abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109347173
Zucht...

Ik wist dat het zou gebeuren, maar ik hoopte op meer begrip: Mijn vriend (21) is ruim 10 jaar jonger dan ik (31), en mijn familie vindt dat dit nooit iets kan worden: ik moet mijn verstand gebruiken etc. etc.

Ik begrijp het op zich wel, maar vind het nog het ergste voor mijn vriend, die mij blijkbaar als de ideale vriendin ziet. We zijn ook gewoon goede maatjes (daar is het mee begonnen eigenlijk), en ik wil hem niet kwetsen, en wil hem ook niet kwijt.

Weet even niet wat te doen; op zich zou ik op mijn leeftijd mijn eigen zaken moeten regelen zonder dat mijn familie (m.n. moeder en broer) zich daarmee bemoeien. En het is gewoon beschamend om het als dertiger uit te 'moeten' maken met iemand. Maar in al die stress heb ik ook geen zin, ook niet wat betreft de stress die dat in de relatie met zich mee zal brengen. Dat wil ik mijn vriend ook niet aandoen eigenlijk.

Moeilijk, moeilijk....ik moest het even kwijt, maar hoop natuurlijk ook op (serieuze) reacties.
Better to reign in hell than to serve in Heaven...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:05 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_109347212
Het belangrijkste is wat jij wilt.
Niet wat je familie wil.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:27 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109347226
Jij hebt er een relatie mee, niet je familie.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:22:31 #4
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_109347325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:19 schreef Id_do_her het volgende:
Jij hebt er een relatie mee, niet je familie.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
Het belangrijkste is wat jij wilt.
Niet wat je familie wil.
!
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_109347357
Wat de rest zegt. Laat ze lekker de pleures krijgen met hun gezeur. :Y
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:23:22 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347363
Wie leidt jouw leven? Laat je familie zich lekker met hun eigen sores bezighouden en geniet van je relatie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109347381
Ik zou het niet zien als een serieuze relatie, maar als het op dit moment goed voelt, waarom niet?

Dat gaat jouw ouders toch helemaal niets aan?
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_109347385
Als jij een relatie met hem wil, dan hou je een relatie met hem. Je hebt genoeg levenservaring om je eigen lijn te trekken, ook al gaat dat tegen de wens van je familie in. Issues wat in mijn ogen eerder dealbreakers zouden zijn, zijn jullie verwachtingen van de relatie. Misschien wil jij het liefst binnen 5 jaar trouwen en een gezin starten, en ziet hij dit op die termijn nog helemaal niet zitten...
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:24:43 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_109347409
Je moet doen wat je zelf wilt en geen rekening houden met je familie alhoewel ze wel gelijk hebben. Dit is leuk voor een poos maar een lang leven is het niet gegegeven. Dit zou verder niks uit moeten maken want daar kom je vanzelf achter.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_109347429
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Je moet doen wat je zelf wilt en geen rekening houden met je familie alhoewel ze wel gelijk hebben. Dit is leuk voor een poos maar een lang leven is het niet gegegeven. Dit zou verder niks uit moeten maken want daar kom je vanzelf achter.
Hoezo is dit geen lang leven beschoren?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:26:32 #11
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_109347465
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:22 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

[..]

!
Ik sluit me bij dit uitroepteken aan.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:28:28 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109347529
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:18 schreef BearerOfLight het volgende:
En het is gewoon beschamend om het als dertiger uit te 'moeten' maken met iemand.
Dat moet je ook helemaal niet. Gewoon even heel duidelijk zijn tegen je familie nu: het is jouw vriend, jouw keuze en elk probleem dat zij ermee hebben is hun probleem. Geef hen vooral niet de illusie dat ze er ook maar iets over te zeggen hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_109347568
Lekker boeiend wat je familie ervan vindt.. Net alsof je daar last van hebt. Ze passen zich maar aan, en anders is het dag dag familie :W
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:29:52 #14
189978 controlaltdelete
pi_109347575
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:25 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Hoezo is dit geen lang leven beschoren?
Kwestie van logisch denken. Iemand van 21 is nog behoorlijk jong en ziet het leven heel anders dan als ie een jaartje of 30/35 is en om dan met iemand te zitten die tegen de menopauze aanzit e.d totaal andere interesses op die leefttijd/ levensinstelling etc. Het zal leuk zijn voor een paar jaar hooguit.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:30:07 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_109347582
Iemand van 21 kan volwassener zijn dan iemand van 31. Ga ervoor, zie wat er van komt (maar als het fout gaat zul je de rest van je leven horen dat ze het wel hadden zien aankomen).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_109347594
Zo te lezen ben je hoteldebotel verliefd he... ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:31:00 #17
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109347625
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Kwestie van logisch denken. Iemand van 21 is nog behoorlijk jong en ziet het leven heel anders dan als ie een jaartje of 30/35 is en om dan met iemand te zitten die tegen de menopauze aanzit e.d totaal andere interesses op die leefttijd/ levensinstelling etc. Het zal leuk zijn voor een paar jaar hooguit.
Knap dat jij dat zo even op afstand kunt bepalen voor twee mensen die je nooit ontmoet hebt ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_109347662
quote:

[..]

Lul toch niet zo dom...

Mijn vrouw is ook 12 jaar ouder dan dat ik ben, lekker boeien.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_109347678
quote:

[..]

Mwa, het kan altijd een issue worden; maar dat hoeft niet. Ze kennen elkaar al een tijd; ze zijn zich bewust van het leeftijdsverschil, ik denk dat het prima kan blijven werken, zolang je maar op 1 lijn blijft wat betreft je verwachtingen.
pi_109347680
Dank jullie voor de reacties; ik kan me dus precies in alles vinden (zit zelf ook eerlijk gezegd 'in dubio').

Ik vond hem zelf ook te jong eerst, maar het voelt goed en we voelen ons gewoon relaxed bij elkaar. Ik wil geen kinderen en hij ook niet (tenminste dat zegt hij nu), en ik wil gewoon mijn eigen leven houden. Dus geen huisje boompje beestje op korte termijn. Maarja....over 10 jaar ben ik een veertiger en is hij een jonge dertiger die ook gewoon vrouwen van in de twintig kan krijgen. Zo realistisch ben ik wel.

Maar anderzijds: dat kan me ook gebeuren met een man van veertig die op (veel) jongere vrouwen valt...

Pffff wist ik het maar; op zich wil ik wel 'verstandig' zijn en gewoon verder gaan als goede vrienden, maar daar kwets ik hém nu heel erg mee en dat wil ik ook niet.Geef gewoon heel veel om hem, maar van een relaxte relatie en 'genieten' is weinig sprake meer als je weet dat je familie (met wie ik én een goede band heb én die in de buurt woont) er zware problemen mee heeft en je geliefde in feite dus niet accepteert. Ook kl*te voor hém!
Better to reign in hell than to serve in Heaven...
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:34:01 #21
189978 controlaltdelete
pi_109347726
quote:
15s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Knap dat jij dat zo even op afstand kunt bepalen voor twee mensen die je nooit ontmoet hebt ^O^
Ja he, let maar op over het algemeen gaat dat gewoon zo. Het is voor die jochies leuk voor even. Niet als het andersom is, een man met een jongere chick heeft meer kans van slagen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:34:27 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347743
Zo te lezen heb je keuze al gemaakt ten gunste van je familie.
Vooral niet je eigen keuzes maken, maar alles laten afhangen van wat je moeder en broer ervan vinden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109347765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:32 schreef BearerOfLight het volgende:
Dank jullie voor de reacties; ik kan me dus precies in alles vinden (zit zelf ook eerlijk gezegd 'in dubio').

Ik vond hem zelf ook te jong eerst, maar het voelt goed en we voelen ons gewoon relaxed bij elkaar. Ik wil geen kinderen en hij ook niet (tenminste dat zegt hij nu), en ik wil gewoon mijn eigen leven houden. Dus geen huisje boompje beestje op korte termijn. Maarja....over 10 jaar ben ik een veertiger en is hij een jonge dertiger die ook gewoon vrouwen van in de twintig kan krijgen. Zo realistisch ben ik wel.

Maar anderzijds: dat kan me ook gebeuren met een man van veertig die op (veel) jongere vrouwen valt...

Pffff wist ik het maar; op zich wil ik wel 'verstandig' zijn en gewoon verder gaan als goede vrienden, maar daar kwets ik hém nu heel erg mee en dat wil ik ook niet.Geef gewoon heel veel om hem, maar van een relaxte relatie en 'genieten' is weinig sprake meer als je weet dat je familie (met wie ik én een goede band heb én die in de buurt woont) er zware problemen mee heeft en je geliefde in feite dus niet accepteert. Ook kl*te voor hém!
Ik snap nooit zo goed hoe je nou gewoon goede vrienden kunt worden met iemand die je eigenlijk wel heel leuk vind. Bij zo'n reactie krijg ik altijd het gevoel dat je hem helemaal niet leuk vind; en dat je de relatie gewoon aan houdt om hem niet te kwetsen, maar straks gewoon de mening van je familie gaat gebruiken om het alsnog uit te maken.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:35:51 #24
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_109347770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:32 schreef BearerOfLight het volgende:

In hoeverre heb je een goede band met je familie als ze jouw relationele keuzes niet accepteren?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:38:20 #25
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_109347820
Je hebt een goede band met je familie, zeg je? In your dreams dan zeker. Als mijn familie zo op mijn relatie zou reageren, dan konden ze en masse het dak op. Zeker als ik 31 zou zijn.

Mijn familie kon het dak al op toen ik 13 was maar da's een ander verhaal ;)
The sky is no limit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')