abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109255604
quote:
12s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:22 schreef TakAFCA het volgende:

[..]

Hele relaxte jongen, soms misschien wel te relaxt ((met school).
Echt een prima kerel. :{
12.gif
  maandag 19 maart 2012 @ 12:17:18 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_109269112
Ik hoor net van een oude vriend van mij dat z'n dochter erbij betrokken was. Ze had ruzie met een jongen, vervolgens is die 17-jarige vriend van haar voor haar opgekomen en die werd dus door die knaap van 15 doodgestoken.
Bizar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 maart 2012 @ 12:50:25 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109269995
quote:
Een ruzie om een gestolen telefoon zou de 17-jarige Etienne uit Westwoud dit weekeinde fataal zijn geworden. Hij werd zaterdagnacht op de kermis in Hoorn doodgestoken. Een verslagen vriendin zegt vandaag in het AD: ‘Hij had helemaal geen zin om naar de kermis te gaan.’

De politie heeft intussen een 16-jarige verdachte aangehouden, afkomstig uit Zwaag. Onder vrienden van de verdachte gaat het verhaal dat die vermoedde dat Etienne de telefoon van zijn broertje had gestolen. De twee zouden elkaar verder niet of nauwelijks kennen.

Veel bloed verloren
De discussie tussen de twee liep aan het eind van de avond uit op een vechtpartij voor de deur van supermarkt Deen, gelegen aan het Aagje Dekenplein waar ook elk jaar de kermis wordt gehouden. Etienne wankelde daarna weg en zeeg ineen achter een van de kermisattracties. Reanimatie door toegesneld ambulancepersoneel was nutteloos; het slachtoffer had al te veel bloed verloren.

Afgelast
De politie laat alleen weten dat er een vechtpartij aan voorafging en dat Etienne daarop onwel werd. Het onderzoek is nog in volle gang, aldus een politiewoordvoerder. De gemeente Hoorn besloot zaterdag de kermis de dag erop af te gelasten uit piëteit met de nabestaanden.
hoornaanzee.nl
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109270061
:N voor een telefoontje, sjongejonge. Dit maakt het hele gebeuren in mijn ogen nog vreemder.
  maandag 19 maart 2012 @ 12:55:06 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109270131
quote:
9s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:52 schreef LompeHork het volgende:
:N voor een telefoontje, sjongejonge. Dit maakt het hele gebeuren in mijn ogen nog vreemder.
Vind je?
Hoge poten, agressief van de alcohol, beetje schreeuwen, beetje duwen, stoer doen voor je vrienden die erbij staan, dat wordt vechten en dan komt er een mes.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109270284
quote:
11s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vind je?
Hoge poten, agressief van de alcohol, beetje schreeuwen, beetje duwen, stoer doen voor je vrienden die erbij staan, dat wordt vechten en dan komt er een mes.
Ja, de oorzaak vind ik nogal "vreemd". Het is maar een telefoon.

Hoe het kan escaleren is inderdaad wel goed te verklaren, dat ben ik zeker met je eens.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:13:10 #57
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_109278940
quote:
15s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:36 schreef Woffel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet de juist PI inderdaad. :(
pi_109280417

[ Bericht 64% gewijzigd door T_Bag op 19-03-2012 19:52:27 ]
pi_120944283
http://zoeken.rechtspraak(...)=BY6960&vrije_tekst=

Hier kun je nalezen wat er precies is gebeurd - wat er bewezen is verklaard door de rechter in ieder geval. Verklaringen van getuigen en verdachte (zelfs ping berichten) kan je ook terug lezen.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_120946212
15 Maanden, waarvan 6 voorwaardelijk :r

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 31-12-2012 05:34:27 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 30 december 2012 @ 10:07:53 #61
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_120946845
Schokkend, en meteen daarna denk ik: waarom lopen mensen in naam der goden met en mes op zak?
Dit krijg je er van! Nu wil ik niet zeggen dat iedereen die een mes heeft, daar ook meteen naar grijpt bij een ruzie, maar de persoon dit op zijn geweten heeft, die had er nooit een mogen hebben. Ruzie om een telefoon = een mensenleven waard? Ga toch weg. Kennelijk dat de dader daar anders over.
(Un)masking for the greater good.
pi_120946908
quote:
13s.gif Op zondag 30 december 2012 09:11 schreef StateOfMind het volgende:

Hij is nog te jong voor het volwassenen strafrecht - inb4 slechte rechters in Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 31-12-2012 05:35:08 ]
pi_120947082
quote:
Vervolgens stuurt [verdachte] aan [getuige 5] een ping-bericht met de tekst “je wilt niet weten wat ik met die andere jongen heb gedaan”. [getuige 5] pingt [verdachte] vervolgens terug “heb je hem neergestoken”, waarop [verdachte] reageert met “nee, ik zeg dat niet over de ping”.

Aan [getuige 9] stuurt [verdachte] een ping-bericht met de tekst “Ik en [getuige 2] hebben met [getuige 1] en zn mattie gevochte”. Als [getuige 9] vraagt waarom, antwoordt [verdachte] “Gwn”. [getuige 9] zegt vervolgens “ooh dombo :P”, waarop [verdachte] aan [getuige 9] stuurt “Ik heb zn mattie geprikt”.

:')
pi_120959027
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 10:22 schreef Legatus het volgende:

[..]

quote:
[verdachte], [getuige 2] en [getuige 3] fietsen naar huis. Onderweg stopt het drietal bij de Aldi, waar ze [getuige 13] en [getuige 14] tegen komen. Tegen [getuige 13] en [getuige 14] zegt [verdachte] dat hij ruzie heeft gehad en dat hij daarbij heeft gestoken (“gedjoekt”), maar dat hij niet weet of het raak was.
pi_120959805
quote:
13s.gif Op zondag 30 december 2012 09:11 schreef StateOfMind het volgende:

.
Bizar laag. Al was het NOG lager geweest als de rechter niet had bijgestuurd:

quote:
De verdachte werd overeenkomstig de eis van de officier van justitie veroordeeld voor doodslag. De officier van justitie had daarvoor een jeugddetentie van 15 maanden, waarvan 12 maanden voorwaardelijk geëist. Zij hield rekening met het feit dat verdachte sinds eind juni van dit jaar was geschorst en sinds die tijd huisarrest heeft gehad en nog een aantal vrijheidsbeperkende voorwaarden. De rechtbank vond echter de geëiste straf geen recht doen aan de ernst van de zaak en kwam tot een veroordeling van 15 maanden jeugddetentie, waarvan 6 maanden voorwaardelijk.
Een OvJ die zulke absurde straffen eist, is niet in het belang van de samenleving bezig. Het jeugdstrafrecht moet dringend op de schop. Op volwassen daden moeten volwassen straffen komen te staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 31-12-2012 05:36:01 ]
pi_120963750
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 10:13 schreef Polacco het volgende:

[..]

Hij is nog te jong voor het volwassenen strafrecht - inb4 slechte rechters in Nederland.
Dit is het ZOVEELSTE voorbeeld dat het NLe jeugdstrafrecht totaal niet voldoet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120964440
9 maanden voor iemand overhoop steken? Ik begin bijna te overwegen of het het niet waard is om mijn buurman koud te maken O+
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 30 december 2012 @ 20:52:52 #68
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120975193
quote:
Bobbeldijk, daar wonen o.a. De Blauwtjes, idd kampers maar hun locatie heeft niets te maken met de Kersenboogerd (voorheen Ghettoboogerd)
  † In Memoriam † zondag 30 december 2012 @ 21:19:33 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120977279
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:39 schreef So_Surreal het volgende:
Hmm Risdam valt ook onder Zwaag.
Ik ken de daded niet.
Zwaag is goed voor wat vreemde heren
quote:
Nico V. is zo'n naam die vroeg of laat altijd weer in het nieuws verschijnt. Overigens nooit op een positieve manier. Hoewel woonachtig in Zwaag, mag V. zonder overdrijven tot het clubje beroepscriminelen worden gerekend, dat sinds de dood van Klaas Bruinsma dood en verderf zaaide in donker Amsterdam.

V. was een boezemvriend van de in 2000 geliquideerde crimineel Sam Klepper en droeg diens kist bij de begrafenis. Om Klepper bij een geweldsklusje te assisteren, reed hij eens in een minuut of tien met een blauw politiezwaailicht op zijn autodak vanuit Zwaag naar Amsterdam. Met personen die om wat voor reden dan ook een conflict hadden met Nico V. liep het niet goed af. Bert Bons uit Hoorn werd zonder pardon neergeschoten door V., maar overleefde dat. Een paar jaar later had hij minder geluk. Hij werd op laffe wijze doodgeschoten voor de deur van Yab Yum, maar de recherche kreeg het bewijs dat Nico V. opdrachtgever was, niet rond. De familie van Bert Bons heeft dat nooit kunnen verwerken.

In de jaren daarna 'rees' de ster van V. in het criminele milieu. In de kop van Noord-Holland oefende hij een waar terreurbewind uit, wat hem de bijnaam 'de schrik van Hoorn' opleverde. Cafébezoekers deden het in hun broek als V. binnenkwam. Toen V. in 2002 iemand doodschoot in het stampvolle café De Volendammer in Hoorn, durfde in eerste instantie niemand een getuigenverklaring af te leggen. Twee dappere vrouwen deden uiteindelijk toch hun verhaal waardoor V. tot tien jaar kon worden veroordeeld.

Sinds V. weer vrij is stapelen de incidenten zich in rap tempo op. De broer van Bert Bons kon het vorig jaar zomer niet verkroppen toen V. voor een stoplicht een dreigend gebaar maakte en reed op de vermeende moordenaar van zijn broer in. Die raakte licht gewond en deed aangifte. Maar op de rechtszitting kon V. niet verschijnen, omdat hij opnieuw achter de tralies zat. Bij een verkeersruzie zou V. een 60-jarige automobilist zwaar hebben mishandeld.

Justitie probeert Nico V. al jaren te vervolgen voor de mislukte aanslag op Cor van Hout in 2000. De Heinekenontvoerder werd toen beschoten met een precisiegeweer, maar overleefde omdat hij zich plat liet vallen. Er is veel bewijs dat V. erbij betrokken is, maar toch werd het openbaar ministerie in eerste instantie niet ontvankelijk verklaard. Het OM ging in hoger beroep en mag V. en diens medeverdachte Paja (een Joegoslaaf van hetzelfde kaliber als V.) nu toch vervolgen. Veel mensen hopen dat er in deze zaak nu wel een keer positief nieuws over Nico V. naar buiten komt. Namelijk dat hij – als de rechter hem schuldig acht – tot een heel lange gevangenisstraf wordt veroordeeld.'
[quote]17 maart 2012
Een jongen (17) uit Westwoud wordt door een jongen (16) uit Zwaag neergestoken bij een ruzie op de kermis in Hoorn, enkele uren later overlijdt hij. aan zijn verwondingen. Op 20 dec 2012 wordt de jongen uit Zwaag veroordeeld tot 8 maanden cel+ 6 voorwaardelijk. Het OM had 3 maanden + 12 voorwaardelijk geeist. [/quote]

[quote]Nieuwsarchief
10-05-2012
Crime passionelle. Vrijspraak poging moord /doodslag
.[/quote]

Maar waarom stond deze thread opeensbovenaan in NWS :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 30-12-2012 21:23:19 ( OMDAT IK TE LUI WAS OM DE HELE THREAD TE LEZEN,) ]
pi_148182091
quote:
Breaking aanslag op boerderij Nico Visser !
crimebron 30/12/2014

In de boerderij van Nico Visser in Zwaag is brand uitgebroken. Brandweer blust er momenteel. Visser was een bekende van geliquideerde Sam Klepper en een bekende in het milieu.

Justitie probeerde hem jaren lang te vervolgen voor de mislukte aanslag op Cor van Hout in 2000. In 2002 schoot hij een persoon neer in café De Volendammer in Hoorn en kreeg daarvoor tien jaar gevangenisstraf.
Volgens getuigen is de brand aangestoken door twee jongens op een scooter.

Uit Het Parool :

Schrik van Hoorn krijgt tien jaar voor cafémoord

De angst was maandenlang zo groot dat getuigen van het doodschieten van een cafébezoeker in Hoorn niet durfden te getuigen….

Van onze verslaggever Marc van den Eerenbeemt 19 februari 2003, 08:38 0

De rechtbank had twaalf jaar willen opleggen, zoals het Openbaar Ministerie had geëist, maar verzachtte de straf vanwege fouten in het vooronderzoek. Zo bleek uit videobeelden dat de verhoren ‘niet onjuist, maar wel onvolledig’ in processen-verbaal werden weergegeven. Een keer zou dat zijn gebeurd met een verklaring over de verminderde betrouwbaarheid van een getuige.

In café De Volendammer in Hoorn zette V. (38) in het bijzijn van tientallen mensen een pistool tegen het voorhoofd van de Marokkaanse Amsterdammer Elhachmi Dahhouch (35) en haalde de trekker over. Het OM denkt dat V. het slachtoffer niet kende, maar hem ‘gewoon zat’ was.

Uit angst voor de dader wilden de cafébezoekers geen verklaring afleggen over het incident. Eén getuige durfde direct na het incident alleen de initialen van de dader met een uitroepteken (‘NV!’) te noteren op het notitieblok van een politieagent. Zij gaf daarbij meteen aan dat zij geen openlijke verklaring wilde afleggen, ‘want straks ben ik de volgende en ze zien nu ook al dat ik met de politie praat’.

Het bleek maanden te duren om getuigen aan het praten te krijgen. Van ‘een groot aantal’ mogelijke getuigen werd de telefoon afgeluisterd. Twee getuigen zijn aangehouden geweest wegens meineed bij de rechter-commissaris. Een weigerachtige getuige is gegijzeld door justitie.

Om het zwijgen te doorbreken werden 25 cafébezoekers uitgenodigd voor een getuigenbijeenkomst. ‘Een uitzonderlijke beslissing’, aldus het OM. De bijeenkomst zou plaatsvinden onder strenge regie, ‘om ook maar elke schijn te vermijden dat getuigen beïnvloed zouden worden’. Een protocol voor die bijeenkomst werd goedgekeurd door het college van procureurs-generaal, de leiding van het OM. Doel van de bijeenkomst was de getuigen collectief duidelijk te maken dat hun medewerking cruciaal was voor het onderzoek. Slechts vijf personen kwamen opdagen.

Een vrouwelijke getuige bleek de enige die wel een verklaring heeft afgelegd, volgens het OM omdat zij niet langer kon leven met de wetenschap van de identiteit van de dader. De vrouw was zo bang dat ze lange tijd zelfs voor haar echtgenoot had verzwegen wat zij had gezien. Zij kampte met trauma’s uit het verleden die door de schietpartij weer werden opgerakeld. De advocate van V. omschreef deze omstandigheid als een teken van onbetrouwbaarheid van de getuige. De rechtbank verwierp dit verweer.

Uit enkele verklaringen blijkt dat V. dicht bij het latere slachtoffer stond en ‘een beweging’ richting deze man heeft gemaakt. Ook zijn er verklaringen over een overhaast vertrek van V. Overigens vond de politie geen technisch bewijs in de vorm van bijvoorbeeld een wapen of DNA-sporen.

Een man die zich later bij de politie meldde als schutter, is heengezonden. Hij was waarschijnlijk wel met V. in het café, maar heeft volgens het OM niet geschoten. Mogelijk heeft hij voor de verdachte de straf op zich willen nemen. Er is een niet bewezen verhaal dat deze man een wapen uit de broekband van Dahhouch heeft gehaald. Het slachtoffer had kruitsporen op die plek. Ook verklaarde een getuige te hebben gehoord dat het slachtoffer gewapend was.

In kringen van politie en justitie geldt V. als een gewelddadige beroepscrimineel en handlanger van de geliquideerde drugshandelaar Sam Klepper. Hij heeft reeds enkele veroordelingen op zijn naam staan voor geweldsdelicten, onder meer voor een schietpartij. In Hoorn gelden V. en zijn vrienden als de schrik van de stad; personen tegen wie de politie niets zou kunnen of durven beginnen. Gecombineerd met zijn gewelddadige reputatie zou dat de angst van getuigen verklaren.

Tegen de eis van het OM in, beval de rechtbank zonder nadere motivering teruggave aan Nico V. van een kogelvrij vest, een holster, een zwaailicht voor op de auto en twee kogelvrije jassen. Officier van Justitie S. de Haas noemt deze voorwerpen ‘onmiskenbaar bestemd voor gewelddadige situaties’.

Het zwaailicht was volgens hem bestemd om ‘met grote spoed gewelddadige bijstand te leveren aan kameraden’. In een afgeluisterd telefoongesprek vertelt V. dat hij een keer in acht minuten van zijn woonplaats Zwaag naar Amsterdam is gereden ‘om Sam te redden’. Vermoedelijk gaat het hier om Sam Klepper.
Bron- Het Parool
Bron: http://crime-bron.nl/crim(...)oerderij-nico-visser
pi_148182462
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:42 schreef ems. het volgende:
9 maanden voor iemand overhoop steken? Ik begin bijna te overwegen of het het niet waard is om mijn buurman koud te maken O+
:D
pi_148188335
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 15:49 schreef Polacco het volgende:

[..]

[..]

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: