Binnen met rondleiding +-5xquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:36 schreef Melting het volgende:
Ik wil Fort Eben Emael dit jaar eigenlijk nog wel eens bezoeken. Is iemand van hier er al geweest?
Is dit vrij te bezoeken? Ik bedoel..... als je entree betaald, mag je dan zelf rondlopen, of moet dit altijd met gids? En is het mogelijk om eventueel bij andere groepen aan te sluiten, of moet ik dan zelf met een groep komen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:46 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Binnen met rondleiding +-5x
Rondom wat vaker.
Maar ik woon dan ook op 10 minuten afstand rijden.
Ik zeg doen!Zeer interessant/indrukwekkend!
Als je niet zelf een groep hebt kun je het beste gewoon naar de open-deur-dagen gaan op zaterdag en zondag(datums moet je even kijken op de website van fort eben emael). Daar kun je gewoon mee met de rondleiding die de gidsen geven. Je hebt verschillende rondleidingen,maar voor de eerste keer zou ik gewoon de standaard rondleiding meepakkenquote:Op woensdag 11 april 2012 06:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Is dit vrij te bezoeken? Ik bedoel..... als je entree betaald, mag je dan zelf rondlopen, of moet dit altijd met gids? En is het mogelijk om eventueel bij andere groepen aan te sluiten, of moet ik dan zelf met een groep komen?
En dat voor een stom ,klein, eilandje inderdaad.quote:Per vierkante kilometer zijn er dus zo'n 2400 slachtoffers gevallen!
Thanks.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:26 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Als je niet zelf een groep hebt kun je het beste gewoon naar de open-deur-dagen gaan op zaterdag en zondag(datums moet je even kijken op de website van fort eben emael). Daar kun je gewoon mee met de rondleiding die de gidsen geven. Je hebt verschillende rondleidingen,maar voor de eerste keer zou ik gewoon de standaard rondleiding meepakken![]()
Op de begane grond in het fort mag je overal zelf rondlopen ,zijn tentoonstellingen,etc,etc. Wil je verder het fort in kun je alleen met een gids. Duurt volgens mij iets van 2,5 uur.
Maar een stuk of 8xquote:Op woensdag 11 april 2012 11:32 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
En dat voor een stom ,klein, eilandje inderdaad.
Heb je de film Letters from iwo jima al eens gezien?
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:04 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Maar een stuk of 8x.
Een van mijn favoriete oorlogsfilms
Geen probleem.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:26 schreef computerprobleem het volgende:
Ik post het WW2 overzicht van de dag iets later vandaag, moet nog heel wat doen.
Ben al sinds mijn 7e geïnteresseerd in het onderwerp, dus weet al erg veel over de strijd in Europa (met name West-Europa). Ook weet ik al veel over de strijd in de Pacific, maar wil daar wel meer over weten. Dus ga mij daar de komende tijd meer op richtenquote:Op woensdag 11 april 2012 17:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen probleem.
Trouwens..... ikzelf heb minder met de strijd die gevochten is in de Pacific.![]()
Ben dan ook nog lang niet uitgekeken op de strijd die in Europa gevoerd is.
Lees de OPquote:
Ik ook al wel enkele jaren, maar niet zo lang...quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ben al sinds mijn 7e geïnteresseerd in het onderwerp, dus weet al erg veel over de strijd in Europa (met name West-Europa). Ook weet ik al veel over de strijd in de Pacific, maar wil daar wel meer over weten. Dus ga mij daar de komende tijd meer op richten.
quote:Op woensdag 11 april 2012 19:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik ook al wel enkele jaren, maar niet zo lang...
Ikzelf ben meer geinteresseerd in de Holocaust en alles aanverwant. Heb al menig (10 of meer??? ) concentratiekampen bezocht.
Is inderdaad erg mooi om te zienquote:Op woensdag 11 april 2012 19:30 schreef Melting het volgende:
De afgelopen 5 jaar heb ik amper iets anders gezien tijdens mijn vakantie.
Alleen in 2009 ben ik naar Normandië geweest. Toen was het 65 jaar geleden dat de invasie daar plaats vond. Alles was super beveiligd daar.... Obama kwam toen speechen, maar ik ben vlak daarvoor naar huis gegaan. Ben daar de 6e Juni toen wel geweest.
We hadden een huisje aan Omaha Beach...... Heb daar bij zonsondergang over het strand gelopen..... dat geeft een apart gevoel. (Van de ene kant hoop je natuurlijk dat er net op dat moment iets aanspoelt, maar van de andere kant, had ik al kippenvel genoeg zo).
Ik ga zeker nog een keer terug. Ik hoop stiekem dat mijn kleine neefje (petekind) ook de interesse krijgt. Dan neem ik hem een keer mee. Maar hij is nu pas 6, dus heb nog even.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:34 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Is inderdaad erg mooi om te zien.
Toen ik daar was, heb ik mijn ouders achtergelaten en heb ik uren over de stranden gelopen, over de heuvels, langs de bunkers, in de bunkers, bij monumenten enz.
Het was nog licht toen ik begon, maar toen ik besefte dat het al laat werd, was het al donker.
Ben er al 2x geweest, zal er nog vaker komen.
Hurtgenwald staat ook nog op mijn lijstje.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:48 schreef Anno2012 het volgende:
Ben zelf ook 2x in normandie geweest. En dan een hele tour gemaakt langs de stranden en landingsgebieden.
Auschwitz wil ik zeker ooit ook eens bezoeken. Kamp vught heb ik wel bezocht, maar daar is opzich niet veel meer te zien.
Hurtgenwald en Ardennen is ook zeer interessant.
Strijd om de Hurtgenwald is helaas een vergeten strijd. De Hurtgenwald maakte deel uit van de Siegfriedlinie campagne (zoals ook het Ardennenoffensief, door het Ardennenoffensief is de Strijd om het Hurtgenwald minder bekend).quote:Op woensdag 11 april 2012 19:48 schreef Anno2012 het volgende:
Ben zelf ook 2x in normandie geweest. En dan een hele tour gemaakt langs de stranden en landingsgebieden.
Auschwitz wil ik zeker ooit ook eens bezoeken. Kamp vught heb ik wel bezocht, maar daar is opzich niet veel meer te zien.
Hurtgenwald en Ardennen is ook zeer interessant.
Ik meende dat de Duitsers 15.000 man verloren daar. En de Amerikanen 25.000 of 30.000 man of zoiets? Of vergis ik me nu?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Strijd om de Hurtgenwald is helaas een vergeten strijd. De Hurtgenwald maakte deel uit van de Siegfriedlinie campagne (zoals ook het Ardennenoffensief, door het Ardennenoffensief is de Strijd om het Hurtgenwald minder bekend).
Er zijn toch wel 15,000 Amerikaanse doden gevallen in het Hürtgenwald, meer dan b.v. op Okinawa, Iwo Jima of tijdens de strandlandingen in Normandië!
De Duitsers verloren ca. 12,000 man (dood) tijdens de Slag om Hürtgenwald.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:58 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik meende dat de Duitsers 15.000 man verloren daar. En de Amerikanen 25.000 of 30.000 man of zoiets? Of vergis ik me nu?
De Amerikanen hebben een serieus aantal mensen verloren tijdens WW2.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:07 schreef Melting het volgende:
Kun je nagaan..... al die mannen die hun leven hebben gegeven, zodat wij er nu zijn en in vrede kunnen leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |