abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:39:51 #1
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_109311497
Een vriend van me heeft een website bij Versio, maar hij gebruikt niet zijn eigen naam. Hij gebruikt een alias.

Nu heb k m verteld dat dat niet mag, maar hoe zit dit eigenlijk?

Het is verboden bij de wet. Heb ik wel eens gehoord.
Wat kan er tegen je worden ondernomen bij zo'n actie?

En hoe kun je uberhaupt een website hebben zonder privegegevens te openbaren voor jan alleman?

Greetz. :)
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
pi_109311757
Ik weet niet hoe het juridisch zit. Ik weet wel dat er bedrijven zijn die voor jou een domeinnaam kunnen registreren, zodat hun gegevens bij de whois terecht komen.
pi_109311767
Bij wet is het niet verboden, maar het gaat tegen de voorwaarden (waar hij mee akkoord is gegaan bij het aangaan van de registratie) van het registry in. Dit kan bij controle resulteren in dat de domeinregistratie ongedaan gemaakt wordt, omdat niet conform de voorwaarden de juiste persoonsgegevens zijn opgesteld.

Voor .nl domeinnamen is het niet mogelijk om 'anoniem' te registreren.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:15:30 #4
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_109315130
Ah okay, Versio vertelde hem trouwens tijdens een gesprek , op de vraag wat er gebeurd als je een verkeerde domeinhouder aangeeft, dat je domein kan worden opgezegd o.i.d.
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
pi_109315302
>WGR, past het beter thuis :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2012 15:20:10 ]
pi_109319449
je whois gegevens hoeven niet de juiste gegevens te bevatten vanuit een juridische hoek. je provider kan het echter wel eisen.

het gaat pas vervelend worden als je onzin gegevens hebt opgegeven, en iemand wil je domein hebben. die schrijft 2 mails met tussenpozen naar je alias adres wat dus overduidelijk nep is, vervolgens dient deze persooon een klacht in bij SIDN dat hij de naam wil hebben, en geprobeerd heeft de registrant te contacteren maar dat overduidelijk niet lukt, vervolgens probeert SIDN het, wat hun ook niet lukt, en als kersje op de ijs is vervolgens je vriend zijn domeinnaam kwijt..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:46:38 #7
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_109322021
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:36 schreef freak1 het volgende:
je whois gegevens hoeven niet de juiste gegevens te bevatten vanuit een juridische hoek. je provider kan het echter wel eisen.

het gaat pas vervelend worden als je onzin gegevens hebt opgegeven, en iemand wil je domein hebben. die schrijft 2 mails met tussenpozen naar je alias adres wat dus overduidelijk nep is, vervolgens dient deze persooon een klacht in bij SIDN dat hij de naam wil hebben, en geprobeerd heeft de registrant te contacteren maar dat overduidelijk niet lukt, vervolgens probeert SIDN het, wat hun ook niet lukt, en als kersje op de ijs is vervolgens je vriend zijn domeinnaam kwijt..
Zo makkelijk is dat niet hoor.
Je bent als domeinhouder helemaal niet verplicht te reageren op welke vorm van communicatie dan ook.
En bij .nl zijn er genoeg foutieve gegevens in omloop omdat je bij de SIDN grof moet betalen om je gegevens aan te mogen passen.
pi_109322248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:46 schreef FF het volgende:

[..]

Zo makkelijk is dat niet hoor.
Je bent als domeinhouder helemaal niet verplicht te reageren op welke vorm van communicatie dan ook.
En bij .nl zijn er genoeg foutieve gegevens in omloop omdat je bij de SIDN grof moet betalen om je gegevens aan te mogen passen.
Wel op mail aangaande administratieve handelingen zoals domein verhuizingen e.d.

Dit is een zeer bekend trucje, morgen zit ik even niet meer mobiel en zal ik de link zoeken.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_109324238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:36 schreef freak1 het volgende:
je whois gegevens hoeven niet de juiste gegevens te bevatten vanuit een juridische hoek.
...
Larie. Laten we het even uitsplitsen. Er zijn in principe drie soorten whois gegevens:

1. De houder. De houder heeft een juridisch bindende overeenkomst met de SIDN. Daarom mag je geen valse gegevens verstrekken, want een valse identiteit gebruiken bij het aangaan van een overeenkomst is in principe strafbaar.

Zie bovendien ook art 1.2 van de AV van de SIDN:

quote:
1.2. De aanvrager zorgt ervoor dat alle gegevens die hij, via zijn registrar, aan SIDN doorgeeft juist en volledig zijn. De aanvrager krijgt een abonnement op het moment dat SIDN de aan-vraag heeft ontvangen, de aanvraag heeft getoetst en de aanvrager via zijn registrar heeft laten weten dat het abonnement is verstrekt.
art 7, Tenaamstelling abonnement:
quote:
De (rechts)persoon die in de administratie van SIDN als houder staat vermeld, wordt (tenzij uit artikel 13 anders volgt) beschouwd als houder van het abonnement en als degene die recht heeft op het abonnement.
art 16.1 lid a en b:
quote:
SIDN kan het abonnement eenzijdig beëindigen met een termijn van 30 dagen door het verzenden van een daartoe strekkende mededeling aan het admin-c e-mailadres van de houder als de houder ten opzichte van SIDN niet voldoet aan zijn verplichtingen, bijvoor-beeld indien:
a. de houder verkeerde of onjuiste gegevens heeft doorgegeven ten tijde van het aanvra-gen van het abonnement;
b. de gegevens van de houder of andere gegevens met betrekking tot de registratie van een .nl-domeinnaam die in de administratie van SIDN zijn opgenomen, niet (meer) juist of niet volledig zijn;
2. Administratieve contactgegevens. Art.4 AV verplicht o.a. tot het zorgen voor een werkend emailadres voor de Admin-c

3. Technisch contactpersoon. Zie Administratief contactpersoon

Voor Admin-C en Tech-C geldt ook art 16.1 lid c:
quote:
SIDN kan het abonnement eenzijdig beëindigen met een termijn van 30 dagen door het verzenden van een daartoe strekkende mededeling aan het admin-c e-mailadres van de houder als de houder ten opzichte van SIDN niet voldoet aan zijn verplichtingen, bijvoorbeeld indien: het e-mailadres van de administratief contactpersoon of de technisch contactpersoon niet meer werkt;


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2012 19:37:32 ]
pi_109324452
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:46 schreef FF het volgende:

[..]

Zo makkelijk is dat niet hoor.
Je bent als domeinhouder helemaal niet verplicht te reageren op welke vorm van communicatie dan ook.
Ook al niet waar.

quote:
En bij .nl zijn er genoeg foutieve gegevens in omloop omdat je bij de SIDN grof moet betalen om je gegevens aan te mogen passen.
Borrelpraat. De SIDN brengt exact 0 euro (nul euro) in rekening voor het wijzigen van houdergegevens, contactgegevens of nameservers. Sommige registrars hebben er een handje van om toch kosten te berekenen voor bepaalde wijzigingen, maar dat is de SIDN niet aan te rekenen. De populaire registrar Transip rekent bijvoorbeeld niets voor het wijzigen van contactgegevens, maar wel 5 euro voor het wijzigen van houdergegevens, waar geen cent van naar de SIDN gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2012 19:46:42 ]
pi_109357115
mijn excuses ik kan de link niet meer vinden.
was een soort how-to van domein kapen bij domeinen welke geen correcte whois gegevens hadden.

mbt het juridisch aspect, daar zeggen we hetzelfde. als je daar een valse naam opgeeft of valse gegevens kun je idd strafbaar zijn volgens de overeenkomst, en het SIDN kan daar actie op ondernemen. je zult er echter zonder actie van het SIDN geen politiepet op je stoep voor terugvinden.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_109359544
Het maakt het wel een stuk moeilijker om een keer aan te tonen dat jij de wettelijke eigenaar bent van het domain. Dit kan zowel in je voordeel werken, als in het nadeel.

Immers jij kan nooit aantonen dat jij ook echt die persoon bent. Mochten er issues ontstaan, dan ben jij niet de persoon die werkelijk de eigenaar is van het domain. Dat jij de rekeningen betaald maakt volgens mij daar voor niet uit.
  woensdag 21 maart 2012 @ 20:53:08 #13
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_109364215
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ook al niet waar.
Waar in de wet staat dat ik verplicht ben te reageren op enige vorm van communicatie dan ook?
Waar in de voorwaarden van SIDN staat dat ik dien te reageren op enige vorm van communicatie dan ook?
Waar is opgenomen dat SIDN boven de wet staat?

Als dit waar was had ik 10 jaar geleden al een leuke domeinnaam kunnen regelen trouwens.

quote:
[..]

Borrelpraat. De SIDN brengt exact 0 euro (nul euro) in rekening voor het wijzigen van houdergegevens, contactgegevens of nameservers. Sommige registrars hebben er een handje van om toch kosten te berekenen voor bepaalde wijzigingen, maar dat is de SIDN niet aan te rekenen. De populaire registrar Transip rekent bijvoorbeeld niets voor het wijzigen van contactgegevens, maar wel 5 euro voor het wijzigen van houdergegevens, waar geen cent van naar de SIDN gaat.
Toen ik ruim 10 jaar geleden mijn gegevens wilde wijzigen moest ik bij SIDN zelf 25 euro betalen.
Ik heb toen mijn adres dus niet veranderd aangezien ik nog 3x zou verhuizen.

Ik zie trouwens dat SIDN geen NAW-gegevens meer laat zien, fijn voor de privacy, lastiger om te controleren hoe je domeinnaam daar geregistreerd is.
pi_109365593
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef FF het volgende:

[..]

Waar in de voorwaarden van SIDN staat dat ik dien te reageren op enige vorm van communicatie dan ook?
Bijv. art 4.3 van de AV:
quote:
4.3. De houder zorgt ervoor dat gedurende de looptijd van het abonnement de administratief contactpersoon en de technisch contactpersoon steeds bereikbaar zijn op het e-mailadres dat in de administratie van SIDN staat vermeld. Het niet voldoen aan deze eis kan leiden tot beëindiging van het abonnement door SIDN overeenkomstig artikel 16.
Als je niet reageert kan de sanctie er uit bestaan dat de registratie worden doorgehaald.

quote:
Waar is opgenomen dat SIDN boven de wet staat?
Het is geen kwestie van boven de wet staan, maar van AV die onderdeel uitmaken van een juridisch bindende overeenkomst.

quote:
Toen ik ruim 10 jaar geleden mijn gegevens wilde wijzigen moest ik bij SIDN zelf 25 euro betalen.
10 jaar geleden ... houderwijzigingen zijn al sinds 2008 gratis en daarvoor rekende de SIDN een heel klein bedrag.

quote:
Ik zie trouwens dat SIDN geen NAW-gegevens meer laat zien, fijn voor de privacy, lastiger om te controleren hoe je domeinnaam daar geregistreerd is.
Niet in de publieke whois, wel in de registrar-whois, en die gegevens kun je als je zelf geen deelnemer bent voor je eigen domeinnamen raadplegen bij je registrar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 21:19:29 ]
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:45:54 #15
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_109372526
Hier 1e hand informatie van een aanbieder:

----

Geachte heer/mevrouw,

Dat is niet strafbaar maar kan problemen geven mocht sidn de gegevens controleren.

----

Geachte heer/mevrouw,

Is het dan zo dat de houder een x aantal dagen krijgt om zijn gegevens bij
te stellen,
Of moet hij/zij toekijken hoe zijn website/account bij versio wordt
gesloten?

* Het kan zijn dat de SIDN de domeinnaam in quarantaine gooit totdat de gegevens geupdate zijn. Ze zullen u hier altijd een laatste kans voor geven, maar het is handiger bij voorbaat de juiste gegevens in te voeren.
Tom
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:09:59 #16
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_109407120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Bijv. art 4.3 van de AV:

[..]

Als je niet reageert kan de sanctie er uit bestaan dat de registratie worden doorgehaald.

[..]

Het is geen kwestie van boven de wet staan, maar van AV die onderdeel uitmaken van een juridisch bindende overeenkomst.
Daar gaat SIDN dus fout.
Geen enkele (algemene) voorwaarde mag iets eisen wat volgens de wet niet geeist kan/mag worden.
Onredelijk bezwarend ed.

SIDN kan dan zoveel roepen wat zij willen, maar het is niet verplicht.
pi_109427460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:09 schreef FF het volgende:

[..]

Daar gaat SIDN dus fout.
Geen enkele (algemene) voorwaarde mag iets eisen wat volgens de wet niet geeist kan/mag worden.
Onredelijk bezwarend ed.
Kun je me dan vertellen met welk wetsartikel die bepaling strijdig is?
pi_109433032
In princiepe is een alias pas een probleem als jij er een probleem met het domein komt.
Of als je een alias hebt gebruikt en iemand gaat beweren die alias te zijn.
Let dus vooral op welke gegevens je gebruikt en wat je doet op je website
  vrijdag 23 maart 2012 @ 22:25:52 #19
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_109447306
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kun je me dan vertellen met welk wetsartikel die bepaling strijdig is?
Andersom.
Waar staat in de wet dat je verplicht bent om te reageren op enige vorm van communicatie.
pi_109454586
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 22:25 schreef FF het volgende:

[..]

Andersom.
Waar staat in de wet dat je verplicht bent om te reageren op enige vorm van communicatie.
Nee, zo werkt het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')