Ja ik heb nog steeds recht op stufi. Ik had bij mijn wijziging overigens basisbeurs+lening geklikt. Moet ik dan soms ook nog iets met een prestatiebeurs doen?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:28 schreef Ryon het volgende:
Heb je nog steeds recht op stufi? Zo ja, bellen met DUO. Dan hebben zij een fout gemaakt. Zo nee, dan had je die 170 euro moeten lenen bovenop de lening voor je stufi en niet i.p.v. Na 4 jaar wordt de uitwonende stufo automatisch omgezet in een lening. Dat kan verwarrend werken.
Ik kan mij het formulier niet heel goed voor de geest halen, maar ik kan mij wel herinneren dat het een flink onduidelijk ding is. Omdat prestatiebeurs, basisbeurs, aanvullende beurs en lening door elkaar heen gebruikt worden en prestatiebeurs en basisbeurs eigenlijk gewoon hetzelfde is (behalve dan dat een prestatiebeurs uit meerdere elementen - basisbeurs, ov chipkaar etc - bestaat en het mogelijk is om een deel hiervan te weigeren). Je moet dus alles aanklikken wat je wil ontvangen anders gaat de computer van DUO er voor het gemak er maar vanuit dat je niet aan alles behoefte hebt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:40 schreef Ziewoarut het volgende:
Maar waarom moet ik dan nu opeens een prestatiebeurs aanvragen? Ik dacht ik hou gewoon die basisbeurs en daar bovenop leen ik dan een paar maanden 170 euro. Dat is ook wat ik bij DUO destijds heb doorgegeven.
Dus wil ik nu toch nog uitwonende stufi EN die lening ontvangen moet ik dan een maximale prestatiebeurs aanvinken?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik kan mij het formulier niet heel goed voor de geest halen, maar ik kan mij wel herinneren dat het een flink onduidelijk ding is. Omdat prestatiebeurs, basisbeurs, aanvullende beurs en lening door elkaar heen gebruikt worden en prestatiebeurs en basisbeurs eigenlijk gewoon hetzelfde is (behalve dan dat een prestatiebeurs uit meerdere elementen - basisbeurs, ov chipkaar etc - bestaat en het mogelijk is om een deel hiervan te weigeren). Je moet dus alles aanklikken wat je wil ontvangen anders gaat de computer van DUO er voor het gemak er maar vanuit dat je niet aan alles behoefte hebt.
Ja. Maximale prestatiebeurs zal in jouw geval dan zowel de basisbeurs voor uitwonende studenten als o.v chipkaart (studentenreisproduct) zijn. Als je arme ouders hebt dan valt de aanvullende beurs hier ook onder. Dit moet allemaal aangevinkt (en daarmee aangevraagd) worden.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:47 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Dus wil ik nu toch nog uitwonende stufi EN die lening ontvangen moet ik dan een maximale prestatiebeurs aanvinken?
Mijn ervaring is dat die pleitte is. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om geen stufi te vangen (om geen risico te lopen) en op het moment dat je klaar bent met studeren (en merkt dat je toch je diploma haalt) aan DUO te vragen of ze toch niet even 265 euro X 48 (maanden) over te maken.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:50 schreef Ziewoarut het volgende:
Dus misschien is het mijn fout dat ik de vorige keer niet een prestatiebeurs heb aangeklikt. Mocht dat zo zijn: kan ik dan nu fluiten naar mijn stufi van afgelopen maand of is er nog een manier om dat terug te krijgen?
Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn? Er staat bij de uitleg met betrekking tot het lenen NERGENS iets over dat je ook een prestatiebeurs erbij moet vragen en dan zou ik daardoor nu 266 euro mislopen?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat die pleitte is. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om geen stufi te vangen (om geen risico te lopen) en op het moment dat je klaar bent met studeren (en merkt dat je toch je diploma haalt) aan DUO te vragen of ze toch niet even 265 euro X 48 (maanden) over te maken.
Voor een definitief antwoord zul je wel even moeten bellen met DUO. Misschien dat ze er een regeling voor hebben. Maar DUO kennende moet je er niet teveel van verwachten.
Volgens mij werkt die shit met terugwerkende kracht(dus je ontvangt het bedrag alsnog). Ik kan me vergissen!quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:41 schreef Defcon55 het volgende:
Ik kan maandag pas DUO bellen, heeft iemand misschien ervaring met deze situatie? Krijg ik de stufi die ik deze maand "vrijwillig" heb opgegeven een andere maand nog terug, of wordt misschien de termijn waar ik recht heb op stufi met een maand verlengt? Alvast bedankt in ieder geval.
Oké, aangezien ik vergelijkbare verhalen elders op internet heb gelezen klamp ik me daar aan vast totdat ik morgen kan bellen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Volgens mij werkt die shit met terugwerkende kracht(dus je ontvangt het bedrag alsnog). Ik kan me vergissen!
Dit is dus onzin, er werd mij zelfs verteld dat het gewoon mogelijk is om een jaar lang je prestatiebeurs op 0 te zetten en dan alles in een keer te ontvangen, je hebt gewoon recht op dat geld.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat die pleitte is. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om geen stufi te vangen (om geen risico te lopen) en op het moment dat je klaar bent met studeren (en merkt dat je toch je diploma haalt) aan DUO te vragen of ze toch niet even 265 euro X 48 (maanden) over te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |