abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109469776
(Ik plaats dit topic expres hier en niet op Seksualiteit, omdat ik verwacht dat de users daar minder zullen herkennen en misschien minder met mijn verhaal kunnen).

Ik ben 22, en ik heb moeite met seks.

Met mijn eerste vriendje (ik was toen net 17) heeft het echt heel lang geduurd voordat het eindelijk een keer gebeurde. We deden wel dingen, maar echt neuken heeft - schrik niet - bijna anderhalf jaar geduurd voordat dat een keer gebeurde. Omdat ik gewoon niet durfde, me er ongemakkelijk bij voelde.

Dat kan nog, zou je zeggen, dan ben je nog jong, is het je eerste kennismaking met seks. Maar daarna is het eigenlijk nauwelijks verbeterd. Met mijn vriendjes daarna ging het wel sneller, omdat ik meer durfde, maar na een tijdje ging het toch weer minder. Als de eerste verliefdheidsfase over was deed ik het liever niet meer. Ik heb drie relaties gehad, maar eigenlijk nauwelijks seks.

Ik denk ontzettend veel na. Bij wat ik doe, bij wat er gebeurt. En zodra ik dat doe, dan lukt het niet meer. Dan voel ik me te opgelaten.
Ik ben vooral bang om me uit te kleden, schaam me erg voor mijn lichaam. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat ik een sletje ben als ik seks zou hebben. Tijdens niet zozeer, als we eenmaal neuken vind ik het best fijn en geil, maar achteraf heb ik toch altijd spijt.

Ik ben de laatste tijd enorm in verwarring. Het is pas uit mijn mijn vriend (met wie ik al een hele tijd geen seks meer had omdat ik het gewoon niet meer wilde/kon/durfde) en nu komt toch een beetje de vraag naar boven 'wat nu?'. Wacht ik tot ik ooit weer iemand tegenkom? Een one night stand is sowieso niks voor mij, omdat ik me gebruikt zou voelen als ik zomaar seks zou hebben met iemand. Ik wil denk ik toch wel dat iemand van me houdt.

Ik denk wel veel aan seks, dat is het parodoxale. Ik ben niet aseksueel, ik masturbeer ook regelmatig.
Maar het echt doen... ik heb al lang geen seks meer gehad met een 'nieuw' iemand, al ruim 3 jaar niet meer, dus ik weet niet hoe dat gaat zijn. Maar ik denk niet dat ik durf. Ik wil bijvoorbeeld m'n beha al niet eens uitdoen omdat ik me schaam voor mijn borsten. Ik wil niet gebeft worden omdat ik dat vies vind voor de man in kwestie. Neuken gaat nog, maar niet al te veel standjes enzo, want dan voel ik me weer ongemakkelijk.

Wat is er mis met mij? Ik wil het diep in m'n hart wel, of in ieder geval wil ik dat ik er van zou kunnen genieten, maar er is iets dat me tegenhoudt. Ik heb het gevoel dat ik 'zondig' ben als ik het zou doen (terwijl ik niet christelijk, of met dat idee ben opgevoed).

Ik weet niet zo goed wat ik wil met dit topic. Herkenning? Advies? Sorry als het een rommelig verhaal geworden is.
Ik zal later nog wel het e.e.a aanvullen.
pi_109469835
Chillen. Relax. En wat helpt is ontspan je benen, dan ga je ook niet meer zo nadenken.
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 19:51:04 #3
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109469838
Volgens mij moet je eerst van die onzekerheden over je eigen lichaam af. Zodra jij van je lichaam houdt, kan iemand anders ervan houden...en zal jij genieten van seks.
Are you fokking to me?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:53:49 #4
346879 Mary-Louise
Take a leap of faith.
pi_109469927
Marie30 slaat de spijker op zijn kop.

PS mannen vinden beffen niet vies, niks leukers dan je partner te verwennen(mits de vagina wordt onderhouden).
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:08:08 #5
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_109470507
En anders even een paar borreltjes achterover gooien. Dat maakt je een stuk losser, en denk je minder na.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_109470623
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:08 schreef Heatseeker het volgende:
En anders even een paar borreltjes achterover gooien. Dat maakt je een stuk losser, en denk je minder na.
Dat helpt inderdaad wel. Maar ik kan toch niet de rest van m'n leven alcohol drinken om seks te willen/durven? Dat moet ook zonder kunnen vind ik.

Ik herinner me dat ik me op m'n 17e afvroeg waarom anderen zo makkelijk (in ieder geval makkelijker dan ik) zijn met seks en naakt. En nu, bijna 6 jaar later is dat eigenlijk nog steeds hetzelfde. Soms denk ik weleens dat ik er nog niet echt aan toe ben ofzo, maar dat lijkt me vrij vreemd op mijn leeftijd.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:15:17 #7
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_109470795
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:10 schreef Regina_Felangie het volgende:

[..]

Dat helpt inderdaad wel. Maar ik kan toch niet de rest van m'n leven alcohol drinken om seks te willen/durven? Dat moet ook zonder kunnen vind ik.

Ik herinner me dat ik me op m'n 17e afvroeg waarom anderen zo makkelijk (in ieder geval makkelijker dan ik) zijn met seks. En nu, bijna 6 jaar later is dat eigenlijk nog steeds hetzelfde. Soms denk ik weleens dat ik er nog niet echt aan toe ben ofzo, maar dat lijkt me vrij vreemd op mijn leeftijd.
Nee, natuurlijk niet. Maar gaat het om een vaste relatie of een one night stand. In het laatste geval is het geen schande om wat alcohol te nuttigen.

Anders probeer zo veel mogelijk te ontspannen en er niet aan te denken. De bedoeling is dat je geilheid wint van je gedachten.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:15:30 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_109470803
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:10 schreef Regina_Felangie het volgende:

[..]

Ik herinner me dat ik me op m'n 17e afvroeg waarom anderen zo makkelijk (in ieder geval makkelijker dan ik) zijn met seks en naakt. En nu, bijna 6 jaar later is dat eigenlijk nog steeds hetzelfde. Soms denk ik weleens dat ik er nog niet echt aan toe ben ofzo, maar dat lijkt me vrij vreemd op mijn leeftijd.
Zoals Marie al zei, je moet eerst van je eigen onzekerheid af. De seks is het probleem niet, maar je onzekerheid. En, denk er eens over na, als de man in kwestie je niet aantrekkelijk zou vinden, dan zou hij toch uberhaupt niet met je naar bed willen? Dus als hij wel seks wil, dan ben je echt wel aantrekkelijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_109470838
quote:
Ik wil niet gebeft worden omdat ik dat vies vind voor de man in kwestie
Je weet dat de vagina allemaal feromonen afscheid waar mannen enthousiast van worden hè? :')
pi_109470979
Wat is er, volgens jou, mis met je lichaam dan?
  Miss 200.000.000! zaterdag 24 maart 2012 @ 20:41:47 #11
367000 roos94
pi_109471892
pleur dr gewoon wat drank in voordat je gaat wippen
pi_109471946
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:41 schreef roos94 het volgende:
pleur dr gewoon wat drank in voordat je gaat wippen
mooi gezegd dit
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_109472265
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:19 schreef Aliana het volgende:
Wat is er, volgens jou, mis met je lichaam dan?
Met m'n lichaam als geheel is niet zoveel mis, vind mezelf een beetje te dik, maar ik heb geen overgewicht ofzo (net niet). Het zijn vooral m'n borsten die ik haat. Ik vind ze te groot, hangerig, en ik voel me niet prettig als ik geen beha aan heb.

En gewoon het naaktzijn an sich. Voel ik me niet prettig bij. Nog niet eens als ik in m'n eentje ga douchen, laat staan met een man erbij.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:55:36 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_109472529
Dan zou ik eens langs de huisarts, zodat hij je kan doorverwijzen naar een phycholoog. Heeft geen nut om jarenlang jezelf tegen te houden omdat je onterecht onzeker bent. Bij de psycholoog ben je waarschijnlijk na een paar maand over de drempel heen en dan komt de rest vanzelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_109473177
Herkenning, ja. Mijn ex had dat in het begin ook. Stukje acceptatie wat ze mistte met betrekking tot haar lichaam. Uiteindelijk heb ik haar ervan overtuigd dat er niets mis was met haar en dat ik haar graag zag :).

Qua advies, tjah dat is moeilijk want dat is verschillend per persoon. Misschien is externe hulp zo slecht nog niet. Dan kun je ook werken aan je onzekerheid die daar vaak verband mee houd.
pi_109473490
Ik heb al een therapeut, zij het voor andere zaken. Maar dit is een man, en ik voel me niet comfortabel om dit met hem te bespreken.

Hij weet overigens wel een beetje dat ik moeite heb met mijn lichaam, maar seks hebben we nooit besproken.
pi_109473593
Maar het lijkt soms echt wel alsof ik de enige ben die preuts is en nooit een one night stand zou hebben bijvoorbeeld. Ik vraag me echt af hoe dat dan gaat bij anderen. Je voelt je dan meteen zo op je gemak bij iemand dat je naakt allerlei dingen met hem wil doen? Want zo zie ik het ook, als ik seks heb. Ik denk 'waar ben ik mee bezig', en tja, dan lukt het niet meer. Vraag me af hoe ik daar vanaf kom.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:24:04 #18
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_109473684
Dat heb ik je al verteld.

En nee, je bent zeker de enige niet. Mijn eerste vriendin wou bv. ook niet gebeft worden of haar borsten ontbloot hebben, ondanks dat ik aangaf het juist heel onwindend te vinden.
pi_109473800
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:21 schreef Regina_Felangie het volgende:
Maar het lijkt soms echt wel alsof ik de enige ben die preuts is en nooit een one night stand zou hebben bijvoorbeeld. Ik vraag me echt af hoe dat dan gaat bij anderen. Je voelt je dan meteen zo op je gemak bij iemand dat je naakt allerlei dingen met hem wil doen? Want zo zie ik het ook, als ik seks heb. Ik denk 'waar ben ik mee bezig', en tja, dan lukt het niet meer. Vraag me af hoe ik daar vanaf kom.
Heeft te maken met schaamte en die laten ze los. Feitelijk is er ook niks om voor te schamen imo.
pi_109482639
Lijkt me wel wat voor professionele hulp.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109482981
Je zult jezelf moeten accepteren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:49 schreef Regina_Felangie het volgende:

[..]

Met m'n lichaam als geheel is niet zoveel mis, vind mezelf een beetje te dik, maar ik heb geen overgewicht ofzo (net niet). Het zijn vooral m'n borsten die ik haat. Ik vind ze te groot, hangerig, en ik voel me niet prettig als ik geen beha aan heb.
Mannen houden meestal juist wel van grote borsten :)
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  zondag 25 maart 2012 @ 09:44:58 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109483059
quote:

Als je kleine tietjes had, dan had je ze ook gehaat. Jij moet echt wat meer leren van je lichaam te houden. Het zit tussen je oren. Wees trots op jezelf.

Die negatieven gedachten moet je tegenspreken. Je moet in het begin jezelf een beetje voor de gek houden, dat hoort er bij. Echt dagelijks moet je hardop tegen jezelf zeggen dat je de mooiste tieten van het land hebt.

Oh, en bespreek het met je therapeut. Stap over die schaamte heen. Doe het, je zult er van groeien.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 25 maart 2012 @ 10:56:09 #23
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109484371
je zal eerst moeten leren weten wie je bent en vooral het accepteren wie je bent en hoe je eruit ziet. De enige waar jij je voor schaamt ben jij, je vriend vond je waarschijnlijk beeld schoon maar vanwege jouw houding kon je dat niet eens zien.

Bespreek dit met mensen, en over het sexuele: bij seks moet je niet nadenken maar gewoon doen :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zondag 25 maart 2012 @ 18:43:14 #24
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_109499638
quote:
Het zijn vooral m'n borsten die ik haat. Ik vind ze te groot, hangerig
Ook voor hangtieten is een markt.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_109500083
Het lijkt me vrij logisch dat je er niet van kunt genieten. Als je voortdurend bezig moet zijn met hoe alles eruit ziet tijdens de daad word je vanzelf gespannen.

Ik heb zelf nooit seks gehad dus in die zin weet ik ook niet echt hoe dat is, maar ik kan me wel iets voorstellen bij bepaalde dingen die je verteld.

Dat zonde gevoel herken ik ook. Ben zelf ook niet gelovig opgevoed maar ik denk in mijn gedachtes ook in termen als zonde enzo :')

Maar als je echt van de onzekerheid af wil moet je jezelf eerst confronteren met je lijf. Het kan heel moeilijk zijn om in de spiegel te kijken of om te douchen met het licht aan, maar als je over die drempels heengaat word het uiteindelijk wel gemakkelijker. Zolang je echter besluit dat je jezelf niet mooi mag vinden ben je daar toch niet klaar voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')