abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109462889
Hallo,

Aangezien ikzelf op het moment nogal krap bij kas zit heb ik een maand geleden besloten om een lening af te sluiten van 170 euro voor 5 maanden. Toen ik op de rekening ging kijken of het was binnen gekomen zag ik dat ik alleen die 170 euro heb gekregen en geen stufi...
Weet iemand hoe dit kan want ik heb echt niets verkeerd gedaan naar mijn inzien. Kan ik deze stufi (uitwonende basisbeurs) alsnog krijgen?

Alvast bedankt.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:28:03 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109462979
Heb je nog steeds recht op stufi? Zo ja, bellen met DUO. Dan hebben zij een fout gemaakt. Zo nee, dan had je die 170 euro moeten lenen bovenop de lening voor je stufi en niet i.p.v. Na 4 jaar wordt de uitwonende stufo automatisch omgezet in een lening. Dat kan verwarrend werken.

Wil je geen studieschuld opbouwen dan had je zelf die lening moeten verlagen naar nul euro (de zogenaamde nul-lening voor de o.v chipkaart). Je krijgt dan geen stufi meer, maar je hebt dan ook geen schuld. Wat kan zijn is dat je niet hebt gemerkt dat je stufi al sinds het begin van dit semester een lening is geworden. Toen je hebt aangegeven dat je 170 euro hebt willen lenen had je eigenlijk 170 euro + 265 euro moeten doen (dus 430 euro). Nu heb je juist aangeven minder te willen lenen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_109463080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:28 schreef Ryon het volgende:
Heb je nog steeds recht op stufi? Zo ja, bellen met DUO. Dan hebben zij een fout gemaakt. Zo nee, dan had je die 170 euro moeten lenen bovenop de lening voor je stufi en niet i.p.v. Na 4 jaar wordt de uitwonende stufo automatisch omgezet in een lening. Dat kan verwarrend werken.
Ja ik heb nog steeds recht op stufi. Ik had bij mijn wijziging overigens basisbeurs+lening geklikt. Moet ik dan soms ook nog iets met een prestatiebeurs doen?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:36:02 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109463149
Je moet inderdaad aangeven dat je de prestatiebeurs wil hebben aangezien dat je feitelijke stufi is. Dit is niet verplicht, het is ook mogelijk om deze te weigeren (wat studenten doen als zij niet zeker weten of zij een diploma halen) door deze niet te willen ontvangen. Maar dat is voor de meeste studenten niet heel erg handig.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_109463234
Maar waarom moet ik dan nu opeens een prestatiebeurs aanvragen? Ik dacht ik hou gewoon die basisbeurs en daar bovenop leen ik dan een paar maanden 170 euro. Dat is ook wat ik bij DUO destijds heb doorgegeven.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:44:13 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109463334
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:40 schreef Ziewoarut het volgende:
Maar waarom moet ik dan nu opeens een prestatiebeurs aanvragen? Ik dacht ik hou gewoon die basisbeurs en daar bovenop leen ik dan een paar maanden 170 euro. Dat is ook wat ik bij DUO destijds heb doorgegeven.
Ik kan mij het formulier niet heel goed voor de geest halen, maar ik kan mij wel herinneren dat het een flink onduidelijk ding is. Omdat prestatiebeurs, basisbeurs, aanvullende beurs en lening door elkaar heen gebruikt worden en prestatiebeurs en basisbeurs eigenlijk gewoon hetzelfde is (behalve dan dat een prestatiebeurs uit meerdere elementen - basisbeurs, ov chipkaar etc - bestaat en het mogelijk is om een deel hiervan te weigeren). Je moet dus alles aanklikken wat je wil ontvangen anders gaat de computer van DUO er voor het gemak er maar vanuit dat je niet aan alles behoefte hebt.
--
pi_109463386
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik kan mij het formulier niet heel goed voor de geest halen, maar ik kan mij wel herinneren dat het een flink onduidelijk ding is. Omdat prestatiebeurs, basisbeurs, aanvullende beurs en lening door elkaar heen gebruikt worden en prestatiebeurs en basisbeurs eigenlijk gewoon hetzelfde is (behalve dan dat een prestatiebeurs uit meerdere elementen - basisbeurs, ov chipkaar etc - bestaat en het mogelijk is om een deel hiervan te weigeren). Je moet dus alles aanklikken wat je wil ontvangen anders gaat de computer van DUO er voor het gemak er maar vanuit dat je niet aan alles behoefte hebt.
Dus wil ik nu toch nog uitwonende stufi EN die lening ontvangen moet ik dan een maximale prestatiebeurs aanvinken?
pi_109463452
Dus misschien is het mijn fout dat ik de vorige keer niet een prestatiebeurs heb aangeklikt. Mocht dat zo zijn: kan ik dan nu fluiten naar mijn stufi van afgelopen maand of is er nog een manier om dat terug te krijgen?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:52:32 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109463515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:47 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Dus wil ik nu toch nog uitwonende stufi EN die lening ontvangen moet ik dan een maximale prestatiebeurs aanvinken?
Ja. Maximale prestatiebeurs zal in jouw geval dan zowel de basisbeurs voor uitwonende studenten als o.v chipkaart (studentenreisproduct) zijn. Als je arme ouders hebt dan valt de aanvullende beurs hier ook onder. Dit moet allemaal aangevinkt (en daarmee aangevraagd) worden.

Doe je dit voor 1 april, dan krijg je de lening + beurs op 24 April.

Bellen met DUO valt trouwens altijd aan te raden als je vragen hebt over stufi of het gebrek daaraan. Maar met het aanvragen van de prestatiebeurs is het probleem denk ik opgelost.
--
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:55:46 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109463594
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:50 schreef Ziewoarut het volgende:
Dus misschien is het mijn fout dat ik de vorige keer niet een prestatiebeurs heb aangeklikt. Mocht dat zo zijn: kan ik dan nu fluiten naar mijn stufi van afgelopen maand of is er nog een manier om dat terug te krijgen?
Mijn ervaring is dat die pleitte is. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om geen stufi te vangen (om geen risico te lopen) en op het moment dat je klaar bent met studeren (en merkt dat je toch je diploma haalt) aan DUO te vragen of ze toch niet even 265 euro X 48 (maanden) over te maken.

Voor een definitief antwoord zul je wel even moeten bellen met DUO. Misschien dat ze er een regeling voor hebben. Maar DUO kennende moet je er niet teveel van verwachten.
--
  zaterdag 24 maart 2012 @ 16:15:08 #11
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_109464069
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat die pleitte is. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om geen stufi te vangen (om geen risico te lopen) en op het moment dat je klaar bent met studeren (en merkt dat je toch je diploma haalt) aan DUO te vragen of ze toch niet even 265 euro X 48 (maanden) over te maken.

Voor een definitief antwoord zul je wel even moeten bellen met DUO. Misschien dat ze er een regeling voor hebben. Maar DUO kennende moet je er niet teveel van verwachten.
Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn? Er staat bij de uitleg met betrekking tot het lenen NERGENS iets over dat je ook een prestatiebeurs erbij moet vragen en dan zou ik daardoor nu 266 euro mislopen?
pi_134267467
Ik weet dat dit een oude topic is, maar aangezien het precies mijn situatie is (29 november vroeg ik aan om 150 euro bij lenen bovenop de reguliere stufi, in plaats daarvan heb ik kennelijk mijn prestatiebeurs op 0 gezet en staat nu op de planning dat ik 20 december slechts 150 euro krijg i.p.v. de Stufi + 150 euro waar ik op rekende).

Ik kan maandag pas DUO bellen, heeft iemand misschien ervaring met deze situatie? Krijg ik de stufi die ik deze maand "vrijwillig" heb opgegeven een andere maand nog terug, of wordt misschien de termijn waar ik recht heb op stufi met een maand verlengt? Alvast bedankt in ieder geval.
pi_134271624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:41 schreef Defcon55 het volgende:
Ik kan maandag pas DUO bellen, heeft iemand misschien ervaring met deze situatie? Krijg ik de stufi die ik deze maand "vrijwillig" heb opgegeven een andere maand nog terug, of wordt misschien de termijn waar ik recht heb op stufi met een maand verlengt? Alvast bedankt in ieder geval.
Volgens mij werkt die shit met terugwerkende kracht(dus je ontvangt het bedrag alsnog). Ik kan me vergissen!
#freefrederike
pi_134285441
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Volgens mij werkt die shit met terugwerkende kracht(dus je ontvangt het bedrag alsnog). Ik kan me vergissen!
Oké, aangezien ik vergelijkbare verhalen elders op internet heb gelezen klamp ik me daar aan vast totdat ik morgen kan bellen.
pi_134323591
Goed, voor de mensen die via Google op deze topic terecht komen zal ik het even updaten. Ik heb vandaag gebeld, de betaling van deze maand was al verwerkt dus de 20ste ontvang ik alleen de lening van 150 euro. Als ik echter volgende week maandag weer zou bellen dan krijg ik via een spoedbetaling alsnog de 257 euro stufi van december, dus dat is echt fucking relaxed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit is dus onzin, er werd mij zelfs verteld dat het gewoon mogelijk is om een jaar lang je prestatiebeurs op 0 te zetten en dan alles in een keer te ontvangen, je hebt gewoon recht op dat geld.

[ Bericht 11% gewijzigd door Defcon55 op 16-12-2013 15:59:41 ]
pi_134335458
Wat bizar, kwam bij zaterdag al bij dit topic terecht met precies hetzelfde probleem;
Begin oktober maximum bijlenen aangevraagd, maar kom er een paar dagen geleden pas achter dat ik alleen de lening ontvang en geen stufi meer, lekker logisch. Heb dus al 2x ¤97 oid gemist. Heb het gisteren aangepast, maar ik ga zo te zien dus nog de ¤97 van deze maand krijgen? Wilde bellen maar was 9 min wachttijd... Dank voor je update!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')