Ton Ojers werd als B-junior geselecteerd voor het Amsterdam jeugdelftal. Als senior schopte hij het tot het 1e elftal van De Spartaan, toentertijd spelende in de hoofdklasse A. Later werd Ojers o.a. trainer van de Amsterdamse amateurclubs DCG en DWV. Door RTV Noord-Holland werd hij aangetrokken als analist voor het wekelijkse sportprogramma Noord-Holland Sport. Op 30 april 2006 had Ojers op deze zender een belangrijke primeur toen hij vertelde dat Henk ten Cate de opvolger van Danny Blind zou worden als hoofdtrainer van Ajax. Tijdens het WK Voetbal 2006 kreeg Ojers bekendheid als voetbaldeskundige in het programma Villa BvD.
In 2007 analyseerde Ton Ojers voor RTV NH, Sportclub 1890 en op 11 november van dat jaar nam hij deel aan het programma Studio Voetbal van de NOS. Door onenigheid met de directie van RTV Noord-Holland besloot Ton Ojers te stoppen met analyseren bij Noord-Holland Sport. Begin 2008 werd Ojers technisch directeur bij voetbalvereniging DCG.
In januari startte RTV Noord-Holland het programma FC NH, een soort voetbalidols in Noord-Holland. Onder leiding van Ojers zijn uit 850 inschrijvingen de beste 22 amateur-voetballers van Noord-Holland geselecteerd. Deze spelers zouden deelnemen aan het Copa Amsterdam toernooi, waar ook de jeugdteams van Ajax, Ajax Cape Town, Cruzeiro, Fenerbahçe, Glasgow Rangers en Werder Bremen aan deelnamen. Het team van trainer Ojers wist het toernooi niet te winnen, maar eindigde met veel moeite op een vijfde plaats.
Hij is nu regelmatig te zien als gast in het programma Godenzonen & Co van AT5 en bij RTV Noord-Holland in De Eretribune.
![264px-Ton_Ojers.jpg]()
Sinds kort kan ik RTV Noord-Holland ontvangen. In het begin had ik mijn bedenkingen. Vond het een typische Amsterdamse bluffer. Ben hem toch gaan waarderen. Hij heeft altijd zijn mening klaar en schroomt niet die te ventileren. Wat vinden jullie ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !