abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113465728
Ja dat is wel weinig dan maakt het niet zo veel uit. Maar als je geen zin hebt om kh te tellen moet je het niet doen. ik denk dat je je zelf er alleen maar mee beperkt. Ik vind dat het erbij hoort na 2 weken weet je wel ongeveer wat er in vanalles zit. Als ik een keer zin heb in 1 broodje of 3 ipv 2 kan ik het zo aanpassen zonder boekje erbij te houden. Of rijst of pasta ipv aardappelen er zit toch behoorlijk veel verschil in. Het is veel makkelijker variëren kost in het begin misschien even tijd maar je hebt er wel veel aan. :) maar dat is voor mij ook anders met een pomp, zou echt niet weten hoeveel ik per keer spuit dat reken me pomp verder allemaal uit ;)
pi_113524383
Tja als ik met een standaardschema gewoon goed zit zou ik niet weten waarom ik kh moet gaan tellen.

Maar het minderen heeft effect, want werd wakker met 5.7 ipv rond de 3 en voor de maaltijd had ik 6.9 ipv rond de 5. Dus dat is mooi :)
pi_113527623
vast weer hele domme niet-diabeten opmerking van mij, maar 5 voor de maaltijd is toch prima (betere) waarde?
pi_113528142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:47 schreef computergirl het volgende:
vast weer hele domme niet-diabeten opmerking van mij, maar 5 voor de maaltijd is toch prima (betere) waarde?
Nouja, tussen de 5 en 8 is goed en dan is 5 dus wel aan de lage kant. Maar vaak haalde ik die 5 de afgelopen week niet eens. Dus dan heb ik liever rond de 7, voel ik me een stuk beter bij :)
pi_113539962
Hmmm nu voor het slapen gaan toch maar 4.4.

* Sylvana nog maar een broodje naar binnen werkt
pi_113761294
Weet iemand waar je een klein koeltasje voor je insulinepennen kunt kopen :?

Kan alleen maar van die grote dingen vinden voor eten+drinken zeg maar.

En hebben jullie trouwens een reservemeter, of gewoon 1?
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:53:30 #282
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113761345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:52 schreef Sylvana het volgende:
Weet iemand waar je een klein koeltasje voor je insulinepennen kunt kopen :?

Kan alleen maar van die grote dingen vinden voor eten+drinken zeg maar.

En hebben jullie trouwens een reservemeter, of gewoon 1?
thuiszorgwinkel al gecheckt?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_113761414
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:53 schreef Mirjam het volgende:

[..]

thuiszorgwinkel al gecheckt?
Hmm nee dat is wel een goeie idd ^O^
pi_113761696
Je hebt er speciale tasjes voor van frio http://www.frio.ws/dutch/index.htm heb er zelf ook 2 van werkt heel goed. Je kan het denk ik gewoon bij de apotheek vragen of anders mee bestellen met je naalden en test stripjes dat heb ik toen gedaan.
pi_113762057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:01 schreef Ditty het volgende:
Je hebt er speciale tasjes voor van frio http://www.frio.ws/dutch/index.htm heb er zelf ook 2 van werkt heel goed. Je kan het denk ik gewoon bij de apotheek vragen of anders mee bestellen met je naalden en test stripjes dat heb ik toen gedaan.
Die zien er idd handig uit! Wordt hij vergoed dan? Anders kan ik hem toch net zo makkelijk zelf via internet bestellen bij Mediq?
pi_113762210
Nee wordt niet vergoed, ik bestel mijn spullen altijd via Bosman en toen heb ik dat gewoon mee besteld en daar kreeg ik een aparte rekening van.
pi_113762291
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:13 schreef Ditty het volgende:
Nee wordt niet vergoed, ik bestel mijn spullen altijd via Bosman en toen heb ik dat gewoon mee besteld en daar kreeg ik een aparte rekening van.
Aha oké. Als ik nieuwe naalden of pennen nodig heb dan kan ik dat gewoon zo bij de apotheek ophalen nl, hoef ik niet te bestellen. Maar dan bestel ik dit wel gewoon via internet, heb al een handige gevonden (de Frio dubbel tas)
pi_113762693
Die heb ik ook :) en ook nog een kleine om mee te nemen naar het strand ofzo. Maar aan 1 heb je er wel genoeg denk ik hoor.
pi_113762748
Heb er 1 besteld :)
pi_113762972
Oké en dan mijn andere vraag nog, heb je 1 bloedglucosemeter of heb je daar ook een reserve van? En moet je een tweede zelf betalen, of wordt die ook gewoon vergoed? (wil goed voorbereid op vakantie zoals jullie merken ;) )
pi_113764439
Ik heb er nog 1 maar die neem ik eigenlijk nooit mee. Ik heb die toen gekregen geen idee meer hoe dat precies zat volgens mij krijg je elke 3 jaar een nieuwe ofzo. Maar daar kan ik je dus niet verder mee helpen, ik weet niet of je naar toeristische plek gaat? Want als je nood hebt en hij mocht het niet doen, is het bij toeristische plekken lijkt mij wel goed te regelen. Anders even bellen met je dvk.
pi_113765167
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:02 schreef Ditty het volgende:
Ik heb er nog 1 maar die neem ik eigenlijk nooit mee. Ik heb die toen gekregen geen idee meer hoe dat precies zat volgens mij krijg je elke 3 jaar een nieuwe ofzo. Maar daar kan ik je dus niet verder mee helpen, ik weet niet of je naar toeristische plek gaat? Want als je nood hebt en hij mocht het niet doen, is het bij toeristische plekken lijkt mij wel goed te regelen. Anders even bellen met je dvk.
Ik ga naar de Costa Brava in Spanje, maar zal mn dvk eens bellen dan :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:32:48 #293
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_113779178
Ik heb een extra meter, als ik langer dan 2 weken ergens heenga neem ik m'n extra meter mee :Y en ik zorg op vakantie dat ik altijd extra batterijen voor de meter bij me heb, ook wel zo handig :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_113779572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:32 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb een extra meter, als ik langer dan 2 weken ergens heenga neem ik m'n extra meter mee :Y en ik zorg op vakantie dat ik altijd extra batterijen voor de meter bij me heb, ook wel zo handig :)
Werd die extra meter vergoed of moest je die zelf betalen? En dat is idd wel een goeie, zal eens kijken welke batterijen er in die van mij zitten.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:00:29 #295
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_113780909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Werd die extra meter vergoed of moest je die zelf betalen? En dat is idd wel een goeie, zal eens kijken welke batterijen er in die van mij zitten.
Die werd vergoed, heeft m'n dvk toen geregeld toen ik een half jaar in het buitenland ging wonen.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_113783497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Die werd vergoed, heeft m'n dvk toen geregeld toen ik een half jaar in het buitenland ging wonen.
Oké, zal haar morgen maar gewoon eens bellen dan :)
pi_115653123
Ik ben inmiddels terug van vakantie uit Spanje en ben echt ontzettend tevreden over mijn Frio-tasje :Y

Verder geen problemen gehad op het vliegveld, zowel in Nederland als Spanje is er niet eens naar mijn medische verklaring of geneesmiddelenpaspoort gevraagd.

Heb in Spanje wel een beetje ontregelde waardes gehad, veel hypo's, niet altijd gemeten, wel altijd gespoten voor het eten. Maar dat eten was erg onregelmatig en dan gaat het toch allemaal even wat anders.

Nu weer terug in Nederland en het normale ritme weer oppakken :)
pi_115656602
Fijn dat alles goed is gegaan! Die hypo's zouden ook te maken kunnen hebben met het warme weer. Daar waarschuwde mijn dvk altijd voor door het warme weer is je huid beter doorbloed, daardoor wordt insuline sneller en beter opgenomen en kan je dus hypo krijgen. Daarnaast anders en onregelmatig eten, en andere dingen doen dan normaal kan er ook nog voor zorgen dat het niet helemaal soepel loopt ;)
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juli 2013 @ 10:30:47 #299
22592 crew  Ole
pi_129075087
deze
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juli 2013 @ 10:30:58 #300
22592 crew  Ole
pi_129075092
kan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent