abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112059972
Ik gebruik een naald ook gewoon meerdere keren. Soms tot 3x dezelfde naald :)
pi_112063762
Ik heb van die wegwerpnaaldjes en vind het wel zo hygiënisch om ze maar 1 keer te gebruiken.

Nu met het warme weer zijn mn waardes wel lekker laag trouwens :)
pi_112227695
Van de week hebben we onze vakantie geboekt, maar hoe zit dat eigenlijk met diabetesmaterialen en vliegen naar het buitenland? Kun je je injectienaalden etc gewoon meenemen (in je handbagage) of moet je dat van te voren doorgeven ofzo?
pi_112312165
Ik heb zelf nooit problemen gehad in het vliegtuig. Als je naar een warm land gaat is het wel handig om een speciale koeltas mee te nemen voor je insuline :)

Met het lekkere weer vorig weekend heb ik veel in de zon gezeten maar nu kwam ik er dus achter bij het verwisselen, dat ik dus op de plek van mijn infuuspleister een witte plek zitten :') volgende keer maar een andere plek uit zoeken om hem dan te plakken als ik in me bikini in de zon lig misschien maar op me bil :P Als er meer mensen zijn met een pomp hier wat doen jullie dan?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:33:33 #262
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_112314537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:32 schreef Sylvana het volgende:
Van de week hebben we onze vakantie geboekt, maar hoe zit dat eigenlijk met diabetesmaterialen en vliegen naar het buitenland? Kun je je injectienaalden etc gewoon meenemen (in je handbagage) of moet je dat van te voren doorgeven ofzo?
Ik ben net 2 dagen terug van m'n vakantie. En heb gewoon insuline in m'n handtas zitten, ze vragen bij de tassencontrole of je nog vloeistoffen bij je hebt, en het is nog nooit een probleem geweest. Heb ook altijd een een verklaring van m'n arts bij me in m'n portomonnee dat ik diabeet ben, en daarom dus met naaldjes en insuline rondloop in m'n tas. En in m'n koffer heb ik ook nog een verklaring, want daar doe ik altijd extra naaldjes in. Dus gewoon bij je internist vragen om een verklaring. En kopieën van maken. En ik doe ook altijd bij m'n apotheek een medicijnpaspoort uitdraaien, met alle medicijnen die je gebruikt. En die dan ook in je handtas.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_112328712
Ook nog nooit echt problemen gehad met diabetes; vaak wordt er bij de controle wel wat gevraagd, maar als ik diabetes zeg, dan is het altijd goed; volgens mij heb ik ook nog nooit mijn verklaring moeten laten zien... Zou ook wel erg vermoeiend worden voor die veiligheids-beambtes... Hoe dan ook, heel europa geen enkel probleem gehad, en buiten europa in Maleisië, Japan en zelfs Vietnam echt geen enkel probleem gehad (nou ja met dit dan; voedselvergiftiging is wel een probleempje als diabeet :D )
pi_112611281
Ik voel me high-tech. M'n suikers blijven wat schommelen, en dat wil ik uiteraard niet. Nieuwe glucosemeter aangevraagd die mijn koolhydraten per eenheid insuline berekend, touchscreen alles. Ik voel me patser. Hahaha.
pi_112611407
Dat klinkt idd wel erg high-tech ja! :D

Hier ook niet echt stabiel op het moment, zit toch vaak weer wat aan de hoge kant. De 19e weer naar de internist toe.
pi_112616921
Toch beter dan steeds hypos, of niet?
pi_112617381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:42 schreef computergirl het volgende:
Toch beter dan steeds hypos, of niet?
Ja das waar maar heb ook wel een tijdje gewoon goede waardes zonder hypo's gehad. En das toch fijner dan aan de hoge kant zitten. Al is er echt geen peil op te trekken, gisteren overdag steeds tussen de 10-12 en voor het slapen opeens maar 6.5. Snap dat echt niet...
pi_112802914
Gisteravond voor het eerst vergeten te spuiten :o

Ging 's avonds naar bed en vond het zo raar dat mn spullen nog in mn handtas zaten, aangezien we voor het eten boodschappen gedaan hadden. Ik in mn schriftje kijken, stond er dus gewoon niks bij "voor het avondeten" Dus ben het gewoon straalvergeten 8)7 Zou toch denken dat ik na een paar maanden wel gewend zou zijn eraan. Gelukkig hadden we met avondeten niet veel koolhydraten gegeten, dus mn waarde was niet heel erg hoog ofzo :)

En vandaag voor het eten had ik een hypo, dus na een rustige tijd weer even wat meer activiteit hier.
pi_112806073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:03 schreef Sylvana het volgende:
Gisteravond voor het eerst vergeten te spuiten :o

Ging 's avonds naar bed en vond het zo raar dat mn spullen nog in mn handtas zaten, aangezien we voor het eten boodschappen gedaan hadden. Ik in mn schriftje kijken, stond er dus gewoon niks bij "voor het avondeten" Dus ben het gewoon straalvergeten 8)7 Zou toch denken dat ik na een paar maanden wel gewend zou zijn eraan. Gelukkig hadden we met avondeten niet veel koolhydraten gegeten, dus mn waarde was niet heel erg hoog ofzo :)

En vandaag voor het eten had ik een hypo, dus na een rustige tijd weer even wat meer activiteit hier.
Wel fijn dat je er verder geen last ofzo van had, een keer vergeten kan gebeuren toch. ;)

Ik heb het ook nog soms na 7 jaar. Dan dat ik me pomp vergeet aan te sluiten na het douche en dan ga slapen ook super stom. Maar dan zit er helemaal geen insuline meer in je lichaam en je hebt altijd iets nodig, wat je vaak nog wel hebt als je spuit met een lang werkende insuline. Waardoor ik s ochtends wakker werd met 27...Oeps :')
pi_112806234
Hmmm dat is idd ook niet slim nee ;)
pi_113097737
Ik ben weer goedgekeurd door de internist ^O^

Hba1c was gedaald van 97 naar 57 ^O^ Zijn er dus nog niet helemaal, maar het is iig al een stuk beter :D
Bloeddruk was zoals altijd goed (95 om 60)
Moet gewoon zo doorgaan met dit insulineschema en over een half jaar terugkomen :)

En ben even langs de diabetespoli geweest voor zo'n formulier om te mogen vliegen. Mn dvk was er niet, maar ze hebben een notitie gemaakt en dan stuurt ze het op ^O^
pi_113446432
Hmmm ben sinds vorige week maandag weer bezig met afvallen, maar heb nu weer constant hypo's. Terwijl ik tot nu toe alleen gezonder eet en nog niet meer sport. Hypo's zijn ook rond dezelfde tijd, tussen 22-22.30 uur en tussen 4-4.30 uur. Morgen toch maar even de dvk bellen of ik toch minder moet gaan spuiten. Want overdag zit ik ook constant maar tussen de 4 en 5.5. En das toch wel erg laag.
pi_113447456
als je door gezonder eten minder zoetigheid en andere(snelle) koolhydraten binnenkrijgt is het toch logisch dat je minder moet spuiten?
pi_113449049
Heb je niet een schema om je insuline aan je koolhydraten aan te passen? Vaak als je wilt afvallen is dat veel handiger helemaal als je een boterham minder eet ofzo. standaard schema's zijn sowieso vrij ouderwets ;) Volgens mij zit ik op iets van 5 of 6 gram koolhydraten per eenheid insuline.
pi_113452445
Ik gebruikte gewoon een standaard schema en als ik wat extra's had spoot ik bij (1 eenheid per 6 gram koolhydraten) Op zich eet ik nu niet heel veel minder koolhydraten, eet nog even veel brood, pasta, aardappelen etc. Maar at bijvoorbeeld 's avonds vaak een zak dry roasted nootjes. Daar zaten nog geen 10 gram koolhydraten in, maar wel meer dan 600 kcal ;) Dat heb ik dus wel geschrapt bijvoorbeeld.

Ik vind het fijner om bij te spuiten als ik wat extra's eet en verder een standard schema te hebben. Altijd maar koolhydraten tellen werkt hier niet echt. Heb wel zo'n boekje, maar die gebruik ik dus alleen in het geval van extra's.

Maar goed, ga nu kijken of het beter gaat als ik 2 eenheden van mn standaard schema afhaal en moet met sporten gewoon gaan uitproberen bij hoeveel eenheden ik goede waardes heb.
pi_113465728
Ja dat is wel weinig dan maakt het niet zo veel uit. Maar als je geen zin hebt om kh te tellen moet je het niet doen. ik denk dat je je zelf er alleen maar mee beperkt. Ik vind dat het erbij hoort na 2 weken weet je wel ongeveer wat er in vanalles zit. Als ik een keer zin heb in 1 broodje of 3 ipv 2 kan ik het zo aanpassen zonder boekje erbij te houden. Of rijst of pasta ipv aardappelen er zit toch behoorlijk veel verschil in. Het is veel makkelijker variëren kost in het begin misschien even tijd maar je hebt er wel veel aan. :) maar dat is voor mij ook anders met een pomp, zou echt niet weten hoeveel ik per keer spuit dat reken me pomp verder allemaal uit ;)
pi_113524383
Tja als ik met een standaardschema gewoon goed zit zou ik niet weten waarom ik kh moet gaan tellen.

Maar het minderen heeft effect, want werd wakker met 5.7 ipv rond de 3 en voor de maaltijd had ik 6.9 ipv rond de 5. Dus dat is mooi :)
pi_113527623
vast weer hele domme niet-diabeten opmerking van mij, maar 5 voor de maaltijd is toch prima (betere) waarde?
pi_113528142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:47 schreef computergirl het volgende:
vast weer hele domme niet-diabeten opmerking van mij, maar 5 voor de maaltijd is toch prima (betere) waarde?
Nouja, tussen de 5 en 8 is goed en dan is 5 dus wel aan de lage kant. Maar vaak haalde ik die 5 de afgelopen week niet eens. Dus dan heb ik liever rond de 7, voel ik me een stuk beter bij :)
pi_113539962
Hmmm nu voor het slapen gaan toch maar 4.4.

* Sylvana nog maar een broodje naar binnen werkt
pi_113761294
Weet iemand waar je een klein koeltasje voor je insulinepennen kunt kopen :?

Kan alleen maar van die grote dingen vinden voor eten+drinken zeg maar.

En hebben jullie trouwens een reservemeter, of gewoon 1?
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:53:30 #282
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113761345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:52 schreef Sylvana het volgende:
Weet iemand waar je een klein koeltasje voor je insulinepennen kunt kopen :?

Kan alleen maar van die grote dingen vinden voor eten+drinken zeg maar.

En hebben jullie trouwens een reservemeter, of gewoon 1?
thuiszorgwinkel al gecheckt?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_113761414
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:53 schreef Mirjam het volgende:

[..]

thuiszorgwinkel al gecheckt?
Hmm nee dat is wel een goeie idd ^O^
pi_113761696
Je hebt er speciale tasjes voor van frio http://www.frio.ws/dutch/index.htm heb er zelf ook 2 van werkt heel goed. Je kan het denk ik gewoon bij de apotheek vragen of anders mee bestellen met je naalden en test stripjes dat heb ik toen gedaan.
pi_113762057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef Ditty het volgende:
Je hebt er speciale tasjes voor van frio http://www.frio.ws/dutch/index.htm heb er zelf ook 2 van werkt heel goed. Je kan het denk ik gewoon bij de apotheek vragen of anders mee bestellen met je naalden en test stripjes dat heb ik toen gedaan.
Die zien er idd handig uit! Wordt hij vergoed dan? Anders kan ik hem toch net zo makkelijk zelf via internet bestellen bij Mediq?
pi_113762210
Nee wordt niet vergoed, ik bestel mijn spullen altijd via Bosman en toen heb ik dat gewoon mee besteld en daar kreeg ik een aparte rekening van.
pi_113762291
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:13 schreef Ditty het volgende:
Nee wordt niet vergoed, ik bestel mijn spullen altijd via Bosman en toen heb ik dat gewoon mee besteld en daar kreeg ik een aparte rekening van.
Aha oké. Als ik nieuwe naalden of pennen nodig heb dan kan ik dat gewoon zo bij de apotheek ophalen nl, hoef ik niet te bestellen. Maar dan bestel ik dit wel gewoon via internet, heb al een handige gevonden (de Frio dubbel tas)
pi_113762693
Die heb ik ook :) en ook nog een kleine om mee te nemen naar het strand ofzo. Maar aan 1 heb je er wel genoeg denk ik hoor.
pi_113762748
Heb er 1 besteld :)
pi_113762972
Oké en dan mijn andere vraag nog, heb je 1 bloedglucosemeter of heb je daar ook een reserve van? En moet je een tweede zelf betalen, of wordt die ook gewoon vergoed? (wil goed voorbereid op vakantie zoals jullie merken ;) )
pi_113764439
Ik heb er nog 1 maar die neem ik eigenlijk nooit mee. Ik heb die toen gekregen geen idee meer hoe dat precies zat volgens mij krijg je elke 3 jaar een nieuwe ofzo. Maar daar kan ik je dus niet verder mee helpen, ik weet niet of je naar toeristische plek gaat? Want als je nood hebt en hij mocht het niet doen, is het bij toeristische plekken lijkt mij wel goed te regelen. Anders even bellen met je dvk.
pi_113765167
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef Ditty het volgende:
Ik heb er nog 1 maar die neem ik eigenlijk nooit mee. Ik heb die toen gekregen geen idee meer hoe dat precies zat volgens mij krijg je elke 3 jaar een nieuwe ofzo. Maar daar kan ik je dus niet verder mee helpen, ik weet niet of je naar toeristische plek gaat? Want als je nood hebt en hij mocht het niet doen, is het bij toeristische plekken lijkt mij wel goed te regelen. Anders even bellen met je dvk.
Ik ga naar de Costa Brava in Spanje, maar zal mn dvk eens bellen dan :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:32:48 #293
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_113779178
Ik heb een extra meter, als ik langer dan 2 weken ergens heenga neem ik m'n extra meter mee :Y en ik zorg op vakantie dat ik altijd extra batterijen voor de meter bij me heb, ook wel zo handig :)
pi_113779572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:32 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb een extra meter, als ik langer dan 2 weken ergens heenga neem ik m'n extra meter mee :Y en ik zorg op vakantie dat ik altijd extra batterijen voor de meter bij me heb, ook wel zo handig :)
Werd die extra meter vergoed of moest je die zelf betalen? En dat is idd wel een goeie, zal eens kijken welke batterijen er in die van mij zitten.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:00:29 #295
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_113780909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Werd die extra meter vergoed of moest je die zelf betalen? En dat is idd wel een goeie, zal eens kijken welke batterijen er in die van mij zitten.
Die werd vergoed, heeft m'n dvk toen geregeld toen ik een half jaar in het buitenland ging wonen.
pi_113783497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Die werd vergoed, heeft m'n dvk toen geregeld toen ik een half jaar in het buitenland ging wonen.
Oké, zal haar morgen maar gewoon eens bellen dan :)
pi_115653123
Ik ben inmiddels terug van vakantie uit Spanje en ben echt ontzettend tevreden over mijn Frio-tasje :Y

Verder geen problemen gehad op het vliegveld, zowel in Nederland als Spanje is er niet eens naar mijn medische verklaring of geneesmiddelenpaspoort gevraagd.

Heb in Spanje wel een beetje ontregelde waardes gehad, veel hypo's, niet altijd gemeten, wel altijd gespoten voor het eten. Maar dat eten was erg onregelmatig en dan gaat het toch allemaal even wat anders.

Nu weer terug in Nederland en het normale ritme weer oppakken :)
pi_115656602
Fijn dat alles goed is gegaan! Die hypo's zouden ook te maken kunnen hebben met het warme weer. Daar waarschuwde mijn dvk altijd voor door het warme weer is je huid beter doorbloed, daardoor wordt insuline sneller en beter opgenomen en kan je dus hypo krijgen. Daarnaast anders en onregelmatig eten, en andere dingen doen dan normaal kan er ook nog voor zorgen dat het niet helemaal soepel loopt ;)
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juli 2013 @ 10:30:47 #299
22592 crew  Ole
pi_129075087
deze
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juli 2013 @ 10:30:58 #300
22592 crew  Ole
pi_129075092
kan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent