Daar heb je misschien wel gelijk in. Maar verder wil ik er nog aan toevoegen dat de grote golf van empathie die deze gebeurtenis heeft opgewekt, te wijten is aan het feit dat dit nog niet zo gek ver van ons bed staat. Veel ouders zien hun kind al in die bus zitten, bedoel ik maar. Als je vanuit dat perspectief kijkt, is de golf van emotie makkelijker te verklaren en begrijpen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is nonsense. Mensen zullen altijd getroffen worden door het lijden van anderen. We raken eerder afgestompt door de inflatie van rouw die voortkomt uit de uitmelking van zulke trieste gebeurtenissen, dan dat we apathisch worden doordat het niet uitgebreid in ieder aspect van het dagelijks leven terugkomt.
Probeer je adem eens een uur in te houden uit respect...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:23 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Ik ben nu al een uur stil, gaat er nog wat gebeuren?
Wanneer?? Waar? Op weg naar school of??quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Iedereen heeft ongetwijfeld gehoord van het ongeluk met de bus vol Belgische en Nederlandse kinderen (en één Duits kind).
Dat kan ik me niet herinneren.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:26 schreef Elitaire_Kakker het volgende:
Dat gaat al jaren zo. Niet alleen in NL, denk maar eens terug aan het verongelukken van Lady Diana toendertijd, en de hype.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |