben bang dat als ik het langer in deze staat laat...
er ook van die kleine weglopende eng uitziende wezens komen...

een goede avond

pi_5142708
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 01:46 schreef Loedertje het volgende:

piest Golfer vaak naast de WC missBluezz?

Nee, L, hij zit altijd

ik heb wel 2 puberende vaak plassende jongens..

donderdag 25 juli 2002 @ 08:54:01 #16
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_5142871
Mijn hele huis zit vol met die beestjes. Echt leuk om te weten dat het pre-historische beestjes zijn, maar als je door de kleïge ondergrond een permanent vochtprobleem hebt, dan gaat dit biologisch cultuurbesef al snel naar de achtergrond. Vandaar de volgende tips.

Tip 1. Sla ze niet kapot tegen een witte muur. Dan weet je meteen waarom ze zilvervisjes heten

Tip 2: Kijk je foto-albums na. Dit is namelijk voor die beestjes een 3 *** restaurant. (enorme )

De mensen zijn gek geworden
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2002 @ 09:17:18 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5143028
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 08:54 schreef Da hopman het volgende:

Tip 2: Kijk je foto-albums na. Dit is namelijk voor die beestjes een 3 *** restaurant. (enorme )

Volgens mij zijn die beestje in je boeken geen zilvervisjes,weet ook ff niet wat het wel zijn .
  donderdag 25 juli 2002 @ 09:26:55 #18
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_5143080
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 09:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die beestje in je boeken geen zilvervisjes,weet ook ff niet wat het wel zijn .

Jawel, zoals je boven al schreef zijn ze dol op stijfsel. Ook op de lijm die in boeken in het algemeen en fotolijm in het bijzonder worden gebruikt. + aan de achterzijde van je boekenkast is het lekker donker en koel (tenminste ik heb zo'n open ikea-stellingkast).
De mensen zijn gek geworden
  donderdag 25 juli 2002 @ 09:27:38 #19
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_5143086
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 09:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

ze eten wel de lijm waarmee de boeken gebonden zijn , Ik heb ze trouwens in ons nieuwe huis nog niet gezien , maard at kan komen omdat we goed luchten en het er vrij droog is .. eerder een te lage vochtigheid
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 09:19:18 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_12474618
Even dit oude topic maar ophoogschoppen...

Toen ik gisteren mijn viool aan iemand wilde laten zien, zag ik dat mijn strijkstok er niet uit zag. Verschillende (stuk of 20 ) haren hingen er los bij. Toen ik ze uit de strijkstok wilde halen, zag ik zo'n fijn zilvervisje zitten...

Nu het grote probleem.

Erin laten zitten is dus geen mogelijkheid, maar ik weet niet of een vioolstok tegen insectenverdelger kan. Ik weet niet hoe ik eitjes kan vinden. Dus HOE KRIJG IK ZE ERUIT?

Oja, ik zie er maar één zitten, en er ligt één vervelling.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:09:40 #21
64327 sharpei
safe the best for last
pi_12474978
t zal wel in de lucht hangen denk ik want ook op mijn toilet kwam ik er 1 tegen..... ik gruwel van dit soort dingen en snap er niks van... hoe komt het vieze beest daar... ben echt geen sloddervos.... brrrr
see y@
pi_12475728
Jakkes Troel, ik heb geen idee

Maar wil je wel een keertje voor me spelen?

Ik heb trouwens al lang geen visjes meer in de WC aangetroffen gelukkig

zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:39:12 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_12476697
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 11:30 schreef Bluezz het volgende:
Jakkes Troel, ik heb geen idee

Maar wil je wel een keertje voor me spelen?

Ik heb trouwens al lang geen visjes meer in de WC aangetroffen gelukkig

Nou, ik speel al een tijdje geen viool meer omdat dat met mijn nek gewoon wat moeilijk gaat, en nu zonder strijkstok blijft het denk ik bij tokkelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 13:36:55 #24
60397 Raspberry
Pink, Soft and Delicious... :)
pi_12477574
bleegh, wij hebben ze ook hier in huis.
Enz. Enz. Enz.
pi_12486719
Mijn vriend kweekte ze vroeger in de wc (nat propje wc papier in de hoek), we hebben ze hier dus ook en ook echt vrij grote exemplaren. Tot nog toe geen last van en ook nog geen plaag dus het zal allemaal wel meevallen.

Het is nu trouwens niet zo dat we die beesten continu tegenkomen hoor, laatste keer is alweer wat maandjes geleden.

;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')