abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109204725
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_109204761
Kunnen we een keer een ander plaatje in de OP doen? :D
pi_109204768
Phaidra :*
pi_109204792
Gaarne. Bah. Apen.
Ja doei.
pi_109204806
:W

Ik ben weer alleen. -O- En het is eindelijk weekeind. Bijna de hele dag gewerkt vandaag. Wel fijn effectief!
pi_109204812
Beter zo? Genoeg gezond voer lijkt me. :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_109204816
Als je googelt op afbeeldingen-karig krijg je deze:

:7 (8>
pi_109204829
ik ben mijn inkomstenbelasting aan het doen. Vergeten dat ik nog iets had en nu moet ik gewoon betalen! tsss.
pi_109204837
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Als je googelt op afbeeldingen-karig krijg je deze:

[ afbeelding ]
:7 (8>
The dude O+
Ja doei.
pi_109204846
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

The dude O+
:Y _O_
pi_109204876
Wat een droogkloten trouwens bij de belastingtelefoon zeg

"Hallo, met Roderick."

:D
pi_109204880
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik doe trouwens de 30 day Shred, maar je hebt ook ripped en zulks?
Neeee Mo. We maken eerst deze af! o|O
Let me see you stripped down to the bone
pi_109204885
:* Phaidra! :*

Bijgelezen..
pi_109204900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Neeee Mo. We maken eerst deze af! o|O
Mensch! Rustig! Ik vroeg me af welke jullie dan deden! :P :*
Ja doei.
pi_109204922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben weer alleen. -O-
Och, arme jij! Twéé weken, brrr. :N

Mijn lief belde net even, vlakvoordat het bbqen in de Ardennen los ging. O+ Nog twee dagen!
pi_109204956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mensch! Rustig! Ik vroeg me af welke jullie dan deden! :P :*
Dan is het goed! :D Hier dus ook de 30 Day Shred, want die werd me hier aangeraden door Novem.
Ben wel benieuwd in hoeverre je morgen spierpijn zult hebben! Ik kon de dag na de eerste keer amper nog iets van de bovenste planken in de keukenkastjes pakken. :') Hoe zwaar zijn je gewichtjes?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:16:18 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109204959
Ja ik was het fruit even vergeten :P. Heb ongeveer 150 gram blauwe druiven op en ik eet nog twee kiwi's en 250 gram worteltjes.
Dus buiten de patat, kroket en cola om is het wel een goed weekendlijstje vind ik. Heb al maanden geen patat van t Hoekje meer gehad en ik heb wel 1000 calorieen verbrand :P.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:18:15 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109205003
Sterkte Phaidra :*

Jeager, bah niks aan zo alleen.

Minilot je kan lekker aftellen :P

ipv bloemkool, varkenshaas e.d. heb ik alvast een zuurkoolovenschotel in elkaar geflanst, lekker makkelijk

Laagje geruld gehakt met kruiden/champignons/veel ui, daarna laag zuurkool, dan een laagje dun gesneden tomatenplakjes, ananasschijven, plakjes rookworst met wat mosterd, laag aardappelschijven met laagje kaas.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109205038
Phaid :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:24:24 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109205127
Aww Phaidra, sterkte de komende dagen. Hier is het al bijna 2 jaar geleden maar vanochtend moest ik er nog een traantje om laten.
Niet meer actief op Fok!
pi_109205143
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:16 schreef Viking84 het volgende:
Ja ik was het fruit even vergeten :P. Heb ongeveer 150 gram blauwe druiven op en ik eet nog twee kiwi's en 250 gram worteltjes.
Dus buiten de patat, kroket en cola om is het wel een goed weekendlijstje vind ik. Heb al maanden geen patat van t Hoekje meer gehad en ik heb wel 1000 calorieen verbrand :P.
Dude, groenten! Je vergeet ze! Niet doen. :*
pi_109205210
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Dan is het goed! :D Hier dus ook de 30 Day Shred, want die werd me hier aangeraden door Novem.
Ben wel benieuwd in hoeverre je morgen spierpijn zult hebben! Ik kon de dag na de eerste keer amper nog iets van de bovenste planken in de keukenkastjes pakken. :') Hoe zwaar zijn je gewichtjes?
Heb 2x0.68kg en 2x1.13kg

En ik had al spierpijn van gisteren (hardlopen) en woensdag en donderdag (ook circuitbeul!)

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 17-03-2012 16:38:01 ]
Ja doei.
pi_109205236
Thanks lieverds :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:34:56 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109205325
Heb buikspierpijn van het hardlopen :')

Zo, ik ga lekker topchef kijken en een cola-berenburgje drinken, lekker met een blokje pure chocolade..
Hmmmmmm, lekker.

Leuk die oefeningen die jullie doen :Y

Ewelina, je ziet er super uit!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109205437
Zo maar eens lunchen :@ Brood duurde wat langer dan ik wilde en heb ook meteen de lasagnesaus gemaakt voor vanavond (en nog 3 keer wrsch :') )
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')