quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:39 schreef Pakspul het volgende:
Bomen knuffelen. Sinds 1994 ben ik ook afgestapt van sociaal contact en ben ik meer met de natuur omgegaan en dat heeft een heel positief gevoel gegeven. Bomen, planten en dieren beoordelen je niet, zijn altijd blij om je te zien en zijn heel makkelijk in omgang.
Tevens elke dag een uurtje bomen knuffelen geeft zo'n goed gevoel, alsof moeder aarde je terug knuffelt echt heerlijk.
Je ziet in de wereld (en dus ook de mensen daarin) jezelf terug; zie je allemaal negatieve dingen dan ben je negatief over jezelf. Hoe wat jij ziet wordt ingekleurd wordt dus bepaald door hoe jij in het leven staat,quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:36 schreef CaseAFCA het volgende:
Ok ik heb hulp nodig. Het probleem is dat ik mensen haat.
Vroeger heb ik nooit echt een hekel gehad aan een grote groep mensen,
maar wel soms aan bepaalde personen die me niet stonden.
Vaak besteedde ik hier dan geen aandacht aan. Het probleem is nu dat ik vrijwel iedereen haat.
Op feestjes kunnen mensen zo gezellig zijn, of gewoon als we chillen.
Maar op sommige momenten kan ik me zo ongelofelijk irriteren aan wat mensen ook doen.
Iedereen lijkt arrogant, depressief of gewoon onaardig. En het is niet dat ik het zo wil zien,
of het zo wil voelen, maar zo voel ik me nu eenmaal. Ik haat mensen, en dit betekend mensen
van mijn leeftijdscategorie maar ook mijn ouders en familie. Ik zou graag weer het goede in mensen willen zien, maar wanneer ik aan mensen denk krijg ik alleen maar negatieve gevoelens.
Iemand hier ervaring mee/weet wat te doen?
Je kan wel lachen, toch heeft hij wel een klein puntje hoor, tuurlijk wordt het in het ridicule getrokken, maar na een stressvolle dag op het werk word ik wel een stuk rustiger wanneer ik mijn huisdieren weer zie en ermee speel.quote:
Is er een bepaald moment geweest dat er voor heeft gezorgd dat je meer bent gaan haten, of waarna je meer bent gaan haten?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:36 schreef CaseAFCA het volgende:
Ok ik heb hulp nodig. Het probleem is dat ik mensen haat.
Vroeger heb ik nooit echt een hekel gehad aan een grote groep mensen,
maar wel soms aan bepaalde personen die me niet stonden.
Vaak besteedde ik hier dan geen aandacht aan. Het probleem is nu dat ik vrijwel iedereen haat.
Op feestjes kunnen mensen zo gezellig zijn, of gewoon als we chillen.
Maar op sommige momenten kan ik me zo ongelofelijk irriteren aan wat mensen ook doen.
Iedereen lijkt arrogant, depressief of gewoon onaardig. En het is niet dat ik het zo wil zien,
of het zo wil voelen, maar zo voel ik me nu eenmaal. Ik haat mensen, en dit betekend mensen
van mijn leeftijdscategorie maar ook mijn ouders en familie. Ik zou graag weer het goede in mensen willen zien, maar wanneer ik aan mensen denk krijg ik alleen maar negatieve gevoelens.
Iemand hier ervaring mee/weet wat te doen?
Waarschijnlijk sinds een paar maanden. Ik ben blijven zitten en heb nu een nieuwe vriendengroep erbij, iets minder contact met mijn oude vriendengroep maar dat zit nog wel goed. Het verschil is nu dat in deze nieuwe groep er veel meer depressiviteit lijkt te zijn, en mensen zijn veel wisselvalliger mbt hoe aardig ze tegen je zijn. Ik denk er ook vaak aan om niet meer met ze om te gaan, maar ik zie ze toch elke dag omdat ik met ze in de klas zitten, en ze van tijd tot tijd toch erg gezellig zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:54 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Is er een bepaald moment geweest dat er voor heeft gezorgd dat je meer bent gaan haten, of waarna je meer bent gaan haten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |