In de randstad wonen ook genoeg mensen die plat praten hoor. Daar kan ik me behoorlijk aan ergeren trouwens.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:39 schreef Barcaconia het volgende:
Dit topic gaat volstromen met mensen die zich superieur voelen omdat ze in derandstad
wonen.
Ik kan meestal zelfs horen of ze uit de buurt van Den Bosch, Eindhoven, Tilburg of Breda komen. Dat is toch allemaal weer net even anders.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:15 schreef ZuidGrens het volgende:
Aan mij hoor je wel meteen dat ik uit Brabant kom, zoals 99 % van de mensen uit mijn woonplaats en plaatsen daarom heen.
Dat vind ik dus echt zo incestachtig.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan meestal zelfs horen of ze uit de buurt van Den Bosch, Eindhoven, Tilburg of Breda komen. Dat is toch allemaal weer net even anders.
In Zuid-Limburg zijn de verschillen nog groterquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt zo incestachtig.Van dat soort hoorbare verschillen.
Hij is de vis die in Southpark heeft gespeeld.quote:
Daar hoor je het verschil nog duidelijk tussen Gulpen, Mheer, Vaals en Epen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:30 schreef ThaTim het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg zijn de verschillen nog groter
Klopt ja, en nu is het minder dom?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:33 schreef Zenato het volgende:
[..]
Hij is de vis die in Southpark heeft gespeeld.
KritischeMassa heeft hier ook de schijt aanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:38 schreef El_Liberaliste het volgende:
Catafish spreekt graag in de derde persoon. Dat vind ik persoonlijk irritanter dan een plat accent.
Ja kweet nie man, in die aflevering vond ik hem wel grappig. Blijkbaar is hij in real-life een faler.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:34 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Klopt ja, en nu is het minder dom?
Ick is Oud-Nederlandsch, proat (a na de o) is Gronings en plaot (o na de a) is Drents. Multicultureel rakkertje.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:46 schreef Kesuu het volgende:
Je moet morgen dit zeggen: ICK PROAT PLAOT
bij ons veranderd de aa ook in oa en ik kom uit het zuiden van het land, dus dat gaat niet opquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:50 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Ick is Oud-Nederlandsch, proat (a na de o) is Gronings en plaot (o na de a) is Drents. Multicultureel rakkertje.
alle dialecten gebruiken klanken die je het beste kan opschrijven met ao of oa.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:50 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Ick is Oud-Nederlandsch, proat (a na de o) is Gronings en plaot (o na de a) is Drents. Multicultureel rakkertje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |