[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 24-07-2002 18:55]
Disco, Blow Up, Carnaby, Baya Imperiala, Embassy, L'autro Mundo
Omgeving: Sam Marino, zeker heen gaan! En leuk strand!
Rimini zelf kent een hele lange boulevard, enkele kilometers, waar je 's avonds heerlijk kunt wandelen langs verschillende winkeltjes, en ook heerlijk kunt eten op meerdere plekken, om de zoveel meters vind je wel weer een restaurantje!
Het uitgaans leven in rimini, gaat vooral met bussen naar bepaalde discotheken!
De Baya Imperiala, is een van de grootste, spectaculairste en meest erkende discotheek daar!
Als je in Rimini bent, loop even snel een info winkeltje binnen, dan kun je folders aanvragen over de omgeving. Er ligt een Auqamundo (als ik me niet vergis) in de buurt, dat is een waterpretpark.
Verder is San Marino, zeker het bezoeken waard!
Ben er afgelopen jaar zelf geweest, mooi stadje tegen berg opgebouwd, nog de oude kastelen, waar je mooi over verschillende kantelen kunt lopen! Echt prattig, trek er wel een dag vooruit, je vertrekt 's morgens en komt tegen de avond terug, je kunt ook een latere bus nemen, kom je in de avond pas terug, maar voor meer info verwijs ik je nogmaals door naar de locale VVV's!!
Het strand, wordt iedere morge schoon gemaakt, en ieder hotel heeft zijn eigen stukje strand, met natuurlijk voor hun eigen gasten de nodige accomedaties!
Hoop dat je er veel plezier hebt!!
Cultuur heb ik niet echt meegekregen. San Marino scheen wel leuk te zijn, maar toch ook niet zo spectaculair als men zei. De binnenstad van Rimini vond ik ook wel mooi, alleen ga er wel 's ochtends heen, tijdens de Siesta is het er namelijk ontzettend leeg. Ook is er 's ochtends vaak markt in de binnenstad, en is alles er heel wat goedkoper dan op de boulevard (mocht je nog kleren/zonnebrillen etc willen kopen).
In ieder geval alvast veel plezier, en neem genoeg geld mee, biertje kost slechts 5 euro...alhoewel dat normaal schijnt te zijn in dit soort vakantieoorden...
quote:(mijn discotheek staat er niet tussen, alhoewel hij daar in rimini zelf toch best goed aanbevolen wordt
De reputatie van Rimini op stapgebied liegt er niet om. Aan en rond de lange boulevard vind je de beste kroegen en discotheken van Italië. Shooters, Copacabana, Bull & Bush, Carneby, Life, Blow Up en natuurlijk het onvergetelijke Altro Mondo, de discotheek der discotheken. Altro Mondo is een van de gaaftse discotheken van noord-Italië. De inrichting is retro-futuristisch en doet je denken aan science-fictiontekenfilms uit de jaren zestig. Special effects als de geweldige lasershow (super!) en de unieke luchtdrukbass, waardoor je de muziek tot in je ingewanden voelt, maken het een onvergetelijke wereldtent. Op de heetste zomerhits ga je hier finaal uit je plaat.
Kep meer info gevonden over dat zwempark:
quote:
Spartelen in Aquafan
Maar ook in de omgeving van Rimini kan je ontzettend veel doen. Zo heb je bijvoorbeeld het zwemparadijs Aquafan, hier komen dagelijks zo’n 11.000 mensen om te zwemmen en te spartelen in de wildwater-, schuim- en golfslagbaden. ’s Avonds verandert het park in een grote waterdisco, want er mag tot middernacht gezwommen worden. Ook leuk is Italia in miniatura, 8 km ten noordwesten van Rimini. Het is een park dat is aangelegd in de vorm van Italië en is een soort Madurodam met allerlei bekende Italiaanse gebouwen en landschappen in het piepklein.
Een topic over een fokmeeting in Rimini is nog het enige wat ontbreekt.
quote:Klopt, Baia Imperiale ligt niet in Rimini zelf maar in een klein stadje/dorpje vlak erbij. Vandaar dat ook deze discotheek weer een eindje rijden is met de bus.
Op woensdag 24 juli 2002 19:54 schreef CrazyByte het volgende:
(mijn discotheek staat er niet tussen, alhoewel hij daar in rimini zelf toch best goed aanbevolen wordt)
Zeker doen:
jetskien, die dingen gaan 100 km/h, kosten: 40 euro voor een half uur. Super kicke
discotheken: life!!!!, super gezellig, veel nederlanders, duitsers en zwitsers. De meest leuke discotheek naar mijn mening.
Carnaby: ook super tof, leuk volk, goede muziek, hebt drie zalen
altromondo: moet je gezien hebben. super kewl ingericht, kewle muziek, iedereen compleet uit zijn dak. En vooral italianen kijken, die kunne me feestuh. En mega vette lasershow, een van de grootste indoor van europa
nog een tip; als je in het centrum zit, aan de boulevard ligt een kleine supermarkt, 1 liter fles wodka lemoen van 37% kost maar iets van 6 euro
nog een tip, ook al zeggen ze dat je geen meiden naar je hotel kamer mag nemen het kan wel. Gewoon aardig doen tegen de portier of anders zelf 10 euro er tegen aan en het is ok.
Als je verder nog iets wilt weten vraag maar los.
Ow ja niet doen: naar de Peter Pan gaan. Alleen maar lolo ferraris met opgespoten lippen en siliconen tieten en maffia italien. En een drankje kost 8 euro
Een leuke discotheek die hier boven nog niet genoemd is, is the Golden Gate in Cattolica. De Baia vond ik persoonlijk wat minder, en L'altro Mundo Studios is kewl.
Degene die zei dat de pizza's op het hoekje bij de Roxybar geprobeerd moesten worden, bedoel je de pizza's van Zodiacco's? Volgens mij zat ie wel naast de Roxybar maar dat weet ik niet meer helemaal zeker (ben vorig jaar in Rimini geweest). Dit is inderdaad een goed restaurant, jammergenoeg een van de weinige in Rimini.
quote:Vind je? Je moet eigenlijk eens vragen aan de hoteleigenaar voor restaurants. Wij zijn vorig jaar daar geweest, en die van ons, kende we zowiezo persoonlijke, zei dat we ietsjes verder moesten zijn voor een goed restaurant. Wij zaten in Latini Hotel, van daar uit heb je:
Op woensdag 31 juli 2002 13:12 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Dit is inderdaad een goed restaurant, jammergenoeg een van de weinige in Rimini.
Ons hotel
Straat
hotels
boulevard
strand
Moet je dus eigenlijk de straat hebben en dan met het gezicht naar de zee gericht, moet je rechtsaf lopen! Tis best een stukkie lopen, 15 min ofzo, maar de bediening is supers en het eten ook, prijzen vallen ook heel erg mee!!
er zijn genoeg Rimini topics, graag even de search gebruiken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |