Dus is jouw conclusie dat 'ie niet bestond?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En zo ging dat dus toen niet.
Er waren veel geschiedSCHRIJVERS.
Sowieso werd er toen al duizenden jaren alles en iedereen van belang opgeschreven.
Op allerlei manieren en voor allerlei redenen.
Jezus en het "bewijs" voor z'n bestaan ontstond (ja dat lees je goed) pas na zijn dood.
En dan minimaal 1 eeuw erna.
Er is letterlijk geen enkel bewijs.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus is jouw conclusie dat 'ie niet bestond?
Ik vind dat nogal simpel geredeneerd aangezien we dan de helft van de geschiedenis kunnen herzien omdat er geen tastbaar bewijs is dat Jezus Christus niet heeft bestaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er is letterlijk geen enkel bewijs.
En ja zeker voor iemand die als zooooo belangrijk word omschreven terwijl er geen enkel ooggetuige schriften bijv. erover te vinden zijn dat is minstens zeer merkwaardig te noemen.
Er zijn geloof ik twee gospels die alszijnde "eyewitness" worden toegekent maar ook dat kun je nergens terug vinden dat het klopt en lijken zelfs gewoon anonieme stukken te zijn.
Ook paulus (jwz die kerel van "im a roman citizen!") die christendom gemaakt heeft zo'n beetje, beweerde jesus te kennen terwijl ook hij hem letterlijk nog nooit had gezien.
Waar hij dan gauw van maakte dat hij de spirituele jesus kende.
Tegenwoordig zouden zulke verhalen als complete bullshit worden weggeschreven en terecht.
Nee want het merendeel van de geschiedenis kan geverifieerd worden door idd tastbaar bewijs of onafhankelijke bronnen zoals geschiedschrijvers uit een bepaalde periode of gebied.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:52 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal simpel geredeneerd aangezien we dan de helft van de geschiedenis kunnen herzien omdat er geen tastbaar bewijs is dat Jezus Christus niet heeft bestaan.
Een mythe heeft altijd een basis van waarheid. Heeft Jezus bestaan ja, heeft hij over het water gelopen en water in wijn veranderd? Dan zeg ik nee puur omdat dat als mens niet kan.
En zo kan ik gelijk terugkomen bij mijn stelling dat je de bijbel niet te letterlijk moet nemen maar dat er wel degelijk een aantal punten in zitten waar je over na kunt denken. Bijvoorbeeld Armageddon en de signalen die er zijn.
Bij deze is de Bijbel een bron die het bestaan van Jezus Christus verifieerd. Of je moet alle oude geschriften wantrouwen en dan kom je weer op mijn punt dat je dan de halve geschiedenis ter discussie kan stellen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee want het merendeel van de geschiedenis kan geverifieerd worden door idd tastbaar bewijs of onafhankelijke bronnen zoals geschiedschrijvers uit een bepaalde periode of gebied.
Citeer.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:19 schreef PKRChamp het volgende:
Maar dit topic gaat niet zozeer over Jezus Christus maar meer over Armageddon en de bijbehorende signalen die toch steeds duidelijker worden.
De opkomst van de EU en de teloorgang van de VS de Arabische lente en de tanenende bereidwilligheid om Israël bij te staan in moeilijke tijden. Al dit alles is voorspeld in de Bijbel en dat zou jij toch moeten weten als je werkelijk de helft van je leven met de Bijbel in aanraking bent geweest en claimt er meer over te weten dan heel Fok! bij elkaar.
Disclaimert: niet alles wat ik hieronder schrijf slaat op de TS.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet er een klein beetje moeite voor doen maar zolang niemand ook maar de moeite neemt om het te lezen dan is elke discussie bij voorbaat zinloos.
Er zijn al vele tekenen dat dit er zit te komen? Hoezo? Dit zegt meer over je eigen "geloof" dat het einde weleens nabij zou kunnen zijn. Er is niet meetbaar aantoonbaar een verband tussen bepaalde gebeurtenissen en het "einde van een planeet" (...maar als Jezus terugkomt en de aarde is weg, wat dan?!..) , omdat daar simpelweg nooit onderzoek naar is gedaan en dus geen data over is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:49 schreef PKRChamp het volgende:
http://www.lightministries.com/id1805.htm
Toch bizar als je kijkt dat de bijbel spreekt over het einde van het zondige volk en een laatste grote oorlog die zijn oorsprong zal vinden in Israël. Er zijn al vele tekenen dat dit eraan zit te komen, de groeiende jodenhaat en ook de vorming van de staat Israël de opkomst van de EU en de neergang van de VS.
Ik kwam gisteren op een andere site met een theorie over hoe het allemaal in z`n werk zou kunnen gaan en die klonk best aannemelijk. Even kijken of ik de link nog weet te vinden.
Ik zal de links morgen even opzoeken, ben al aan het zoeken geweest maar je komt door zoveel teksten heen dat ik de bomen door het bos niet meer zie.quote:
Het geen ik heb gezegd meen ik ook echt, je moet je er eenmaal een beetje in verdiepen want ik krijg dit niet zo snel uitgelegd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:03 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Disclaimert: niet alles wat ik hieronder schrijf slaat op de TS.
Dit is zo typisch voor praktisch elke conspiracy-nut. Als men het publiek niet kan overtuigen met een stortvloed van (onsamenhangende) woorden, vage foto's en dito videootjes, dan krijgen we altijd dit:
Jullie doen geen moeite.
Jullie snappen het niet.
Jullie zijn te dom.
Jullie willen het niet snappen.
Juliie horen bij de tegenpartij.
En dan komt de volgende fase: het persoonlijk aanvallen van disbelievers.
TS, ik heb je OP gelezen. De link deed pijn aan m'n ogen, maar ik snap de (religieuze) insteek.
De Bijbel spreekt over het einde der tijden met een grote oorlog waar de gelovigen van de ongelovigen gescheiden worden. Als je kijkt naar de huidige ontwikkelingen in het midden oosten. De oprichting van de staat Israël wat ook voorspeld is. En de groeiende terughoudendheid om Israël te beschermen tegen dreigingen van buitenaf.quote:[..]
Er zijn al vele tekenen dat dit er zit te komen? Hoezo? Dit zegt meer over je eigen "geloof" dat het einde weleens nabij zou kunnen zijn. Er is niet meetbaar aantoonbaar een verband tussen bepaalde gebeurtenissen en het "einde van een planeet" (...maar als Jezus terugkomt en de aarde is weg, wat dan?!..) , omdat daar simpelweg nooit onderzoek naar is gedaan en dus geen data over is.
Ik zie de Amerikanen als volk niet zondig, maar het gaat juist om de hoge heren die menen te bepalen welke koers we varen.quote:Einde van een zondig volk. Amerika. Voor zover ik weet is Amerika nog steeds de nr.1 wereldmacht qua militair materieel. Isreal is trouwens 3e of 4e op die lijst. En de twee zijn bondgenoten.Wat de EU er mee te maken heeft snap ik niet zo goed.
Het eind van het liedje is dat we allemaal de HERE dienen en knielen voor zijn troon en mirre meegrengen voor bij de thee. En dat is al een best oude liedje.
TS, ben jij gelovig (opgevoed)?
"Jezus kennen" kan natuurlijk ook figuurlijk op "Het Geloof" slaan (Net zoals homo's allemaal "Dorothy kennen"quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er is letterlijk geen enkel bewijs.
En ja zeker voor iemand die als zooooo belangrijk word omschreven terwijl er geen enkel ooggetuige schriften bijv. erover te vinden zijn dat is minstens zeer merkwaardig te noemen.
Er zijn geloof ik twee gospels die alszijnde "eyewitness" worden toegekent maar ook dat kun je nergens terug vinden dat het klopt en lijken zelfs gewoon anonieme stukken te zijn.
Ook paulus (jwz die kerel van "im a roman citizen!") die christendom gemaakt heeft zo'n beetje, beweerde jesus te kennen terwijl ook hij hem letterlijk nog nooit had gezien.
Waar hij dan gauw van maakte dat hij de spirituele jesus kende.
Tegenwoordig zouden zulke verhalen als complete bullshit worden weggeschreven en terecht.
Een beetje vreemde redenering, waarom dan geen Mozes of Abraham?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:21 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
"Jezus kennen" kan natuurlijk ook figuurlijk op "Het Geloof" slaan (Net zoals homo's allemaal "Dorothy kennen", maar ik vind je posts zeer interessant.
![]()
Als er minimaal een eeuw tussen de eerste "ooggetuigeverslagen" / evangelieen zat, stel je dan eens het volgende scenario voor:
Er waren in de tijd waarin "Jezis" leefde (of niet bestond, maar waar hij is "neergezet") vele predikers van alle soorten en maten. Toen het christendom zich uiteindelijk daadwerkelijk begon aan te slaan was er natuurlijk een posterboy nodig, en een boek. Toen hebben ze Jezus verzonnen, en alle lijpe verhalen die in omloop waren over recente profeten, op zijn karakter geplakt in de geschriften die wij uiteindelijk De Bijbel zijn gaan noemen.
Ik zie het eind der tijden wel als het zover is - voor mij.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:14 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Bijbel spreekt over het einde der tijden met een grote oorlog waar de gelovigen van de ongelovigen gescheiden worden. Als je kijkt naar de huidige ontwikkelingen in het midden oosten. De oprichting van de staat Israël wat ook voorspeld is. En de groeiende terughoudendheid om Israël te beschermen tegen dreigingen van buitenaf.
[..]
Ik zie de Amerikanen als volk niet zondig, maar het gaat juist om de hoge heren die menen te bepalen welke koers we varen.
Nogmaals moeilijk uit te leggen maar probeer je een beetje in te lezen en dan doe ik mijn best morgen om de juiste links bij elkaar te zoeken.
Ik vind het nieuwe testament sympathieker dan het oude. Jij?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Een beetje vreemde redenering, waarom dan geen Mozes of Abraham?
Hoezo sympathieker? Ik heb daar voor de rest geen mening over omdat ik ze beide niet volledig heb gelezen alleen hier en daar een vers.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:26 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik vind het nieuwe testament sympathieker dan het oude. Jij?
Wat is eigenlijk je doel in dit topic?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:28 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hoezo sympathieker? Ik heb daar voor de rest geen mening over omdat ik ze beide niet volledig heb gelezen alleen hier en daar een vers.
De verbanden tussen de voorspellingen in de bijbel en de huidige situatie in onder andere het midden oosten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:48 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk je doel in dit topic?
quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Waar zijn we nou mee beeeeezig?"
En wat vind jij daar zelf van?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De verbanden tussen de voorspellingen in de bijbel en de huidige situatie in onder andere het midden oosten.
Ik vind dat de voorspellingen in de Bijbel akelig veel overeenkomsten heeft met de huidige situatie. Reden te meer om mij na 16 jaar weer eens een beetje te verdiepen in de Bijbel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
En wat vind jij daar zelf van?
16 jaar na..?quote:Op donderdag 22 maart 2012 02:01 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik vind dat de voorspellingen in de Bijbel akelig veel overeenkomsten heeft met de huidige situatie. Reden te meer om mij na 16 jaar weer eens een beetje te verdiepen in de Bijbel.
Dat ik voor het laatst actief met een Bijbel in aanraking ben geweest. Ik kwam ook een link tegen gisteravond en ik besloot om er een topic over te openen, ik kan alleen die link niet terugvinden.quote:
Dat is geen ramp. Denk jij trouwens dat het einde der tijden nabij is?quote:Op donderdag 22 maart 2012 02:07 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat ik voor het laatst actief met een Bijbel in aanraking ben geweest. Ik kwam ook een link tegen gisteravond en ik besloot om er een topic over te openen, ik kan alleen die link niet terugvinden.![]()
Daar stonden namelijk de desbetreffende versen in en het verband met de huidige tijd. Die link is eigenlijk essentieel om mijn verhaal goed te doen. Met andere woorden ik heb dit topic eigenlijk te vroeg geopend.
Ik zie het einde der tijden als een enorme oorlog en ik geloof dat wij dat nog zullen meemaken gezien de Arabische lente en de groeiende spanningen in het midden oosten en de teloorgang van de VS. Veranderingen geschieden zelden zonder bloedvergieten en helemaal zo`n ingrijpende verandering zoals het wegvallen van een supermacht.quote:Op donderdag 22 maart 2012 02:10 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat is geen ramp. Denk jij trouwens dat het einde der tijden nabij is?
En zo ja: hoe zou dat er ongeveer uit kunnen zien?
Jij verwacht een WO3, waarin écht de hele wereld meedoet?quote:Op donderdag 22 maart 2012 02:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik zie het einde der tijden als een enorme oorlog en ik geloof dat wij dat nog zullen meemaken gezien de Arabische lente en de groeiende spanningen in het midden oosten en de teloorgang van de VS. Veranderingen geschieden zelden zonder bloedvergieten en helemaal zo`n ingrijpende verandering zoals het wegvallen van een supermacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |