abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_109414994
Officieel mag het niet wegens de copyrights. Ook op Fok zie je vele diverse afbeeldingen in reviews bij games en film afdeling. Ik kan mij niet voorstellen dat voor al deze fotos cq plaatjes toestemming is gevraagd. Terwijl Fok ook commercieler begint te worden met advertenties endergelijke, dus daar wordt indirect profijt uit gehaald.

Ik wil zelf namelijk ook een blog beginnen waar ik fotos/afbeeldingen van anderen moet gaan gebruiken. Aangezien de meeste fotos die ik nodig heb niet zelf kan maken maar ook niet op de reguliere stockfoto sites kan vinden.

Mijn vraag is dan ook, hoe om te gaan met het gebruik van afbeeldingen van derden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Apekoek op 23-03-2012 01:02:53 ]
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:46:50 #2
230788 n8n
Pragmatisch
pi_109415030
volgens mij is dat vaak speciaal persmateriaal dat verstrekt word op de website van de producent/fabrikant
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_109415034
Eén, twee, derd.
pi_109415940
Ik vraag me dan af hoe pinterest kan blijven bestaan...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  vrijdag 23 maart 2012 @ 08:21:09 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109417666
TS wil hem naar DIG.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 08:32:40 #6
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_109417824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 01:57 schreef Logical het volgende:
Ik vraag me dan af hoe pinterest kan blijven bestaan...
Pinterest verwijst bij copyright-claims gewoon naar de plaatser van het betreffende plaatje. En als je materiaal plaatst waar je zelf copyright op hebt, dan claimt Pinterest gewoon het copyright in alle vormen op dat materiaal. Check hun voorwaarden, Pinterest is stiekem een hele nare club.
pi_109418028
"Zomaar een plaatje van een molen tonen bij een artikel over molens is bijvoorbeeld geen beeldcitaat. Dat plaatje heeft geen band met het artikel. Gaat het artikel over een specifieke molen en toon je een klein fotootje van die molen, dan is dat meer dan versiering. Dat zal meestal wel mogen, zolang de foto maar niet de overhand krijgt bij je artikel. Een grote foto met twee zinnen over wat daarop te zien is, is geen geldig citaat."
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/beeldcitaat/

Hoe groot gaat je blog worden? Als het om een 100tal bezoekers per dag gaat, dan zou ik me er niet zo druk om maken. Gewoon netjes de bron vermelden en dan doen veel mensen niet zo moeilijk. En vermijd fotos van grote fotosites zoals Gettyimages, die staan erom bekend wel dreigementen van advocaten te versturen.
-
pi_109418803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:45 schreef splendor het volgende:
"Zomaar een plaatje van een molen tonen bij een artikel over molens is bijvoorbeeld geen beeldcitaat. Dat plaatje heeft geen band met het artikel. Gaat het artikel over een specifieke molen en toon je een klein fotootje van die molen, dan is dat meer dan versiering. Dat zal meestal wel mogen, zolang de foto maar niet de overhand krijgt bij je artikel. Een grote foto met twee zinnen over wat daarop te zien is, is geen geldig citaat."
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/citeren/beeldcitaat/

Hoe groot gaat je blog worden? Als het om een 100tal bezoekers per dag gaat, dan zou ik me er niet zo druk om maken. Gewoon netjes de bron vermelden en dan doen veel mensen niet zo moeilijk. En vermijd fotos van grote fotosites zoals Gettyimages, die staan erom bekend wel dreigementen van advocaten te versturen.
Nouja als ik al eerst de 100tal bezoekers bereik mag ik al in mijn handjes knijpen. Maar het is de bedoeling dat het een goed bekeken blog gaat worden.

Ik zie trouwens wel overheenkomsten met de molen, maar wil ik de fotos wel groter gaan gebruiken. De fotos zullen groot in een slider worden getoont, wanneer men dan op de foto drukt zal men in het volledige artikel komen. Daar bespreken we dan niet de foto maar het desbetreffende product...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')