abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110406829
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Herdenken vind ik dan nog wat anders. Kan me voorstellen dat je even de tijd neemt om aan je geliefde overledenen te denken.
Tsja, ook daarbij kan ik me lastig inleven. Onlangs is mijn oom nog overleden en die 'herdenk' ik iedere dag nog wel. Waarom dan als een soort van sociale controle nog collectief een minuut stil zijn?

Ik -begrijp- het ergens wel, maar in de kern is het niets anders dan een soort overdreven menselijke emotie die eigenlijk geen reet oplevert.
Conscience do cost.
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 19:19:39 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_110407033
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Tsja, ook daarbij kan ik me lastig inleven. Onlangs is mijn oom nog overleden en die 'herdenk' ik iedere dag nog wel. Waarom dan als een soort van sociale controle nog collectief een minuut stil zijn?

Ik -begrijp- het ergens wel, maar in de kern is het niets anders dan een soort overdreven menselijke emotie die eigenlijk geen reet oplevert.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je een hekel hebt om op een bepaalde tijd verplicht stil te moeten zijn . Je kiest zelf je momenten. Ja, dat begrijp ik wel. Het heeft ook iets kunstmatigs en opgelegds.
pi_110407365
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk dat je een hekel hebt om op een bepaalde tijd verplicht stil te moeten zijn .
Nouja een hekel is ook zo'n groot woord. Ik ga ook heus niet uit protest opeens veel lawaai maken maar ik vind het zo'n nutteloze en lege emotie. Mensen die iets hebben meegemaakt waarvoor die grote herdenkingen worden georganiseerd hebben heus niet die minuut stilte nodig om te herinneren wat er gebeurt is.
quote:
Je kiest zelf je momenten. Ja, dat begrijp ik wel. Het heeft ook iets kunstmatigs en opgelegds.
Dat ja. Maar nogmaals, ieder zijn ding. Als WO2 wordt herdacht ga dan in plaats van zoveel minuten niets doen je inlezen over wat er precies gebeurt is. Dán herdenk je imo een stuk 'beter' :P
Conscience do cost.
pi_110411004
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef ems. het volgende:
Je kan beter een minuut actief iets doen tegen een bepaald onrecht dan onzinnig stil zijn. Nooit begrepen dat we die belachelijke traditie nog in stand houden.
Inderdaad, deze minuut stilte heeft ongeveer evenveel impact als facebookcampagnes waarin je je profielfoto moet veranderen in je favoriete stripfiguur om een slag te slaan tegen kindermishandeling. De kindermishandelaars zullen diep onder de indruk geweest zijn. :D

Maddox verwoordt het natuurlijk allemaal veel beter:
http://thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=bsitu_ex01
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')